+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Cordoba 1,6 ALM szarpie i gaśnie
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Cordoba 1,6 ALM szarpie i gaśnie  (Przeczytany 21838 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
maryjan78
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BIAŁYSTOK
Samochód: Seat Cordoba SXE 1.6 1999 ALM

« Piątek, 16.11.2007, 17:48:25 - NIEPRZECZYTANA »

witam
Posiadam Cordobę 1,6 ALM (75KM) 1999r(stara buda) bez LPG
Mój problem polega na tym że autko czasami gaśnie,obroty spadają i szarpie. Wymieniłem świece(NGK) przewody zapłonowe (Beru) aparat zapłonowy(no name) cewkę WN, wymieniłem filtr paliwa, czyściłem przepustnice, aparat zapłonowy był ustawiany stroboskopem jak też blokowany był sterownik i ustawiany był prz pomocy Vaga i nic. Na komputerze(Vag) nie pokazuje żadnych błędów już nie wiem gdzie mam sprawdzać , lewego powietrza nie łapie albo takowego nie znalazłem, wzrosło spalanie ale lambda ładnie pracuje. Pomocy !!!!  co jeszcze mam sprawdzić.pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Piątek, 16.11.2007, 18:31:19 wysłane przez maryjan78 » Zapisane
slonik
Gość



« Odpowiedz #1 - Sobota, 17.11.2007, 15:52:35 - NIEPRZECZYTANA »

a moze mycie przepustnicy pomogloby jezeli to szarpanie na luzie
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #2 - Sobota, 17.11.2007, 15:54:53 - NIEPRZECZYTANA »

ten silnik niestety ale z gazem nie wspołpracuje za dobrze ..  a swojadroga to kojarzy mi sie z podobny temat ALM + LPG juz istnieje 
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
mistasz
Gość



« Odpowiedz #3 - Sobota, 17.11.2007, 19:41:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: maryjan78
Posiadam Cordobę 1,6 ALM (75KM) 1999r(stara buda) bez LPG
Mój problem polega na tym że autko czasami gaśnie,obroty spadają i szarpie. Wymieniłem świece(NGK)
Na jaki typ wymieniłeś?
Miałem tez problemy ale moze troche inne bo silnik miał dołek że po dodaniu gazu dławił sie i dopiero wchodził na obroty. Poczytaj
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5839.msg74068#msg74068
Zapisane
stachu4ever Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: wielkopolska
Samochód: CORDOBA 1998 1.6 ALM +sekwencja BRC

« Odpowiedz #4 - Sobota, 17.11.2007, 20:08:01 - NIEPRZECZYTANA »

ten silnik niestety ale z gazem nie wspołpracuje za dobrze ..  a swojadroga to kojarzy mi sie z podobny temat ALM + LPG juz istnieje 
maryjan pisal ze nie ma LPG
Zapisane
labo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Ryki
Samochód: Cordoba '99 1,6 ALM 75 KM

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 30.12.2007, 18:02:34 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Mam problem z moją Cordi. Od pewnego czasu pojawiło się bardzo nieprzyjemne zachowanie zilnika w moim aucie. mianowicie podczas jazdy (nigdy nie wiadomo kiedy) zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku pojawia się szarpanie i nagły spadek mocy i obrotów najczęściej gdzieś w okolicy 2000 obr/min. Nie ruszając pedałem gazy samochód szarpie i po pewnym czasie nawet gaśnie. Przyciskanie w tym momencie pedał gazu nie nabiera prędkości, a moc nawet odczuwalnie spada. Gdy w tym momencie wyrzucę na luz praca silnika wraca do normy i naciśnięcie pedału gazu (na luzie) powoduje natychmiastowy skok obrotów, czyli tak jak powinno być.
Pomocy bo jest to zachowanie właściwie uniemożliwiające jazdę  :'(
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 30.12.2007, 18:12:31 - NIEPRZECZYTANA »

wyczysc przepustnicę i zaadoptuj ... bedzie ok  :ok: 
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 30.12.2007, 18:27:53 - NIEPRZECZYTANA »

tez myslalem ze to u mnie przepustnica i ja czyscilem przeowdy zmienilem swiece i co LAMBDA PADA
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
labo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Ryki
Samochód: Cordoba '99 1,6 ALM 75 KM

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 30.12.2007, 19:02:15 - NIEPRZECZYTANA »

Jutro z rana planowałem wyczyścić przepusnicę z zaobaczyć do przeowdów, aparatu zapłonowego i świec jak pomoże to napisze, ale miałem kiedyś falowanie obrotów wywołane przez przepustnicę i objawy były troszkę inne. Teraz jest tak, że czasami mam odczucie jakby nie na wszystkie gary palił :(
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 30.12.2007, 19:23:44 - NIEPRZECZYTANA »

Kiedyś coś takiego miałem na zimnym silniku, pierwsze kilkaset metrów. Pomogła wymiana kopókii palca, a potem jeszcze gumy na kolektorze ssącym. Ale to już zmienił następny właściciel po założeniu gazu więc gumę moghli spieprzyć gazownicy.
Zapisane

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 30.12.2007, 20:18:03 - NIEPRZECZYTANA »

sprobuj moze cos czujnikiem polezenia przepustnicy,jesli taki masz,moze gdzies jest jakies zwarcie,moze byc jeszcze kopulka,czujnik halla
Zapisane
labo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Ryki
Samochód: Cordoba '99 1,6 ALM 75 KM

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 31.12.2007, 15:39:10 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdzałem właśnie przewody wysokiego napięcia i nie widać przebicia. Jutro zaczne od wymiany kopułki i palca może coś do da.

Napisano: Niedziela, 30.12.2007, 20:27:45


dziś wymieniłem kopułkę i dokręciłem jedną świecę bo była luźna. Na razie objawy minęły, ale zobaczymy czy nie wrócą w przyszłości.
Koszt naprawy 36 zł za kopułkę :)
Jeszcze wymienie palec w środę a to dodatkowe 13 zł

Wszystkiego najlepszego dla Wszyskich Klubowiczów w nadchodzącym 2008 roku !!!
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 31.12.2007, 15:55:37 - NIEPRZECZYTANA »

Kopułke i palec wymienia sie w komplecie i najlepiej jak sa tego samego producenta bo
bywają różnice.Ja bym jeszcze wlał "jagodzianki na kościach do baku żeby wykluczyc h2o.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Środa, 02.01.2008, 13:56:29 - NIEPRZECZYTANA »

Podlaczyc pod VAG sprawdzic bledy i przetestowac prace sondy lambda.
Bardzo mozliwe ze sonda pokazuje bogata mieszanke i odcina paliwo.

LPG jest?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #14 - Środa, 02.01.2008, 16:12:23 - NIEPRZECZYTANA »

Jaka jest różnica w jeździe na PB przy wyłączonym ręcznie LPG a na "automacie" gdy jeszcze jedzie na PB (nie ma odpow temp i obrotów)? Pytam bo kolega w Cordobie (1.6 zwykłe LPG) miał dziś po 8h postoju na mrozie przypadek że silnik gasł zaraz po uruchomieniu, szło jechać tylko na wyższych obrotach, każdorazowe puszczenie gazu i  wciśnięcie sprzęgła powodowało natychmiastowe zatrzymanie pracy silnika. Dopiero po kilku min jazdy wpadliśmy na pomysł żeby wyłączyć ręcznie LPG i zaraz było OK. Czy możliwe że elektronika od gazu wysyła jakieś sygnały do ECU? Dodam że instalka LPG jest na śrube bez krokowca i bez żadnej emulacji sondy l. Jak myślicie co to mogło się stać?
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Cordoba 1,6 ALM szarpie i gaśnie
Skocz do: