Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Jak wył TCS
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
2
[
3
]
4
5
6
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Jak wył TCS (Przeczytany 61282 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Jak wył TCS
«
Odpowiedz #30 -
Środa, 06.01.2010, 14:25:41 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: snems Środa, 06.01.2010, 13:52:46
Mam pytanie czy w waszych Seatach FL wyposażonych w TCS po utracie przyczepności koła np. w śniegu słychać charakterystyczne grzechotanie z okolicy kół??? Podkreślam, że z wyłączonym TCS powyższych objawów nie ma.
Z włączonym TCS przy utracie przyczepności koło jest hamowane - a to co słyszysz to działanie ABS'u...
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
toka
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR
Odp: Jak wył TCS
«
Odpowiedz #31 -
Środa, 06.01.2010, 16:15:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KYS
Z włączonym TCS przy utracie przyczepności koło jest hamowane - a to co słyszysz to działanie ABS'u...
No raczej, tcs nie słychać.. Słychać tylko ESP, tak wtedy słychać grzechotanie bo "koła" próbują wyrównać tor jazdy
Zapisane
Qba
Użytkownik
Offline
Odp: Jak wył TCS
«
Odpowiedz #32 -
Środa, 06.01.2010, 16:32:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
ale kontrola trakcji nie polega na hamowaniu... tylko na odcinaniu/ujmowaniu gazu, fakt działa to podobnie jak hamulec, ale ABS nie ma w tym raczej żadnego udziału
«
Ostatnia zmiana: Środa, 06.01.2010, 16:34:37 wysłane przez Qba
»
Zapisane
https://nawstecznym.pl
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Jak wył TCS
«
Odpowiedz #33 -
Środa, 06.01.2010, 17:03:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cyt.: "UKŁAD TCS (Traction Control System) -
kontrola trakcji
- to uproszczona wersja układu ASR. Układ wykonuje część funkcji ASR tzn. działa na koło, które ślizga się, a nie na silnik.
Kiedy jedno lub obydwa koła napędzające ślizgają się na śliskiej nawierzchni (śnieg, lód, piasek, błoto, woda) TCS powoduje ich hamowanie. Działa przy poniżej 30-50 km/h(w zależności od samochodu) i jest użyteczny szczególnie podczas ruszania lub nagłego przyspieszania - jednak źle ustawiony system znacznie obniża osiągi samochodu. Układ włącza się automatycznie z chwilą włączenia kluczyka wyłącznika zapłonu. W niektórych pojazdach można go wyłączyć wyłącznikiem umieszczonym na desce rozdzielczej."
Cytat: Qba
tylko na odcinaniu/ujmowaniu gazu
To już w bogatszej wersji TCSa zwqanej ASR
cyt."Układ ASR posiada własną centralkę, ale wykorzystuje czujniki ABS, których zadaniem jest mierzenie i porównywanie prędkości kół. Jeżeli jedno koło zaczyna obracać się z większą prędkością niż pozostałe koła (tzn. że zaczyna się ślizgać), ASR uruchamia dwa sposoby sterowania:
- jeżeli ślizgają się oba koła napędzające, zmniejsza się moc wytwarzana przez silnik działając na przepustnicę elektroniczną,
- jeżeli ślizga się tylko jedno koło, powoduje blokowanie tego koła.
Działanie ASR jest analogiczne do działania blokowania mechanizmu różnicowego.
Układ włącza się automatycznie z chwilą włączenia kluczyka wyłącznika zapłonu. W niektórych pojazdach można go wyłączyć wyłącznikiem umieszczonym na desce rozdzielczej."
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Jak wył TCS
«
Odpowiedz #34 -
Środa, 06.01.2010, 17:11:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Qba Środa, 06.01.2010, 16:32:04
ale kontrola trakcji nie polega na hamowaniu... tylko na odcinaniu/ujmowaniu gazu, fakt działa to podobnie jak hamulec, ale ABS nie ma w tym raczej żadnego udziału
na hamowaniu kół polega ESP czyli naj bardziej rozwinięta wersja kontroli trakcji
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Qba
Użytkownik
Offline
Odp: Jak wył TCS
«
Odpowiedz #35 -
Środa, 06.01.2010, 17:44:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
raby
, ESP to jest kontrola stabilizacji toru jazdy, działa na wszystkie 4 koła, a TCS i ASR tylko na napędowe, ESP zapobiega wpadnięciu w poślizg, a TCS i ASR pomagają w zapobiegają zerwaniu przyczepności przy ruszaniu i gwałtownym dodaniu gazu
Zapisane
https://nawstecznym.pl
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Jak wył TCS
«
Odpowiedz #36 -
Środa, 06.01.2010, 19:46:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
Qba
, u mnie jest to trochę bardziej zamotane. Wszystkie koła są napędowe a w poślizg można wpaść dodając gazu na prostej drodze (śliskiej). Bez tej elektroniki ciężko by się jeździło...
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Qba
Użytkownik
Offline
Odp: Jak wył TCS
«
Odpowiedz #37 -
Środa, 06.01.2010, 19:49:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
no ja podałem ogólną definicję ESP- układu kontroli stabilizacji toru jazdy, często ludzie ją mylą właśnie z kontrolą trakcji (TCS/ASR)
w sumie nazwy też zależą od producenta, ESP się przyjęło bo w grupie VAG i w niemieckich tak jest (nie wiem czy we wszystkich), a japończyki inaczej to nazywają
Zapisane
https://nawstecznym.pl
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Jak wył TCS
«
Odpowiedz #38 -
Środa, 06.01.2010, 20:09:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Qba
ale kontrola trakcji nie polega na hamowaniu... tylko na odcinaniu/ujmowaniu gazu
No nie do końca tak jest - u mnie TCS zarówno ujmuje gaz jak i hamuje napędzane koła...
KKKKris
wkleił ładne wyjaśnienie co i jak.
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
toka
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR
Odp: Jak wył TCS
«
Odpowiedz #39 -
Czwartek, 07.01.2010, 14:50:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Qba
ESP się przyjęło bo w grupie VAG i w niemieckich tak jest (nie wiem czy we wszystkich), a japończyki inaczej to nazywają
no nie do końca, w suzuki również nazywają ESP
Zapisane
juri
Użytkownik
Offline
Skąd: Wielkopolska
Samochód: Ibiza '01 1.9 TDI ASV
Odp: Jak wył TCS
«
Odpowiedz #40 -
Czwartek, 07.01.2010, 22:36:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
TCS w ibizach FL hamuje koła i zmniejsza dawkę paliwa w przypadku wykrycia różnicy prędkości między przednimi a tylnymi kołami.
Specyficzne grzechotanie słychać zarówno przy włączonym TCS jak i przy wyłączonym,jest to związane z dodatkową tego systemu która działa cały czas i tak jak ABS nie da się jej wyłączyć to tzw. elektroniczny mechanizm różnicowy który dąży do wyrównania prędkości obrotowej prawego i lewego koła napędzanego.
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Jak wył TCS
«
Odpowiedz #41 -
Piątek, 08.01.2010, 06:29:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
TCSu pewnie, tak jak w Vitach, nie da się wyłączyć. Jest wyłączony dopóki koła nie złapią poślizgu.
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Jak wył TCS
«
Odpowiedz #42 -
Piątek, 08.01.2010, 09:35:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KKKKris Piątek, 08.01.2010, 06:29:44
TCSu pewnie, tak jak w Vitach, nie da się wyłączyć. Jest wyłączony dopóki koła nie złapią poślizgu.
Nie wiem jak w FL, ale w 6L spokojnie możesz wyłączyć TCS (przyciskiem koło ręcznego) i... "mielić" kółkami
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Jak wył TCS
«
Odpowiedz #43 -
Piątek, 08.01.2010, 09:45:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KYS
Nie wiem jak w FL,
Też nie wiem, bo nie mam. Pisałem o mesiach, bo takim jechałem.
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Jak wył TCS
«
Odpowiedz #44 -
Piątek, 08.01.2010, 09:54:33 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KKKKris
Też nie wiem, bo nie mam.
To co napisałem nawiązywało też do:
Cytat: juri
Specyficzne grzechotanie słychać zarówno przy włączonym TCS jak i przy wyłączonym,jest to związane z dodatkową tego systemu która działa cały czas i tak jak ABS
nie da się jej wyłączyć
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Strony:
1
2
[
3
]
4
5
6
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Jak wył TCS
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...