+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Jak wył TCS
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak wył TCS  (Przeczytany 61276 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #30 - Środa, 06.01.2010, 14:25:41 - NIEPRZECZYTANA »

Mam pytanie czy w waszych Seatach FL wyposażonych w TCS po utracie przyczepności koła np. w śniegu słychać charakterystyczne grzechotanie z okolicy kół??? Podkreślam, że z wyłączonym TCS powyższych objawów nie ma.
Z włączonym TCS przy utracie przyczepności koło jest hamowane - a to co słyszysz to działanie ABS'u...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #31 - Środa, 06.01.2010, 16:15:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
Z włączonym TCS przy utracie przyczepności koło jest hamowane - a to co słyszysz to działanie ABS'u...
No raczej, tcs nie słychać.. Słychać tylko ESP, tak wtedy słychać grzechotanie bo "koła" próbują wyrównać tor jazdy
Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #32 - Środa, 06.01.2010, 16:32:04 - NIEPRZECZYTANA »

ale kontrola trakcji nie polega na hamowaniu... tylko na odcinaniu/ujmowaniu gazu, fakt działa to podobnie jak hamulec, ale ABS nie ma w tym raczej żadnego udziału
« Ostatnia zmiana: Środa, 06.01.2010, 16:34:37 wysłane przez Qba » Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #33 - Środa, 06.01.2010, 17:03:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cyt.: "UKŁAD TCS (Traction Control System) - kontrola trakcji - to uproszczona wersja układu ASR. Układ wykonuje część funkcji ASR tzn. działa na koło, które ślizga się, a nie na silnik.
Kiedy jedno lub obydwa koła napędzające ślizgają się na śliskiej nawierzchni (śnieg, lód, piasek, błoto, woda) TCS powoduje ich hamowanie. Działa przy poniżej 30-50 km/h(w zależności od samochodu) i jest użyteczny szczególnie podczas ruszania lub nagłego przyspieszania - jednak źle ustawiony system znacznie obniża osiągi samochodu. Układ włącza się automatycznie z chwilą włączenia kluczyka wyłącznika zapłonu. W niektórych pojazdach można go wyłączyć wyłącznikiem umieszczonym na desce rozdzielczej."
Cytat: Qba
tylko na odcinaniu/ujmowaniu gazu
To już w bogatszej wersji TCSa zwqanej ASR
cyt."Układ ASR posiada własną centralkę, ale wykorzystuje czujniki ABS, których zadaniem jest mierzenie i porównywanie prędkości kół. Jeżeli jedno koło zaczyna obracać się z większą prędkością niż pozostałe koła (tzn. że zaczyna się ślizgać), ASR uruchamia dwa sposoby sterowania:
- jeżeli ślizgają się oba koła napędzające, zmniejsza się moc wytwarzana przez silnik działając na przepustnicę elektroniczną,
- jeżeli ślizga się tylko jedno koło, powoduje blokowanie tego koła.
Działanie ASR jest analogiczne do działania blokowania mechanizmu różnicowego.
Układ włącza się automatycznie z chwilą włączenia kluczyka wyłącznika zapłonu. W niektórych pojazdach można go wyłączyć wyłącznikiem umieszczonym na desce rozdzielczej."
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #34 - Środa, 06.01.2010, 17:11:38 - NIEPRZECZYTANA »

ale kontrola trakcji nie polega na hamowaniu... tylko na odcinaniu/ujmowaniu gazu, fakt działa to podobnie jak hamulec, ale ABS nie ma w tym raczej żadnego udziału
na hamowaniu kół polega ESP czyli naj bardziej rozwinięta wersja kontroli trakcji
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #35 - Środa, 06.01.2010, 17:44:53 - NIEPRZECZYTANA »

raby, ESP to jest kontrola stabilizacji toru jazdy, działa na wszystkie 4 koła, a TCS i ASR tylko na napędowe, ESP zapobiega wpadnięciu w poślizg, a TCS i ASR pomagają w zapobiegają zerwaniu przyczepności przy ruszaniu i gwałtownym dodaniu gazu
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #36 - Środa, 06.01.2010, 19:46:02 - NIEPRZECZYTANA »

Qba, u mnie jest to trochę bardziej zamotane. Wszystkie koła są napędowe a w poślizg można wpaść dodając gazu na prostej drodze (śliskiej). Bez tej elektroniki ciężko by się jeździło...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #37 - Środa, 06.01.2010, 19:49:50 - NIEPRZECZYTANA »

no ja podałem ogólną definicję ESP- układu kontroli stabilizacji toru jazdy, często ludzie ją mylą właśnie z kontrolą trakcji (TCS/ASR)

w sumie nazwy też zależą od producenta, ESP się przyjęło bo w grupie VAG i w niemieckich tak jest (nie wiem czy we wszystkich), a japończyki inaczej to nazywają  ;)
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #38 - Środa, 06.01.2010, 20:09:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Qba
ale kontrola trakcji nie polega na hamowaniu... tylko na odcinaniu/ujmowaniu gazu
No nie do końca tak jest - u mnie TCS zarówno ujmuje gaz jak i hamuje napędzane koła...

KKKKris wkleił ładne wyjaśnienie co i jak.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #39 - Czwartek, 07.01.2010, 14:50:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Qba
ESP się przyjęło bo w grupie VAG i w niemieckich tak jest (nie wiem czy we wszystkich), a japończyki inaczej to nazywają   
no nie do końca, w suzuki również nazywają ESP  :P
Zapisane
juri Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Ibiza '01 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #40 - Czwartek, 07.01.2010, 22:36:18 - NIEPRZECZYTANA »

TCS w ibizach FL hamuje koła i zmniejsza dawkę paliwa w przypadku wykrycia różnicy prędkości między przednimi a tylnymi kołami.
Specyficzne grzechotanie słychać zarówno przy włączonym TCS jak i przy wyłączonym,jest to związane z dodatkową tego systemu która działa cały czas i tak jak ABS nie da się jej wyłączyć to tzw. elektroniczny mechanizm różnicowy który dąży do wyrównania prędkości obrotowej prawego i lewego koła napędzanego.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #41 - Piątek, 08.01.2010, 06:29:44 - NIEPRZECZYTANA »

TCSu pewnie, tak jak w Vitach, nie da się wyłączyć. Jest wyłączony dopóki koła nie złapią poślizgu.
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #42 - Piątek, 08.01.2010, 09:35:27 - NIEPRZECZYTANA »

TCSu pewnie, tak jak w Vitach, nie da się wyłączyć. Jest wyłączony dopóki koła nie złapią poślizgu.
Nie wiem jak w FL, ale w 6L spokojnie możesz wyłączyć TCS (przyciskiem koło ręcznego) i... "mielić" kółkami  8)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #43 - Piątek, 08.01.2010, 09:45:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
Nie wiem jak w FL,
Też nie wiem, bo nie mam. Pisałem o mesiach, bo takim jechałem.
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #44 - Piątek, 08.01.2010, 09:54:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Też nie wiem, bo nie mam.

To co napisałem nawiązywało też do:
Cytat: juri
Specyficzne grzechotanie słychać zarówno przy włączonym TCS jak i przy wyłączonym,jest to związane z dodatkową tego systemu która działa cały czas i tak jak ABS nie da się jej wyłączyć
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Jak wył TCS
Skocz do: