Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
powazny problem na zimnym silniku
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: powazny problem na zimnym silniku (Przeczytany 10490 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
PWL
Użytkownik
Offline
Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.
powazny problem na zimnym silniku
«
Sobota, 08.09.2007, 08:16:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam kolegów!
To mój pierwszy post na tym forum. Czytałem juz wszystko o falowaniu obrotów itp.
Mój problem jest troszke inny. Autko ma bardzo niskie obroty, faluje, prawie gaśnie jak jest zimne. Może troszke dokładniej.... Zapalam autko i obroty ustalają mi sie na jakies 400-500. Musze trzymać go na gazie żeby miał te 900. Jak sie jedzie na zimnym wszystko jest Ok. Dojeżdzam do skrzyżowania, wciskam luz i obroty spadaja do 500, falują między 500 a 750. W miarę podnoszenia się temperatury silnika sytuacja sie poprawia. Przy mniej więcej 70 st. jest dobrze a jak ma juz swoje 90 to wszystko smiga cacy. Trzyma równo kolo 800.
Dodam, iż mam gaz. Na gazie jak autko mam zimne to nawet gaśnie. Wszytko ustępuje w momencie osiągniecia okolo 90 st.
Wymieniłem czujnik temperatury (ten kolo termostatu), świece, przewody, oczyściłem kopułke. Troszke pomogło ale tylko troszke. oczyściłem przepustnice (jest czysta) ale dla pewności zamówiłem specjalny preparat do czyszczenia przepustnic o którym była mowa w którymś z postów. Zobaczymy czy pomoże.
Nie wydaje mi sie żeby to była przepustnica i jej kaprysy - adaptacja. Przecież na ciepłym chodzi jak złoto. Może to jakiś czujnik o którym nie wiem.
Moje autko to Seat Cordoba SXE 1998 1.6 Silnik chyba AEE
Czekam nna rady i odpowiedzi z góry dzieki
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
powazny problem na zimnym silniku
«
Odpowiedz #1 -
Sobota, 08.09.2007, 08:58:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
W momencie kiedy silnik jest zimny przepustnica powinna się uchylić silnik dostac więcej pliwa. takie "ssanie"...
Jesli się nie uchyla to może być uszkodzona bo ja miałem takie uszkodzenie i wag to wykrywa i pokazuje jako błąd.
Kupiłem urzywkę na alegro , zaadoptowałem i po kłopocie.
Podłącz wag-a.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
corass
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdynia
Samochód: Toledo II, 2000, ASV
WWW
powazny problem na zimnym silniku
«
Odpowiedz #2 -
Sobota, 08.09.2007, 11:20:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
a instalacja stara czy nowa? Może coś jest z parownikiem nie tak, bo ja mam podobny problem i szukuje się zmiana parownika - ma 9 lat.
Zapisane
www.corassfoto.prv.pl
www.fisheye.skateboarding.pl
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
powazny problem na zimnym silniku
«
Odpowiedz #3 -
Sobota, 08.09.2007, 22:05:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja nie ma gazu
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
corass
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdynia
Samochód: Toledo II, 2000, ASV
WWW
powazny problem na zimnym silniku
«
Odpowiedz #4 -
Sobota, 08.09.2007, 22:29:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tracer
, to pytanie było do
PWL
Zapisane
www.corassfoto.prv.pl
www.fisheye.skateboarding.pl
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
powazny problem na zimnym silniku
«
Odpowiedz #5 -
Niedziela, 09.09.2007, 06:40:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tak , wiem, ale dodałem to dla jasności mojej
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
PWL
Użytkownik
Offline
Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.
powazny problem na zimnym silniku
«
Odpowiedz #6 -
Niedziela, 09.09.2007, 06:59:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jeśli żadna z waszch porad nie pomże to zabieram autko na Vag-a, bo komfort jazdy przez pierwsze 10 minut jest zerowy.
A gazik mam 2,5 roku. Byłem ostatnio na regulacji i mówili, że wszystko jest OK .
Najpierw chce go na benzynce poprawić a za gaz to sie później wezme...
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
powazny problem na zimnym silniku
«
Odpowiedz #7 -
Niedziela, 09.09.2007, 08:58:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
To nie gaznik tylko przepustnca, nie reguluje jej się tylko adoptuje do kompa w aucie.
Możliwe jest jesli kupisz przepustnicę z identycznym numerem i taką samą literką na końcu to nawet adaptacja nie będzie potrzebna .
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
corass
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdynia
Samochód: Toledo II, 2000, ASV
WWW
powazny problem na zimnym silniku
«
Odpowiedz #8 -
Niedziela, 09.09.2007, 14:00:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
PWL
, 2,5 instalacja nie powinna robić takich numerów. A tankujesz na jakieś sensownej stacji czy tylko z napisem ' LPG 1.80' w Borówkowie Małym? Jak tankujesz w różnych miejscach, które nie są pewne co do jakości gazu, też mogą się pojawiać problemy z gazem.
Zapisane
www.corassfoto.prv.pl
www.fisheye.skateboarding.pl
Shizo
Gość
powazny problem na zimnym silniku
«
Odpowiedz #9 -
Niedziela, 09.09.2007, 14:27:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Nie wiem na ile pomorze mój przypadek ale u mnie też tak było - problem nie włączającego się "ssania"(braku podwyższonych do ok 1000obr) na zimnym silniku okazał się z winy uszkodzonego komputera. Po jego wymianie na inny (wprawdzie od Golfa ale też z 1.6AFT) wszystko wróciło do normy.
Falujące obroty też miałem i winna okazała się emulacja sondy lambda wysyłana ze sterownika LPG, po jej odłączeniu obroty się ustabilizowały.
Jaką masz instalację gazową?
ps. Corass, wytłumacz mi w jaki sposób jakość gazu może wpływać na falowanie obrotów!
[
Dodano
: 2007-09-09, 15:28
]
dodam że wcześniej też myślałem że to przepustnica, więc ją czyściłem ale to guzik dało
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
powazny problem na zimnym silniku
«
Odpowiedz #10 -
Niedziela, 09.09.2007, 14:39:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
Coś mi się wydaj, że reset kompa pomoże (może i przepustnica). Na zimnym silniku ECU steruje paliwem na podstawie wyuczonych wartości i może na gazie zgłupiał. Po rozgrzaniu o składzie mieszanki informację ma z lambdy i wtedy konczą się kłopoty.
Zobacz co VAG pokaże. Może informacja o temp przychodzi błędna do ECU.
Zapisane
corass
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdynia
Samochód: Toledo II, 2000, ASV
WWW
powazny problem na zimnym silniku
«
Odpowiedz #11 -
Niedziela, 09.09.2007, 18:59:24 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Shizo"
ps. Corass, wytłumacz mi w jaki sposób jakość gazu może wpływać na falowanie obrotów!
Jakość mieszanki, a dokładnie proporcje propanu i butanu. Za dużo/mało jednego ze składników wpływa na pracę całego silnika a tym samym dochodzi również do falowania obrotów.
Zapisane
www.corassfoto.prv.pl
www.fisheye.skateboarding.pl
PWL
Użytkownik
Offline
Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.
powazny problem na zimnym silniku
«
Odpowiedz #12 -
Niedziela, 09.09.2007, 21:15:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Akumulator juz odłączałem wcześniej na jakies 2h i nic nie pomogło.
Gaz tankuje w dwuch miejscach, raczej z tym nie ma problemu.
Wygląda tak jakby brakowało mu tej mapy po rozruchu, może cos padlo w kompie. Bo jak sie zagrzeje to wskazówka trzyma sztywno 800 na benzynie i na gazie też.
Czasami tylko jak schodzi np. z 3000 do potrafi spaść do 500 ale wróci po chwili do 800
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
powazny problem na zimnym silniku
«
Odpowiedz #13 -
Niedziela, 09.09.2007, 21:30:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "PWL"
SXE 1998 1.6 Silnik chyba AEE
Uzupełniłbyś profil
Odpięcie aku nie zawsze oznacza reset kompa.
Zapisane
Shizo
Gość
powazny problem na zimnym silniku
«
Odpowiedz #14 -
Niedziela, 09.09.2007, 21:50:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Spróbuj odłączyć aku na kilka godzin, potem jazda tylko na benzynie, pogonić bryke na wysokich obrotach i hamować silnikiem jak nisko się da. Tak się adaptuje komputer. No i pojeździć tak z conajmniej 20-30km.
Zapisane
Strony: [
1
]
2
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
powazny problem na zimnym silniku
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...