+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Instalacja elektryczna wentylatora- seat 6L
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Instalacja elektryczna wentylatora- seat 6L  (Przeczytany 5790 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Wtorek, 31.07.2007, 14:38:57 - NIEPRZECZYTANA »

Czy posiada ktoś może schemat instalacji elekt. lub ewent. opis okablowania które jest nieodzownym elementem podłączenia wentylatora chłodnicy z jego zasilaniem w ibizie :?:
Może być Etka lub coś podobnego bardziej konkretnego :roll:
Zeby było jasniej chcę zamontować "dławiki" na wyjściach zasilacza wentylatora które zastopują przepięcia w instalacji.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 31.07.2007, 15:21:35 - NIEPRZECZYTANA »

Poszukaj gdzieś takiej ksiązki WKŁ Elektronika w technice motoryzacyjnej
i tam jest o przepięciach i przeciwdziałaniu ich wystepowaniu,
bo zaczynasz o d....strony.
Elementy indukcyjne ewentualnie blokuje sie kondensatorami  bo cewkami jeszcze efekt
przepięć "dopalisz". :!:
Znajdz "+" gdzie pojawia się w czasie pracy silnika wentylatora i podłącz tam kondensator
taki jakim bocznikowało się zasilanie cewki VN w "126p".
Drugi taki dodaj na alternatorze.
Koniecznie popraw masę silnika i aku oraz "+".
Aku powinno byc pierwszej jakości tym bardzie,że w Twoim modelu wspomaganie jest elektryczne i zapewnie tez bruzdzi  :neutral:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 31.07.2007, 16:17:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
Poszukaj gdzieś takiej ksiązki WKŁ Elektronika w technice motoryzacyjnej
i tam jest o przepięciach i przeciwdziałaniu ich wystepowaniu,
bo zaczynasz o d....strony.


Nie od zadka tylko przyczyny-zasilanie wentylatora daje za duże napięcie podczas wlączania sie wentylatora w ruchu ulicznym.Muszę wyodrębnić ten rejon aby nie przedostawał się za duży prąd-(wada fabryczna w 6L i niektórych polo) powoduje przepalenia różnych odbiorników prądu
w moim przypadku jak innych to sterownik ABSu.
Konsultowałem to w Aso Kometa i montują tzw. dławiaka (w sumie 3sztuki)mieli kilka autek i pomaga więcej ta usterka się nie pojawiła, tylko cena trochę duża i odległość.W moim rejonie nic nie wiedzą na ten temat i odsyłają z kwitkiem.
Wszystkie kable zostały sprawdzone,masy i inne duperele wyczyszczone.
Problem jest w zasilaniu wentylatora bo to on powoduje przepięcie i należy gdzieś zneutralizować nadmiar prądu :neutral:
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 31.07.2007, 19:44:02 - NIEPRZECZYTANA »

Też mi się wydaje, że nie ma co wierzyć ASO (jak w wielu przypadkach). Wszędzie do redukcji przepięć są montowane kondensatory, lub półprzewodniki. Obciążenie indukcyjne jakim jest silnik plus dodatkowa indukcyjność dławika, może chyba spotęgować przepięcia. Wskaż mi jakiś element indukcyjny gdzie przepięcia redukuje się przez dodatkową indukcyjność. Gdyby tak było to na cewkach WN i altkach (to wszystko indukcyjności) montowanoby dławiki, a nie pojemności.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 31.07.2007, 19:44:59 - NIEPRZECZYTANA »

Ja Ci dobrze radzę.
Widziałeś co montują? Mozna spróbować ograniczyć przepięcia , bo to o nie chodzi i powstają przy wyłączeniu silnika bo przy włączeniu to raczej napięcie spadnie a nie wzrośnie.Po za tym najprostsze zabezpieczenie to zwykła dioda właczona przeciwsobnie do zasilania tak zeby przepiecia o odwrotnej polaryzacji zwierała do masy.
Moze tez byc zarówka właczona w szereg z diodą Zenera np 24 V ale moc 1W
też bedzie ładnie szpilki scinać  i druga przy zasilaniu ABS-u (bezpiecznik)
Zajżyj do tej ksiązki tam są ciekawe przykłady.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Instalacja elektryczna wentylatora- seat 6L
Skocz do: