Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Seat Ibiza - dziwny problem z ogrzewaniem  (Przeczytany 27231 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
lukas_12 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: dębica
Samochód: Ibiza '00, 1.9 SDI

« Sobota, 07.07.2007, 08:08:22 - NIEPRZECZYTANA »

Witam !

MAm seata 1.9SDI 2000r. Mam dziwny problem z ogrzewaniem  - termometr zewnętrzny działa a cały czas leci zimne powietrze - jedynie gdy na panelu ustawię opcję High to jest gorąco. Nie wiem czy to ma związek ale zaobserwowałem ze gdy jezdze na trasie to wskaznik temteratury silnika spada sam początek skali - ma ktoś pomysł co się mogło stać ?
Zapisane

Każdemu jego Everest
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #1 - Sobota, 07.07.2007, 08:26:54 - NIEPRZECZYTANA »

Moze miec zwiazek z tym wskazaniem.
Jak masz klimatronik a wnioskuje z opisu ze jest to komputer nie pozwala na grzanie powietrza zanim silnik nie osiagnie okreslonej temperatury.
Ja bym sprawdzil czujnik temp plynu chlodzacego.
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Sobota, 07.07.2007, 16:42:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "lukas_12"
gdy jezdze na trasie to wskaznik temteratury silnika spada sam początek skali - ma ktoś pomysł co się mogło stać ?
termostat nie trzyma!
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
MacArtur
Gość



« Odpowiedz #3 - Sobota, 07.07.2007, 19:13:15 - NIEPRZECZYTANA »

Faktycznie raby ma rację. Jak termostat się nie zamknie do końca (wystarczy, że się raz "zawiesi" i nie zamknie do końca) to wtedy woda już zawsze krąży w całej instalacji: jednocześnie na małym i dużym obiegu. Dopóki jeździsz w mieście, temp. może zbliżać się do normalnej, ale wystarczy się przejechać szybciej i od razu wiatr schłodzi wodę w chłodnicy i temp. spada. Problem polega na tym, że ew. "odwieszenie termostatu" jest możliwe dopiero, kiedy się on otworzy bardziej i potem ew. zamknie do końca - żeby się otworzył, musiałby mieć temp. powyżej 90 st., a to jest możliwe tylko w mieście. Dlatego taki termostat się wymienia bo raz zawieszony może się zawieszać częściej, albo w ogóle jest zakleszczony.
Zaobserwuj bardzo uważnie wskazanie temperatury wody na konsoli: czy rośnie do ok. 90 stopni, czy jest zawsze nieco poniżej.
Termostaty w seatach są bardzo dokładne: otwierać się powinny w granicach 90...92 stopni - latem jeśli się rusza z zimnego silnika, temperatura 90 st. w benzynie powinna zostać osiągnięta po około 2...4 km - być może w dieslu trochę później, bo większa masa silnika do ogrzania.
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #4 - Sobota, 07.07.2007, 20:19:52 - NIEPRZECZYTANA »

A ja sie do konca nie zgodze, poniewaz kiedys jezdziel mautem z zablokowanym termostatem na duzym obiegu i sie zagrzewal tylko to trwaaaaalo.
Nie mozna jednak wyklluczyc wadliwej pracy tej czesci, jednak opisane zachowanie wedlug mnie jest spowodowane czyms innym
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Marcin_Bytów
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Bytów

« Odpowiedz #5 - Sobota, 07.07.2007, 20:30:10 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem ten sam objaw. Przy szybszej jeździe wskazanie temperatury spadało i z nawiwu leciało zimne powietrze. W przypadku, gdy włączyłem ogrzewanie na max. leciało jedynie ciepłe powietrze.
Wymieniłem termostat wraz z pokrywą termostatu i po problemie.  
W przypadku silnika 1.6 typu ALM można to zrobić na parkingu w 15 minut, w silnikach innego typu nie wiem.
Zapisane
emjot Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: wawa
Samochód: Vario '02 TDI AGR

« Odpowiedz #6 - Środa, 11.07.2007, 12:18:35 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie jednak na 99% to czujnik.

Dziś jeździłem trochę po mieście, trochę szybszych przelotów i po ok. 30 min jazdy wskazówka nadal leżała na 60 st. Zatrzymałem się, podłączyłem Vaga - temperatura silnika niecałe 84 st. Ciepłe powietrze dmucha.  :hmm:
Więc pewnie to tylko jeden z obwodów czujnika padł. Jak będę miał chwilę to podjadę na wymianę - mechanikiem jestem żadnym.  Ale póki co, to na szczęście nic się w silniku nie dzieje.
Zapisane

- mocno nieaktualne
IbizaTDI Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Myślenice
Samochód: Seat Ibiza III TDI

« Odpowiedz #7 - Środa, 08.09.2010, 17:36:40 - NIEPRZECZYTANA »

mam Ibize z 2003 roku, z zwykla klimatyzacja, i nie wiem czemu nie idzie ustawic zadanej temperatury w kabinie, jak leci zimne i chce dac na cieple to nie zawsze dziala, a z ciepłego na zimne wogole nie mozna zmienic, mial ktos cos podobnego? albo wie co sie moglo stac? jakis czujnik? pozdrawiam

Napisano: Poniedziałek, 06.09.2010, 15:33:48


nikt nie mial takiego problemu??
Zapisane
janjan28 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 2003 1,4 16V BBY

« Odpowiedz #8 - Środa, 08.09.2010, 18:41:37 - NIEPRZECZYTANA »

Mam podobnie jak "Ibiza TDI".
Szukam i szukam i znalazłem dawny wydruk z servisu SEATa (jak jeszcze był na gwarancji). Ta usterka u mnie to:
"01596 Silnik wykonawczy klapy świeżego powietrza-/obiegu zamkniętego - V154. Przerwa/zwarcie z plusem" lub "z masą".
Czasem się zawieszał prawdopodobnie ten silniczek (a jest ich tam podobno 3 lub 4 silniczki) i miałem niewielkie problemy z temperaturą w kabinie, szczególnie latem tzn. było za gorąco. Dlatego niewielkie bo po kilkunastu sekundach się odwieszał, a czasem lekkie uderzenie w pulpit  i wszystko wracało do normy. Później ta sytuacja się nie powtarzała lub bardzo rzadko. Dziś po kilku latach jest coraz gorzej i będę zmuszony jakimś sposobem zajrzeć do układu sterującym klapami. Być może jest to sprawa mechaniczna, może coś blokuje, (kurz, gąbka itp.) albo silniczek do wymiany. W servisie ta usługa jest bardzo droga.
Jeżeli mi się uda naprawić to napiszę szczegółowo co i jak. Pozdrawiam
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 09.09.2010, 08:07:03 - NIEPRZECZYTANA »

to jest sprawa elektryczna wypalaja sie styki w tych silniczkach, niedosc ze sa drogie to ciezko je wymontowac bez wyciagania calego kanalu nagrzewnicy, ale sie da. Silnik jest z lewej strony przy nogach pasazera, przynajmniej ja sie tak spotkalem a w tych nowszych moze byc calkiem inaczej, jak ktos mi wysle zdjecia nagrzewnicy to go postaram sie zlokalizowac
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 26.11.2013, 21:26:22 - NIEPRZECZYTANA »

Witam koleżanki i kolegów,
mam podobny problem z moim Climatronikiem. Samochód (silnik) normalnie się nagrzewa, natomiast są "jaja" z nagrzewaniem. Mam u siebie dogrzewanie płynu chłodzącego i dzieje się to bardzo szybko. Jak nastawię na zimnym silniku 21-23 st.C to za chwilkę dmucha ciepłe powietrze. Ale po kilku minutach zaczyna lecieć chłodniejsze powietrze, nie jak na zewnątrz. A jak dam na HI to może cały czas "naparzać" gorące na maksa i nic się nie wychładza.
Może to czujnik temperatury we wnetrzu auta źle steruje siliczkami klap powietrza? Może można go jakoś wyciągnąć i sprawdzić?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Zapisane

Daniel Petro Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 2006 diesel

« Odpowiedz #11 - Środa, 19.10.2016, 23:30:11 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich serdecznie mam problem z nawiewem powietrza w samochodzie seat Ibiza 2006 diesel wogole wiatrak się nie kreci
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 20.10.2016, 05:38:15 - NIEPRZECZYTANA »

A bezpieczniki sprawdzałeś ? jesli kreci się tylko na IV biegu to przepalony jest bezpiecznik termiczny na opornicy. Raczej opornica do wymiany.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» Seat Ibiza - dziwny problem z ogrzewaniem
Skocz do: