+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» problem ze wskaźnikiem temperatury
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem ze wskaźnikiem temperatury  (Przeczytany 86394 razy)
0 użytkowników i 11 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #90 - Sobota, 01.05.2010, 19:40:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Liqid
zrobione na tym oleju 1,5 2 tys. wiec chyba wracac do 10W40 nie mozna raczej?
Można, można. Raczej zmień, minerał to ostateczność.
Zapisane

krzysiek87 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: kraków
Samochód: seat ibiza 2001 1.9 TDI 110 km ASV

« Odpowiedz #91 - Sobota, 01.05.2010, 22:53:19 - NIEPRZECZYTANA »

panowie oczywiscie jak czujnik temperatury jest zepsuty wskazuje złą temperature i przekłamuje sterownik po podpieciu vaga inna temperatura jest na sterowniku a inna na liczniku :) wiec zostaje jedno wymienic czujnik , a termostat czy jest zablokowany czy nie czujnik ma wskazywac jedynie moze gp przegrzać
Zapisane
Liqid Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: BYDGOSZCZ
Samochód: Ibiza 3d 97 1.4 AEX

« Odpowiedz #92 - Niedziela, 02.05.2010, 00:35:16 - NIEPRZECZYTANA »

Plan jest taki:
Zmieniam olej na ten na którym auto jezdzilo 7 lat Mobil1 10W40 (na tym mineralu ma nieco ponad 1kkm) mysle ze nic sie nie stanie.
Wymieniam czujnik i termostat i zobaczymy.
Mozliwe ze te dzwiki z silnika o ktorych pisalem byly spowodowane przez ten olej. szkoda auta.
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #93 - Niedziela, 02.05.2010, 01:07:28 - NIEPRZECZYTANA »

Z minerala na pół syntetyk zmieniałem po 100tys i nic się nie dzialo, ale to w innym aucie.
Trzymaj stan oleju i będzie ok. Pomiedzy min a max zeby był
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #94 - Wtorek, 04.05.2010, 17:53:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Liqid
Jeśli byłbys tak miły prosilbym o instrukcje do czego mam podłączyc dokladniej ten filtr. zakupie odpowiednia przewód/wężyk.

Zrobiłem zdjęcia ostatnio na szybko i brakuje Ci jeszcze czegoś oprócz tego wężyka/ wężyków:

Tak to wygląda u mnie z doczepionym jeszcze jakimś - czymś



I w postaci 2 wężyków gdzieś wchodzi w dół do komory....




Może ktoś , kto bardziej zna się na technice - Ci podpowie do czego to idzie - ja zaglądnąłem przez górną część komory - padało więc nie wchodziłem pod auto.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Liqid Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: BYDGOSZCZ
Samochód: Ibiza 3d 97 1.4 AEX

« Odpowiedz #95 - Środa, 12.05.2010, 13:29:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
Tak to wygląda u mnie z doczepionym jeszcze jakimś - czymś

Tylko że u mnie wchodza od spodu 2 weżyki (grubsze moze  takie jak u ciebie) z góry jak widac na fotce wychodzi jeden.
Może ktos zamontowal to odwrotnie? :) z tego co pamietam to moje 2 weze ida w podobne miejsce co twoje ale moge sie mylic musialbym sprawdzic.

Wychodzi na to ze mam albo inny filtr weglowy albo mne i nie orygionalny. Od spodu podlaczony 2 wezami. Z tego co sie dowiedzialem powinien byc do filtra weglowego podlaczony jakis czujnik. Mam pare wolnych wtyczek pod maska.

Olej wymieniony,filtr takze. Zakupilem czujnik (zamiennik) wiecej problemów z nim niz pozytku. Okazalo sie po wyciagnieciu że mam oryginalny czujnik VW z zolta ramka"  zwęzony koniec". Lecz nowy nie pasowal (aluminiowa kopułka) byl jakby za maly. Ktos wczesniej pisal ze przelozyl oring i ta ramke. Zrobilem tak samo wtedy siedzial pewniej lecz nie moglem wepchnac zawleczki. Plyn wylecial.. wiec zalozylem narazie stary. uzupelnilem plyn . jutro wezme kubek z goraca woda podlacze sam czujnik i wloze do kubka sprawdze czy wogole cos sie zmieni.


Odnośnie filtra weglowego. Jak bylem wczoraj pod autem zauwazylem że mam te czujniki przy tych 2 otworach tak jak u kolegi na zdjeciu powyzej. Widocznie mam zamontowany odwrotnie. Tylko w takim wypadku gdzie podlaczyc to wejscie z 1 rurka?

Napisano: Piątek, 07.05.2010, 19:41:51


odświeżam
nowy czujnik sprawdzony w kubkyu z goraca woda. Dziala prawidlowo. Tak wiec zostala mi kwestia montazu zamiennika tak aby byl szczelny itd
« Ostatnia zmiana: Środa, 12.05.2010, 18:47:22 wysłane przez Liqid » Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #96 - Środa, 12.05.2010, 18:59:40 - NIEPRZECZYTANA »

Wymieniaj na zimnym silniku to się nie poparzysz i mniej ci płynu ubędzie.
Zapisane
Sketels Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza 1999 1.4 benzyna APQ

« Odpowiedz #97 - Sobota, 05.06.2010, 13:18:51 - NIEPRZECZYTANA »

co do filtra węglowego: ma wpływ na spalanie?? czy jeżeli jest nieszczelny to coś się dzieje?? ktoś go rozbierał?? jak z jego wymianą?? czy po jakimś czasie należy go wymienić??
Zapisane
Applewine
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Vario 2002 1.9 TDI AGR

« Odpowiedz #98 - Środa, 01.09.2010, 12:00:47 - NIEPRZECZYTANA »

Pozwolę sobie odświeżyć - problem z czujnikiem temperatury ewidentny (vag pokazuje inną temp dla silnika, inną na deskę).

Samochodzik jak w profilu - vario 2002 1.9 tdi AGR 90KM - posiadam od niedawna, pierwszy raz diesel - i stąd pytanie: gdzie ten czujnik wymacać?

I który będzie pasował, bo ten sam sprzedawca ma 2 różne typy dla takiego samego samochodu:

http://moto.allegro.pl/czujnik-temperatury-plynu-audi-a3-seat-skoda-vw-i1207754783.html
http://moto.allegro.pl/czujnik-temperatury-plynu-audi-tt-a6-a8-seat-ford-i1207754692.html

Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #99 - Środa, 01.09.2010, 12:13:19 - NIEPRZECZYTANA »

Pozwolę sobie odświeżyć - problem z czujnikiem temperatury ewidentny (vag pokazuje inną temp dla silnika, inną na deskę).

Samochodzik jak w profilu - vario 2002 1.9 tdi AGR 90KM - posiadam od niedawna, pierwszy raz diesel - i stąd pytanie: gdzie ten czujnik wymacać?

I który będzie pasował, bo ten sam sprzedawca ma 2 różne typy dla takiego samego samochodu:

http://moto.allegro.pl/czujnik-temperatury-plynu-audi-a3-seat-skoda-vw-i1207754783.html
http://moto.allegro.pl/czujnik-temperatury-plynu-audi-tt-a6-a8-seat-ford-i1207754692.html



A czytałeś ten wątek, czy tylko zadałeś pytanie :?:

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5298.msg62993#msg62993
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Applewine
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Vario 2002 1.9 TDI AGR

« Odpowiedz #100 - Środa, 01.09.2010, 13:15:18 - NIEPRZECZYTANA »

Czytałem, i nawet zerkając na screeena z etki nie jestem w stanie zlokalizować czujnika w tym miejscu, gdzie jest to pokazane na obrazku.

No i nie wyjaśnia się kwestia 2 różnych czujników do tego samego modelu silnika i samochodu.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #101 - Środa, 01.09.2010, 14:02:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Applewine
Samochodzik jak w profilu - vario 2002 1.9 tdi AGR 90KM - posiadam od niedawna, pierwszy raz diesel - i stąd pytanie: gdzie ten czujnik wymacać?
zaleznie od modelu silnika, siedzi w plastikowej obudowie przykreconej do bloku od przodu silnika lub po prawej stronie silnika
http://img260.imageshack.us/f/beztytuubj.jpg/
Cytat: Applewine
No i nie wyjaśnia się kwestia 2 różnych czujników do tego samego modelu silnika i samochodu.
wersja 2 jest do nowszych silnikow
odszukaj kostke, wypnij i sprawdz jaka masz
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #102 - Środa, 01.09.2010, 16:43:52 - NIEPRZECZYTANA »

Applewine jak stoisz przed autem/silnikiem to po prawej stronie silnika nad kołem zamachowym jest ten czujnik. Od tyłu jest wsadzony i go nie zobaczysz. A tym bardziej, że tam sporo przewodów wodnych się zbiera
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #103 - Czwartek, 02.12.2010, 14:24:48 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, wracam ponownie do tematu, już nie wiem jak rozwiązac ten problem z niedogrzanym silnikiem... Było podpinane pod Vaga, na zewnątrz temperatura 2 C, podpięty Vag, jedziemy, na czujniku temperatury dopiero gdzieś po 10 KM temperatura 90 C, na vagu 72 C ( dodam że jakieś 20 min wcześniej zrobiłem 45 km po autostradzie i dosyć go butowałem), jedziemy dalej, but w podłoge, temperatura na Vagu rośnie do 84 C, po czym jadąc normalnie w płynnym ruchu około 80 km/h temperatura na vagu już leci w dół, spadając do około 73 C, jak staneliśmy na światłach to było jeszcze gorzej.... Nie wiem o co chodzi, tuner też nie, Iberia zbywa klienta hasłem że "ten model tak ma" i dupa zbita... Tak naprawdę to nie mogę korzystać nawet z pełnej mocy silnika bo ona dopiero jest dostępna po przkroczeniu 84 C, myle się? Termostat sprawny, nie wiadomo co robić, auta wychipowac nie mogę bo podobno program się ustawia aby działał w 100 % dopiero wtedy, gdy temperatura osiągnie 84 C, co jest nie możliwe dla tego auta... NIe wiem w czym tkwi problem, jeśli ktoś miał już styczność z tym silnikiem w tym modelu albo w Audi a4 b8 i był taki sam problem to niech da znać bo podobno w audi a4 b8 jest taka sama sytuacja.... Ma ktoś jakieś pomysły? Dzięki za pomoc
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #104 - Czwartek, 02.12.2010, 14:28:04 - NIEPRZECZYTANA »

spróbuj wsadzić karton/cienki styropian przed chłodnicę.. powinno być lepiej i szybciej się nagrzewać i nie tracić tego ciepła, ale jeśli latem było to samo to raczej na niewiele się zda
Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» problem ze wskaźnikiem temperatury
Skocz do: