+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Co jeszcze oprócz cewki
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co jeszcze oprócz cewki  (Przeczytany 25571 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
daniel_f1 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: kraków
Samochód: cordoba 95' , 1F

« Poniedziałek, 18.06.2007, 19:09:00 - NIEPRZECZYTANA »

Mam problem tego typu , po powrocie do domu odstawiłem autko do garażu po ok. godzinie wyjechałem  nim po przejechaniu 100 metrów zgasł i już nie zapali . Po gadzinie sprawdzania doszłem do tego że prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce dochodzi do cewki ale przy kręceniu silnikiem nie idzie dalej do kopułki , co jeszcze ewentualnie sprawdzić przed wymianą cewki co mogło być przyczyną tej awarii.
cordi jest z gazem ale to chyba niewiele zmienia
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 25.02.2013, 16:20:11 wysłane przez KYS » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 18.06.2007, 20:08:47 - NIEPRZECZYTANA »

Jesli na uzwojenie pierwotne cewki (KONIECZNIE bez elektroniki) podasz zasilanie i je zdejmiesz to na przewodzie WN ( uzwojenie wtorne) powinno sie pojawic WN (iskra ne wpietej swiecy). Jesli jej nie ma to 99,9% cewka padla.
Zapisane

Kuma
Gość



« Odpowiedz #2 - Wtorek, 19.06.2007, 18:26:28 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, u mnie podobna sprawa, dzis rano nie odpaliła cordoba wcale. Po pracy odpalałem i na chwilę wystartowała, po 2 mi zgasła. Wsadziłem iną cewkę i nic to nie pomogło. Napięcie do cewki dochodzi (12 V na jednym przewodzie) napięcie na aparacie zapłonowym tez 12V na jednym przewodzie.
PS. Napiecie było między masą, a jednym z przewodów. Cewka na 95% sprawna- pożyczona od mechaników do prób.

Nie wiem ci dalej.
Zapisane
daniel_f1 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: kraków
Samochód: cordoba 95' , 1F

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 19.06.2007, 18:54:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Kuma"
Witam, u mnie podobna sprawa, dzis rano nie odpaliła cordoba wcale. Po pracy odpalałem i na chwilę wystartowała, po 2 mi zgasła. Wsadziłem iną cewkę i nic to nie pomogło. Napięcie do cewki dochodzi (12 V na jednym przewodzie) napięcie na aparacie zapłonowym tez 12V na jednym przewodzie.
PS. Napiecie było między masą, a jednym z przewodów. Cewka na 95% sprawna- pożyczona od mechaników do prób.



a sprawdzałeś czy podaje ci paliwo , ja pierwsze co sprawdzałem to czy chodzi pompka paliwowa itd. a potem zabrałem się za zapłon i pokolei doszłem do cewki i tam się narazie zaczymałem , dokładnie tak jak u ciebie mam napięcie tylko na jednym przewodzie na wtyczce przy cewce i też nie wiem  czy tak ma być
Zapisane
Kuma
Gość



cd.
« Odpowiedz #4 - Wtorek, 19.06.2007, 19:01:40 - NIEPRZECZYTANA »

No a jak mam sprawdzić czy podaje paliwo? Moze to głupie ale nie wiem jak to zrobić?
PS. mam tez Gaz.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 19.06.2007, 21:54:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "daniel_f1"
dokładnie tak jak u ciebie mam napięcie tylko na jednym przewodzie na wtyczce przy cewce i też nie wiem czy tak ma być

A na ilu bys chcial? Jeden to plus drugi masa i jak jest trzeci we wtyce to pewnie sterowanie koncwki mocy ktora steruje cewka. Kolejny przewod to WN do rozdzielacza. Jesli krecisz rozrusznikiem to na przewodzie sterujacym powinny sie pojawiac kilku-kilkunasto woltowe krotkie impulsy.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #6 - Środa, 20.06.2007, 05:32:44 - NIEPRZECZYTANA »

Iskra powstaje w momencie zdjęcia "masy" z cewki.
Końcówka mocy steruje cewką a nie odwrotnie.
UWAGA Próby odpalenia silnika ze zdjętymi kablami VN ,
mogą uszkodzić końcowkę mocy sterujcą cewką.
Co do sprawdzenia czy dochodzi paliwo to wystrczy zdjąć przewód  paliwowy z przepustnicy i zakręcić rozrusznikiem.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #7 - Środa, 20.06.2007, 07:14:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
Końcówka mocy steruje cewką a nie odwrotnie.

Cytat: "KKKKris"
koncwki mocy ktora steruje cewka.

Chyba zacznę pisać z polskimi znakami. ... końcówki mocy, która steruje cewką...
Zapisane

Kuma
Gość



CD.
« Odpowiedz #8 - Środa, 20.06.2007, 13:00:45 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, a jakie napięcie powinno się pojawic, gdy kręce rozrusznikiem na przewodzie WN wychozącym z cewki do aparatu zapłonowego?
Kuma
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #9 - Środa, 20.06.2007, 13:12:34 - NIEPRZECZYTANA »

Trudno je zmierzyć ale kilka 1000 voltów
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Kuma
Gość



cd.
« Odpowiedz #10 - Środa, 20.06.2007, 13:37:08 - NIEPRZECZYTANA »

No własnie, a ja mam między 10 a 12 V. Wiem trochę mało zeby zaiskrzyło.
Niestety jak miałem inną cewkę to nie sprawdziłem tego napięcia i nie wiem.

[ Dodano: 2007-06-20, 14:40 ]
Czy mieszka ktos z Was w okolicy ul. 29 Lisopada w Krakowie i ma sprawną na 100% cewkę. Albo tez podpiął bym swoją i by sie sprawdziło czy to to czy moze coś innego.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #11 - Środa, 20.06.2007, 17:52:16 - NIEPRZECZYTANA »

Takiego napięcia nie mierzy sie zwykłą UM-ką bo ma za małą oporność wewnętrzną.
Wez przewód wysokiego napięcia z cewki i wepnij w jego koniec zwykłą samochoddową swiecę.
Wystajcą elektrodę masową świecy dotknij do masy auta. W czasie rozruchu powinna
przeskakiwać na niej porządna niebieskawa iskra .
Szczelina na swiecy moze być 1 mm.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 21.06.2007, 05:03:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Kuma"
No własnie, a ja mam między 10 a 12 V

Takie napięcie może świadczyć o przebiciu miedzy uzwojeniami lub braku masy na uzwojeniach.
Zapisane

daniel_f1 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: kraków
Samochód: cordoba 95' , 1F

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 21.06.2007, 18:05:06 - NIEPRZECZYTANA »

mój jóż jeździ :ny:  , cewka padła
dzięki za pomoc
Zapisane
Kuma
Gość



« Odpowiedz #14 - Czwartek, 21.06.2007, 19:02:24 - NIEPRZECZYTANA »

No to fajowo, ja jeszcze sie nie uporałem, trochę mam mało czasu, nie mam tez pewności ze to cewka, a szkoda kasy wydawać jak to nie to. Moze gdzies dorwę nową cewke do sprawdzenia.
Moją cewkę odkręciłem, odkręciłem odn niej płytkę z trzema stykami i wyględa ze cewka jest ok. Impedancje uzwojen wyglądają na OK 05 ohma i ponad 3500 ohm'ow. Wydajesie zzatem ze padła "płytka sterująca" chyba sie to końcówka mocy zwie, ale nie mam pewności.
Nie wiem tez jak cewka sie zachowa w przypadku WN, moze miec przebicie i uwalę ew. nową końcówkę???

Zobaczę jutro, moze znajdę czas aby podejsc do jakiegoś sklepu.
PS. moze macie jakies dobre punkty napraw naszych seacików?
Kuma. PZDR.


No witam po paru dniach. Zakupiłem nowiutką cewkę zapłonową wraz z modułem, przykęciłem do karoserii, podłączyłem przewody- autko odpaliło od tzw kopa. Wszystko by było OK, gdyby nie zgasło po około 2 min pracy. POMOCY nie wiem co dalej. Mam nadzieje ze cewka jest OK. Nie mam juz siły.
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Co jeszcze oprócz cewki
Skocz do: