+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Elektryczne szyby, lusterka» Podgrzewane lusterka- jak zrobić
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Podgrzewane lusterka- jak zrobić  (Przeczytany 111173 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #45 - Czwartek, 19.11.2009, 13:24:11 - NIEPRZECZYTANA »

Moze sie przydac: wymiana mat - podgrzewane lusterka
http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/28/
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
malolat0203 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: inowrocław/poznań
Samochód: seat Ibiza 1.9 tdi GT AFN 1998 r

« Odpowiedz #46 - Poniedziałek, 14.06.2010, 18:19:14 - NIEPRZECZYTANA »

witam, mam ibi z 98r wersja gt , do lusterka idzi 5 kabli w drzwiach a z kostki w lustrku juz tylko 3 do czego pozostał 2 ?? ktos coś moze powiedziec??dzieki
Zapisane
ratman Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Suwałki
Samochód: Seat Cordoba 1.6 GLX, benzyna, 1994 rok

« Odpowiedz #47 - Poniedziałek, 15.10.2012, 19:18:17 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, odgrzebię stary wątek, gdyż sam się tym zająłem w zeszły weekend. Dodam ze mam Cordobę I, która nie ma fabrycznego ogrzewania lusterek (ani instalacji), wiec sam ciągnąłem instalację i o tym jest ten ?manual?.
Nie kupowałem samych mat, kupiłem gotowe wkłady na allegro (lusterko, mata grzejna, plastikowy tył lusterka), ale jeśli ktoś chce się bawić w klejenie mat (maty są dużo tańsze) to tutaj jest manual:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=13660.0
Co jest ważne, mam niewielkie doświadczenie z samochodami, sam mam swoje pierwsze auto od roku (właśnie ta Cordoba), manualny też specjalnie nie jestem,  ktoś inny zrobiłby to pewnie lepiej, ale skoro ja dałem radę, to oznacza, że to nie jest trudne.
Co jest potrzebne:
  1.   2 konektorki  ?oczko? (na śrubę na którą wchodzi nakrętka 10)
  2.   4 konektorki ?wsuwki? pasujące do mat w lusterkach
  3.   około 6 m przewodu 2x1 mm (tniemy go na pół)
  4.   opaski zaciskowe
Na końcówki przewodu zakładamy po 2 konektorki na oba przewody
  1.   Demontujemy lusterko:
    a.   Pomocne zdjęcia/linki:  http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=11081.0
    b.   Zanim przystąpimy do demontażu lusterka, polecam odchylić szkło maksymalnie do dołu.
    c.   Zdejmujemy gałkę sterowania, delikatnie ciągnąć do siebie, jest wciśnięta na zatrzaskach.
    d.   Następnie delikatnie zabieramy się za zaślepkę - plastikowy trójkąt. Ma po dwóch stronach (u góry i na dole) takie bolce-zatrzaski/wciski, delikatnie podważamy i ciągniemy do siebie.
    e.   Sterowanie lusterka jest przykręcone nakrętką 24, odkręcamy
    f.   Odkręcamy 3 śruby mocujące
    g.   Zdejmujemy całe lusterko
  2.   Wyjmujemy ?wkład? podważając od góry i delikatnie ale stanowczo ciągnąc do siebie, to samo robimy z dołem
  3.   Po zdemontowaniu wkładu, front jest przykręcony na 4 (lub 5) torx 10, nie jest konieczny jego demontaż, ale łatwiej się bez tej części pracuje.
  4.   Od spodu lusterka jest taka plastikowa zaślepka w kształcie trapezu, zdejmujemy ją.
  5.   Zaczynając od strony lusterka wkładamy  przewód w uszczelkę od sterowania potem przeciągamy spodem  przez dziurę po trapezie a następnie do środka ?trójkąta?
  6.   Zdejmujemy boczek:
    a.   Odkręcamy kołek blokujący (jest gwintowany), zdjąć 2 zaślepki śrub w klamce ?statycznej?
    b.   Odkręcamy 2 śruby, zdejmujemy klamkę ?statyczną?
    c.   Podważamy boczek czymś płaskim po obwodzie, ostrożnie ciągniemy do siebie (łatwo połamać/wyrwać zaczepy)
  7.   Montujemy lusterko z powrotem, spuszczamy przewód do środka drzwi.
  8.   Zdejmujemy gumową osłonkę chroniącą wiązkę przewodów w drzwiach, przeciągamy przewód.
  9.   Odłączamy wiązkę od drzwi samochodu (wtyczka składa się z 2 części, czarnej od strony drzwi, białej od strony wnętrza samochodu) przekręcając czarno-białą wtyczkę.
  10.   W czarnej wtyczce od strony drzwi jest otwór którym leci przewód pneumatyczny do centralnego zamka, przeciągamy nią nasz przewód.
  11.   By dostać się do białej wtyczki od strony samochodu zdejmujemy dolną osłonę bezpieczników/schowka (zależy od strony z której montujemy) oraz zdejmujemy dolną część słupka (2 wkręty, dodatkowo od strony kierowcy odkręcamy zaczep do cięgna otwierającego maskę i demontujemy linkę)
  12.   Białą wtyczkę od strony samochodu wyjmujemy do wnętrza samochodu (trzyma się na 3 zatrzaskach)
  13.   Otwór którym leci przewód pneumatyczny jest za wąski, wyjmujemy ww. przewód  i wiertłem HSS 9 lub nawet 9.5 poszerzamy otwór.
  14.   Składamy wszystko z powrotem, przewód od lusterka puszczamy otworem wraz z przewodem pneumatycznym.
  15.   Po złożeniu wtyczki koniecznie sprawdź czy zamek centralny działa (obwód jest obwodem zamkniętym, żadne z drzwi się nie zamkną jeśli nie będzie szczelny)
  16.   Boczek można złożyć.
  17.   Jesteśmy już w samochodzie, wg mnie trudniejsza część z głowy :). Jeśli zrobiło się późno, można spokojnie zamknąć samochód i wrócić nazajutrz.
  18.   Podłączamy masę:
    a.   Masa prawa: jest zaraz obok białego gniazdka przy którym wyszliśmy, na wkręcie, odkręcamy nakrętkę kluczem 10, przewód ogrzewania rozdzielamy na 2, jeden z nich podłączamy do masy używając  konektorka ?oczko?
    b.   Masa lewa: jak powyżej, dodatkowo z tego miejsca idzie w górę ?pleciony łańcuszek? do kostki z masą, w której jest pełno nieobsadzonych miejsc, można by się podpiąć i tam kupując pasujący konektorek.
  19.   Ciągniemy plus:
    a.   Prawy: demontujemy dolną osłonę (jeśli nie zrobiliśmy tego wcześniej) i schowek, jest na 5 śrub, proszę uważać na oświetlenie schowka.
    b.   Lewy: za tablicą bezpieczników (dla lepszego dostępu zdejmujemy dolną osłonę jeśli wcześniej tego nie zrobiliśmy)
  20.   Ciągniemy oba przewody w okolice włącznika ogrzewania tylnej szyby, ułatwieniem będzie wyjęcie zaślepek pod przełącznikiem ogrzewanie tylnej szyby i samego przełącznika.
  21.   Gdy już będziemy mieli oba przewody w okolicach przełącznika ogrzewania tylnej szyby podpinamy się pod biało-zielony przewód, (czemu akurat ten? Wziąłem to z tego schematu: http://klubseata.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=4118.0;attach=763)który biegnie do ogrzewania tylnej szyby.
Gotowe

Dwie sprawy na koniec:  
  1.   nie rozwiązałem jeszcze jak te wpięcie zrobić elegancko, na razie skręciłem na krótko i działa.
  2.   równie dobrze można było wpiąć się w ten sam biało-zielony przewód w okolicy skrzynki bezpieczników (wg mnie tak byłoby łatwiej, ale ja już przyciąłem przewody :/)
Sugestie mile widziane, pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 15.10.2012, 19:19:35 wysłane przez ratman » Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #48 - Poniedziałek, 15.10.2012, 19:24:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ratman
nie rozwiązałem jeszcze jak te wpięcie zrobić elegancko, na razie skręciłem na krótko i działa.
Jeżeli nie masz lutownicy to:
http://www.conrad.pl/websale7/?shopid=conrad&act=product&prod_number=540985&ref=Nokaut

Co do manuala to całkiem niezły, ja swoje robiłem już pare lat temu ale czytając to prawie wszystko mi się przypomniało mimo że mam FL. Szkoda że nie cyknąłeś więcej fotek.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #49 - Poniedziałek, 15.10.2012, 19:47:47 - NIEPRZECZYTANA »

Montowałem ostatnio wkłady lusterek z podgrzewaniem w moim Leonie I. Najtrudniejsze jest przeciagniecie kabelka z lusterka do srodka auta bo w samym lusterku jest bardzo waski przepust, a lusteko jest sterowane manualnie.Ale sie udało.
Pózniej to juz jest łatwo.Jeden kabel do masy, a drugi do włącznika ogrzewanej szyby.
Działa. Sprawdzone . Sezon za pasem.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
ratman Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Suwałki
Samochód: Seat Cordoba 1.6 GLX, benzyna, 1994 rok

« Odpowiedz #50 - Poniedziałek, 15.10.2012, 22:22:51 - NIEPRZECZYTANA »

@ emtezet: Sam żałowałem, że nie robiłem zdjęć, ale mam tylko sporawą lustrzankę, a telefon cyka badziewne zdjęcia, zresztą była marna pogoda. Ale opis jest dość dokładny. Lutownicę mam, ale to co pokazałeś właśnie dzisiaj kupiłem, lol :) (5 PLN?, ja chyba po złotówce płaciłem)
@ Tracer: U mnie też są lusterka manualne, ale o dziwo przez otwór w którym idzie sterowanie dość łatwo przeszedł płaski kabel (znaczy zależy, w prawym poszło w 3 minuty, w lewym materia się opierała, trwało z 10), najbardziej to się namęczyłem przepuszczając przewód przez tą łączkę w drzwiach.

Zrodziło mi się w głowie jedno pytanie: jaką moc mają te maty? Czy ja nie muszę dawać jakiegoś opornika, albo zmienić bezpiecznik? (oryginalnie jest 20A nie wiem czy nie dać 30A)
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #51 - Wtorek, 16.10.2012, 06:37:12 - NIEPRZECZYTANA »

Jak by miał się spalić bezpiecznik to by już się spalił. :)
Zapisane
ratman Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Suwałki
Samochód: Seat Cordoba 1.6 GLX, benzyna, 1994 rok

« Odpowiedz #52 - Wtorek, 16.10.2012, 07:13:40 - NIEPRZECZYTANA »

W sumie miałem już kilka kursów, ogrzewanie szyb włączone na jakieś 10 minut i tak kilka razy. Pewnie masz rację :)
Zapisane
Karenz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: warszawa
Samochód: cordoba 96 1.4 aex

« Odpowiedz #53 - Piątek, 08.02.2013, 00:19:52 - NIEPRZECZYTANA »

Czy ktoś próbował podłączać do oddzielnego przełącznika ?
Mam taki pomysł żeby zamontować dodatkowy włącznik nawiewu od tylnej szyby i pod niego podłączyć tylko maty grzewcze .
Co do samego włącznika to myślałem jeszcze o zamontowaniu czegoś zwykłego wycinając dziurę w tym plastiku ale wygląd tego rozwiązania pewnie będzie tragiczny .
Mam jeszcze pytanie co do pękających luster  , podobno dla nie sprawnej ręki wyjmowanie pierwszy raz kończy się pęknięciem lusterka ?
Pytam ponieważ różnica miedzy matą+lustro+plastik  a samą matą w moim przypadku to 40 zł więc nie tak  duża .
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #54 - Piątek, 08.02.2013, 08:08:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Karenz
Mam taki pomysł żeby zamontować dodatkowy włącznik nawiewu od tylnej szyby i pod niego podłączyć tylko maty grzewcze .
Jeszcze raz tylko po polsku to postaram się pomóc. Fajną masz wersję tej cordoby skoro masz nawiew na tylną szybę... :eye:
Zapisane

Karenz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: warszawa
Samochód: cordoba 96 1.4 aex

« Odpowiedz #55 - Piątek, 08.02.2013, 15:41:43 - NIEPRZECZYTANA »

Chodzi mi o to aby posiadać oddzielny system podgrzewania lusterek , niezależny od włączenia ogrzewania tylnej szyby .
oczywiście nie mam nawiewu na tylną szybe  :ninja:
« Ostatnia zmiana: Piątek, 08.02.2013, 15:55:21 wysłane przez Karenz » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #56 - Piątek, 08.02.2013, 17:04:12 - NIEPRZECZYTANA »

no to przeciez nie ma w tym problemu
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Karenz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: warszawa
Samochód: cordoba 96 1.4 aex

« Odpowiedz #57 - Piątek, 08.02.2013, 18:12:10 - NIEPRZECZYTANA »

Mam taki plan :
taki włącznik http://allegro.pl/wlacznik-podgrzewania-szyby-seat-cordoba-ii-ibiza-i2978755288.html
takie wkłady http://allegro.pl/wklad-lusterka-seat-ibiza-cordoba-93-99-ogrz-prawy-i2949324934.html
plus z podgrzewaczy pójdzie do włącznika
tylko teraz pytanie skąd pociągnąć prąd do włącznika ?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #58 - Piątek, 08.02.2013, 18:18:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Karenz
tylko teraz pytanie skąd pociągnąć prąd do włącznika ?
z wlacznika szyby
potrzebujesz cale 10cm x 2 tego kabla
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #59 - Sobota, 09.02.2013, 17:37:16 - NIEPRZECZYTANA »

Napiecie do podgrzewania lusterek warto wziąć z miejsca w którym pojawia się po przekrąceniu stacyjki ,zeby nie zostawić grzania przez przypadek po wyłączeniu silnika.Na tym wyłączniku szyby jest najbliżej.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Elektryczne szyby, lusterka» Podgrzewane lusterka- jak zrobić
Skocz do: