+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» ściąganie na bok
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ściąganie na bok  (Przeczytany 35559 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
piszpunta Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat ibiza fl II 2002 1.9 SDI

« Odpowiedz #45 - Niedziela, 19.06.2011, 13:10:45 - NIEPRZECZYTANA »

hamulce sprawdzone, grzeją się równomiernie, na podnośniku kręcą się tak samo z każdej strony. szczerze to już mi brak pomysłów chęci i opadły mi ręce.  :(
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #46 - Niedziela, 19.06.2011, 14:54:19 - NIEPRZECZYTANA »

No to jak to ?
Po spokojnej jeździe powinny być kompletnie zimne.
Zapisane
piszpunta Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat ibiza fl II 2002 1.9 SDI

« Odpowiedz #47 - Niedziela, 19.06.2011, 17:04:04 - NIEPRZECZYTANA »

No to jak to ?
Po spokojnej jeździe powinny być kompletnie zimne.
tak wlasnie jest,

a może macie do polecenia jakiś warsztat w warszawie który mógł by mi pomóc i nie załamie rąk
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 20.06.2011, 09:17:35 wysłane przez piszpunta » Zapisane
Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #48 - Poniedziałek, 20.06.2011, 11:51:17 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, dopiesze się ze swoim problemem.

Przed zimą robiłem całą geometrię kół i wszystko było w porządku. Do samego końca na zimówkach zero ściagania na boki. Na lato zmiana felg z 14 na 15, na szerszych o 10 mm oponach i zaczął się dziwny problem.

Generalnie auto jeździ prosto i prowadzi się leciutko. Momentami jak poruszam kierownicą zaczyna mi ciągnąć kierownicą w lewo, do tego stopnia że muszę z nią walczyć żeby utrzymać prosty tor jazdy. Oczywiście lekki skręt lewo prawo lewo, sprawia że znowu jest normalnie.

Przy badaniu technicznym 3 razy mi facet zbierzność sprawdzał i wszystko jest w porządku. Głupota tego problemu polega na tym, że to nie jest problem który występuje regularnie, a "pojawia się i znika".

Felgi oczywiście przed założeniem były wyważane, ciśnienie w oponach jest takie samo i z żadnego powietrze nie ucieka.

Liczę na jakieś sugestie
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #49 - Poniedziałek, 20.06.2011, 15:32:27 - NIEPRZECZYTANA »

Masz wspomaganie?

p.s. Jest temat o polecanych warsztatach
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 20.06.2011, 15:34:50 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
mik33 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kassel
Samochód: Sharan(dziadek zreanimowany) '98 TDI AFN +iza 1,4 2010

« Odpowiedz #50 - Poniedziałek, 20.06.2011, 19:28:06 - NIEPRZECZYTANA »

moze  töras  srubk  sie  obrobila  , a  nie  ucieka  czasami po dolkach `?
Zapisane
mbm Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szwecja
Samochód: T5 caravella / honda ufo ctdi+

« Odpowiedz #51 - Poniedziałek, 20.06.2011, 19:57:34 - NIEPRZECZYTANA »

może być uszkodzone górne mocowania mcphersona (łożysko) a może opony, jeżeli nie są kierunkowe to zamień miejscami 
Zapisane
Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #52 - Czwartek, 23.06.2011, 10:54:32 - NIEPRZECZYTANA »

wspomaganie mam, opony niestety kierunkowe, więc zamiana odpada.

Co do śrubek i mcpersona, to raczej nie, bo problem pojawił się dokładnie w momencie zmiany zimowych felg na letnie. Myśle że to może być kwestia właśnie opon lub felg, chociaż dziwne jest to, że nie zawsze ściąga a tylko czasami podczas jazdy lub delikatnego skręcania, a po chwili ten efekt ustaje
Zapisane

skiba Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: Olsztyn k/Częstochowy
Samochód: Leon

« Odpowiedz #53 - Czwartek, 23.06.2011, 11:28:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Mad_Maxs
opony niestety kierunkowe, więc zamiana odpada.
a co ma jedno do drugiego :o ,nawet jesli masz tzw.inside i outside to spokojnie mozesz stronami zamienic
Zapisane

rodzimy się goli,mokrzy,głodni i wściekli...a to dopiero początek...
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #54 - Czwartek, 23.06.2011, 13:27:13 - NIEPRZECZYTANA »

Możesz mieć uszkodzone wspomaganie. Jeżeli raz działa a raz nie to są podobne objawy. Do tego mały luz w układzie kierowniczym i może tak to wyglądać.
Zapisane
Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #55 - Niedziela, 26.06.2011, 10:11:26 - NIEPRZECZYTANA »

Popraw mnie jeżeli się mylę, ale przy uszkodzonym układzie wspomagania, generalnie wyłączało by mi się i ciężej by chodziła kierownica, prawda?? przez 2 tyg jeździłem bez pompy, zanim mi sprowadzili nową, więc z grubsza pamiętam jakie to "przyjemne uczucie".

U mnie problem polega na tym że auto samo zaczyna ciągnąć na lewo, ostatnio coraz rzadziej.
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #56 - Niedziela, 26.06.2011, 14:11:08 - NIEPRZECZYTANA »

Tak, ale ja to odnioslem bardziej do walki z kierownicą i poruszaniem na boki.
Bo jak masz luz w układzie (albo jakieś inne uszkodzenie) to mimo że trzymasz kierownicę niby prosto to samochód sam zaczyna jechać w bok.
Druga sprawa to nie ma idealnie równych dróg. Czasami prawie niewidoczna krzywizna drogi powoduje ściąganie. Musiał byś mieć nierówno zuzyte opony żeby np geometria była do kitu.
Zapisane
Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #57 - Niedziela, 10.06.2012, 12:57:30 - NIEPRZECZYTANA »

Odgrzeje temat, po roku czasu. 3 zestawy kół przerobione, zawsze wyważane, dwa rodzaje felg, a efekt ciągle ten sam.

Cytat: mac456x9
Bo jak masz luz w układzie (albo jakieś inne uszkodzenie) to mimo że trzymasz kierownicę niby prosto to samochód sam zaczyna jechać w bok.

mniej więcej tak to wygląda. Jadę prosto a kierownica jakby sama chciała skręcić w lewo. Wydaje mi się że na chwilę obecną śmiało mogę powiedzieć że to nie jest wina samych kół. Pozostaje maglownica ?? jak można ją sprawdzić??

Jeszcze jedno spostrzeżenie. Gdy ruszam ze świateł bez trzymania kierownicy, to skręca się ona sama w lewo. Tak samo wygląda to przy delikatnym ruszeniu, jak i z piskiem opon
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 10.06.2012, 13:47:59 wysłane przez Mad_Maxs » Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #58 - Niedziela, 10.06.2012, 21:45:44 - NIEPRZECZYTANA »

Na geometrii byl?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kojot Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Seat Ibiza 1.8t Cupra 2001r.

« Odpowiedz #59 - Niedziela, 10.06.2012, 22:04:48 - NIEPRZECZYTANA »

A czy przypadkiem ta szersza o 10cm opona, nie pływa ci w koleinach, bo u mnie taki efekt był na szerokiej oponie w koleinie.
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» ściąganie na bok
Skocz do: