Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Przeniesienie napędu
»
Automatyczna skrzynia biegów
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Automatyczna skrzynia biegów (Przeczytany 18277 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
xROnx
Użytkownik
Offline
Skąd: Zielona Góra
Automatyczna skrzynia biegów
«
Czwartek, 07.06.2007, 15:34:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ostatnio przegladajac oferty natknelem sie na kilka ofert seatow z lat 94-99 oraz przejsciowek ktore maja automatyczne skrzynie. Czy ktos wiec cos na ich temat? np czy nalezy je omijac wielkim lukiem jaka jest ich awaryjnosc czy wogole jest....
bede niezmiernie wdzieczny na info
Zapisane
Seat Ibiza '94 1.3 CL i ciagle rosnie:)
poandy
Gość
Automatyczna skrzynia biegów
«
Odpowiedz #1 -
Czwartek, 07.06.2007, 17:30:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
Normalny samochodzik jak inne,u mnie silnik jak w opisie,zagazowany.Wersja niby lepsza(elektryczne bajery,abs,poduszki).Samochód nie dla sportowców choć na polskich drogach z wyprzedzaniem nie mam problemów.Należy pamietać o ciut większym spalaniu i odpowiedniej eksploatacji (np.nie deptać buta z miejsca),przy kupnie sprawdzić czy nie szarpie przy zmianie biegów(to zły objaw).Ogólnie osobiście lubię automaty (oczywiscie manualami też jeżdziłem),niemieckie są dość trwałe(o eksploatacji na
http://forum.automat.pl
).Polecam osbiście mimo wiekszego spalania.U mnie silnik jak w pasacie ,golfie,toledo itd.
Problemy z abs (ale to elektronika wiekowa) a reszta zadbana(samochód z berlina ,zadbany).
Gaz z powodów"polskich" realiów (sporo jeżdżę w długie trasy).Jak będziesz miał jakieś konkretne pytania to jeśli będę potrafił chętnie odpowiem.
Zapisane
xROnx
Użytkownik
Offline
Skąd: Zielona Góra
Automatyczna skrzynia biegów
«
Odpowiedz #2 -
Czwartek, 07.06.2007, 21:43:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
aha czyli normalne autka mowisz:) podam moze przykladowy link do ibi ktora nalezy do listy zainteresowanych. jest to ibi przejsciowka ale chyba skrzynie byly te same
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2546532
silnik fajny 1.6 no i autko jest w moim miescie do obejrzenia.
a powiedz mi jak z tym spalaniem? jest duzo wieksze? zawsze mi sie wydawalo ze jak automat to spalanie bedzie wlasnie mniejsze....widac bylem w bledzie:)
Zapisane
Seat Ibiza '94 1.3 CL i ciagle rosnie:)
SMERU
Gość
Automatyczna skrzynia biegów
«
Odpowiedz #3 -
Piątek, 08.06.2007, 06:17:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "xROnx"
jak z tym spalaniem? jest duzo wieksze?
Kumplowi jak się popsuła skrzynia automatyczna w astrze I z silnikiem 1.8 LPG to kupił manualną bo wyszło taniej. Spalanie zeszło mu o 1.5 litra na 100km. Dla mnie to dużo. Automat to dla kobiet i Amerykańców.
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Automatyczna skrzynia biegów
«
Odpowiedz #4 -
Piątek, 08.06.2007, 07:38:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
Słyszałem że nie wolno tego też pchać ani holować jak sie popsuje.
Tylko laweta.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Automatyczna skrzynia biegów
«
Odpowiedz #5 -
Piątek, 08.06.2007, 07:40:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "SMERU"
Cytat: "xROnx"
jak z tym spalaniem? jest duzo wieksze?
Kumplowi jak się popsuła skrzynia automatyczna w astrze I z silnikiem 1.8 LPG to kupił manualną bo wyszło taniej. Spalanie zeszło mu o 1.5 litra na 100km. Dla mnie to dużo. Automat to dla kobiet i Amerykańców.
Gdyby różnica była 1.5litra to ojca mondeo V6 w automacie paliłoby tyle co moja Cordi
ale kto wie...
A co do tej podmiany na manualna to całkiem możliwe bo my kupuliśmy po "okazji" tego mondka (ok 4-5tys taniej niż normalnie stały) ale po miesiącu poszło chyba 3700 na naprawę skrzynki ale w mondeo II skrzynki średnio co 100kkm padają (pewne elementy). Jest tak m.in dlatego, że nasza skrzynia jest bardziej pod 2.0 projektowana ale wpakowali ją też do 2.5 - u VAG może bardziej pomyśleli
Co do jazdy to 90% kierowców, którzy zaczeli jeździć automatami nie wróciło już do manuali także pokusa jest jak nie jesteś rajdowcem
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
marmax3
Użytkownik
Offline
Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi
Automatyczna skrzynia biegów
«
Odpowiedz #6 -
Piątek, 08.06.2007, 09:51:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Tracer"
Słyszałem że nie wolno tego też pchać ani holować jak sie popsuje
Ano nie można - bo skrzynia musi być smarowana (a jest tylko w czasie pracy silnika). Ale nie koniecznie laweta - można holować z uniesionymi przednimi (napędzanymi) kołami na specjalnym wózku.
A co do preferencji - sam mam manuala, od zawsze takowym jeździłem, ale jak się kumpel dał jechnąć automatem - to zacząłem rozumieć amerykanów
Na miasto idealna sprawa! Następny wóz będzie z automatem
Zapisane
Cordoba:
Yaris Verso:
Citroen C4 Picasso:
heartless
Moderator
Offline
Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ
Automatyczna skrzynia biegów
«
Odpowiedz #7 -
Piątek, 08.06.2007, 13:05:12 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zgadzam się z
marmax3
, ale jedno "ale" - pchać po ustawieniu na "luz" czy też holować chyba można, co? Bez włączonego silnika.. Na pewno nie da się go odpalić na pych i na hol.. Nie znam się na konstrukcji skrzyni automatycznej. Tak tylko o ścisłość chodzi, żeby rozwiać wątpliwości..
Zapisane
Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94
marmax3
Użytkownik
Offline
Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi
Automatyczna skrzynia biegów
«
Odpowiedz #8 -
Piątek, 08.06.2007, 13:31:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "heartless"
pchać po ustawieniu na "luz" czy też holować chyba można, co? Bez włączonego silnika..
Można - ale jak to mówią - tylko jeden raz!!
Po kilkudziesięciu metrach (tyle to jeszcze się dopuszcza) zaczynają się problemy ze smarowaniem i skrzynię po prostu rozwalisz...
Zapisane
Cordoba:
Yaris Verso:
Citroen C4 Picasso:
poandy
Gość
Automatyczna skrzynia biegów
«
Odpowiedz #9 -
Piątek, 08.06.2007, 17:48:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
Pchanie odpada!
Z tymi kobietami i amerykanami to przesadziłeś bo w europie najlepszy fury(bez sportu)mają automaty.
Jeśli chodzi o psucie to pamietajcie że każda skrzynia sie może zepsuć a w szczególnosci w aucie uzywanym(kazdemu moze sie to trafić),koszty naprawy są wieksze i o dobry warsztat trudno ale automata cieżko zarżnąć w normalej ekploatacji.
Nie chce nikogo namawić na automaty ale uwierżcie w pewnym wieku but jest lzejszy,a wygoda wieksza.
Spalanie no cóż na pewno nie mnejsze ,średnio 1l benzyny wiecej w porównaniu z manualem z tym samym silnikiem,dlatego mam gaz.
Zaraz coś dopiszę o sprawdzeniu tylko sprawdzę tego linka.
[
Dodano
: 2007-06-08, 19:32
]
100 KM,automat z serii jak moja 096 tylko w nowszym wydaniu zrobiona przez VW we współpracy z ZF(najlepsza firma od automatów,jest jeszcze japońska jatco - czołówka).
Sprawdż czy był wymieniany olej,filtr w skrzyni biegów,kiedy i kto (pierwsza wymiana w serwisie chyba po 60000 km).Po wrzuceniu D najpierw sprawdż powoli czy przerzuca biegi bez szarpnięć(na zimno może byc odczuwalna zmiana biegów ale po rozgrzaniu powinno iść w miarę płynnie) aż do czwartego biegu.Póżniej podobnie z biegami blokowanymi 3,2,1-należy sie zatrzymać przed zmianą biegu!!!
Ta skrzynia ma tryb sportowy,po rozpędzeniu tak do 70km wciśnij pedał "gazu"do oporu energicznie powinieneś odczuć zrzucenie biegu na trójkę (bez szarpania) i szybsze wejście na obroty no i przejście na czwórkę(najprościej tak to wytłumaczyć) a schodzi z trybu jeśli zwolnisz o dwa biegi.W książce serwisowej pisze dokładnie o eksploatacji.
Od siebie dodam :nie butuj na zimno z miejsca(staraj się tego unikać w ogóle choć to możliwe ale może doprowadzić do "sklejenia' tarczek i klapa) ,zawsze się zatrzymuj przed zmianą położenia 'wajchy',przy wyprzedzaniu potrzeba trochę praktyki(najlepiej sprawdż jak reaguje na przyspieszenie na pustej drodze.Mój leci mocno do 140 a pózniej już spokojnie ,tak do 155.Silnika nie zajedziesz ale o 1/4 mili to zapomnij.
Tyle narazie o skrzyni,jeśli chodzi o silnik to słyszłem że jest niezły ale chyba do gazu to drogo moze wyjść ale o tym to to niech powiedza którzy maja taki jak ty.
Zapisane
byrek
Świeżak
Offline
Samochód: Toledo 2.0 8V GT '95
Problemy z elektryką - Toledo 1
«
Odpowiedz #10 -
Środa, 06.05.2009, 16:17:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witajcie,
Sprawa jest krótka, lecz z tłumikiem
1. Przepalił mi się bezpiecznik (nie pamiętam numeru 15 lub 16 - auto oddałem do warsztatu i nie mogę tego teraz sprawdzić).
2. Na bagnecie tego bezpiecznika 10A wisiała też podpięta przewodem "centralka" do gazu. Z tym, że centralka posiada własny bezpiecznik 7,5A który okazał się sprawny.
3. Wymieniłem ten walnięty bezpiecznik - straciłem elektroniczne sterowanie skrzynią biegów. Mogę sobie załączyć pierwszy i drugi bieg ręcznie (poz. "1", "2"). Na pozycję "3" i "D" auto dalej jedzie na "2".
Elektrycy, do których oddałem auto stwierdzili definitywnie dwie rzeczy: 1. To nie elektryka tylko mechanika (aka nie ich działka). 2. Chcą pieniędzy.
Ostatnimi czasy w modzie są tresowane małpki które potrafią przeprogramowywać liczniki i wyłączać kontrolki poduch bo to nie wymaga myślenia, szybko i łatwo robi się pieniądze. Zanim jednak załaduję się w bambuko na pokaźną kwotę związaną z naprawą/zakupem ASB zamierzam samemu to posprawdzać.
W tym celu mam do Was prośbę - czy ktoś może dysponuje opisem wyprowadzeń na złączach automatycznej skrzyni biegów? Zamierzam ręcznie wymusić jej pracę. Bardzo pomogłyby mi schematy elektryczne do autka. Ktoś mógłby podzielić się kawałkiem dokumentacji? A może wiecie, gdzie można tą informację kupić?
Autko: Seat Toledo 2.0 8V GT 1995r.
od KYS: Zapoznaj się z regulaminem forum, bo tego nie zrobiłeś.
«
Ostatnia zmiana: Środa, 06.05.2009, 16:23:14 wysłane przez KYS
»
Zapisane
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Przeniesienie napędu
»
Automatyczna skrzynia biegów
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...