Tytuł: Montaż klimatyzacji w Cordobie 99 z silnikiem ALM Wiadomość wysłana przez: Tracer Środa, 06.06.2007, 19:20:48 Po zeszłorocznych upałach postanowiłem założyć w mojej Cordobie 99 z silnikem 1.6 ALM
klimatyzację. Potrzebne części są dostepne na Allegro pojedyńczo lub czasem w kompletach.Potrzebne materiały to - sprężarka - łapa ( z dodatkowym miejscem na sprezarkę - alternator 90 A (http://img409.imageshack.us/img409/5659/klimamonta016il2.jpg) - pudło nagrzewnicy z parownikiem (http://img409.imageshack.us/img409/3908/nagrzew1qy6.jpg) - chłodnica klimatyzacji (http://img409.imageshack.us/img409/5674/klimamonta013sg7.jpg) - przewody połaczeniowe ,filtr-odwadniacz i czujnik cisnienia (http://img409.imageshack.us/img409/4420/klimamonta011ow2.jpg) Bardzo pracochłonna jest wymiana pudła nagrzewnicy Trzeba wyjąć całą deske rozdzielczą(http://img510.imageshack.us/img510/3563/klimamonta001cy6.jpg) Potem wycinamy otwór na we/wy przewodów parownika (http://img517.imageshack.us/img517/777/klimamonta004cq3.jpg) a ponizej na odpływ skroplonej wody Potem zakładamy pudło nagrzewnicy i deske rozdzielczą (http://img519.imageshack.us/img519/2562/klimamonta006ly4.jpg) montujemy zawór przejsciowy (http://img505.imageshack.us/img505/1997/klimamonta020pt6.jpg) i odpływ skroplin (http://img248.imageshack.us/img248/9935/klimamonta008sh1.jpg) Przechodzimy do montażu w silniku (http://img505.imageshack.us/img505/2969/klimamonta012fl2.jpg) - odłaczamy akumulator - odłaczamy alternator - odłączamy pompe wspomagania i łapę - zamieniamy łapę (potrzebne są dłuzsze sruby) - zakładamy spręzarkę -zakładmy pompe wspomagania obracając ja nieco i dostosowujac przewody - zakładmy alternator (http://img339.imageshack.us/img339/7613/klimamonta017ol1.jpg) (http://img130.imageshack.us/img130/8648/klimamonta019vu5.jpg) Montujemy odwadniacz w miejscu pochłanicza oparów benzyny a pochłaniacz przenosimy obokna nadkole . łaczymy przewody cisnieniowe klimy nie zapominając o uszczelkach i mocnym skreceniu Podłaczamy cyrkulację wewnetrzną (http://img180.imageshack.us/img180/7057/klimamonta021vv7.jpg) (http://img180.imageshack.us/img180/4974/klimamonta022ge4.jpg) Takie niepozorne 2 przyciski a cieszą. (http://img211.imageshack.us/img211/9663/klimamonta024rj1.jpg) Teraz pozostaje wizyta w warsztacie gdzie maja takie urzadzenie (http://img512.imageshack.us/img512/1607/zdjcie035tv1.jpg) Układ trzeba sprawdzic na szczelność -odessać i opróznić -zalać olejem PAG (u mnie 80g bo układ był uzywany) - i napełnic gazem ok 750 g (http://img122.imageshack.us/img122/8920/zdjcie036zr5.jpg) Potem mozemy odpalic kontrolnie klime właczajc wiatrak (zworka we wtyczce czujnika temp.chłodnicy i zasilic +12 sprzegło sprężarki) Ruszyła ;) (http://img522.imageshack.us/img522/4279/zdjcie039xq6.jpg) CHŁODZI :!: :!: :!: (http://img50.imageshack.us/img50/8335/zdjcie040ax8.jpg) Na razie sterowanie zrobiłem na 2 przekaznikach 1 włacza wentylator na stałe a 2 włącza agregat. Włacznik AC jest połaczony w szereg z czujnikiem cisnienia który jest zwarty jesli układ jest napełniony. Jesli gaz by uciekł klima sie nie załaczy. Montaz takiej instalacji jest mozliwy w blizniaczych silnikach 1,4 1,8 do których pasuje łapa Układ testuje z wentylatorem który był w aucie od nowości. Przygotowany mam podwójny. Alternator został wymieniony naa 90 Amperowy. |