Internetowy Klub Seata

Techniczne => Instrukcje, poradniki, informacje => Wątek zaczęty przez: Tracer Środa, 06.06.2007, 19:20:48



Tytuł: Montaż klimatyzacji w Cordobie 99 z silnikiem ALM
Wiadomość wysłana przez: Tracer Środa, 06.06.2007, 19:20:48
Po zeszłorocznych upałach postanowiłem założyć w mojej Cordobie 99 z silnikem 1.6 ALM
klimatyzację. Potrzebne części są dostepne na Allegro pojedyńczo lub czasem w kompletach.Potrzebne materiały to
- sprężarka
- łapa ( z dodatkowym miejscem na sprezarkę
- alternator 90 A
(http://img409.imageshack.us/img409/5659/klimamonta016il2.jpg)
- pudło nagrzewnicy z parownikiem
(http://img409.imageshack.us/img409/3908/nagrzew1qy6.jpg)
- chłodnica klimatyzacji
(http://img409.imageshack.us/img409/5674/klimamonta013sg7.jpg)
- przewody połaczeniowe ,filtr-odwadniacz i czujnik cisnienia
(http://img409.imageshack.us/img409/4420/klimamonta011ow2.jpg)

Bardzo pracochłonna jest wymiana pudła nagrzewnicy
Trzeba wyjąć całą deske rozdzielczą(http://img510.imageshack.us/img510/3563/klimamonta001cy6.jpg)
Potem wycinamy otwór na we/wy przewodów parownika
(http://img517.imageshack.us/img517/777/klimamonta004cq3.jpg)
a ponizej na odpływ skroplonej wody
Potem zakładamy pudło nagrzewnicy i deske rozdzielczą
(http://img519.imageshack.us/img519/2562/klimamonta006ly4.jpg)
montujemy zawór przejsciowy
(http://img505.imageshack.us/img505/1997/klimamonta020pt6.jpg)
i odpływ skroplin
 (http://img248.imageshack.us/img248/9935/klimamonta008sh1.jpg)
Przechodzimy do montażu w silniku
(http://img505.imageshack.us/img505/2969/klimamonta012fl2.jpg)
- odłaczamy akumulator
- odłaczamy alternator
- odłączamy pompe wspomagania i łapę
- zamieniamy łapę (potrzebne są dłuzsze sruby)
- zakładamy spręzarkę
-zakładmy pompe wspomagania obracając ja nieco i dostosowujac przewody
- zakładmy alternator
 (http://img339.imageshack.us/img339/7613/klimamonta017ol1.jpg)
 (http://img130.imageshack.us/img130/8648/klimamonta019vu5.jpg)
Montujemy odwadniacz w miejscu pochłanicza oparów benzyny a pochłaniacz przenosimy obokna nadkole .
łaczymy przewody cisnieniowe klimy nie zapominając o uszczelkach i mocnym skreceniu
Podłaczamy cyrkulację wewnetrzną
(http://img180.imageshack.us/img180/7057/klimamonta021vv7.jpg)
(http://img180.imageshack.us/img180/4974/klimamonta022ge4.jpg)
Takie niepozorne 2 przyciski a cieszą.
(http://img211.imageshack.us/img211/9663/klimamonta024rj1.jpg)

Teraz pozostaje wizyta w warsztacie gdzie maja takie urzadzenie
(http://img512.imageshack.us/img512/1607/zdjcie035tv1.jpg)
Układ trzeba sprawdzic na szczelność
-odessać i opróznić
-zalać olejem PAG (u mnie 80g bo układ był uzywany)
- i napełnic gazem ok 750 g
(http://img122.imageshack.us/img122/8920/zdjcie036zr5.jpg)
Potem mozemy odpalic kontrolnie klime właczajc wiatrak
(zworka we wtyczce czujnika temp.chłodnicy i zasilic +12 sprzegło sprężarki)
Ruszyła ;)
(http://img522.imageshack.us/img522/4279/zdjcie039xq6.jpg)
CHŁODZI  :!:  :!:  :!:
(http://img50.imageshack.us/img50/8335/zdjcie040ax8.jpg)

Na razie sterowanie zrobiłem na 2 przekaznikach
1 włacza wentylator na stałe a 2 włącza agregat.
Włacznik AC jest połaczony w szereg z czujnikiem cisnienia który jest zwarty jesli układ jest napełniony.
Jesli gaz by uciekł klima sie nie załaczy.

Montaz takiej instalacji jest mozliwy w blizniaczych silnikach 1,4  1,8 do których pasuje łapa
Układ testuje z wentylatorem który był w aucie od nowości.
Przygotowany mam podwójny.
Alternator został wymieniony naa 90 Amperowy.