+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» Instalacja audio
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Instalacja audio  (Przeczytany 6987 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mlody_bytom
Gość



« Piątek, 18.05.2007, 15:17:43 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
Zrezygnowałem definitywnie z profesjonalnym Car Audio w Cordobie. Hobby trzeba przełożyć na kolejny samochodzik;). Jako, iż Cordi nadal zostaje w rodzinie, chcę przywrócić fabryczny stan instalacji audio, tak by były w pełni wykorzystane funkcje radioodtwarzacza, bez cięcia taśmy tekstylnej.
Mam więc pytanie. Wyczaiłem, że wiązka z kablami od ISO, łączy się tuż przy radiu z inną wiązką, a następnie razem idą nad zegary. Dokąd? Gdzie kończą się, gdzie są wpięte przewody z kostki zasilającej? W tablice bezpieczników? Jeśli tak, to dokładniej gdzie, jeśli można wiedzieć.
Kolejne pytanie to antena;). Jak się do niej dobrać? Muszę usunąć układ wzmocnienia, ponieważ będę zakładał osobny wzmacniacz antenowy. Listwa nad szybą tylną? Jak ją ściągnąć, w którym miejscu są zatrzaski?:)
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam,
Marcin Tomczak
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #1 - Piątek, 18.05.2007, 15:47:08 - NIEPRZECZYTANA »

Ad 1. to pewnie idą di tablicy bezpieczników, innej możliwości nie ma.
Ad 2. to zatrzaski są 3 w tylnej części tej listwy, bliżej szyby, krańcowe około 10cm od słupka bocznego, i trzeci jest na środku. Do tego są również zatrzaski dość gęsto posiane po drugiej stronie tej listwy, bliżej przodu auta, ale te łatwo wychodzą, gdyż są to raczej wsówki. Do anteny idą dwa kable, jeden to antenowy, drugi remote dla wzmocnienia antenowego.
Antena przykręcona jest do dachu nakrętką na klucz 22. Płytka zasilająca jest natomiast w podstawce anteny, trzeba antenę wyjąć, zdjąć podkładkę gumową i odkręcić dwa wkręty krzyżakowe, wtedy dopiero dostaje się dostęp do płytki.
Wystarczy na niej tylko odlutować dwa przewody i dolutować antenę do przewodu antenowego i będzie działać.
Dobre jest to, że wcale nie trzeba podsufitki zdejmować.
Powodzenia i niewielkiego bólu pleców:D
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #2 - Piątek, 18.05.2007, 16:17:24 - NIEPRZECZYTANA »

Ad 1 nie do bezpieczników bo i po co, ale do wtyku w słupku dzwi i dalej do głośnika w dzwach :mrgreen:
tak macie racje do bezpiecznikow też.
Skupiłem sie na głosnikowych bo oststnio rozpiinałem kostke dzwi
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #3 - Piątek, 18.05.2007, 16:36:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "mlody_bytom"
Gdzie kończą się, gdzie są wpięte przewody z kostki zasilającej? W tablice bezpieczników?
Cytat: "Tracer"
Ad 1 nie do bezpieczników bo i po co, ale do wtyku w słupku dzwi i dalej do głośnika w dzwach
no jak po co zasilanie idzie do bezpiecznikow  :chytry:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=4118.0
bezp 22
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mlody_bytom
Gość



« Odpowiedz #4 - Piątek, 18.05.2007, 16:39:07 - NIEPRZECZYTANA »

Leemarvin, Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, bardzo mi pomogłeś. Poradziłem sobie bez problemu. Teraz jednak sprawa nabrała innego koloru. Gdzieś wyczytałem coś mądrego, ze Seat'owskie anteny dostają zasilanie z fabrycznego radia po kablu antenowym, co wzbudza wzmacniacz, więc przy niefabrycznym radiu wykluczało użycie wzmacniacza montowanego seryjnie. Teraz, gdy zobaczyłem, że JEST osobny remote, mam nadzieję, że wystarczy go zasilić (o ile jest sprawny). Czy jest on doprowadzony do zasilającej kostki ISO, czy po prostu kończy się "gdzieś" i trzeba go podłączyć?

Tracer, pytałem o kostkę zasilającą, ale dziękuję za odpowiedź w moim temacie.

Dalej jednak pozostaje problem dotyczący końca wiązki przewodów z ZASILAJĄCEJ kostki ISO.
 Remote- najprawdopodobniej idzie słupkiem do anteny, ale jeszcze prosze o potwierdzenie tego
 Dimmer- włącznik świateł, czy tablica bezpieczników?
Podtrzymanie- tablica bezpieczników
 Zasilanie- Stacyjka, czy tablica bezpieczników?
 Minus- karoseria lub tablica bezpiecznków
 
Dobrze rozumuję? Jeśli nie, to prosze o poprawienie mojej teorii.
Postaram się znaleźć schemat instalacji elektrycznej. Może znajdę tutaj, na forum? Jeśli ktoś pamięta taki temat, bądź ma taki schemat, to proszę o pomoc.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za szybką odpowiedź,
Marcin Tomczak

P.S. Dzięki Raby za linka, ale rozmieszczenie bezpieczników jest wytłoczone na schowku. A co do tego, to co idzie przez tablicę bezpieczników? Podtrzymanie (czyli ciągłe +12DC, czy zasilanie, któe jest po włączeniu zapłonu?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Piątek, 18.05.2007, 16:45:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "mlody_bytom"
Postaram się znaleźć schemat instalacji elektrycznej. Może znajdę tutaj, na forum? Jeśli ktoś pamięta taki temat, bądź ma taki schemat, to proszę o pomoc.
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1237.0&highlight=schemat
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #6 - Piątek, 18.05.2007, 16:57:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
Ad 1 nie do bezpieczników bo i po co, ale do wtyku w słupku dzwi i dalej do głośnika w dzwach :mrgreen:


Hehe, a radio to samo sobie prąd wytwarza? Raczej nie, więc dlatego przewody od kostki zasilającej ida od bezpieczników.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
mlody_bytom
Gość



« Odpowiedz #7 - Piątek, 18.05.2007, 17:00:23 - NIEPRZECZYTANA »

Ściągnąłem sobie schemaciki, lecz nie mogę na nich znaleźć gdzie jest zasilanie po włączeniu zapłonu, a gdzie jest ciągłe zasilanie. Czy mógłby mi to ktoś rzeczowo wytłumaczyć?

EDIT:

Wróćiłem juz z garażu. Wzmacniacz działa, fale ściąga baaardzo dobrze. Jestem bardzo zadowolony. Wyjaśniłem sobie z okablowaniem parę spraw. Zostało tylko jedno. Gdzie kończy się kabel, na którym jest napięcie po włączeniu zapłonu?


Pozdrawiam
Marcin Tomczak
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» Instalacja audio
Skocz do: