+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Cordoba - rodzaje silników 1.6 - kilka pytań laika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Cordoba - rodzaje silników 1.6 - kilka pytań laika  (Przeczytany 13403 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Marcin T
Gość



« Poniedziałek, 07.05.2007, 12:21:10 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich !

To mój pierwszy post więc proszę o trochę wyrozumiałości ;)

Już wkrótce zamierzam stać się posiadaczem Cordoby i jak to zwykle w takich wypadkach bywa chciałbym dowiedzieć się nurtujących mnie rzeczy od specjalistów.

Najbardziej interesuje mnie silnik i jego oznaczenia. Przymierzam sie do rocznika z przedziału 96-98 z silnikiem 1.6 (ale nie SX). I tu zaczunają się pewne schody. Otóż już wywnioskowałem że były produkowane 4 rodzaje silnika dla tego modelu o oznaczeniach odpowiednio AEE, AFT, ALM i 1F. O ile co do AFT to różnica jest widoczna w mocy (100km względem 75km u trzech pozostałyvh), o tyle czym się różnią te trzy pozostałe ? Chciałbym także kupić AFT i jak takiego najszybciej rozpoznać na pierwszy rzut oka od pozostałych (czy jedyna możliwość to sprawdzenie tabliczki znaminiowej , a jesli tak to gdzie ona jest dokładnie ulokowana). Na koniec jeszcze mnie nęci czy te silniki to mono czy multiwtryski ?

Ogólnie byłbym szczęsliwy dostając odpowiedzi na pytania:

-Czym różnią się silniki AEE, ALM, AFT, 1F (prócz tego że AFT jest 100konny)
-Jak najszybciej rozróznić rózne wersje silnikowe wzrokowo - jeśli dzięki tabliczce znaminiowej to gdzie ona dokładnie sie znajduje
- Czy są to mono czy multiwtryski
- Jaką instalację gazową najlepiej zainstalować
- Czy z widocznością "do tyłu" w rzeczywistości jest taka "masakra" jak to słychać w opiniach ?

Z góry dzięki za odpowiedź - MArcin
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 07.05.2007, 12:29:21 - NIEPRZECZYTANA »

ad2 : tabliczka jest na grodzi przedniej, podnosisz maske i po lewej na scianie czolowej powinna byc.

ad4: gaz jest do zapalniczek a nie do samochodow, i kazda instalka gazowa to zlo :satan:  a powazniej to nie wiem, moja jest bez gazu.
ad5: z widocznoscia do tylu nie jest zle jesli kumasz troszke jazde i czesciej korzystasz z lusterek niz w innym aucie, trzeba sie przyzwyczaic i jest ok, fakt szyba jest mala ale nie jest to tragedia. z parkowaniem do tylu moze byc problem z ocena odleglosci, ale i tego da sie nauczyc.
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
p4sst00h
Gość



« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 07.05.2007, 12:42:34 - NIEPRZECZYTANA »

ad1. ALM nie jest 100 konny.. popraw pytanie
ad5. do samej jazdy do przodu.. nie przeszkadza wogole.. do jazdy po parkingu na wstecznym... na poczatku troche draznice, ale wystarczy nauczyc sie kozystac cofania 'na lusterkach' i przestaje to przeszkadzac.. najgorzej sie parkuje tylem pod marketem.. za chiny nie jestes w stanie ocenic.. ile masz do auta zaparkowanego za Toba... bo zazwyczaj jego maska jest nizsza niz Twoja klapa... i za przeproszeniem ***** (nic) nie widac...
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 07.05.2007, 15:06:00 - NIEPRZECZYTANA »

Co do wysokiego kufra to idzie się przyzwyczaić - w jakimś czasopiśmie napisali, że spoiler ułatwia oszacować odległość :)

Co do AFT to ma alu albo żeliwny kolektor dolotowy a pod nim liste wtryskową i świeczki (przerąbana sprawa ;) ) a na nim z prawej strony siłownik - służy do regulacji zmiennej długości dolotu. W tych słabszych chyba kolektor jest plastikowy ale tylko przypuszczam.

PS: Wiem, że ten silnik był w SX i Vario ale co do 4D to nie jestem pewien  :niewiem:
Jest to oczywiście wielopunkt ale ma jak pozostałe 8 zaworów. Niby przeżytek ale 8 zaworów oznacza lepszy dół i brak opóźnienia przy depnięciu  :hmm:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 07.05.2007, 16:49:49 - NIEPRZECZYTANA »

ALM -wtrysk wielopunktowy, kolektor z tworzywa sztucznego.
ja niie mam gazu , nalatałem juz 194 kkmy tylko wymiana pasków napinacza i teraz uszczelniaczy  a jeszcze termostat.
ALM ma 75 koni i jest niewyżyłowaną bardzo trwałą jednostką po za tym nie klekocze
ostatnio jezdziłem corolką 1,4 16v i mój jednak sie duzo lepiiej zbiera.
na klopoty z parkowaniem tylko Vario ;)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Shizo
Gość



« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 07.05.2007, 17:28:49 - NIEPRZECZYTANA »

AFT był w Ibizach 3d/5d Cordobach 2d/4d, Golfach 3/Variant, Polo Classic, VW Passat, Skoda Octavia
Zapisane
daniel_f1 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: kraków
Samochód: cordoba 95' , 1F

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 07.05.2007, 19:23:38 - NIEPRZECZYTANA »

1F bez problemu jeździ na gazie ma wtrysk jedno punktowy , mój jest stosunkowo lekki 955kg więc nawet się zbiera a i części do niego śmiesznie tanie , co do widoczności z tyłu kwestia perzyzwyczajenia (wcześniej jeździłem cienkim więc różnica kolosalna przy parkowaniu )
co do identyfikacji to najprościej odczytać kod silnika z tabliczki(czarna naklejka)  wprawym rogu przegrody silnika
Zapisane
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 07.05.2007, 22:21:00 - NIEPRZECZYTANA »

Dołóż troche i kup sobie Cordobe 2003 BBY 1.4 16V. Fakt - zawieszenie jest za twarde ale ujmuje mnie kultura pracy tego silniczka i jego bezawaryjność...może trafiłem na taki egzemplaż ale narazie przez ponad sto tyś kilometrów NIC A NIC przy nim nie robiłem (przy całym samochodzie) Otwieram maskę tylko żeby wlać nowy olej i zmienić filtr powietrza i zmieniałem kolcki i płyn hamulcowy. Polecam. Jeśli chodzi o silnik AEE bo chyba nikt tu o nim nie wspomniał to taki sobie agregacik. Jest dość żwawy, notorycznie brudzą mu się linkowe przepustnicę, ciężko później wyczyscić pamięć i wprowadzić nowe nastawy, czasem luzują aparaty zapłonowe (Magnetti-marelli) itd. itp. taaakie tam se...już nie raz sie męczyłem z AEE z nastawieniem przepustnicy po wyczyszczeniu kiedy klient olał se falujące obroty a później zaczęły mu przeszkadzać.
Zapisane
corass
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Toledo II, 2000, ASV

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 07.05.2007, 22:41:30 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam 1F, ale F1 to to nie jest :ok:  w dodatku jest na fazie, czyli gazie :zakrecony:
Jazda w 2 os luz, ale wiecej plus pakunek to masakra, wogule sie nie zbiera. Ale ostatnio byłem w szoku bo na obwodnicy wycinsnolem 160 w 4 osoby i zapakowana cala dupa i jeszcze w srodku :satan:  co do tylu to luz, tylko jak sa jakies male bluzg z tylu to nic nie widac (np kibel:P) aaa i cordi ma sliczne 4liery wg mnie :)

to tyle, udanych zakupów :rock:  :rock:
Zapisane

Marcin T
Gość



« Odpowiedz #9 - Wtorek, 08.05.2007, 10:22:52 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za odpowiedzi

Cytat: "corass"
aaa i cordi ma sliczne 4liery wg mnie :)



Może to i głupie, ale to właśnie jeden z powodów, poza małymi gabarytami i (chyba) niezłą żwawością, dlaczego prawdopodobnie go kupie. No cóż, jednak do ładnych tyłeczków facet ma słabość  :zakrecony:
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 08.05.2007, 11:15:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
AFT był w Ibizach 3d/5d Cordobach 2d/4d, Golfach 3/Variant, Polo Classic, VW Passat, Skoda Octavia


Tak tak, Vento, Toledo też ale nawet jak były w Cordobie 4D to ciężko będzie takową dostać  :roll:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Cordoba - rodzaje silników 1.6 - kilka pytań laika
Skocz do: