+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Poprawa osiągów Cordoba 1,2
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Poprawa osiągów Cordoba 1,2  (Przeczytany 23496 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #30 - Piątek, 07.11.2008, 15:53:36 - NIEPRZECZYTANA »

To nie działa, pracą układu wtryskowego steruje sonda lambda, a nie żadne oporniki, rezystory itp. Tym tylko oszukujesz komputer o wskazaniach temperatury cieczy chłodzęcej, a to determinuje długość okresu jazdy na mieszance zubożonej. Nie bardzo rozumiem jak miałby działać taki rezystor, skoro ilość wtryskiwanego paliwa regulowana jest odczytami z sondy (sond) Lambda, to co zmienia ten rezystor? Kąta wtrysku nie ruszy, bo nie ma jak. Mieszanki również nie zmieni. Wniosek jak dla mnie że to nic nie daje. A co ze wskazaniami temperatury cieczy chłodzącej? Też są zmienione? Jeśli tak, to można przegrzać motor i zafundować sobie kapitalkę, bo przecież wskazanie czujnika temperatury cieczy chłodzącej steruje włączeniem wentylatora, a skoro wzkazanie będzie niższe niż w rzeczywistości, to wentylator się nie włączy wcale, a temperatura spalania pozostaje taka sama, lub nawet zwiększa się, jeśli rezystor powoduje zmianę składu mieszanki, schodząc poniżej skladu stechiometrycznego. Idać dalej, zmienia się emisja NOx, CO, CO2, HC. O ile emisja NOx akurat spada, o tyle reszta rośnie bardzo, więc pierwsze badanie na stacji diagnostycznej o dowodzik zabrany. Kolejna sprawa, to szybsze zużycie katalizatora, a raczej jego zapchanie.
Ale czy tak jest faktycznie? :eye: 
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #31 - Niedziela, 09.11.2008, 22:08:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
bo przecież wskazanie czujnika temperatury cieczy chłodzącej steruje włączeniem wentylatora
Leemarvin, tu chyba chodzi o to zdanie, które zacytowałem...

Ten "magiczny" rezystor podłącza się pod czujnik, który mierzy temperaturę dla ECU. Włącznik wentylatora umieszczony w chłodnicy nie przekazuję sygnałów do ECU a jedynie działa jak przekaźnik włączając powyżej ustalonej temperatury silnik od wentylatora.


Nie wiem czy tak jest w silniku do którego misiek1940 chcę podłączyć rezystor, ale z tego co pamiętam z fiatów, to do momentu zagrzania silnika ECU nie brał pod uwagę sygnałów z sondy lambda, tylko ustalał stałe dozowanie paliwa.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #32 - Niedziela, 09.11.2008, 22:56:55 - NIEPRZECZYTANA »

Ale ECU bierze pod uwagę wskazania sondy kilka sekund po odpaleniu, od chwili rozgrzania się sondy do temperatury pracy, a nie od momentu rozgrzania się silnika, bo tak to by sie jechało 6-7 km bez sterowania sondą, na ciągłym ssaniu, a wtedy to spalanie jest kosmiczne, więc to nie tak. Grzane sondy osiągają 99% skuteczności już po 2 sekundach pracy. A co do sensora temperatury w chłodnicy to ja wiem, mnie chodziło o ten włącznik. Nie pisałem o tym że czujka temperatury na bloku włącza wentylator i tylko o to mi chodziło. 
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #33 - Niedziela, 09.11.2008, 23:03:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
Ale ECU bierze pod uwagę wskazania sondy kilka sekund po odpaleniu, od chwili rozgrzania się sondy do temperatury pracy, a nie od momentu rozgrzania się silnika, bo tak to by sie jechało 6-7 km bez sterowania sondą, na ciągłym ssaniu, a wtedy to spalanie jest kosmiczne, więc to nie tak. Grzane sondy osiągają 99% skuteczności już po 2 sekundach pracy.
Czyli z tego co piszesz ten "chip rezystor" będzie działał tylko przez kilka sekund od odpalenia silnika... Później nie powinien mieć wpływu na parametry silnika, bo i tak wyznacznikiem jest sonda lambda.
A jaki parametr pracy silnika może być ustalany na podstawie pomiaru temperatury cieczy chłodzącej?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #34 - Poniedziałek, 10.11.2008, 22:26:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
Cytat: Leemarvin
bo przecież wskazanie czujnika temperatury cieczy chłodzącej steruje włączeniem wentylatora
Leemarvin, tu chyba chodzi o to zdanie, które zacytowałem...
o to chodzilo
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #35 - Wtorek, 11.11.2008, 01:53:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
Cytat: Leemarvin
bo przecież wskazanie czujnika temperatury cieczy chłodzącej steruje włączeniem wentylatora
Leemarvin, tu chyba chodzi o to zdanie, które zacytowałem...
o to chodzilo
A czy w tym moim zdaniu jest jakiś błąd? Czy coś tu jest niezgodne z prawdą?
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #36 - Wtorek, 11.11.2008, 17:50:54 - NIEPRZECZYTANA »

Leemarvin, tak to napisales jakby czujnik w bloku wlaczal wentylator o to nie jest prawda
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #37 - Wtorek, 11.11.2008, 19:01:07 - NIEPRZECZYTANA »

Ale tam nie jest napisane że czujka na bloku włącza wentylator, tylko sensor temperatury, rezystor Positive Temperature, a gdzie on się znajduje to inna bajka, bo to że akurat VW tak robi, że sensor umieszcza w chłodnicy, to nie znaczy że każde auta tak ma, bo japończyki, koreańce i wiele innych ma na przykład wisko i tutaj włącznika wentylatora nie znajdziesz, albo czujka jest za termostatem, a wszystko działa na podwyższanie temperatury. O to mi chodziło.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 11.11.2008, 19:02:49 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
dariuszol Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: GDYNIA
Samochód: IBIZA,2000r, 1,6 AKL

« Odpowiedz #38 - Niedziela, 30.11.2008, 21:25:26 - NIEPRZECZYTANA »

I temat sie urwał.Daj znać misiek1940 jak to działa , czy sobie poradziłeś z tym chip-em.
Zapisane
misiek1940 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Łódź / Radziejów
Samochód: Ibiza '99, 1.4

« Odpowiedz #39 - Wtorek, 02.12.2008, 09:53:27 - NIEPRZECZYTANA »

no urwał się urwał i nic nie zrobiłem bo nie mam pojęcia gdzie ten czujnik się znajduje i gdzie się podpiąć z tym chip-em :(
Zapisane

Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Poprawa osiągów Cordoba 1,2
Skocz do: