Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
[
2
]
3
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Poprawa osiągów Cordoba 1,2 (Przeczytany 23495 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Morgan
Gość
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #15 -
Wtorek, 20.12.2005, 23:08:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tyle to mi seria wypluła po przejechaniu 30kkm
Tyle, że u mnie wykres przebiegał wtedy bardziej płynnie i moment o wiele dłużej utrzymywał się na tym samym poziomie.
Mierzyłes auto bez tych swoich magnesów i innych wynalazków? Powinienes uzyskac taki sam wynik-zdarza sie w htp. A przynajmniej nei narazasz silnika na uszkodzenia spowodowane tymi opornikami i innymi tego typu cudami
A to, że autko lepiej Ci smiga to juz siła autosugestii i fantazji
P.S. Jaki masz numer silnika? AZQ lubiały mieć bonusy i często się zdarzały egzemplarze z mocą ok. 70KM.. Te B coś tam niestety nie
Za to w nich lubią sypać się łańcuszki...
Zapisane
wkmb
Świeżak
Offline
Skąd: Bydgoszcz
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #16 -
Środa, 21.12.2005, 11:05:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Morgan"
Tyle to mi seria wypluła po przejechaniu 30kkm
Tyle, że u mnie wykres przebiegał wtedy bardziej płynnie i moment o wiele dłużej utrzymywał się na tym samym poziomie.
Mierzyłes auto bez tych swoich magnesów i innych wynalazków? Powinienes uzyskac taki sam wynik-zdarza sie w htp. A przynajmniej nei narazasz silnika na uszkodzenia spowodowane tymi opornikami i innymi tego typu cudami
A to, że autko lepiej Ci smiga to juz siła autosugestii i fantazji
P.S. Jaki masz numer silnika? AZQ lubiały mieć bonusy i często się zdarzały egzemplarze z mocą ok. 70KM.. Te B coś tam niestety nie
Za to w nich lubią sypać się łańcuszki...
Witaj Morgan,
To jakie paramatry ma teraz Twoja Ibiza?! :wink: Pochwal się swym wykresem. Nie mierzyłem auta bez "wynalazków" i w najbliższym czasie napewno tego niezrobię bo,...szkoda mi 80 pln, a tyle właśnie kosztuje pomiar (tak a marginesie to uważam, iż to stanowczo za dużo - czas od momentu wjechania na rolki i zjechania z nich to 10 min). Siła autosugestii i fantazji hmm, w przypadku wszelakich testów i porównań wyzbyłem się jej już dawno temu gdy testowałem audiofilski sprzęt audio, co zresztą nadal mnie fascynuje. Jakoś nie robiły na mnie wrażenia opisy i rankingi w Audio bądz Hi-Fi i Muzyka, WAŻNE BYŁO TYLKO TO CO SŁYCHAĆ! I tak samo jest z autami. Gdyby była to autosugestia to efekty w głowie powinny się zakodować już w momencie założenia a nie pojakimś czasie. Co do magnesów to nie sądzę, aby mogły zaszkodzić silnikowi. Numer mojego silnika to rzeczywiście Q i jeśli jest tak jak piszesz to musimy się cieszyć, że mamy dobre auta a ja jestem w najgorszym przypadku 90 pln w plecy
A jak u Ciebie wychodzi spalanie?
W necie znalazłem wykres seryjnego 1,2. Co Ty na to?
Link :
Wykresseria
Pozdrawiam serdecznie
[
Dodano
: 2005-12-21, 11:11
]
Sorki, to poprawny link
Wykresseria
Zapisane
Valgaar
Animator :-)
Moderator
Offline
Skąd: Śląsk
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #17 -
Środa, 21.12.2005, 13:14:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
nie koniecznie te dodatki daly CI taką moc...
1. Paliwo... tankowanie między różnymi stacjami daje naprawdę zauważalne óżnice zarówno w spalaniu jak i elastyczności... nie mówie o mocy bo akurat jej nie podnośi jakoś istotnie.
2. Zima.... im zimniejsze powietrze tym autko ma lepsze osiągi na rozgrzanym silniku. fajnie to widać np w dieslu... w zimie jest wg mnie dużo Cichszy i bardziej elastyczny.(niech się wypowiedzą inni dieslowcy)
3. Silniki ze stajni VW mają bonus w mocy na +. sprawdzono już nie jeden raz , że silniki z pewnym przebiegiem mają większą moc niż podaje producent zarówno w VW, Seat, Skoda. np silnik mojego znajomego w Octawi 1.9 TDI ma wg hamowni ok 8 km więcej niż podaje producent (silnik bez żadnych zmian)
[
Dodano
: 2005-12-21, 13:15
]
ps. a ile płaciłeś za hamownię? to tak z ciekawości
Zapisane
Morgan
Gość
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #18 -
Środa, 21.12.2005, 13:39:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja mam jeszcze jedno pytanko o Twoj wykres. Dlaczego konczy sie tak szybko? :shock: Nie zwrocilem wczesniej na to uwagi ale spojrz ze przy ciut ponad 5k Twoje auto juz nie jedzie wiec cos tu jest nie halo. Albo hamowanie padaka (ktoś zdjął noge z gazu przy 5k?) albo te parametry mozesz wlozyc miedzy bajki :wink: Mi odcina paliwo przy ponad 6k. I jeszcze jedna sprawa. Moment obrotowy przy ok.3,4k obr. Masz tu jakąś dziure w przyspieszaniu
Moc stoi a moment nagle i dosc sporo spada-troche za wczęsnie
Wykres mocy tez cos nie halo. Zbyt słabo pnie się do góry. Raczej mało prawdopodobne że przy 2k masz 45KM skoro ten silnik wtedy nie jedzie jeszcze
Tym bardziej, ze moment masz tedy bardzo niski (za niski). No i troszke szarpie zamiast płynnie przebiegać
Więc podsumowując po przyjrzeniu sie na spokojnie temu wykresikowi i porównaniu z moim starym seryjnym wykresem coś mi tu śmierdzi
Albo coś nei tak z hamowaniem albo ktoś Cie w jajo zrobił albo Ty próbujesz nas :wink:
Poniżej link do mojego wykresu. Hamowanie odbyło sie pod koniec czerwca tego roku(zeby nikogo nie zmyliła data z aparatu-nie była przestawiona a ja tego nei zuwazyłem, potem mam zdjęcia leżąć na plazy a data fotek-luty 2002
). Moment mam troche niższy ale spojrz na temp. otoczenia. W nizszej temp. wychodziło ok.115Nm.
Wykres: EDIT: link nei działał wiec wykres umieściłem w albumie.
http://klubseata.pl/album_pic.php?pic_id=187
Autko to kompletna seria. Shamowałem przed przystapieniem do dłubania czegokolwiek. Teraz przez zimę są długie i nudne wieczory więc troche sie moze zmienic i na wiosne będzie ciekawiej :wink:
A co do spalania. To juz zalezy od sposobu jazdy. W trasie potrafi mi zejsc poniżej 5l. W mieście 6-7. Ogolnie przy normalnej jezdzie na codzien (dojazd do pracy-20km trasa (prędkosci do 140km/h), 10km miasto i z powrotem) pali mi srednio 6-7l na 100. Jak się ja poprzyciska w mieście to spali i 8-9 bez problemu :wink:
A wracajac do Twojego wykresu to najlepsza weryfikacja było by ustawienie obok siebie naszych autek-moze byc ciekawie :wink:
Pozdrawiam
Zapisane
wkmb
Świeżak
Offline
Skąd: Bydgoszcz
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #19 -
Środa, 21.12.2005, 14:05:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Valgaar"
nie koniecznie te dodatki daly CI taką moc...
1. Paliwo... tankowanie między różnymi stacjami daje naprawdę zauważalne óżnice zarówno w spalaniu jak i elastyczności... nie mówie o mocy bo akurat jej nie podnośi jakoś istotnie.
2. Zima.... im zimniejsze powietrze tym autko ma lepsze osiągi na rozgrzanym silniku. fajnie to widać np w dieslu... w zimie jest wg mnie dużo Cichszy i bardziej elastyczny.(niech się wypowiedzą inni dieslowcy)
3. Silniki ze stajni VW mają bonus w mocy na +. sprawdzono już nie jeden raz , że silniki z pewnym przebiegiem mają większą moc niż podaje producent zarówno w VW, Seat, Skoda. np silnik mojego znajomego w Octawi 1.9 TDI ma wg hamowni ok 8 km więcej niż podaje producent (silnik bez żadnych zmian)
[
Dodano
: 2005-12-21, 13:15
]
ps. a ile płaciłeś za hamownię? to tak z ciekawości
Witaj,
Za pomiar zapłaciłem 80 pln. Zgadzam się z Twoją wpowiedzią częściowo. Paliwo rzeczywiście ma duże znaczenie - zatankowałem wiele razy Vpower na Shellu i potwierdzam. Jednak zaznaczam, że podczas moich prób testowych miałem w baku zwykła 95. Co do drugiego punktu - przyznam szczerze, iz nie zauważyłem aby aby przy zimniejszym powietrzu auto mialo odczuwalnie lepsze osiągi na rozgrzanym silniku.
3 - Czyli można przyjąć, że wszystkie silniki VW mają po dotarciu lepsze parametry?. Jeśli przy motorze 64 Km przybyło 8 to np. w 1,9 TDI 100Km teoretycznie powinno przybyć więcej?!
Zastanawia mnie jeszcze fakt, iż naprawde dziwnym zbiegem okoliczności silnik zaczął pracować wyrażnie lepiej kilka tygodni po "mojej ingerencji w system". Jesli także dostałem bonus w postaci kilku kucyków i Nm to dlaczego ujawniło sie to dopiero po przebiegu 30 tyś km (przed badaniem na hamowni).
Pozdrawim
Zapisane
Morgan
Gość
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #20 -
Środa, 21.12.2005, 15:15:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
wkmb
, jeszcze nie byłbym taki pewien czy przybyło. Przyjrzyj się swojemu wykresowi raz jeszcze jesli nic nie widzisz :wink:
Zapisane
wkmb
Świeżak
Offline
Skąd: Bydgoszcz
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #21 -
Środa, 21.12.2005, 15:21:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
Nie bardzo rozumiem Twoje spostrzeżenia Morgan. Fakt wykres kończy się przy ok 5400, ale nie wiem czy zauważyłeś całość przesunęła się w stronę niższych obrotów. I max.moc i Mn są dostępne wcześniejCo do dziury przy 3,4k to u Ciebie jest to samo tylko przy 4k. Co do wykresy mocy to zauważ, że przy 2k mam 32,5 KM a nie 45 (pomyliłeś wykres mocy z Nm) i uwierz mi, że przy 2k u mnie silnik jedzie. Moje odczucia zjazdy potwierdzają się z wykresem - auto ma porządny ciąg od 2800k. Nie mam zamiaru robić kogoś w jajo, poprostu od jakiegoś czasu zaczeło mnie te tematy mocno interesować!
Weryfikacja bezpośrednia byłaby chyba najlepsza lecz chyba to niemozliwe, a może jednak kiedyś...? (Twoja Ibiza i tak powinna mieć ciut lepszy start potrząc chociażby na osiągi o raz masę aut)
Pozdrawiam
wkmb
Zapisane
Morgan
Gość
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #22 -
Środa, 21.12.2005, 15:53:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "wkmb"
Co do wykresy mocy to zauważ, że przy 2k mam 32,5 KM a nie 45 (pomyliłeś wykres mocy z Nm)
Faktycznie, zgadza się-mój błąd :oops:
Ciekaw jestem w takim razie jak jedzie Twoje auto w wyższym zakresie obrotów. Przy 5,4k odcina Ci paliwo?
Troszkę za wcześnie przestaje Ci to auto jechać. No i jeśli od 2k ciśniesz juz ten silniczek żeby jechał to gratuluje ale długo się nim nie nacieszysz-przyjrzyj się lepiej w jakim stanie masz łańcuszek
Co do tego, że od 2,8 autko ma ciąg to jest to zupełnie normalne-każde htp w okolicach 2,8-3,2 ma max moment umiejscowiony i dlatego odczuwasz, że dostaje "ciągu". Po prostu doskonale znam ten silnik i wiem co on potrafi i kiedy i Twoj wykres jakos mi do htp nie pasuje
Być moze autko smiga Ci ok, ale z wykresem jest cos nie halo.
A w kwestii osiągów. Czym je mierzyłeś, że wyszły Ci takie a nie inne przyspieszenia? Bo troszke mi nie pasuje w takim razie stosunek mocy tego silnika do czasów jego przyspieszeń. Ja wiem, że cordoba jest cięższa od ibizy ale i tak różnica jest zbyt duża. Ja mierzyłem swojego htp g-techem pro i wypluwa on ciągle ok. 12s do 100. (G-tech jak wiadomo mierzy 0-60mph czyli 0-96km/h i wypluwa mi 11,7-11,8 a więc do 100 przyjmuje w przybliżeniu 12s). Po odelżeniu auta najlepszy czas jaki mi wypluł to było 11.2 a więc całkiem ładny jak na swoje możliwości. Twoja cordoba ma troszke lepsze parametry (zarówno moc jak i moment) więc to powinno równoważyc różnice w masie. Więc ciagle pozostaje różnica ok. 2s między ~12s a ~14s
Zapisane
wkmb
Świeżak
Offline
Skąd: Bydgoszcz
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #23 -
Środa, 21.12.2005, 17:01:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
Morgan, nie wiem przy jakich obrotach odcina mi paliwo - nie sprawdzałem. Nie napisałem, że przy 2k juz cisnę silnik tylko, że przy takich obrotach moje auto jedzie. Co do łańcuszka-jest jak najbardziej ok! Piszesz, że to zupełnie normalne-każde htp w okolicach 2,8-3,2 ma max m. obrotowy i dlatego dostaje ciągu. To dlaczego na Twoim wykresie max moment jest na 3.8k (wtedy dopiero ma ciąg?)Przecież to samo sobie przeczy. Osiągnąłeś mniejszy moment przy wyższej prędkości obrotowej - gdzie tu technologia htp??? Przy 3,8k największy Mn ma np 14 16v 75 Km (zresztą też VW) auto nie jest chyba htp? Co do osiągów to sprawdzałeś u siebie elastyczność bo u mnie to chyba najbardziej jest odczuwalne na korzyść. A tak na marginesie to super, że w końcu mogę z kimś KONKRETNYM wymienić się uwagami na temat tego motoru!
Pozdro
wkmb
Zapisane
Morgan
Gość
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #24 -
Czwartek, 22.12.2005, 00:07:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
Na mój moment nie patrz bo nie jest on zbyt wiarygodny-na pewno nie jest niższy :wink: I maksymalną jego wartość mam przy około własnie 3-3,2 tys obr. A co do odcięcia paliwa. Przycisnij autko i zobacz w którym miejscu Ci sie obrotomierz kończy. Dziwne, że tak szybko-mi spokojnie do ponad 6 się dokręca. A z łańcuszkiem to naprawdę uważaj. Jaki masz przebieg już?
Zapisane
wkmb
Świeżak
Offline
Skąd: Bydgoszcz
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #25 -
Czwartek, 22.12.2005, 11:20:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Nie bardzo rozumiem, tzn. rozumiem, że Twój wykres jest do bani??? Szkoda, że dopiero teraz o tym napisałeś - ominelibyśmy wątek porównania naszych wykresów. Jak tylko warunki na to pozwolą to sprawdzę maxymalne obroty i dam znać. Co do osiągów to ja sprawdzałem to sam na drodze, nie na hamowni. Zrobiłem kilka prób i wyniki były bardzo podobne dlatego wykluczam błąd pomiarowy. Różnica 0-100 wynosi 2 s - mój pomiar to także opory powietrza a na hamowni raczej ten element nie występuje (chyba, że się mylę?!). A elastyczność 60-100 IV i 80-120 V - jak to u Ciebie wygląda? Szczerze mówiąc o wiele bardziej mnie to interesuje (w końcu bardziej to przydaje się na trasie). Przebieg mojej Cordoby to 35 tyś. i na rzaie jest odpukać wszystko w porządku.Ile ma Twój? Zastanawiałem się także co oznaczają na prędkościomierzu czerwone kropki przy 30 i 50 km/h - u Ciebie też są? Mam jeszcze jedno pytanko: Podczas przeglądu w ASO podpytałem trochę mechanika o silnik i powiedział mi, że jest ok...dopóki coś nie nawali, bo wtedy do wymiany jest cały motor, gdyż jest to jednostka nierozbieralna. Co Ty na to?
Pozdrawiam
wkmb
Zapisane
Morgan
Gość
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #26 -
Czwartek, 22.12.2005, 16:23:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
Po koleii
Mój wykres jest ok (gdy był aktualny). Moc jest ok. Tylko moment jest troszke zaniżony i przesunięty w górę ze względu na warunki i duże obciązenie.
Osiągów nie sprawdzałem na hamowni tylko na drodze za pomocą g-tech. Takie urządzonko do pomiarów troche wiarygodniejsze niż stoper itd. Także opory powietrza i wszystkie inne rzeczy wpływające na osiągi na drodze są tutaj uwzględnione. Elastyczności nie mierzyłem ale w wolnej chwili sprawdze za pomocą stopera
Ja przejechałem juz ponad 50kkm i wszystko gra z silnikiem. Raz mi tylko cewka padła. Faktycznie jest to silnik z tych nowoczesnych których się nie dotyka ale bez przesady. Wszystko da się naprawic i nie ma zadnych klopotow. Widziałem go juz rozebranego na części peirwsze i uwierz mi, że wcale nie jest tak źle. Trzeba tylko dbać o niego i uważac na łańcuszek. W seacie był tylko jeden przypadek znany ze padł łancuszek w tym silniku. Ale w skodach to sie czesto zdarza
A jak padnie łancuch to już troszke narozrabia
Ale dopóki nie daje o sobie znac to wszystko jest ok.
Jeszcze jedno. Dbaj o dobre paliwo bo ten silnik jest na to cholernie czuły
Zapisane
Morgan
Gość
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #27 -
Czwartek, 22.12.2005, 23:17:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
Urządzonko o którym mowa to g-tech pro. Poczytaj w necie, poszukaj na allegro. Podpinasz do autka, mówisz co ma zmierzyć i jedziesz :wink:
Kropki na predkosciomierzu? Hmmm to ma większość aut prz ytych wartościach. Przypomina Ci to o ograniczeniu w strefach do 30 i w mieście 50 :wink:
Zauważ ze w skodach ten silnik występuje także w wersji słabszej 6v (w VW tez jest, w ibizie w PL nie występuje). W ogóle kazda skoda w porównaniu z seatem czy vw tej samej klasy i z tym samym silnikiem ma słabsze osiągi. Pewnie chodzi o reszte podzespołów, zestrojenie, tańsze częscie itp
Zapisane
masz12
Użytkownik
Offline
Skąd: Żyrardów
Samochód: cordoba 6L z 2003 BBY 1,4 16V + LPG:vectra GTS
WWW
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #28 -
Poniedziałek, 06.02.2006, 09:12:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
bez porównania pomiarów z wynalazkami i bez nie wierze w cudowne przyrosty mocy
moja cordoba 1,4 16V 75km też daje więcej o 4km(niestety nie mogę zlokalizować moich wykresów,gdzieś mi się zapodziały) ,kwestia spasowania i dotarcia silnika
co do rezystora ok,ale magnetyzery to bajka napisana przez producentów
Zapisane
http://republika.pl/vwgroup/
marcinmg
Użytkownik
Offline
Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #29 -
Sobota, 18.02.2006, 11:43:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
Moja ibizka jak w profilu ma 12,5 s do 100
od 60 do 100 na IV 9 s
od 80 do 120 na V 13 s
bez żadnych modyfikacji, wię chyba też ma większą moc - paliwo 95
Zapisane
Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)
nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą
Strony:
1
[
2
]
3
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...