+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Poprawa osiągów Cordoba 1,2
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Poprawa osiągów Cordoba 1,2  (Przeczytany 23495 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Morgan
Gość



« Odpowiedz #15 - Wtorek, 20.12.2005, 23:08:56 - NIEPRZECZYTANA »

Tyle to mi seria wypluła po przejechaniu 30kkm :lol:  Tyle, że u mnie wykres przebiegał wtedy bardziej płynnie i moment o wiele dłużej utrzymywał się na tym samym poziomie.
Mierzyłes auto bez tych swoich magnesów i innych wynalazków? Powinienes uzyskac taki sam wynik-zdarza sie w htp. A przynajmniej nei narazasz silnika na uszkodzenia spowodowane tymi opornikami i innymi tego typu cudami :roll: A to, że autko lepiej Ci smiga to juz siła autosugestii i fantazji :P
P.S. Jaki masz numer silnika? AZQ lubiały mieć bonusy i często się zdarzały egzemplarze z mocą ok. 70KM.. Te B coś tam niestety nie :roll: Za to w nich lubią sypać się łańcuszki...
Zapisane
wkmb
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz

« Odpowiedz #16 - Środa, 21.12.2005, 11:05:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Morgan"
Tyle to mi seria wypluła po przejechaniu 30kkm :lol:  Tyle, że u mnie wykres przebiegał wtedy bardziej płynnie i moment o wiele dłużej utrzymywał się na tym samym poziomie.
Mierzyłes auto bez tych swoich magnesów i innych wynalazków? Powinienes uzyskac taki sam wynik-zdarza sie w htp. A przynajmniej nei narazasz silnika na uszkodzenia spowodowane tymi opornikami i innymi tego typu cudami :roll: A to, że autko lepiej Ci smiga to juz siła autosugestii i fantazji :P
P.S. Jaki masz numer silnika? AZQ lubiały mieć bonusy i często się zdarzały egzemplarze z mocą ok. 70KM.. Te B coś tam niestety nie :roll: Za to w nich lubią sypać się łańcuszki...


Witaj Morgan,

To jakie paramatry ma teraz Twoja Ibiza?! :wink:  Pochwal się swym wykresem. Nie mierzyłem auta bez "wynalazków" i w najbliższym czasie napewno tego niezrobię bo,...szkoda mi 80 pln, a tyle właśnie kosztuje pomiar (tak a marginesie to uważam, iż to stanowczo za dużo - czas od momentu wjechania na rolki i zjechania z nich to 10 min). Siła autosugestii i fantazji hmm, w przypadku wszelakich testów i porównań wyzbyłem się jej już dawno temu gdy testowałem audiofilski sprzęt audio, co zresztą nadal mnie fascynuje. Jakoś nie robiły na mnie wrażenia opisy i rankingi w Audio bądz Hi-Fi i Muzyka, WAŻNE BYŁO TYLKO TO CO SŁYCHAĆ! I tak samo jest z autami. Gdyby była to autosugestia to efekty w głowie powinny się zakodować już w momencie założenia a nie pojakimś czasie. Co do magnesów to nie sądzę, aby mogły zaszkodzić silnikowi. Numer mojego silnika to rzeczywiście Q i jeśli jest tak jak piszesz to musimy się cieszyć, że mamy dobre auta a ja jestem w najgorszym przypadku 90 pln w plecy :( A jak u Ciebie wychodzi spalanie?
W necie znalazłem wykres seryjnego 1,2. Co Ty na to?
Link : Wykresseria

Pozdrawiam serdecznie :)

[ Dodano: 2005-12-21, 11:11 ]
Sorki, to poprawny link Wykresseria
Zapisane
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #17 - Środa, 21.12.2005, 13:14:48 - NIEPRZECZYTANA »

nie koniecznie te dodatki daly CI taką moc...
1. Paliwo... tankowanie między różnymi stacjami daje naprawdę zauważalne óżnice zarówno w spalaniu jak i elastyczności... nie mówie o mocy bo akurat jej nie podnośi jakoś istotnie.
2. Zima.... im zimniejsze powietrze tym autko ma lepsze osiągi na rozgrzanym silniku. fajnie to widać np w dieslu... w zimie jest wg mnie dużo Cichszy i bardziej elastyczny.(niech się wypowiedzą inni dieslowcy)
3. Silniki ze stajni VW mają bonus w mocy na +. sprawdzono już nie jeden raz , że silniki z pewnym przebiegiem mają większą moc niż podaje producent zarówno w VW, Seat, Skoda. np silnik mojego znajomego w Octawi 1.9 TDI ma wg hamowni ok 8 km więcej niż podaje producent (silnik bez żadnych zmian)

[ Dodano: 2005-12-21, 13:15 ]
ps. a ile płaciłeś za hamownię? to tak z ciekawości
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #18 - Środa, 21.12.2005, 13:39:00 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam jeszcze jedno pytanko o Twoj wykres. Dlaczego konczy sie tak szybko? :shock: Nie zwrocilem wczesniej na to uwagi ale spojrz ze przy ciut ponad 5k Twoje auto juz nie jedzie wiec cos tu jest nie halo. Albo hamowanie padaka (ktoś zdjął noge z gazu przy 5k?) albo te parametry mozesz wlozyc miedzy bajki :wink: Mi odcina paliwo przy ponad 6k. I jeszcze jedna sprawa. Moment obrotowy przy ok.3,4k obr. Masz tu jakąś dziure w przyspieszaniu :roll: Moc stoi a moment nagle i dosc sporo spada-troche za wczęsnie :roll: Wykres mocy tez cos nie halo. Zbyt słabo pnie się do góry. Raczej mało prawdopodobne że przy 2k masz 45KM skoro ten silnik wtedy nie jedzie jeszcze :roll: Tym bardziej, ze moment masz tedy bardzo niski (za niski). No i troszke szarpie zamiast płynnie przebiegać :roll: Więc podsumowując po przyjrzeniu sie na spokojnie temu wykresikowi i porównaniu z moim starym seryjnym wykresem coś mi tu śmierdzi :roll: Albo coś nei tak z hamowaniem albo ktoś Cie w jajo zrobił albo Ty próbujesz nas :wink:
Poniżej link do mojego wykresu. Hamowanie odbyło sie pod koniec czerwca tego roku(zeby nikogo nie zmyliła data z aparatu-nie była przestawiona a ja tego nei zuwazyłem, potem mam zdjęcia leżąć na plazy a data fotek-luty 2002 :lol: ). Moment mam troche niższy ale spojrz na temp. otoczenia. W nizszej temp. wychodziło ok.115Nm.
Wykres: EDIT: link nei działał wiec wykres umieściłem w albumie. http://klubseata.pl/album_pic.php?pic_id=187
Autko to kompletna seria. Shamowałem przed przystapieniem do dłubania czegokolwiek. Teraz przez zimę są długie i nudne wieczory więc troche sie moze zmienic i na wiosne będzie ciekawiej :wink:
A co do spalania. To juz zalezy od sposobu jazdy. W trasie potrafi mi zejsc poniżej 5l. W mieście 6-7. Ogolnie przy normalnej jezdzie na codzien (dojazd do pracy-20km trasa (prędkosci do 140km/h), 10km miasto i z powrotem) pali mi srednio 6-7l na 100. Jak się ja poprzyciska w mieście to spali i 8-9 bez problemu :wink:
A wracajac do Twojego wykresu to najlepsza weryfikacja było by ustawienie obok siebie naszych autek-moze byc ciekawie :wink:
Pozdrawiam
Zapisane
wkmb
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz

« Odpowiedz #19 - Środa, 21.12.2005, 14:05:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Valgaar"
nie koniecznie te dodatki daly CI taką moc...
1. Paliwo... tankowanie między różnymi stacjami daje naprawdę zauważalne óżnice zarówno w spalaniu jak i elastyczności... nie mówie o mocy bo akurat jej nie podnośi jakoś istotnie.
2. Zima.... im zimniejsze powietrze tym autko ma lepsze osiągi na rozgrzanym silniku. fajnie to widać np w dieslu... w zimie jest wg mnie dużo Cichszy i bardziej elastyczny.(niech się wypowiedzą inni dieslowcy)
3. Silniki ze stajni VW mają bonus w mocy na +. sprawdzono już nie jeden raz , że silniki z pewnym przebiegiem mają większą moc niż podaje producent zarówno w VW, Seat, Skoda. np silnik mojego znajomego w Octawi 1.9 TDI ma wg hamowni ok 8 km więcej niż podaje producent (silnik bez żadnych zmian)

[ Dodano: 2005-12-21, 13:15 ]
ps. a ile płaciłeś za hamownię? to tak z ciekawości


Witaj,

Za pomiar zapłaciłem 80 pln. Zgadzam się z Twoją wpowiedzią częściowo. Paliwo rzeczywiście ma duże znaczenie - zatankowałem wiele razy Vpower na Shellu i potwierdzam. Jednak zaznaczam, że podczas moich prób testowych miałem w baku zwykła 95. Co do drugiego punktu - przyznam szczerze, iz nie zauważyłem aby aby przy zimniejszym powietrzu auto mialo odczuwalnie lepsze osiągi na rozgrzanym silniku.
3 - Czyli można przyjąć, że wszystkie silniki VW mają po dotarciu lepsze parametry?. Jeśli przy motorze 64 Km przybyło 8 to np. w 1,9 TDI 100Km teoretycznie powinno przybyć więcej?!
Zastanawia mnie jeszcze fakt, iż naprawde dziwnym zbiegem okoliczności silnik zaczął pracować wyrażnie lepiej kilka tygodni po "mojej ingerencji w system". Jesli także dostałem bonus w postaci kilku kucyków i Nm to dlaczego ujawniło sie to dopiero po przebiegu 30 tyś km (przed badaniem na hamowni).

Pozdrawim
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #20 - Środa, 21.12.2005, 15:15:22 - NIEPRZECZYTANA »

wkmb, jeszcze nie byłbym taki pewien czy przybyło. Przyjrzyj się swojemu wykresowi  raz jeszcze jesli nic nie widzisz :wink:
Zapisane
wkmb
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz

« Odpowiedz #21 - Środa, 21.12.2005, 15:21:57 - NIEPRZECZYTANA »

Nie bardzo rozumiem Twoje spostrzeżenia Morgan. Fakt wykres kończy się przy ok 5400, ale nie wiem czy zauważyłeś całość przesunęła się w stronę niższych obrotów. I  max.moc i Mn są dostępne wcześniejCo do dziury przy 3,4k to u Ciebie jest to samo tylko przy 4k. Co do wykresy mocy to zauważ, że przy 2k mam 32,5 KM a nie 45 (pomyliłeś wykres mocy z Nm) i uwierz mi, że  przy 2k u mnie silnik jedzie. Moje odczucia zjazdy potwierdzają się z wykresem - auto ma porządny ciąg od 2800k. Nie mam zamiaru robić kogoś w jajo, poprostu od jakiegoś czasu zaczeło mnie te tematy mocno interesować!
Weryfikacja bezpośrednia byłaby chyba najlepsza lecz chyba to niemozliwe, a może jednak kiedyś...? (Twoja Ibiza i tak powinna mieć ciut lepszy start potrząc chociażby na osiągi o raz masę aut)

Pozdrawiam
wkmb
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #22 - Środa, 21.12.2005, 15:53:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "wkmb"
Co do wykresy mocy to zauważ, że przy 2k mam 32,5 KM a nie 45 (pomyliłeś wykres mocy z Nm)


Faktycznie, zgadza się-mój błąd :oops:

Ciekaw jestem w takim razie jak jedzie Twoje auto w wyższym zakresie obrotów. Przy 5,4k odcina Ci paliwo? :roll: Troszkę za wcześnie przestaje Ci to auto jechać.  No i jeśli od 2k ciśniesz juz ten silniczek żeby jechał to gratuluje ale długo się nim nie nacieszysz-przyjrzyj się lepiej w jakim stanie masz łańcuszek :roll: Co do tego, że od 2,8 autko ma ciąg to jest to zupełnie normalne-każde htp w okolicach 2,8-3,2 ma max moment umiejscowiony i dlatego odczuwasz, że dostaje "ciągu". Po prostu doskonale znam ten silnik i wiem co on potrafi i kiedy i Twoj wykres jakos mi do htp nie pasuje :roll: Być moze autko smiga Ci ok, ale z wykresem jest cos nie halo.

A w kwestii osiągów. Czym je mierzyłeś, że wyszły Ci takie a nie inne przyspieszenia? Bo troszke mi nie pasuje w takim razie stosunek mocy tego silnika do czasów jego przyspieszeń. Ja wiem, że cordoba jest cięższa od ibizy ale i tak różnica jest zbyt duża. Ja mierzyłem swojego htp g-techem pro i wypluwa on ciągle ok. 12s do 100. (G-tech jak wiadomo mierzy 0-60mph czyli 0-96km/h i wypluwa mi 11,7-11,8 a więc do 100 przyjmuje w przybliżeniu 12s). Po odelżeniu auta najlepszy czas jaki mi wypluł to było 11.2 a więc całkiem ładny jak na swoje możliwości. Twoja cordoba ma troszke lepsze parametry (zarówno moc jak i moment) więc to powinno równoważyc różnice w masie. Więc ciagle pozostaje różnica ok. 2s między ~12s a ~14s
Zapisane
wkmb
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz

« Odpowiedz #23 - Środa, 21.12.2005, 17:01:39 - NIEPRZECZYTANA »

Morgan, nie wiem przy jakich obrotach odcina mi paliwo - nie sprawdzałem. Nie napisałem, że przy 2k juz cisnę silnik tylko, że przy takich obrotach moje auto jedzie. Co do łańcuszka-jest jak najbardziej ok! Piszesz, że to zupełnie normalne-każde htp w okolicach 2,8-3,2 ma max m. obrotowy i dlatego dostaje ciągu. To dlaczego na Twoim wykresie max moment jest na 3.8k (wtedy dopiero ma ciąg?)Przecież to samo sobie przeczy. Osiągnąłeś mniejszy moment przy wyższej prędkości obrotowej - gdzie tu technologia htp??? Przy 3,8k największy Mn ma np 14 16v 75 Km (zresztą też VW) auto nie jest chyba htp? Co do osiągów to sprawdzałeś u siebie elastyczność bo u mnie to chyba najbardziej jest odczuwalne na korzyść. A tak na marginesie to super, że w końcu mogę z kimś KONKRETNYM wymienić się uwagami na temat tego motoru!

Pozdro
wkmb
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #24 - Czwartek, 22.12.2005, 00:07:46 - NIEPRZECZYTANA »

Na mój moment nie patrz bo nie jest on zbyt wiarygodny-na pewno nie jest niższy :wink: I maksymalną jego wartość mam przy około własnie 3-3,2 tys obr. A co do odcięcia paliwa. Przycisnij autko i zobacz w którym miejscu Ci sie obrotomierz kończy. Dziwne, że tak szybko-mi spokojnie do ponad 6 się dokręca. A z łańcuszkiem to naprawdę uważaj. Jaki masz przebieg już?
Zapisane
wkmb
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz

« Odpowiedz #25 - Czwartek, 22.12.2005, 11:20:13 - NIEPRZECZYTANA »

Nie bardzo rozumiem, tzn. rozumiem, że Twój wykres jest do bani??? Szkoda, że dopiero teraz o tym napisałeś - ominelibyśmy wątek porównania naszych wykresów. Jak tylko warunki na to pozwolą to sprawdzę maxymalne obroty i dam znać. Co do osiągów to ja sprawdzałem to sam na drodze, nie na hamowni. Zrobiłem kilka prób i wyniki były bardzo podobne dlatego wykluczam błąd pomiarowy. Różnica 0-100 wynosi 2 s - mój pomiar to także opory powietrza a na hamowni raczej ten element nie występuje (chyba, że się mylę?!). A elastyczność 60-100 IV i 80-120 V - jak to u Ciebie wygląda? Szczerze mówiąc o wiele bardziej mnie to interesuje (w końcu bardziej to przydaje się na trasie). Przebieg mojej Cordoby to 35 tyś. i na rzaie jest odpukać wszystko w porządku.Ile ma Twój? Zastanawiałem się także co oznaczają na prędkościomierzu czerwone kropki przy 30 i 50 km/h - u Ciebie też są? Mam jeszcze jedno pytanko: Podczas przeglądu w ASO podpytałem trochę mechanika o silnik i powiedział mi, że jest ok...dopóki coś nie nawali, bo wtedy do wymiany jest cały motor, gdyż jest to jednostka nierozbieralna. Co Ty na to?

Pozdrawiam
wkmb
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #26 - Czwartek, 22.12.2005, 16:23:26 - NIEPRZECZYTANA »

Po koleii :)
Mój wykres jest ok (gdy był aktualny). Moc jest ok. Tylko moment jest troszke zaniżony i przesunięty w górę ze względu na warunki i duże obciązenie.
Osiągów nie sprawdzałem na hamowni tylko na drodze za pomocą g-tech. Takie urządzonko do pomiarów troche wiarygodniejsze niż stoper itd. Także opory powietrza i wszystkie inne rzeczy wpływające na osiągi na drodze są tutaj uwzględnione. Elastyczności nie mierzyłem ale w wolnej chwili sprawdze za pomocą stopera :ok:
Ja przejechałem juz ponad 50kkm i wszystko gra z silnikiem. Raz mi tylko cewka padła. Faktycznie jest to silnik z tych nowoczesnych których się nie dotyka ale bez przesady. Wszystko da się naprawic i nie ma zadnych klopotow. Widziałem go juz rozebranego na części peirwsze i uwierz mi, że wcale nie jest tak źle. Trzeba tylko dbać o niego i uważac na łańcuszek. W seacie był tylko jeden przypadek znany ze padł łancuszek w tym silniku. Ale w skodach to sie czesto zdarza :roll: A jak padnie łancuch to już troszke narozrabia :( Ale dopóki nie daje o sobie znac to wszystko jest ok.
Jeszcze jedno. Dbaj o dobre paliwo bo ten silnik jest na to cholernie czuły :!:
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #27 - Czwartek, 22.12.2005, 23:17:58 - NIEPRZECZYTANA »

Urządzonko o którym mowa to g-tech pro. Poczytaj w necie, poszukaj na allegro. Podpinasz do autka, mówisz co ma zmierzyć i jedziesz :wink:
Kropki na predkosciomierzu? Hmmm to ma większość aut prz ytych wartościach. Przypomina Ci to o ograniczeniu w strefach do 30 i w mieście 50 :wink:
Zauważ ze w skodach ten silnik występuje także w wersji słabszej 6v (w VW tez jest, w ibizie w PL nie występuje). W ogóle kazda skoda w porównaniu z seatem czy vw tej samej klasy i z tym samym silnikiem ma słabsze osiągi. Pewnie chodzi o reszte podzespołów, zestrojenie, tańsze częscie itp
Zapisane
masz12 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Żyrardów
Samochód: cordoba 6L z 2003 BBY 1,4 16V + LPG:vectra GTS

« Odpowiedz #28 - Poniedziałek, 06.02.2006, 09:12:43 - NIEPRZECZYTANA »

bez porównania pomiarów z wynalazkami i bez nie wierze w cudowne przyrosty mocy
moja cordoba  1,4 16V 75km też daje więcej o 4km(niestety nie mogę zlokalizować moich wykresów,gdzieś mi się zapodziały) ,kwestia spasowania i dotarcia silnika
co do rezystora ok,ale magnetyzery to bajka napisana przez producentów
Zapisane

marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #29 - Sobota, 18.02.2006, 11:43:48 - NIEPRZECZYTANA »

Moja ibizka jak w profilu ma 12,5 s do 100
od 60 do 100 na IV 9 s
od 80 do 120 na V 13 s
bez żadnych modyfikacji, wię chyba też ma większą moc - paliwo 95
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Poprawa osiągów Cordoba 1,2
Skocz do: