Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
3
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Poprawa osiągów Cordoba 1,2 (Przeczytany 23478 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
wkmb
Świeżak
Offline
Skąd: Bydgoszcz
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Czwartek, 08.12.2005, 11:56:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam,
Swoją Cordobę zakupiłem w salonie w czerwcu 2003 roku. Niestety przed zakupem nie miałem mozliwości bezpośredniego porównania porównania motoru 1,2 12V z 1,4 16V dlatego pozostało mi tylko opierać się na danych technicznych oraz sugesti sprzedawcy (był to nawet znajomy). I niestety sugerując się także gotówką wybrałem silnik 1,2. Na początku było żle. W mieście jazda ok, natomiast wyjeżdżając za miasto zdecydowanie brakowało mocy. Trochę mnie to wkurzalo i byłem zły na siebie, że pożałowałem 2 tyś i nie wybrałem 1,4. Tak było do lata tego roku. Logując sie na Allegro zauważyłem takie wynalazki jak chip-rezystor oraz magnetyzery. Czytając opinie kupujących i biorąc pod uwagę fakt, iż stracę co najwyżej 100 zł zaryzykowałem. Miałem małe problemy ze zlokalizowaniem czujnika IAT, ale w serwisie udzielono mi fachowej porady. Po założeniu owych wynalazków przez pierwsze 2 tygodnienic się nie działo. I tak pewnego dnia moje autko dostalo wyczuwalnego kopa. Elastyczność na IV I V biegu wprawiła mnie w osłupienie. po kilku dniach będąc na trasie zrobiłem małe testy (pogoda słoneczna, bez wiatru, równy dobry i prosty odcinek drogi, obciązenie auta - kierowca) i tak: przyspieszenie 0-100 - 14,09 s (15,6); 60-100 IV b - 11,30 s (12,6); 80-120 V b - 14,70 s(18,6).Byłem wniebowzięty! Reasumując: kosztem ok 100 pln pod względem startu 0-100 zrównałem się z silnikiem 1,4 16v 75 km, natomiast elastyczność znacznie przewyższa osiągi tej jednostki i wielu innych niby mocniejszych motorów! I nikt mi nie powie, że magnetyzery są do bani i jest to jedno wielkie naciąganie! I może nie uwierzycie ale spalanie w mieście kształtuje się w okolicach 6-6,5 l/100km. natomiast trasa 5-5,5 l/100km.
Jest po prostu super i mam nadzieję, że długo tak będzie. Celem uwiarygodnienia podanych danych w najbliższych dniach zamierzam pofatygowac się na hamownię i jak tylko będę mial wykres postaram się go umieściś na forum. Pozdrawiam wszystkich wielbicieli SEATA szczególnie właścicieli motoru 1,2 i czekam na wszelkie sugestie i zapytania.
Zapisane
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #1 -
Czwartek, 08.12.2005, 12:00:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
a spalanie przez te "chip rezystory" masz pewnie jak w czołgu
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
wkmb
Świeżak
Offline
Skąd: Bydgoszcz
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #2 -
Czwartek, 08.12.2005, 12:25:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wiataj peter,
Jakbyś dokładnie przczytał moja wypowiedź to nieodpowiedzialbyś tak.........
Spalanie pozostało bez zmian i nawet bez komputera pokładowego można to wyliczyć.
Zapisane
MlodY01
Gość
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #3 -
Czwartek, 08.12.2005, 13:00:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
ten wielki cip rezystor to zwykly opornik co oszukuje kompa i przez to komp wzbogaca mieszanke ale to ze spalanie jest jakie jest to moze dlatego nie wzroslo dlatego ze ten magnetyzer jest... hmm tak ja wnioskuje :wink: Magnetyzerom tak ale "cip rezystorom" to jestem na nie.. zwykle naciaganie
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #4 -
Czwartek, 08.12.2005, 13:49:41 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "wkmb"
Reasumując: kosztem ok 100 pln pod względem startu 0-100 zrównałem się z silnikiem 1,4 16v 75 km, natomiast elastyczność znacznie przewyższa osiągi tej jednostki i wielu innych niby mocniejszych motorów!
Witam.
Po pierwsze to porównujesz rzeczywiste dane w swoim przypadku z teoretycznymi danymi innych silników.
Po drugie dane przeprowadza sie przy pełnym baku i 2ch osobach (chyba po 70 kg sie przymuje) wiec dorzuć 100kg i jeszcze raz zrób test.
A po trzecie to zawsze jedna rzecz mnie irytowała z tymi elastycznościami i nie są one adekwatde na rzeczywistych odczuć, ponieważ np samochód z silnikiem 60KM a na IV biegu przy prędkości 60 km/h ma większe obroty silnika niż auto mocniejsze z inną skrzynią, a co za tym idzie nie startuje z dużo mniejszej mocy i momentu obrotowego. Co z tego że czasy wyjda podobne jak w takim słabszym silniku obroty się wcześniej skończą i będzie trzeba wrzucić V bieg jak w dużo mocniejszym aucie z inną skrzynią dalej bedziemy mogli kręcić na czwórce i wtedy auto sie bedzie nam dużo lepiej zbierało.
PS: Tą wypowiedzią nie podważam Twoich obserwacji. Uważam że za taką kase to można poexperymentować. Sam kiedyś miałem w jetcie magnetyzer ale tam był specyficzny system zasilania i nie odczułem różnicy. Ale fakt faktem, magnetyzery mają naukowo (nie auto światy czy allegro) udowodnioną skuteczność. Od lat stosuje się je w innych dziedzinach a z tego co juz pisałem na główym forum to chyba silniki TDI mają seryjnie gdzies je montowane.
PS: Ja mam w 1.6 100KM na IV od 60 do 100km/h ok 9.5 sekundy (2 osoby + duzo gratów w bagażniku)
Pozdrawiam
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
heartless
Moderator
Offline
Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #5 -
Czwartek, 08.12.2005, 16:10:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
zrób testy na hamowni najpierw bez magnetyzerów, a potem z nimi, i się przekonamy
Chyba, że sam sprzedajesz mag-i na allegro to i tak nie uwierzymy
Zapisane
Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94
raf2
Użytkownik
Offline
Skąd: Tarnowskie Góry
Samochód: Seat Ibiza 1.4 16V (6L)
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #6 -
Czwartek, 08.12.2005, 17:45:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Możliwe ze jest poprawa ale uwazam ze 1.2 do Cordoby to stanowczo za mało! Obecnie jezdze ibizą z silnikiem 1.4 75 koni i wcale nie jestem z niej zadowolony jezeli chodzi o elastyczność. Poprzednio jezdziłem Cordobą rocznik 2001 tzw. przejsciówka obecnie jezdzi nią mój ojciec i powiem tyle że mimo iz moc silnika była 75 koni i pojemnośc 1.6 to kultura pracy była lepsza a i osiągi i elastyczność lepsze. Nawet na autostradzie Cordi była lepsza od ibi zarówno w przyspieszeniu jak i max prędkości.
W serwisie mam znajomego który powiedział ze nowe modele silników są "mułowate" w porównaniu z poprzednikami.
tak wiec 1.2 w ogóle odpada
Zapisane
Mitek
Gość
ehhh
«
Odpowiedz #7 -
Czwartek, 08.12.2005, 18:47:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
niewiem jak wy ale ten tekst traktuje jako reklame wszelkich bajerow. Jeszcze zapomnial dodac ze strumienice zamontowal i dostal tekiego kopa ze ma teraz 20 PS wiecej.
wlasne sugestie to mozemy wsadzic. Jedz na chamownie. podl. ci go i zrob cale wydruki. Przy magnetyzerach owsem lepsze sa wyniki spalania [(dwutlenek wegla i inne bajery)(szwagier uwiezyl i jezdzil na stacje i sprawdzal wydruki)]
Bez Napinki do zalozyciela tematu ale ja ci niewierze.
p.s. ja zalozylem magentyzer na prad w aucie i szybciej mi dociera do reflektorow i jasniej mi swieca niz przed zalozeniem magnetyzerow. wczesniej widzialem na 30 m teraz na 50 m
Planuje teraz na wydech zeby szybciej z auta wydostawaly sie spaliny, a pozniej na maske zeby poprawic opory powietrza w aucie a jeszcze pozniej to poczekam na nowe pomysly ludzi z aukcji.
Zapisane
heartless
Moderator
Offline
Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #8 -
Czwartek, 08.12.2005, 19:34:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zapisane
Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94
Morgan
Gość
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #9 -
Piątek, 09.12.2005, 23:50:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dobry jest
Powiedz mi jeszcze czym mierzyłeś te osiągi? Stoper w komórce? :wink: Pomijając zupełnie kwestie magnesów i innych oporników (strasznie przeplaciles bo magnesy na lodówke są po kilka zł a oporniki po kilkadziesiąt groszy w każdym sklepie) to sam mam htp w ibizie i wiem jak to jeździ. A i bez tego Twojegp tjuninku z allegro ten silniczek potrafi kręcić o wiele lepsze rzeczy :wink:
Zapisane
wkmb
Świeżak
Offline
Skąd: Bydgoszcz
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #10 -
Piątek, 16.12.2005, 14:13:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam ponownie,
Na wstępie chciałbym wszyskim podziękować za opinie i jednoczesnie wyjaśnić kilka kwesti. Otóż nigdy nie nazwałem poprawy osiągów mojego auta TUNINGIEM i nie mam zamiaru tego robić. Uważam iż to pojęcie jest zarezerwowane dla poważnych ingerencji w system. Poprostu chciałem aby auto choć trochę lepiej jeżdziło i chyba mi sie udało. Stwierdzenie, iż tekst jest reklamą magnetyzerów jest totalną bzdurą. Nigdy nie byłem i nie jestem sprzedawcą tych wynalazków a tym bardziej ich producentem. I szczerze mówiąc w nosie mam czego to zasługa - ważne jest, że auto chodzi lepiej! Niektore wypowiedzi poprostu..............., ale cóż (zastanawiałem się nawet czy dobrze zrobiłem dzieląc się na forum moimi spostrzeżeniami).
I tak jak obiecałem, wczoraj byłem na hamowni w Bydgoszczy (firma ŚWIĄTEK). Nietsety nie mam na razie możliwości technicznych aby umieścić wykres, lecz jak tylko mi się uda będzie wykres. Na tą chwilę najważniejsze informacje:
Pmax - 71,8 KM przy 5010 rpm SERYJNIE Pmax - 64 KM przy 5400 rpm
Nmax - 127,1 Nm przy 2810 rpm Nmax - 112 Nm przy 3000 rpm
90 % momentu obrotowego jest w zakresie obrotów 1800 - 4200.
Pozdrawiam
Zapisane
Jobski
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #11 -
Piątek, 16.12.2005, 19:04:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
mozesz podac jaki typ hamowni tam mają
Zapisane
Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
Morgan
Gość
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #12 -
Piątek, 16.12.2005, 23:35:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
i w jakich warunkach Ci auto hamowali
I wkleić wykres :wink:
Zapisane
Rafal32
Gość
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #13 -
Sobota, 17.12.2005, 19:30:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
fajnie, to się uśmiałem.
Zapisane
wkmb
Świeżak
Offline
Skąd: Bydgoszcz
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
«
Odpowiedz #14 -
Wtorek, 20.12.2005, 09:36:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam,
Auto było hamowane na hamowni podwoziowej DTIv5.
Warunki pogodowe: błoto pośniegowe (brudne, mokre koła).
I tak jak obiecałem link do strony z wykresem:
Wykres
Pozdrawiam
Zapisane
Strony: [
1
]
2
3
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Poprawa osiągów Cordoba 1,2
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...