+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» spadki mocy w 1.9 AFN
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: spadki mocy w 1.9 AFN  (Przeczytany 45043 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
grzesiekk
Gość



« Czwartek, 05.04.2007, 11:06:26 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Pewnie wałkowaliście ten temat wiele razy jednak chciałem opisać mój przypadek wydaje mi się specyficzny. Prosze o jakieś wskazówki co robić. (Seat Toledo 1998 r. 1.9 AFN)

W zeszłym roku miałem znaczne spadki mocy przy jeździe, tak jakby turbina nie pracowała. Po ruchomieniu silnika na nowo moc wracała do normy ale tylko w pewnym zakresie prędkości - po przekroczeniu 120 km/h znów się włączał tryb awaryjny i nie mogłem rozwinąć więkzej prędkości.
Wymieniono mi wtedy turbinę na taką od PASSATA 130 KM, dodatkowo kupiłem używany komp. z softem na 130 KM (soft robiony w compsporcie) i wszystko wróciło do normy a nawet lepiej :)

Parę miesięcy było ok a potem zauważyłem że przy przyspieszaniu są chwilowe przymulenia tak jakby coś się przycinało i znów dalej szedł do przodu. Z przyjściem wiosny problem się nasilił i to jest dziwne - jadę rano jak jest zimno na polu i zwykle jest ok, a popołudniu jak już ciepło coraz większe "dziury" w przyspieszaniu. Jak jadę na dłuższą trasę to zwykle włącza mi się tryb awaryjny i wówczas również dymi co widać po reflektorach świateł samochodu jadącego za mną. . Wystarczy wyłączyć zapłon, włączyć (na ciepłym silniku) i znów jest ok.

Co tu robić? czy to zaworek N75 o którym tak często piszecie zy przepływka czy może znów coś z turbiną? Mechanik do którego jedżę specjalizuje się we wtryskach i oczywiście mówi aby zacząć tak czy owak od wtrysków a ja chcę w miarę tanim kosztem wyeliminować awarię, a nie wymieniać co się tylko da w samochodzie.

Dzięki za rady...
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 05.04.2007, 11:16:13 - NIEPRZECZYTANA »

Coz zrobic ... VAG prawde ci powie i to wlasnie zalecam zrobic. Nie zgadywac tylko podpiac kompa i zobaczyc co w silniku wymusza tryb awaryjny
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 05.04.2007, 11:50:29 - NIEPRZECZYTANA »

Wygląda to na typowy notlauf.
Trzeba sprawdzić N75 i wszystkie wężyki do/od niego idące(czy nie są przetarte lub poluzowane).
Sprawdź też szczelność dolotu od/do intercoolera.
Jeśli możesz to podjedź do Aligatora w Katowicach,on na 100% zdiagnozuje problem,lub do Compsportu.

PS-Echh,czemu TTC jeszcze nie znalazło nowej siedziby,mielibyśmy znów w Krakowie prawdziwych speców od TDI...
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 05.04.2007, 16:47:30 - NIEPRZECZYTANA »

Podmien lub wyczysc N75. Tak na poczatek ;-)
Zapisane

grzesiekk
Gość



« Odpowiedz #4 - Piątek, 06.04.2007, 06:14:06 - NIEPRZECZYTANA »

A gdzie dokładnie znajduje się ten N75 bo jestem trochę zielony w temacie i w jaki sposób to czyścić?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Piątek, 06.04.2007, 10:40:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "grzesiekk"
A gdzie dokładnie znajduje się ten N75 bo jestem trochę zielony w temacie i w jaki sposób to czyścić?
jakbys czytal to bys wiedzial  :pala:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2793.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
grzesiekk
Gość



« Odpowiedz #6 - Czwartek, 12.04.2007, 06:54:02 - NIEPRZECZYTANA »

Jestem trochę zszokowany. Zauważyłem że jak jadę wcześnie rano lub późnym wieczorem kiedy jest chłodno (~5 st.) to samochód zbiera się że aż chce się jeździć.
Tragedia jest jak wyjeżdżam z pracy po godzinie 15-tej kiedy jest ciepło - wówczas przerwy w przyspieszeniu są najbardziej uciążliwe. Co może mieć na to wpływ?
Dziś wymieniam N75 i zobaczę na ile pomoże ale niepokoi mnie ta zależność od temperatury otozenia
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 12.04.2007, 08:27:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "grzesiekk"
Dziś wymieniam N75 i zobaczę na ile pomoże ale niepokoi mnie ta zależność od temperatury otozenia
Może masz zapchany(brudny) intercooler i jak jest ciepło auto "puchnie"
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 12.04.2007, 10:15:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Miro"
Cytat: "grzesiekk"
Dziś wymieniam N75 i zobaczę na ile pomoże ale niepokoi mnie ta zależność od temperatury otozenia
Może masz zapchany(brudny) intercooler i jak jest ciepło auto "puchnie"


Jak idzie sprawdzic IC ??
Z zewnatrz raczej sie tego nie zobaczy wiec chyba trzeba wymontowac i jakos przeplukac(czy to nie spowoduje korozji)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
misiek_GT
Gość



« Odpowiedz #9 - Czwartek, 12.04.2007, 12:21:12 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ja miałem tak samo. Raz dobrze, raz zle. Z przyjsciem wiosny zdarzało sie ze nie było prawie wogóle mocy. Pojechałem do mechanika, podpią kompa i odczytał ze cos nie tak z cisnieniem powietrza tłoczonego do turbo. A mianowicie byla dziura w takiej gumowej rurce (nie wiem jak to nazwac). Teraz furka dostala takiego powera ze az sie micha cieszy  :mrgreen:  Pozdrawiam
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 12.04.2007, 19:43:21 - NIEPRZECZYTANA »

Czujnik temperatury moze szalec, przeplywka moze nie domagac itp. o puchnieciu raczej nie ma mowy nie jest jeszcze az tak goraco, pozatym auto trzeba troche przycisnac zeby spuchlo.
Zapisane

qlczy Mężczyzna
Qlczy
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1999-2002, 1.9 TDI AGR

« Odpowiedz #11 - Środa, 18.04.2007, 18:43:21 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Czytam i czytam wiadomości o problemach z turbo, zaworkami, przepływką itd. i sam nie wiem co mam o tym sądzić.
Jesli dacie radę "wysłuchać" laika z dziedziny mechaniki ibizy 1,9 tdi 99r. grudzień, to zapraszam do lektury.
Podobnie jak u niektórych z Was wystąpił u mnie ostatnio problem braku mocy. Jechałem sobie na trasie, dodam że jechałem całkiem ostro, musiałem wyhamować tak do ok 110 co by wyprzedzić inny pojazd i niestety nie udało mi się to. Samochód nie dał rady przyspieszyć nawet o pare km. Zorientowałem się że nie działa turbo - brak świstu i mocy. Po zgaszeniu silnika na postoju i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Jednakże po przejechaniu ok 120 km nastąpił znowu spadek mocy przy czym turbo świszczało. Niestety za mną pojawiła się chmura dymu. Sytuacja powtaża się za przy każdej jeździe - przy powolnym przyspieszaniu (obr ok 1400) nagle następuje przydławienie silnika i znowu to cholerna chmura dymu. W tej chwili wciskając gaz oboty zwiększają się ale samochód jakoś kiepsko ciągnie do przeodu. Turbina zaczyna się kręcić ale czy bardziej sie kręci tym więcej dymu ... wrrrr.
Pisałem już kiedyś o tym że za turbiną mechanik stwierdził jakąś dziurę w jakiejś rurce ( nie znam się ;/) z której to czasami cieknie olej.
Mam zamiar oddać samochód do mechanika na dłużej i chciałbym wiedzieć co oprócz jakiegoś N75, przepływki  może być przyczyną tej sytuacji. Niepokoi mnie przede wszystkim ten zasrany dym - normalnie wstyd na ulicy - w dzień jak w dzień ale w nocy....
Dzięki za wyrozumiałość w czytaniu i będę wdzięczny nawet za posty typu :  o tym temacie już było link tutaj....
Mam nadzieje że Wasze wiadomości oraz zawarte już na forum pomogą mi zmniejszyć koszty naprawy oraz może ułatwią szybszą diagnozę w warsztacie do którego sie udaje.
Pozdrawiam
Zapisane

Qlczy
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #12 - Środa, 18.04.2007, 20:32:58 - NIEPRZECZYTANA »

Masz dziure w dolocie. Zajmnij sie jak najszybciej tym problemem bo zalatwisz turbine.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
bartoff
Gość



« Odpowiedz #13 - Wtorek, 18.03.2008, 13:30:17 - NIEPRZECZYTANA »

witam wszystkich klubowiczów:)

przeglądając wszystkie posty nie spotkałem się jeszcze z przydakiem podobnym lub zbilożnym do mojego minowicie; mam dziwny objaw z którym się juz męcze troche czasu. auto wogole nie mam mocy wręcz przeciwnie jest bardzo przymulone, zwykły maluch jest wstanie jechać szybciej;/ turbina pracuje słychać ją przy odpaleniu oraz przy wkręcaniu na obroty, pozatym dwa miesiące temu była wyciagana i czyszczona, mechanik stwierdził że jest w "idealnym" stanie, brak mocy tłumaczył wadliwym działeniem zaworów "egr"; zostały one wymienione bez większego efektu nic nie pomogło turbince, nastepnym krokiem było wymiania przepływomierza takze nic nie pomogło. w sobote pojechałem na komputer, był jeden błąd dotyczący braku masy na przepływomierzu, zostało to odrazu naprawiony i nic nie pomogło, ponowne podpiecie do komputera nie wykazłao zadnych błędów=> "O błędów"; teraz już kompletnie nie wiem co mam robić i jak dalej sie do tego zoabierać, wszystkie węzyki doprawdzające zostały zmnienione na nowe, pod względem elektroniki jest wszystko ok w takim razie czemu turbo nie działa??

proszę o jakieś cenne wskazówki co to może być??
być może jest jakiś magik-mechanik w Krakowie lub okolicach który umiałby rozwiązać ten problem   
prosiłbym o jakiś namiar, kontakt.

Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 18.03.2008, 13:49:17 - NIEPRZECZYTANA »

Kto tego VAGa podpinał? Jakieś pomiary ciśnienia, przepływu, dawek paliwa odczytał? Zrobił chociaż test wyjść?

Napisano: Wtorek, 18.03.2008, 13:37:33


Normalnie ktoś to przeniósł, nie zdążyłem zapytać. AFN to zmienna geometria turbo?
Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» spadki mocy w 1.9 AFN
Skocz do: