+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» spadki mocy w 1.9 AFN
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: spadki mocy w 1.9 AFN  (Przeczytany 45042 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #15 - Wtorek, 18.03.2008, 14:03:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: bartoff
być może jest jakiś magik-mechanik w Krakowie lub okolicach który umiałby rozwiązać ten problem   
prosiłbym o jakiś namiar, kontakt.
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1812.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=592.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #16 - Wtorek, 18.03.2008, 14:18:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Normalnie ktoś to przeniósł, nie zdążyłem zapytać. AFN to zmienna geometria turbo?
Tak.
Zapisane
bartoff
Gość



« Odpowiedz #17 - Wtorek, 18.03.2008, 19:34:04 - NIEPRZECZYTANA »

Kto tego VAGa podpinał? Jakieś pomiary ciśnienia, przepływu, dawek paliwa odczytał? Zrobił chociaż test wyjść?

Napisano: Wtorek, 18.03.2008, 13:37:33


Normalnie ktoś to przeniósł, nie zdążyłem zapytać. AFN to zmienna geometria turbo?


pod kompa podpiany był w Bochni u sprawdonego elektronika, pomiarów nie miał robionych, właśnie nie wiem gdzie jechać bo kazdy macherek jest dobry ale tylko z opowaidan, jak się juz zajedzie to tylko zostawiasz auto a przy odbiorze nic nie zrobione a cena z kosmosu;/ najlepsze w tym wszystkim jest to ze miesiac temu był jeden taki dzien kiedy moc była taka jak powinna byc, nic dodac nic ująć; juz nie wiem co sie dzieje najlepiej chyba bedzie kupic nowy silnik;/;/
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #18 - Wtorek, 18.03.2008, 22:00:11 - NIEPRZECZYTANA »

Sama tblica błędów w dieselku nic nie pomoże. Ja ci mechanika nie polecę bo za daleko, ale był temat o polecanych warsztatach. Coś z Kraka tam znajdziesz.
Zapisane

bartoff
Gość



« Odpowiedz #19 - Czwartek, 20.03.2008, 00:06:47 - NIEPRZECZYTANA »

wiem wiem pomary wskazane, no cóż tzreba sie uzbroić w cierpliwość i jakoś to rozgryść.. jak juz bede wiedział o cco chodzi to dam znac. póki co dzieki:)
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #20 - Czwartek, 20.03.2008, 10:33:58 - NIEPRZECZYTANA »

Podjedź na ulicę Igołomską, za ostatnim wiaduktem po prawej, zakład mechaniki pojazdowej, Marek Zemetka, polecam, napewno Ci pomogą:)
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
bartoff
Gość



« Odpowiedz #21 - Czwartek, 20.03.2008, 23:20:05 - NIEPRZECZYTANA »

dzieki "Leemarvin" jutro tam powinienem być więc zaglądne niech obadają sprawe :)
Zapisane
Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #22 - Czwartek, 17.04.2008, 21:26:09 - NIEPRZECZYTANA »

Wedlog mnie najpierw podlaczyc do VAGA, pozniej znalezc mechanika, ktory widzial w zyciu nie jedna turbine :) najlepiej, zeby wiedzial, ktora rurka jest do czego i jak dzialaja "normalnie" wszystkie zaworki i inne...:] pozniej sprawdzic czy kierownice nie sa zapieczone...jesli nie...a objawy sa wlasnie takie jak dlawienie...czyli przeladowanie to sprawdzic dolot...a jak nie to uwaga nowa teoria :) na turbo jest taki grzybek, czesto gesto turbo po regeneracji to tylko nowy srodek...ta czesc zostawiaja stara...jak dostanie temperatury uszczelki w srodku moga lekko sie przytopic, i czasem zacina sie sprezynka, ktora...i tutaj dokladnie nie wiem do czego sluzy...w poniedzialek bede ten element wymienial wiec dam znac....jesli nie to bedziemy szukac dalej...ale objawy mam wlasnie takie:
- pozna reakcja na pedal gazu - turbodziura
- przy wyzszych biegach i maksymalnym wcisnieciu pedalu gazu dlawienie przy wyzszych obrotach...1-3 biegu chodza dobrze, ale przy gorze i tak im czasem brakuje
- wszystko inne wyglada ok, czyli turbina swiszczy a nie wydaje dziwnych dzwiekow
- nie ma roznicy w spalaniu, kopceniu, a temperatura oleju jest w normie nawet po duzym cisnieciu :]

nie jestem specjalista, ale dam znac co bylo nie tak...
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #23 - Piątek, 18.04.2008, 05:24:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Ofaniel
na turbo jest taki grzybek, czesto gesto turbo po regeneracji to tylko nowy srodek
Masz na myśli tzw gruchę? To siłownik pneumatyczny sterujący kierownicami turbiny. Jak się przycina objawy są podobne do N75.
Zapisane

Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #24 - Piątek, 18.04.2008, 14:34:30 - NIEPRZECZYTANA »

Nooo wiem wiem...wlasnie doczytalem...ze grucha jest sterowana przez zawor podcisnienia...odpowiada za sterowanie kierownicami, ktore z kolei napedzaja wirniki...nigdy nie slyszalem na forum mowy o tym czyms...a taka prawda, ze to czesto gesto siada, koszt tego czegos to okolo 100 zl albo mozna tez samemu sprobowac naprawic...to moze powodowac wlasnie takie dziwne objawy nawet jak turbo jest sprawne...w poniedzialek jak daniel mi to zrobi to napisze dokladnie co i jak.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #25 - Piątek, 18.04.2008, 15:38:04 - NIEPRZECZYTANA »

Owszem, chociaż najczęściej, są kierownice do czyszczenia. A instrukcja regeneracji N75 jest chyba na forum. Uszkodzenia siłownika nikt nie sygnalizował. Poza tym nikt w TDI nie postawi diagnozy na podstawie objawów, bez VAGa.
Zapisane

Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #26 - Piątek, 18.04.2008, 15:50:08 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie kierownice sa w porzadku...najprawdopodobniej ta turbina po regeneracji jest i owszem, ale nikomu nie przyszlo do glowy zeby gruszke zmienic :/ i wywalilem kupe kasy w cos co nie do konca dziala, takze Ali sie nie popisal...

Nie znajdziesz objawow nawet jakbys zdiagnozowal blad VAGiem.
Jedyny blad jaki mi wyskoczyl to czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym....wiele rzeczy moze go powodowac...

Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #27 - Piątek, 18.04.2008, 19:27:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Ofaniel
Nie znajdziesz objawow nawet jakbys zdiagnozowal blad VAGiem.
Mylisz się. Obserwacja ciśnienia doładowania pod obciążeniem i wysterowanie N75 dużo mówi o turbo i osprzcie. A dokładnie cały blok 11.
Zapisane

Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #28 - Piątek, 18.04.2008, 20:16:53 - NIEPRZECZYTANA »

oki blad 00519- co dolega ?:P hehe
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #29 - Piątek, 18.04.2008, 20:45:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Ofaniel
hehe
Jak to komuś wyskakuje i łapie notlaufa to się chyba nie cieszy.
Wężyki, N75, sztanga przy turbo, ewntualnie kierownice.
Ostatecznie czujnik bodajże G71.
W każdym razie szukać dlaczego przeładowuje.


Napisano: Piątek, 18.04.2008, 21:42:25


A i jeszcze ktoś mógł kręcić sztangą
Zapisane

Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» spadki mocy w 1.9 AFN
Skocz do: