Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
spadki mocy w 1.9 AFN
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
3
...
6
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: spadki mocy w 1.9 AFN (Przeczytany 45056 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
grzesiekk
Gość
spadki mocy w 1.9 AFN
«
Czwartek, 05.04.2007, 11:06:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam
Pewnie wałkowaliście ten temat wiele razy jednak chciałem opisać mój przypadek wydaje mi się specyficzny. Prosze o jakieś wskazówki co robić. (Seat Toledo 1998 r. 1.9 AFN)
W zeszłym roku miałem znaczne spadki mocy przy jeździe, tak jakby turbina nie pracowała. Po ruchomieniu silnika na nowo moc wracała do normy ale tylko w pewnym zakresie prędkości - po przekroczeniu 120 km/h znów się włączał tryb awaryjny i nie mogłem rozwinąć więkzej prędkości.
Wymieniono mi wtedy turbinę na taką od PASSATA 130 KM, dodatkowo kupiłem używany komp. z softem na 130 KM (soft robiony w compsporcie) i wszystko wróciło do normy a nawet lepiej
Parę miesięcy było ok a potem zauważyłem że przy przyspieszaniu są chwilowe przymulenia tak jakby coś się przycinało i znów dalej szedł do przodu. Z przyjściem wiosny problem się nasilił i to jest dziwne - jadę rano jak jest zimno na polu i zwykle jest ok, a popołudniu jak już ciepło coraz większe "dziury" w przyspieszaniu. Jak jadę na dłuższą trasę to zwykle włącza mi się tryb awaryjny i wówczas również dymi co widać po reflektorach świateł samochodu jadącego za mną. . Wystarczy wyłączyć zapłon, włączyć (na ciepłym silniku) i znów jest ok.
Co tu robić? czy to zaworek N75 o którym tak często piszecie zy przepływka czy może znów coś z turbiną? Mechanik do którego jedżę specjalizuje się we wtryskach i oczywiście mówi aby zacząć tak czy owak od wtrysków a ja chcę w miarę tanim kosztem wyeliminować awarię, a nie wymieniać co się tylko da w samochodzie.
Dzięki za rady...
Zapisane
vertor
Użytkownik
Offline
Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV
spadki mocy w 1.9 AFN
«
Odpowiedz #1 -
Czwartek, 05.04.2007, 11:16:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Coz zrobic ... VAG prawde ci powie i to wlasnie zalecam zrobic. Nie zgadywac tylko podpiac kompa i zobaczyc co w silniku wymusza tryb awaryjny
Zapisane
Ibiza Sport TD
I
ASV
Miro
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009
spadki mocy w 1.9 AFN
«
Odpowiedz #2 -
Czwartek, 05.04.2007, 11:50:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wygląda to na typowy notlauf.
Trzeba sprawdzić N75 i wszystkie wężyki do/od niego idące(czy nie są przetarte lub poluzowane).
Sprawdź też szczelność dolotu od/do intercoolera.
Jeśli możesz to podjedź do Aligatora w Katowicach,on na 100% zdiagnozuje problem,lub do Compsportu.
PS-Echh,czemu TTC jeszcze nie znalazło nowej siedziby,mielibyśmy znów w Krakowie prawdziwych speców od TDI...
Zapisane
spons
Użytkownik
Offline
Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW
spadki mocy w 1.9 AFN
«
Odpowiedz #3 -
Czwartek, 05.04.2007, 16:47:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
Podmien lub wyczysc N75. Tak na poczatek
Zapisane
http://seat-racing.pl
grzesiekk
Gość
spadki mocy w 1.9 AFN
«
Odpowiedz #4 -
Piątek, 06.04.2007, 06:14:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
A gdzie dokładnie znajduje się ten N75 bo jestem trochę zielony w temacie i w jaki sposób to czyścić?
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
spadki mocy w 1.9 AFN
«
Odpowiedz #5 -
Piątek, 06.04.2007, 10:40:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "grzesiekk"
A gdzie dokładnie znajduje się ten N75 bo jestem trochę zielony w temacie i w jaki sposób to czyścić?
jakbys czytal to bys wiedzial
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2793.0
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
grzesiekk
Gość
spadki mocy w 1.9 AFN
«
Odpowiedz #6 -
Czwartek, 12.04.2007, 06:54:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jestem trochę zszokowany. Zauważyłem że jak jadę wcześnie rano lub późnym wieczorem kiedy jest chłodno (~5 st.) to samochód zbiera się że aż chce się jeździć.
Tragedia jest jak wyjeżdżam z pracy po godzinie 15-tej kiedy jest ciepło - wówczas przerwy w przyspieszeniu są najbardziej uciążliwe. Co może mieć na to wpływ?
Dziś wymieniam N75 i zobaczę na ile pomoże ale niepokoi mnie ta zależność od temperatury otozenia
Zapisane
Miro
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009
spadki mocy w 1.9 AFN
«
Odpowiedz #7 -
Czwartek, 12.04.2007, 08:27:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "grzesiekk"
Dziś wymieniam N75 i zobaczę na ile pomoże ale niepokoi mnie ta zależność od temperatury otozenia
Może masz zapchany(brudny) intercooler i jak jest ciepło auto "puchnie"
Zapisane
vertor
Użytkownik
Offline
Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV
spadki mocy w 1.9 AFN
«
Odpowiedz #8 -
Czwartek, 12.04.2007, 10:15:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Miro"
Cytat: "grzesiekk"
Dziś wymieniam N75 i zobaczę na ile pomoże ale niepokoi mnie ta zależność od temperatury otozenia
Może masz zapchany(brudny) intercooler i jak jest ciepło auto "puchnie"
Jak idzie sprawdzic IC ??
Z zewnatrz raczej sie tego nie zobaczy wiec chyba trzeba wymontowac i jakos przeplukac(czy to nie spowoduje korozji)
Zapisane
Ibiza Sport TD
I
ASV
misiek_GT
Gość
spadki mocy w 1.9 AFN
«
Odpowiedz #9 -
Czwartek, 12.04.2007, 12:21:12 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam ja miałem tak samo. Raz dobrze, raz zle. Z przyjsciem wiosny zdarzało sie ze nie było prawie wogóle mocy. Pojechałem do mechanika, podpią kompa i odczytał ze cos nie tak z cisnieniem powietrza tłoczonego do turbo. A mianowicie byla dziura w takiej gumowej rurce (nie wiem jak to nazwac). Teraz furka dostala takiego powera ze az sie micha cieszy
Pozdrawiam
Zapisane
spons
Użytkownik
Offline
Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW
spadki mocy w 1.9 AFN
«
Odpowiedz #10 -
Czwartek, 12.04.2007, 19:43:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Czujnik temperatury moze szalec, przeplywka moze nie domagac itp. o puchnieciu raczej nie ma mowy nie jest jeszcze az tak goraco, pozatym auto trzeba troche przycisnac zeby spuchlo.
Zapisane
http://seat-racing.pl
qlczy
Qlczy
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1999-2002, 1.9 TDI AGR
spadki mocy w 1.9 AFN
«
Odpowiedz #11 -
Środa, 18.04.2007, 18:43:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam.
Czytam i czytam wiadomości o problemach z turbo, zaworkami, przepływką itd. i sam nie wiem co mam o tym sądzić.
Jesli dacie radę "wysłuchać" laika z dziedziny mechaniki ibizy 1,9 tdi 99r. grudzień, to zapraszam do lektury.
Podobnie jak u niektórych z Was wystąpił u mnie ostatnio problem braku mocy. Jechałem sobie na trasie, dodam że jechałem całkiem ostro, musiałem wyhamować tak do ok 110 co by wyprzedzić inny pojazd i niestety nie udało mi się to. Samochód nie dał rady przyspieszyć nawet o pare km. Zorientowałem się że nie działa turbo - brak świstu i mocy. Po zgaszeniu silnika na postoju i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Jednakże po przejechaniu ok 120 km nastąpił znowu spadek mocy przy czym turbo świszczało. Niestety za mną pojawiła się chmura dymu. Sytuacja powtaża się za przy każdej jeździe - przy powolnym przyspieszaniu (obr ok 1400) nagle następuje przydławienie silnika i znowu to cholerna chmura dymu. W tej chwili wciskając gaz oboty zwiększają się ale samochód jakoś kiepsko ciągnie do przeodu. Turbina zaczyna się kręcić ale czy bardziej sie kręci tym więcej dymu ... wrrrr.
Pisałem już kiedyś o tym że za turbiną mechanik stwierdził jakąś dziurę w jakiejś rurce ( nie znam się ;/) z której to czasami cieknie olej.
Mam zamiar oddać samochód do mechanika na dłużej i chciałbym wiedzieć co oprócz jakiegoś N75, przepływki może być przyczyną tej sytuacji. Niepokoi mnie przede wszystkim ten zasrany dym - normalnie wstyd na ulicy - w dzień jak w dzień ale w nocy....
Dzięki za wyrozumiałość w czytaniu i będę wdzięczny nawet za posty typu : o tym temacie już było link tutaj....
Mam nadzieje że Wasze wiadomości oraz zawarte już na forum pomogą mi zmniejszyć koszty naprawy oraz może ułatwią szybszą diagnozę w warsztacie do którego sie udaje.
Pozdrawiam
Zapisane
Qlczy
rob555
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
WWW
spadki mocy w 1.9 AFN
«
Odpowiedz #12 -
Środa, 18.04.2007, 20:32:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
Masz dziure w dolocie. Zajmnij sie jak najszybciej tym problemem bo zalatwisz turbine.
Zapisane
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
Nowa siedziba - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
bartoff
Gość
dziwny problem z turbiną cordoba 1,9 TDi AFN
«
Odpowiedz #13 -
Wtorek, 18.03.2008, 13:30:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
witam wszystkich klubowiczów:)
przeglądając wszystkie posty nie spotkałem się jeszcze z przydakiem podobnym lub zbilożnym do mojego minowicie; mam dziwny objaw z którym się juz męcze troche czasu. auto wogole nie mam mocy wręcz przeciwnie jest bardzo przymulone, zwykły maluch jest wstanie jechać szybciej;/ turbina pracuje słychać ją przy odpaleniu oraz przy wkręcaniu na obroty, pozatym dwa miesiące temu była wyciagana i czyszczona, mechanik stwierdził że jest w "idealnym" stanie, brak mocy tłumaczył wadliwym działeniem zaworów "egr"; zostały one wymienione bez większego efektu nic nie pomogło turbince, nastepnym krokiem było wymiania przepływomierza takze nic nie pomogło. w sobote pojechałem na komputer, był jeden błąd dotyczący braku masy na przepływomierzu, zostało to odrazu naprawiony i nic nie pomogło, ponowne podpiecie do komputera nie wykazłao zadnych błędów=> "O błędów"; teraz już kompletnie nie wiem co mam robić i jak dalej sie do tego zoabierać, wszystkie węzyki doprawdzające zostały zmnienione na nowe, pod względem elektroniki jest wszystko ok w takim razie czemu turbo nie działa??
proszę o jakieś cenne wskazówki co to może być??
być może jest jakiś magik-mechanik w Krakowie lub okolicach który umiałby rozwiązać ten problem
prosiłbym o jakiś namiar, kontakt.
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
«
Odpowiedz #14 -
Wtorek, 18.03.2008, 13:49:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Kto tego VAGa podpinał? Jakieś pomiary ciśnienia, przepływu, dawek paliwa odczytał? Zrobił chociaż test wyjść?
Napisano: Wtorek, 18.03.2008, 13:37:33
Normalnie ktoś to przeniósł, nie zdążyłem zapytać. AFN to zmienna geometria turbo?
Zapisane
Strony: [
1
]
2
3
...
6
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
spadki mocy w 1.9 AFN
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...