Napięcie w instalacji autka powinno sie wachac w granicach 13,2 do góra 14,8 góra !!
Wyższe moze uszkodzić akumulator .14,8 jest OK.
Przy takim napieciu akumulator jest prawid łowiowo doładowany.
Objaw o którym piszesz jest spowodowany jakimś uszkodzeniem alternatora.
Ale najpierw sprawdz klemy na akumulatorze i połączenie silnika z masą.
Akumulator oprócz tego ze daje nam te podstawowe 12 voltów w instalacji
odpowiedzialny jest za wytłumianie przepięć w niej powstających a mogą to byc szpilki do 350 voltów.
Najprawdopodobniej uszkodzony jest mostek prostowniczy w alternatorze który jest pradnica trójfazowa i ma taki mostek skladający sie z diód duzej mocy i 3 małych, które zasilają lampke kontrolna i regulator napięcia .Jesli mostek nie jest nierozbieralny to mozna wymienic te małe diody na jakies najlepiej na 1000V i spróbować co bedzie.
Tylko wiąze się to z wyjmowaniem i wkładaniem alternatora.
Moze lepiej jesli nie masz doswiadczenia podjedz do elektryka bo naprawa altrernatora bez stanowiska do jego prób to troche takie "rzezbienie"
Jesli to nie będzie mostek to regulator bo napęcie nie moze byc wie ksze niz 14,8 bo niszczu aku.