+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Temperatura płynu chłodzącego
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Temperatura płynu chłodzącego  (Przeczytany 31599 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Toleedo_Mi
Gość



« Czwartek, 24.11.2005, 19:37:31 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich!
Od niedawna jestem szczęsliwym włascicielem Toledo I 1998 r. 1.9 TDI 110 KM (AFN).

Mam problem z temperaturą płynu - przy szybkiej jezdzie - 10 -12 km przy predkosci 160 km/h i wiecej plyn potrafi się rozgrzac do 100 stopni - nie wiem czy to normalne - roznie juz slyszalem w serwisach, ASO nie wie co ma powiedziec. W aucie byl bardzo zuzyty plyn chlodniczy - zostal juz zmieniony, dla pewnosci jescze raz zmienilem plyn - i nic nie pomoglo. Pytanie brzmi czy to normalne z ta temperatura, czy raczej powinien zbierac kase na czyszczenie ukladu chlodzenia/nowa chlodnice?

Dzieki z gory za pomoc!

Pozdrawiam serdecznie!
Mariusz
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 15.01.2013, 16:17:52 wysłane przez KYS » Zapisane
panleon
Gość



« Odpowiedz #1 - Czwartek, 24.11.2005, 22:29:26 - NIEPRZECZYTANA »

Spróbuj wymienić termostat  :)
Zapisane
MlodY01
Gość



« Odpowiedz #2 - Czwartek, 24.11.2005, 22:34:10 - NIEPRZECZYTANA »

A przypadkiem przy takiej jezdzie z taka predkoscia nie jest to raczej normalne  :?:  Bo pewnie jak zwolnisz to temp. sie obniza do tylu ile trzeba nie :?:
Zapisane
Toleedo_Mi
Gość



« Odpowiedz #3 - Piątek, 25.11.2005, 00:43:49 - NIEPRZECZYTANA »

Dzieki za odpowiedzi  :)
1. Temperatura owszem spada przy normalnej jezdzie(raczej powoli), ale nie wiem czy jezeli zdarzylby sie dluzszy odcinek szybkiej jazdy - nie rozwale silnika?
2. Co do termostatu - czy moge zalozyc dowolny (nie serwisuje sie w ASO), czy jakis konkretny?

Pozdrawiam!
K.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #4 - Piątek, 25.11.2005, 08:15:45 - NIEPRZECZYTANA »

Wskazania wskaznika w autku są orietacyjne .Jesli Ci sie płyn nie gotuje i nie bucha para to jest OK . Mnie zepsół sie termostat tak ze miałem tylko mały obieg i zeby po niego dojechac do sklepu zagotowałem wode ze 3 razy i nic siem nia stało Tylko trza dolewac ale ostroznie bo sie mozna poparzy!!!!
Temp w obwodzie moze byc ok 95 stopni ale to by trza zmierzyc jakims miernikiem albo termometrem .Jesli Ci nie gotuje przy takie jezdzie to jest ok i siem nie martw
Sprawdz czy chlodnica nie jest przysłonieta jakims kartonem  8)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
jaca
Gość



« Odpowiedz #5 - Piątek, 25.11.2005, 09:09:26 - NIEPRZECZYTANA »

moim zdaniem nie jest to normalne.. im wyższe obroty silnika tym pompa wody wytwarza szybszy obieg i jest lepsze chłodzenie... poza tym pęd powietrza tez robi swoje i powinien wystudzac.... sprawdz termostat i chyba powinienes sie szykowac na dobre płukanie układu.
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #6 - Piątek, 25.11.2005, 10:52:44 - NIEPRZECZYTANA »

Tak nie jest to normalne. Moja maszynka przy ostrym sciganiu osiagie max 95C (vg Vaga) a na wskazniku prawie nie widac roznicy i wentylatory zaczynaja dmuchac.
Sprawdz : Czy wg vaga temp jest zgodna z ta ze wskaznika
Czy wentylatory sie załączaja
Termostat
Ew zasyfiony układ (chlodnica) lub  w skrajnym przypadku niewydajna pompa wody.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Toleedo_Mi
Gość



« Odpowiedz #7 - Piątek, 25.11.2005, 14:41:12 - NIEPRZECZYTANA »

Dzieki za odpowiedzi.
Pytanie co do plukania układu chłodzenia - czy ktos z Was juz to robil? Rozne rzeczy slyszalem na temat samego plukania - przewazaly zdania ze niewiele pomaga. Czy mozna zrobic samemu, jezeli tak to jakiego uzyc srodka. Jezeli nie - czy mozecie polecic jakiegos dobrego speca od chlodnic w Poznaniu lub okolicach, ewentualnie dobrego speca z Vagiem.
Pozdrawiam!
M.
Zapisane
jacusp
Świeżak
Offline Offline



Skąd: poznań

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 12.04.2007, 22:08:44 - NIEPRZECZYTANA »

Czesc,

ja mam odmienny problem, Do tej pory po przejechaniu nieduzej odleglosci wskaznik temperatury ustawial sie na 90 stopni. Od niedawna jest ponizej 90 stopni (2-3 kreski ponizej 90), nawet jak jade na trasie powyzej 90km/h. Czy wskazanie temperatury ponizej 90 jest grozne? MOze to poczekac czy szybko do mechanika?
Cordoba Vario 1999

PS Mialem na mysli 1,2,3 kreski ponizej kreski oznaczajacej 90 stopni.

Pozdrawiam,
Jacek
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Piątek, 13.04.2007, 20:35:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "jacusp"
Cordoba Vario 1999
pokaz palcem lepiej  :pala: nie wiesz ze byl lift  :los:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=4120.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leszek
Gość



« Odpowiedz #10 - Sobota, 14.04.2007, 23:21:43 - NIEPRZECZYTANA »

Jeżeli chodzi o wzrost temperatury cieczy powyżej 100 stopni - podczas jazdy przy dużych prędkościach ......stawiam na pompę wody....Ostatnio mieliśmy przypadek, że podczas pracy silnika koło pasowe pompy obracało się, a wirnik pompy wodnej stał najzwyczajniej w miejscu.
Jeżeli chodzi o normalną temperaturę silnika, przeważnie waha się ona w granicach 90 - 95 stopni C.
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #11 - Sobota, 14.04.2007, 23:32:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "jacusp"
Cordoba Vario 1999


Miales zmieniany rozrzad?
Zazwyczaj w tdi 2gen jak zmienia sie rozrzad to od razu wymienia sie pompe wody (napedzana jest paskiem rozrzadu). Niestety na pierwszy montarz ida z metalowym wirnikiem a juz pozniej tylko plastikowe lopatki ktore rzeczywiscie czasem sie wystrzepia.
Ale dla pewnosci to bym z Vagiem pojezdzil i zobaczyl jakie tam temp sa.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
jacusp
Świeżak
Offline Offline



Skąd: poznań

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 16.04.2007, 19:34:18 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

rozrzad byl wymieniony, ale ja tego nie robilem (kupiony rok temu, mechanik widzial przyklejona nalepke z data wymiany rozrzadu), wiec nie wiem co tam sie dzialo. Zadziwiajace jest, ze caly czas mialem 90 stopni, a teraz ponizej.
Interesuje mnie czy mam z tym biec do mechanika i ewentualnie jak szybko mam to zrobic.

Pozdrawiam,
Jacek
Zapisane
Caderly
Gość



« Odpowiedz #13 - Piątek, 20.04.2007, 19:24:25 - NIEPRZECZYTANA »

witam i pytam


w ktorym miejscu jest termostat? ibi'98 AFN bo co prawda przy normalnej jezdzie sie nic nie dzieje a wystarczy kilometr moze troche wiecej z noga na gazie a wskazowka idzie na czerwone... no i do tego sa znaczne straty plynu chlodzacego. czy w zbiorniczku wyrownawczym jest jakies ujscie wody na taka ewentualnosc? i jak duza jest szansa na to ze to glowica/uszcelka pod glowica jest uszkodzona?

dzieki i pozdrawiam - laik :D
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #14 - Sobota, 21.04.2007, 10:19:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Caderly"
czy w zbiorniczku wyrownawczym jest jakies ujscie wody na taka ewentualnosc?


jest .. jezeli płyn jest powyzej maxa to ma ujscie na zewnatrz i go moze wygonić
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Temperatura płynu chłodzącego
Skocz do: