+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Jaki akumulator?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaki akumulator?  (Przeczytany 269387 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #255 - Poniedziałek, 10.10.2011, 20:43:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
Nie warto. To są zabiegi marketingowe. Akumulator to jest chemiczne zródło prądu i jego trwałość jest 4-5 lat.
No cóż, w cordi od Niemca miałem zamontowane kilkuletnie aku, właśnie Varta silver, przejeździłem ponad trzy lata, bez najmniejszych problemów zimą na kilkudziesięciostopniowych mrozach. Z tym aku ato sprzedałem. Półtora roku przed sprzedażą aku miał nieco gorsze parametry od deklarowanych przez producenta - rezystancję wewnętrzną i prąd rozruchowy. Chyba jednak warto brać porządne akumulatory, to niekoniecznie marketing.
Cytat: Tracer
Prosty aku, markowy ,z ewntualnie nieco większą pojemnością
No właśnie jakoś tak jest, że prosty aku ma najmniejszą pojemność w danej grupie wymiarowej. Przy tych samych wymiarach większa pojemność to te "bajery".
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #256 - Wtorek, 11.10.2011, 06:01:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
No właśnie jakoś tak jest, że prosty aku ma najmniejszą pojemność w danej grupie wymiarowej. Przy tych samych wymiarach większa pojemność to te "bajery".
Nie bajery tylko robi się akumulator z większą ilościa płyt i cienszymi separatorami.
Oczywiście to dotyczy markowych aku a nie noname.
Ja akurat kupiłem auto z akumulatorem Varty. Markowy, będę go obserwował.
Jak mam ochotę to sobie chodzę po hali gdzie się akumulatory produkuje, albo sobie pogadam z technologami.
Do centrali w firmie też mi dali z magazynu 4 aku z linii Energy ( odporne na przeładowanie)ale drogie.Choć tu firma zrobiła je dla siebie ;)
Jak mi auto jest potrzebne na codzień i nie mogę się zastanawiać czy mi odpali czy nie to jak ma aku 4 lata, to go wymieniam z definicji, bo jest rzeczą naturalną ,ze mu pojemnośc spada wskutek starzenia. praw chemi i fizyki sie nie przeskoczy  :P
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #257 - Środa, 12.10.2011, 06:55:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
Nie bajery tylko robi się akumulator z większą ilościa płyt i cienszymi separatorami.
Nie wiem, czy dobrze rozumię. Akumuletory o tych samych wymiarach mają różną ilość płyt? I jedna płyta więcej to 2Ah? Tyle jest różnicy w pojemności między aku Varty: Silver, Blue i Black. Chyba to jednak technologia wykonania.
Zapisane

Kris_mas Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: było Ibiza II '99 1.4 SE APQ jest 1.4 CGGB

« Odpowiedz #258 - Piątek, 18.11.2011, 09:06:55 - NIEPRZECZYTANA »

Drodzy Forumowicze,

chciałbym wymienić aku w mojej Ibi APQ '99 - ciągle siedzi pod machą ori aku 60Ah.

Poprzeglądałem troche oferty w necie i jedna rzecz mnie zastanowiła, tzn. patrząc przykładowo na rysunki techniczne aku Boscha widzę, że w większości modeli (wyjątek to ten najsłabsze ok 40Ah) elektrody mają w przybliżeniu 2 cm średnicy.

W mojej Ibi natomiast elektrody są jak byk znacznie cieńsze i maja ok 1,2 cm średnicy.

Wobec tego narodziło się pytanie czy szukać aku z cieńszymi elektrodami czy próbować jakoś "na chama" wciskać klemy na te większe elektrody i liczyć, że może jakoś wejda?

Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #259 - Piątek, 18.11.2011, 09:24:54 - NIEPRZECZYTANA »

elektrody sa standardowe, nie liczac kilku wyjatkow ale vw to nie dotyczy
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #260 - Piątek, 18.11.2011, 09:36:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kris_mas
ciągle siedzi pod machą ori aku 60Ah
Ori był 44Ah.
Chyba, że masz mase elektryki.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 18.11.2011, 09:46:14 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #261 - Piątek, 18.11.2011, 09:41:34 - NIEPRZECZYTANA »

Uwazaj, bo aku mają czasem zamienione + z minusem w zalezności do jakiego auta pasują.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Kris_mas Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: było Ibiza II '99 1.4 SE APQ jest 1.4 CGGB

« Odpowiedz #262 - Piątek, 18.11.2011, 10:00:16 - NIEPRZECZYTANA »

Ciekawostka z tymi 60Ah bo jestem 100% pewny, że aku nie był wymieniany mam auto od nowości, może im zabrakło tych mniejszych aku na taśmie produkcyjnej  :rotfl: wszystko co jest w aucie uruchamia się na bicepsa, a klima jest przez uchylone okno :P Alternator 70.

Ok czyli posumowując klemy powinny wejści na te grubsze elektrody? nie chciałbym kupić aku a potem mieć problem ze zwrotem

 
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #263 - Piątek, 18.11.2011, 10:07:00 - NIEPRZECZYTANA »

Kris_mas, To naprawdę ciekawostka.
Mój samochód też jest od nowości w moich rękach.
Zrób zdjęcie klem i zmierz suwmiarką ich grubość to pójdę do swojego i porównam.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #264 - Piątek, 18.11.2011, 10:33:41 - NIEPRZECZYTANA »

z biegunami "cienkimi" ( "+" - 14,7mm , "-" 13,1mm ) - typu tico
a standardowe sa wieksze ale juz nie chce mi sie szukac wymiarow
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kris_mas Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: było Ibiza II '99 1.4 SE APQ jest 1.4 CGGB

« Odpowiedz #265 - Piątek, 18.11.2011, 10:37:37 - NIEPRZECZYTANA »

Dokładnie tak jak mówi Raby,

fotka poniżej.



Tabelka ze strony Bosch dla aku s3 - 19,5mm i 17,9 mm



Uploaded with ImageShack.us


Co myśllicie w takim wypadku zrobić?

Kupić aku z więszymi elektrodami i wymienić jakoś w magiczny sposób klemy na większe czy szukać akumulatora z mnieszymi elektrodami?- dzwoniłem do dwóch sklepów w Bydgoszczy i nie mają takich akumulatorów - sugerują wymianę klem - swoją drogą ciekawe czy to jest w ogóle możliwe w mojej ibi.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 18.11.2011, 11:15:19 wysłane przez Kris_mas » Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #266 - Piątek, 18.11.2011, 13:24:44 - NIEPRZECZYTANA »

Ta klema wygląda całkiem normalnie. Już pomijam fakt, że mierzysz górę a podajesz wymiary dołu klemy. Kup normalny aku z odpowiednią biegunowością i będzie dobrze.
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #267 - Piątek, 18.11.2011, 13:36:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kris_mas
W mojej Ibi natomiast elektrody są jak byk znacznie cieńsze i maja ok 1,2 cm średnicy.
Wyrzuć tą miarkę co ją na zdjęciu widać do śmieci. Końcówkę masz tak pogiętą i wyrobioną, że ze 3-4 mm od wyniku odejmuje.
Na oko góra elektrody ma około 16-17 mm i to by się zgadzało z katalogiem gdzie jak wspomniał aboz podają rozmiar dołu.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #268 - Piątek, 18.11.2011, 18:36:19 - NIEPRZECZYTANA »

A nawet jak jakimś cudem klemy będą za małe to kupno nowych nie jest jakimś mega wydatkiem, góra dwa-trzy browce.
Zapisane

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #269 - Sobota, 04.02.2012, 09:29:48 - NIEPRZECZYTANA »

Mogę powiedzieć, że Centra (już pod opieką Exide) robi dobre akumulatory. Kupiłem w 2005 roku model Standard 60Ah/610A i pewnie pochodziłby jeszcze z rok gdyby auto nie stało dwa miesiące nie ruszane. Podsumowując aku wytrzymał sześć i pół roku, co uważam za całkiem przyzwoity wynik.
Zapisane
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Jaki akumulator?
Skocz do: