+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Jaki akumulator?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaki akumulator?  (Przeczytany 269483 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #90 - Piątek, 18.07.2008, 04:15:14 - NIEPRZECZYTANA »

Jak Ci wejdzie i masz kase to bierz ten większy . Altka masz zapewnie 90A albo 120A więc doładuje  8) Ważne jest ,żeby Ci się zmieścił i miał zaciski "+" i "-" tak samo jak w starym a nie odwrotnie bo będzie problem z długoscią przewodów :-X
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #91 - Piątek, 18.07.2008, 05:29:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
Altka masz zapewnie 90A albo 120A więc doładuje
Do dziś nikt mi nie wyjaśnił co ma wspólnego wydajność altka z pojemnością aku. W końcu 10A prostownikiem też da się naładować aku 195Ah. Cały czas jestem przekonany, że altka dobiera się bardziej pod kątem poboru prądu przez osprzęt elektryczny w autku niż pojemność aku. Mam w garażu pojazd z aku 195Ah i altek 65A daje radę bez problemu

Cytat: KYS
który lepszy 74Ah/680A czy 77Ah/780A

Tu się zgodzę, bierz większy, zakładając, że oba są tej samej klasy.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #92 - Piątek, 18.07.2008, 06:22:17 - NIEPRZECZYTANA »

Jezeli masz duzy aku, mały altek i duzo odbiorników (swiatła,halogeny dodatkowe, zestaw muzyczny ,klime itp)to bilans energetyczny moze byc taki,że na krótkich trasach altek nie da rady doładować aku i będzie niedoładowany ,aż padnie .Np. tak bylo w maluchu z prądnicą. Dawali wtedy aku 34 Ah a jak był altek to z 45Ah nie było problemu.Przestrzegali tez przed stałym używaniem szyby ogrzewanej  :(
Jak jezdzisz w trasy to problem moze być mniejszy  8)

W niedoładowanym aku płyty ulegaja zasiarczeniu i jego pojemnośc się zmniejsza...
« Ostatnia zmiana: Piątek, 18.07.2008, 06:32:28 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #93 - Piątek, 18.07.2008, 08:15:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
Jak Ci wejdzie i masz kase to bierz ten większy
Cytuj
Tu się zgodzę, bierz większy, zakładając, że oba są tej samej klasy.

Te wartości, które podałem to są z oferty Varty i Bosha (obaj producenci robią akumulatory o takich parametrach).
Różnica w cenie to 40-50zł, więc przy kwocie 400zł to już nie jest jakaś wielka różnica.

Dobra - muszę sprawdzić wymiary obecnego akumulatora...

Niby dość prosta sprawa, że większa pojemność i większy prąd rozruchowy to lepiej, ale właśnie zastanawia mnie ta kwestia o której pisze KKKKris, czyli dobór pojemności akumulatora do wydajności alternatora... w sumie nawet małym prądem da się naładować akumulator dużej pojemności, ale dość ważna jest kwestia ile czasu na to potrzeba...  :-\

Napisano: Piątek, 18.07.2008, 09:12:44


Cytat: Tracer
W niedoładowanym aku płyty ulegaja zasiarczeniu i jego pojemnośc się zmniejsza...
No własnie... co lepsze -> niedoładowany akumulator, czy przeładowany akumulator  :-X
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #94 - Piątek, 18.07.2008, 09:17:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
No własnie... co lepsze -> niedoładowany akumulator, czy przeładowany akumulator 
obie obcje są jednoakowo niekorzystne dla akumulatora
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #95 - Piątek, 18.07.2008, 10:51:21 - NIEPRZECZYTANA »

W przeładowanym wysypuja się płyty i przez to ich powierzchnia się zmniejsza a co za tym idzie pojemność też. Jezeli regulator altka jest ok i jest pewien nadmiar mocy to akumulator nie ulegnie przeładowaniu , a nadmiar w bilansie zabezpiecza go przed niedoładowaniem.  8)   
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #96 - Poniedziałek, 21.07.2008, 16:28:33 - NIEPRZECZYTANA »

W Varcie akumulatory 74Ah/680A i 77Ah/780A są co do milimetra tej samej wielkości...
No to chyba szukam tego o większej pojemności i prądzie rozruchowym  ;)

Napisano: Piątek, 18.07.2008, 12:14:26


Hmmm dzisiaj dowiedziałem się w serwisie seata, że seryjnie do mojego modelu wkładali akumulator 70Ah/380:o
Pytanie brzmi, czy jest sens wstawiać takiego z prądem rozruchowym o 300A większym :?:  :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #97 - Poniedziałek, 21.07.2008, 21:38:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
Hmmm dzisiaj dowiedziałem się w serwisie seata, że seryjnie do mojego modelu wkładali akumulator 70Ah/380A 
A czy pomiary były w takich samych warunkac? Może coś się zmieniło w warunkach pomiaru prądu rozruchowego (np temp.).
Akumulator z czasem traci pojemność i kilka, czy kilkanaście Ah więcej to może rok dłużej, prąd rozruchowy jest zalżny od rezystancji wewnętrznej akumulatora, a ona z czasem rośnie. Ja bym wybierał 77Ah. Chyba, że od 74 jest kilkanaście % droższy.
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #98 - Poniedziałek, 21.07.2008, 21:42:31 - NIEPRZECZYTANA »

Hmm może źle się wyraziłem. Byłem w ASO i zapytałem jakie parametry miał seryjny akumulator wsadzany do takiej ibizy jaką jeżdżę.
Pan pogrzebał w kompie i powiedział 70Ah i 380A...

Napisano: Poniedziałek, 21.07.2008, 22:40:23


Cytat: KKKKris
Chyba, że od 74 jest kilkanaście % droższy.
Na razie wiem, że w Boschu 74Ah/680A jest tańszy od 77Ah/780A o około 100zł (mniej więcej 400zł do 500zł).
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #99 - Poniedziałek, 21.07.2008, 21:57:07 - NIEPRZECZYTANA »

Bosha raczej odradzam, lepiej dobrą Centrę, albo wspomnianą Vartę. O tych ostatnich przynajmniej złych opini nie spotkałem
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #100 - Poniedziałek, 21.07.2008, 22:01:36 - NIEPRZECZYTANA »

Bosha raczej odradzam, lepiej dobrą Centrę, albo wspomnianą Vartę. O tych ostatnich przynajmniej złych opini nie spotkałem
Czekam na ceny Varty - bo nie wszędzie mają je "od ręki"...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #101 - Wtorek, 22.07.2008, 05:16:51 - NIEPRZECZYTANA »

Technika poszła do przodu i mozliwe, ze te Varty maja juz żel zamiast elektrolitu...
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Bzysiek Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98

« Odpowiedz #102 - Wtorek, 22.07.2008, 07:09:15 - NIEPRZECZYTANA »

Technika poszła do przodu i mozliwe, ze te Varty maja juz żel zamiast elektrolitu...

Raczej mało możliwe. Postęp techniczny nie ma tutaj nic do tego.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #103 - Wtorek, 22.07.2008, 07:11:49 - NIEPRZECZYTANA »

To sie Kolego troche pointeresuj to zobaczysz ,że ma bo własnie w żelowych bez problemu uzyskuje sie duże prądy rozruchowe. Współpracuje z ZAP Sznajder i o tym słyszałem  8)
Przy tak dużym prądzie można zostac przy tym mniejszym ,zeby w razie jakiejś skuchy z zapalaniem nie zarżnąć rozrusznika.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 22.07.2008, 07:27:23 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
gloom
Gość



« Odpowiedz #104 - Wtorek, 22.07.2008, 07:54:04 - NIEPRZECZYTANA »

Duży prąd rozruchowy ma jeszcze jedną zaletę - mówi o zmianie napięcia pod obciążeniem. Dlatego duży prąd jest taki kluczowy dla diesla - świece wchodzą, obciążają akumulator, siada napięcie, i w takich warunkach wchodzi rozrusznik. Im bliżej będzie 12V, tym lepiej, zresztą dla całej elektroniki. Warto więc (jeśli nie wiąże się to z wielkimi kosztami, lub mamy diesla) kupić aku z prądami rzędu 10*pojemność, oczywiście zachowując pojemność podaną przez producenta - w naszym przedmiotowym wypadku ok. 70Ah (w zakresie 65-74Ah można sporo fajnych akumulatorków wyczaić).

Pozdrawiam, Adam

PS Zwłaszcza, że w zimie oba te parametry pikują w dół...
Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Jaki akumulator?
Skocz do: