Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Jaki akumulator?
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
22
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Jaki akumulator? (Przeczytany 269483 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Jaki akumulator?
«
Odpowiedz #90 -
Piątek, 18.07.2008, 04:15:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jak Ci wejdzie i masz kase to bierz ten większy . Altka masz zapewnie 90A albo 120A więc doładuje
Ważne jest ,żeby Ci się zmieścił i miał zaciski "+" i "-" tak samo jak w starym a nie odwrotnie bo będzie problem z długoscią przewodów
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Jaki akumulator?
«
Odpowiedz #91 -
Piątek, 18.07.2008, 05:29:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Tracer
Altka masz zapewnie 90A albo 120A więc doładuje
Do dziś nikt mi nie wyjaśnił co ma wspólnego wydajność altka z pojemnością aku. W końcu 10A prostownikiem też da się naładować aku 195Ah. Cały czas jestem przekonany, że altka dobiera się bardziej pod kątem poboru prądu przez osprzęt elektryczny w autku niż pojemność aku. Mam w garażu pojazd z aku 195Ah i altek 65A daje radę bez problemu
Cytat: KYS
który lepszy 74Ah/680A czy 77Ah/780A
Tu się zgodzę, bierz większy, zakładając, że oba są tej samej klasy.
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Jaki akumulator?
«
Odpowiedz #92 -
Piątek, 18.07.2008, 06:22:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jezeli masz duzy aku, mały altek i duzo odbiorników (swiatła,halogeny dodatkowe, zestaw muzyczny ,klime itp)to bilans energetyczny moze byc taki,że na krótkich trasach altek nie da rady doładować aku i będzie niedoładowany ,aż padnie .Np. tak bylo w maluchu z prądnicą. Dawali wtedy aku 34 Ah a jak był altek to z 45Ah nie było problemu.Przestrzegali tez przed stałym używaniem szyby ogrzewanej
Jak jezdzisz w trasy to problem moze być mniejszy
W niedoładowanym aku płyty ulegaja zasiarczeniu i jego pojemnośc się zmniejsza...
«
Ostatnia zmiana: Piątek, 18.07.2008, 06:32:28 wysłane przez Tracer
»
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Jaki akumulator?
«
Odpowiedz #93 -
Piątek, 18.07.2008, 08:15:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Tracer
Jak Ci wejdzie i masz kase to bierz ten większy
Cytuj
Tu się zgodzę, bierz większy, zakładając, że oba są tej samej klasy.
Te wartości, które podałem to są z oferty Varty i Bosha (obaj producenci robią akumulatory o takich parametrach).
Różnica w cenie to 40-50zł, więc przy kwocie 400zł to już nie jest jakaś wielka różnica.
Dobra - muszę sprawdzić wymiary obecnego akumulatora...
Niby dość prosta sprawa, że większa pojemność i większy prąd rozruchowy to lepiej, ale właśnie zastanawia mnie ta kwestia o której pisze
KKKKris
, czyli dobór pojemności akumulatora do wydajności alternatora... w sumie nawet małym prądem da się naładować akumulator dużej pojemności, ale dość ważna jest kwestia ile czasu na to potrzeba...
Napisano: Piątek, 18.07.2008, 09:12:44
Cytat: Tracer
W niedoładowanym aku płyty ulegaja zasiarczeniu i jego pojemnośc się zmniejsza...
No własnie... co lepsze -> niedoładowany akumulator, czy przeładowany akumulator
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
Odp: Jaki akumulator?
«
Odpowiedz #94 -
Piątek, 18.07.2008, 09:17:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KYS
No własnie... co lepsze -> niedoładowany akumulator, czy przeładowany akumulator
obie obcje są jednoakowo niekorzystne dla akumulatora
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Jaki akumulator?
«
Odpowiedz #95 -
Piątek, 18.07.2008, 10:51:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
W przeładowanym wysypuja się płyty i przez to ich powierzchnia się zmniejsza a co za tym idzie pojemność też. Jezeli regulator altka jest ok i jest pewien nadmiar mocy to akumulator nie ulegnie przeładowaniu , a nadmiar w bilansie zabezpiecza go przed niedoładowaniem.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Jaki akumulator?
«
Odpowiedz #96 -
Poniedziałek, 21.07.2008, 16:28:33 -
NIEPRZECZYTANA
»
W Varcie akumulatory 74Ah/680A i 77Ah/780A są co do milimetra tej samej wielkości...
No to chyba szukam tego o większej pojemności i prądzie rozruchowym
Napisano: Piątek, 18.07.2008, 12:14:26
Hmmm dzisiaj dowiedziałem się w serwisie seata, że seryjnie do mojego modelu wkładali akumulator 70Ah/
380
A
Pytanie brzmi, czy jest sens wstawiać takiego z prądem rozruchowym o 300A większym
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Jaki akumulator?
«
Odpowiedz #97 -
Poniedziałek, 21.07.2008, 21:38:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KYS
Hmmm dzisiaj dowiedziałem się w serwisie seata, że seryjnie do mojego modelu wkładali akumulator 70Ah/380A
A czy pomiary były w takich samych warunkac? Może coś się zmieniło w warunkach pomiaru prądu rozruchowego (np temp.).
Akumulator z czasem traci pojemność i kilka, czy kilkanaście Ah więcej to może rok dłużej, prąd rozruchowy jest zalżny od rezystancji wewnętrznej akumulatora, a ona z czasem rośnie. Ja bym wybierał 77Ah. Chyba, że od 74 jest kilkanaście % droższy.
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Jaki akumulator?
«
Odpowiedz #98 -
Poniedziałek, 21.07.2008, 21:42:31 -
NIEPRZECZYTANA
»
Hmm może źle się wyraziłem. Byłem w ASO i zapytałem jakie parametry miał seryjny akumulator wsadzany do takiej ibizy jaką jeżdżę.
Pan pogrzebał w kompie i powiedział 70Ah i 380A...
Napisano: Poniedziałek, 21.07.2008, 22:40:23
Cytat: KKKKris
Chyba, że od 74 jest kilkanaście % droższy.
Na razie wiem, że w Boschu 74Ah/680A jest tańszy od 77Ah/780A o około 100zł (mniej więcej 400zł do 500zł).
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Jaki akumulator?
«
Odpowiedz #99 -
Poniedziałek, 21.07.2008, 21:57:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Bosha raczej odradzam, lepiej dobrą Centrę, albo wspomnianą Vartę. O tych ostatnich przynajmniej złych opini nie spotkałem
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Jaki akumulator?
«
Odpowiedz #100 -
Poniedziałek, 21.07.2008, 22:01:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KKKKris Poniedziałek, 21.07.2008, 21:57:07
Bosha raczej odradzam, lepiej dobrą Centrę, albo wspomnianą Vartę. O tych ostatnich przynajmniej złych opini nie spotkałem
Czekam na ceny Varty - bo nie wszędzie mają je "od ręki"...
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Jaki akumulator?
«
Odpowiedz #101 -
Wtorek, 22.07.2008, 05:16:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
Technika poszła do przodu i mozliwe, ze te Varty maja juz żel zamiast elektrolitu...
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Bzysiek
Użytkownik
Offline
Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98
Odp: Jaki akumulator?
«
Odpowiedz #102 -
Wtorek, 22.07.2008, 07:09:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Tracer Wtorek, 22.07.2008, 05:16:51
Technika poszła do przodu i mozliwe, ze te Varty maja juz żel zamiast elektrolitu...
Raczej mało możliwe. Postęp techniczny nie ma tutaj nic do tego.
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Jaki akumulator?
«
Odpowiedz #103 -
Wtorek, 22.07.2008, 07:11:49 -
NIEPRZECZYTANA
»
To sie Kolego troche pointeresuj to zobaczysz ,że ma bo własnie w żelowych bez problemu uzyskuje sie duże prądy rozruchowe. Współpracuje z ZAP Sznajder i o tym słyszałem
Przy tak dużym prądzie można zostac przy tym mniejszym ,zeby w razie jakiejś skuchy z zapalaniem nie zarżnąć rozrusznika.
«
Ostatnia zmiana: Wtorek, 22.07.2008, 07:27:23 wysłane przez Tracer
»
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
gloom
Gość
Odp: Jaki akumulator?
«
Odpowiedz #104 -
Wtorek, 22.07.2008, 07:54:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Duży prąd rozruchowy ma jeszcze jedną zaletę - mówi o zmianie napięcia pod obciążeniem. Dlatego duży prąd jest taki kluczowy dla diesla - świece wchodzą, obciążają akumulator, siada napięcie, i w takich warunkach wchodzi rozrusznik. Im bliżej będzie 12V, tym lepiej, zresztą dla całej elektroniki. Warto więc (jeśli nie wiąże się to z wielkimi kosztami, lub mamy diesla) kupić aku z prądami rzędu 10*pojemność, oczywiście zachowując pojemność podaną przez producenta - w naszym przedmiotowym wypadku ok. 70Ah (w zakresie 65-74Ah można sporo fajnych akumulatorków wyczaić).
Pozdrawiam, Adam
PS Zwłaszcza, że w zimie oba te parametry pikują w dół...
Zapisane
Strony:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
22
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Jaki akumulator?
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...