+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» Diagnoza klimatyzacji
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Diagnoza klimatyzacji  (Przeczytany 19207 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
pisca
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznań

« Piątek, 16.02.2007, 14:26:32 - NIEPRZECZYTANA »

Witam...
Chciałem się dowiedzieć czy w Ibizie 01 istnieje mozliwość diagnozy klimatyzacji na wyświetlaczu climatronica. Wiem, że w Passatach i pewnie innych VW można odczytać błędy klimatyzacji wciskając na 3 sekundy 2 przyciski na panelu i włączając zapłon.
Proszę o pomoc...
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #1 - Piątek, 16.02.2007, 14:48:23 - NIEPRZECZYTANA »

Hmmm wiem ze mozna to zoribc przy uzyciu VAG ale nie slyszalem ze da sie z ekranu.

Ciekawi mnie co z tego tematu sie dowiem :)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
e.jacek Mężczyzna
...teeen-tego...
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Częstochowa
Samochód: Ibiza 6K2 '00 1.9 AGP

« Odpowiedz #2 - Piątek, 16.02.2007, 21:33:54 - NIEPRZECZYTANA »

ano...niewiele-takie rzeczy w serwisie...np.klimatyzacji a jeszcze

 :ok: VAG-prawdę ci powie
Zapisane

IBIZA ...A MRUCZY JAK PRAWDZIWA KOBIETA
-------------------------------------------------------
WSZELKIE POTRZEBNE ZEZWOLENIA
Rafal32
Gość



« Odpowiedz #3 - Sobota, 17.02.2007, 13:27:46 - NIEPRZECZYTANA »

nie da sie,próbowałem i nic z tego.
Zapisane
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 20.02.2007, 15:14:39 - NIEPRZECZYTANA »

klimatyzacji nie da sie

niech zgadne nie wlacza sie ? a jak podasz prad bezposrednio na kompresor bedzie dzialac

wiec dwie mozliwosci uwalony sterownik klimy i wiatrakow

lub uszkodzone radio jesli zintegrowane
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
pisca
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznań

« Odpowiedz #5 - Środa, 21.02.2007, 19:52:47 - NIEPRZECZYTANA »

No niestety nie działa... Po włączeniu zapłonu kontur auta na panelu mruga przez 5 sekund, a po włączeniu klimy symbol AC mruga cały czas. Oczywiście nie chłodzi i nie osusza. W instrukcji jest tylko info, że mrugający kontur auta wskazuje na awarie klimatyzacji i koniecznie trzeba się udać do ASO. Już lecę wyrzucić 1000 zł...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Środa, 21.02.2007, 20:47:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "pisca"
mrugający kontur auta wskazuje na awarie klimatyzacji i koniecznie trzeba się udać do ASO. Już lecę wyrzucić 1000 zł...
pojedz do speca od klim, nie zaplacisz wiecej niz 50-100zl za diagnoze
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
pisca
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznań

« Odpowiedz #7 - Środa, 21.02.2007, 21:14:53 - NIEPRZECZYTANA »

Nic innego mi nie pozostaje, liczyłem jedynie na możliwość diagnozy poprzez wyświetlacz. Może zwyczajnie brakuje czynnika...
Zapisane
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #8 - Piątek, 23.02.2007, 10:32:14 - NIEPRZECZYTANA »

klima nie zalaczy sie ponizej 3st C
to po pierwsze po drugie

najczestsza usterka jak pisalem wyzej

brak czynnika moze tak byc wskazywany najczesciej wyciek jest na wejsciu do kabiny masz tam taka puszeczke i puszczaja w niej simeringi na przewodzie jesli jest tlusta dookola od oleju to juz masz przycyzne ale wystarczy ze podjedziesz do stacji gdzie napelniaja klimy dodadza CI kontrastu do oleju i wtedy zobaczysz gdzie masz wyciek szybciej
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
pisca
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznań

« Odpowiedz #9 - Piątek, 23.02.2007, 21:52:23 - NIEPRZECZYTANA »

Oczywiście wiem, że klima się nie załącza poniżej 5* (wg instrukcji...) U mnie przed awarią odpalała czasami nawet w mrozie.

Teraz na panelu wyskakuje awaria i nie działa w żadnych warunkach. Z naprawą poczekam aż się trochę ociepli i rzeczywiście będzie potrzebna. Z parowaniem szyb na szczęście nie mam problemów...
Zapisane
gregorjen
Gość



« Odpowiedz #10 - Niedziela, 25.02.2007, 10:21:07 - NIEPRZECZYTANA »

wczoraj mi sie też coś porobiło z klimą!przy 3stopniach w plusie sama się załączyła i nie dało sie jej wyłączyc!potem jak wylaczylem auto i zapalilem to sie juz nie wlaczyla !jak nacisnalem AC to sie właczyla elegancko ale juz potem nie moglem wylaczyc!cos tu wyczytalem ze to jest polaczone z radiem a radio mi szwankuje!macie jakies pomysly?????[/fade]
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 25.02.2007, 11:00:21 - NIEPRZECZYTANA »

gregorjen, wilgoc i zimne luty. Postepowanie takie jak wtedy gdy sie wlancza samo.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
czesterski
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Otwock

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 12.06.2007, 22:43:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "DeDeK"

niech zgadne nie wlacza sie ? a jak podasz prad bezposrednio na kompresor bedzie dzialac

wiec dwie mozliwosci uwalony sterownik klimy i wiatrakow

lub uszkodzone radio jesli zintegrowane


Niestety mam dokładnie taki przypadek jak wspomniałeś. Klima pracuje po podaniu bezpośrednio napięcia na kompresor a ze sterownika niestety nie idzie żaden sygnał. Na sterowniku znak klimy pojawia sie jak by wszystko było ok ale nie daje napięcia na przekaźnik (tak mówił spec od klimy)

Mam zintegrowane radio z climatronik. Radio działa bez zarzutu (czasem tylko straci zasięg i sie wyłączy, ale nie przeszkadza). Mam kilka pytań:
1. Co trzeba wymienić aby to zaczeło działać (tylko nie mówcie że całe radio bo sie chyba załamie... )?

2. Czy istnieje ewentualnie opcja przelutowania odpowiednich układów w samym  radiu odpowiedzialnych za sterownie klimy czy to raczej niedostępne układy?

3. które dokładnie kabelki wychodzące z tyłu radia idą na ten przekaźnik?

4. czy przyczyną takiej awarii mogło być odpinanie panelu centralnego i radia bez wypięcia wczesniej akumulatora??


Jeszcze tylko dodam że na VAGu nie pokazywało żadnych błędów na climatroniku.

[ Dodano: 2007-06-12, 23:55 ]
Cytat: "DeDeK"

brak czynnika moze tak byc wskazywany najczesciej wyciek jest na wejsciu do kabiny masz tam taka puszeczke i puszczaja w niej simeringi na przewodzie jesli jest tlusta dookola od oleju to juz masz przycyzne ...


O ile wiem ta puszeczka to presostat z czujnikiem elektrycznym (tez miałem zabrudzony olejem - ale szczelny). Nie znam sie na klimatyzacji, ale o ile wiem tamtendy przelatuje czynnik chlodzący (tzw. freon).
Zastanawia mnie skąd się bierze olej w obiegu klimatyzacji?
Zapisane

Ibiza 110KM 1.9 TDI '00
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #13 - Środa, 13.06.2007, 05:11:37 - NIEPRZECZYTANA »

Olej PAG w obiegu klimatyzacji w ilośći 115g jest potrzebny do jej smarowniia. Jesli  masz slady oleju na złaczkach to mozliwe że uciekł Ci czynnik chłodniczy R134a z obiegu i klima nie ruszy bo go nie ma lub jest za mało. W takim przypadku czujniik zmontowny na fiiltrze-pochlaniaczu wody to wykrywa i klima sie nie załączy, bo uszkodzi się sprężarka.
Jesli gaz jest w obiegu ,to w stanie spoczynku na czujniku jeden obwod jest zwarty.
Drugii załącza się kiedy cisnienie czynnika w czasie pracy wzrośnie tak ,że potrzebne jest dodatkowe chlodzenie i zaląacza max bieg wentylatora.
Czynnik chłodniczy miesza sie z olejem i w postaci piany smaruje oraz uszczelnia układ klimy.
Nie jest wskazane włączanie klimy w niskich temperaturach kiedy olej PAG jest skrzepnięty
i dlatego w autach jest czujnik temperatury połaczony z układem elektrycznym klimyi temu zapobiega.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
czesterski
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Otwock

« Odpowiedz #14 - Środa, 13.06.2007, 19:44:11 - NIEPRZECZYTANA »

Thx za wytłumaczenie ad. oleju.

Stan czynnika był sprawdzany i jest ok. Pozatym, gdyby go nie było i to sterownik by nie załączył sterownia to podejrzewam żę 'AC' też by znikło z wyświetlacza od radia - a tak sie nie dzieje (jeśli sie myle to poprawcie).

Z tego by wynikało że uszkodzeniu uległo sterownie klimą. Najlepiej byłoby przełożyć moduł radia z innego samochodu. Może jest ktoś z okolic Warszawy kto miałby ibize z climatronic zintegrowanym z radiem w panelu centralnym i miałby wolną godzinkę w sobote lub niedziele?
Przywioze ze sobą odpowiednie zaopatrzenie :pub:

Tak czy inaczej moje powyższe cztery pytania nadal oczekują na odpowiedz.
Zapisane

Ibiza 110KM 1.9 TDI '00
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» Diagnoza klimatyzacji
Skocz do: