+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Ibiza pali na 2 gary
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ibiza pali na 2 gary  (Przeczytany 15776 razy)
0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
kiko1
Gość



« Wtorek, 13.02.2007, 17:23:05 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
W mojej Ibizie silnik przestał prawidłowo pracować. Trudno uruchomić silnik, jak już zaskoczy to pali tylko na dwa gary.Czasem sam wchodzi na wysokie obroty, strzela w gaźniku. Po wykręceniu świec, dwie są zalane , a dwie okopcone.
Wymieniłem dzisiaj przewody wysokiego napięcia na nowe, i nie ma żadnej poprawy.Sprawdziłem wszystkie połączenia kabli, czujników,kopułke,palec rozdzielacza, itp., i wszystko wygląda ok.  Za każdą podpowiedź bardzo dziękuję.  
Seat Ibiza    04.1994r   1,6 b   55kW   silnik   ABU       POZDRAWIAM
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 13.02.2007, 18:16:13 - NIEPRZECZYTANA »

Kopułka,w komplecie z palcem ..jesli nie.....potem cewka.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
kiko1
Gość



« Odpowiedz #2 - Wtorek, 13.02.2007, 19:52:54 - NIEPRZECZYTANA »

Kopułke i palec wymieniłem w zeszłym roku. Cewka daje iskre (sprawdziłem na końcu kabla) , ale nie wiem jak sprawdzić czy iskra z cewki jest dobra (może napięcie jest za małe czy coś takiego)
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 13.02.2007, 21:39:56 - NIEPRZECZYTANA »

Intensywność iskry mozna poznac po jej kolorze;
mocy niebieskawy błysk jest Ok
natomiast niemrawy pomarańczowy moze byc za słaby.

Palec i cewka sa z materialu który moze pęknąć.
był tu taki przypadek ze palec nie był tej samej firmy co cewka i
nastąpiło mechaniczne uszkodzenie.
Po za tym nie podałes jakiej firmy masz kable,
bo i na tym rynku jest róznie.
nalezy zachowac ostrożnośc przy badaniu iskry
ponieważ brak jej przeskoku moze doprowadzic
do uszkodzenia końcówki mocy w zapłonie
elektronicznym .
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
kiko1
Gość



« Odpowiedz #4 - Wtorek, 13.02.2007, 22:42:27 - NIEPRZECZYTANA »

Iskra na kablu od cewki i na swiecach jest biała i  nie jest tak mocna (wizualnie) jak powinna być. Kable są made in usa (nowe - dzisiaj założone)(za 60 zł) Jutro podam więcej szczegółów.
Jutro chce też wyjąć cewke i zanieść do elektryka żeby sprawdził czy jest dobra (jeżeli jest taka możliwość)  Aparat i palec są ok,nie są uszkodzone,wyczysciłem je aby były suche,czyste,itd. Rok temu je założyłem.
Dziękuję za pomoc- POZDRAWIAM
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #5 - Środa, 14.02.2007, 06:59:25 - NIEPRZECZYTANA »

A czy jestes pewien ,że w tym całym zamieszaniu nie pomyliłeś podłączen kabli na kopułce ??
ja bym jeszcze oczyścił i wygrzał swiece, bo same to one sie nie oczyszcza po takiej przygodzie .
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Kashi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice
Samochód: Leon '04, 1.9 TDI ARL

« Odpowiedz #6 - Środa, 14.02.2007, 12:46:29 - NIEPRZECZYTANA »

Ja jak mialem jeszcze toyote to umylem sobie kiedys fajnie silnik :D
i pech chcial ze troche wilgoci sie osadzilo na kopulce
auto tez palilo na 2 gary
nic nie dalo ogrzanie silnika trzeba bylo odkrecic kopulke przetrzec szmata i problem znikl
Zapisane

1.9 Leon TS '04
kiko1
Gość



« Odpowiedz #7 - Środa, 14.02.2007, 18:57:16 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Świece wygrzałem-wypaliłem palnikiem.Mechanik stwierdził że aby sprawdzić cewke,to musze pożyczyć od kogoś taką samą i sprawdzić czy silnik pracuje prawidłowo.Jutro załatwie cewki i sprawdze czy będzie ok.Kable są usa - janmor.
Silnik przestał już wogóle zapalać, i przy kręceniu rozrusznikiem zalewa wszystkie świece.
Może wtryskiwacz trafiło i zamiast rozpylać  leje paliwo.Ale najpierw sprawdze cewke.
Trafia mnie już ,bo samochód jest bardzo potrzebny bo mam niepełnosprawną żonę, a boję się odrazu zostawić go u mechanika bo nie stać mnie na drogie naprawy.
Dziękuję za pomoc i POZDRAWIAM
 Aha-kable są prawidłowo podłączone.
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #8 - Środa, 14.02.2007, 22:09:00 - NIEPRZECZYTANA »

cewka cewka cewka.. jak wymienisz i bedzie gites to proponuje jeszcze świeczki wymienić żeby był już komplet pod maską z elektryki :)

[ Dodano: 2007-02-14, 22:09 ]
a jeśli cewka, bedzie to przypadkiej nie kupuj chinskich za 75PLN bo to kasa wyrzucona w błoto.. ja polecam Beru za 140
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 15.02.2007, 19:17:09 - NIEPRZECZYTANA »

Takmi dzis przyszlo do glowy, czy nie przeskoczyl ci pasek rozrzadu. Sprawdz moze to to.
Zapisane

kiko1
Gość



« Odpowiedz #10 - Czwartek, 15.02.2007, 21:59:54 - NIEPRZECZYTANA »

Nie udało mi się załatwić dzisiaj innej cewki na podmiane,ale sprawdzałem tą co jest.  Według mądrej książki wejście napięcia na 3-nej wtyczce minimalne ma być 11V  jest 12,2 V.     Pomiar rezystancji uzwojenia pierwotnego cewki  ma mieć 0,5  do  1,2 Ohma  jest  1,0.      Pomiar rezystancji uzwojenia wtórnego ma mieć  od 3 kOhm  do   4 kOhm    jest   3.06 kOhma    czyli mieści się w granicach normy. postaram się pożyczyć sprawną cewke żeby sprawdzić . Oczywiście sprawdze pasek rozrządu.
    POZDRAWIAM
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #11 - Piątek, 16.02.2007, 21:08:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "kiko1"
Według mądrej książki wejście napięcia na 3-nej wtyczce minimalne ma być 11V jest 12,2 V. Pomiar rezystancji uzwojenia pierwotnego cewki ma mieć 0,5 do 1,2 Ohma jest 1,0. Pomiar rezystancji uzwojenia wtórnego ma mieć od 3 kOhm do 4 kOhm jest 3.06 kOhma czyli mieści się w granicach normy.

Jesli pomiary zdecydowanie odbiegaja od normy to mozna uznac ze jest uszkodzona. Natomiast jesli sa w normie to jeszcze nie znaczy ze jest sprawna. Przy pomiarze do cewki jest przykladane niskie napieci, podczas pracy jest ono kilkanascie tys. razy wieksze i wtedy moze sie okazac ze nastepuje przebicie, dlatego najpewniejsze jest podmienienie
Zapisane

kiko1
Gość



« Odpowiedz #12 - Piątek, 23.02.2007, 18:05:20 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
W końcu poddałem się i oddałem samochód do warsztatu.
Okazało się, że paliwo dostawało się do oleju.
Oleju było w silniku 5,5 L   Gdy sprawdzali silnik , wyrzuciło olej z przewodu powietrznego   który dochodzi do filtra powietrza.
Coś tam wymienili, przeczyścili i znów mogę "zwijać asfalt"
Podłączali komputer, sprawdzali stopień sprężania, wtrysk, itd.itp.  i wszystkie parametry
są wzorcowe.
Wszystkim dziękuję i pozdrawiam




Seat Ibiza  04.1994  1,6b  ABU       275 KM  .... yyyyyyyyyy ....75 KM
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Piątek, 23.02.2007, 18:53:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "kiko1"
W końcu poddałem się i oddałem samochód do warsztatu.
Okazało się, że paliwo dostawało się do oleju.
Oleju było w silniku 5,5 L Gdy sprawdzali silnik , wyrzuciło olej z przewodu powietrznego który dochodzi do filtra powietrza.
Coś tam wymienili, przeczyścili i znów mogę "zwijać asfalt"

Uszczelke wymienili pod glowica? Ile wszystko kosztowalo?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kiko1
Gość



« Odpowiedz #14 - Sobota, 24.02.2007, 12:35:24 - NIEPRZECZYTANA »

Uszczelki pod głowicą nie wymieniali. Od strony szyby , z pod filtra powietrza wychodzi
wąż gumowy i dochodzi na dół do takiego plastikowego zbiornika który jest przymocowany do silnika. Z tego węża właśnie wystrzelił olej gdy sprawdzali silnik (filtr powietrza był zdjęty
a silnik w ruchu).Dokładnie nie wiem co tam wymieniali ,bo samochód odbierał mój ojciec bo ja jak zwykle od rana do wieczora byłem w robocie.Ten wąż kiedyś czyściłem ,bo była w nim taka maź jak nieraz jest na korku wlewu oleju.Myślę że każdy powinien sprawdzić czy ten wąż jest drożny.Koszt nie jest mi znany bo jak wspomniałem auto odbierał mój
ojciec ,zapłacił za naprawę i nie chce mi powiedzieć ile kosztowała naprawa ,żebym
czasem nie oddawał Mu pieniędzy, bo wie że nie mam kasy.W tym kraju tylko garba można sie dorobić. Na razie ibiza chodzi super.
Z tego co wiem, gdyby woda dostawała się do oleju, to uszczelka pod głowicą jest uszkodzona.A wody ani nie przybyło ani nie ubyło.
Pozdrawiam
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Ibiza pali na 2 gary
Skocz do: