+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Migajaca elektryka
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Migajaca elektryka  (Przeczytany 6958 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
haszek
Gość



« Piątek, 09.02.2007, 09:27:21 - NIEPRZECZYTANA »

Od czasu kupna mojej Ibizy zauwazylem pewne ciekawe zjawisko. Raz na jakis czas bez przyczyny cala elektryka zaczyna migac (przygasac w odstepach 1 innym razem 2 sekundowych). Ciekawilo mnie to ale nie stanowilo problemu, az do dzis. Podczas drogi do pracy po jakis 10 min jazdy cala instalacja zaczela slabnac az do momentu kiedy radio wylaczylo sie samo a swiatla wygladaly jak postojowki. wtedy przypomnialem sobie ze mam w radiu funkcje wskaznika wartosci napiecia na akumulatorze. wylaczylem wszystkie pozeracze pradu i udalo mi sie wlaczyc radio. Wyswietlacz wskazal mi 9.6 V. Po pracy wsiadlem do fury, przekrecilem kluczyk, rozrusznik kilka razy przekrecil (dluzej niz zwykle potrzeba bylo do odpalenia) i zdechl. Przyjechal kumpel podpial kable, pokrecilismy 10 sekund auto zapalilo ale jeszcze bardziej widoczne jest miganie elektryki, a licznik na radiu wskazywal 12,6 V przy przygazowaniu 13,1 (zdarzalo sie wskazywac 11 w moomentach w/w przygasania). Do calosci musze dodac ze mialem otatnio problemy z paskiem na alternatorze. Wymienilem go ale dalej swiszczy jak kanarek, kumpel (mechanik) stwierdzil ze kolo na alternatorze jest wytarte. Podsumowujac: na moje caly problem to regulator napiecia a alternator musze wymienic ze wzgledu na kolo z paskiem. Co myslicie??
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #1 - Piątek, 09.02.2007, 09:33:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "haszek"
licznik na radiu wskazywal 12,6 V przy przygazowaniu 13,1 (zdarzalo sie wskazywac 11 w moomentach w/w przygasania)

Widać, że coś nie jest dobrze z alternatorem - podaję zbyt małe napięcie do instalacji (powinno być w okolicach 14,4V). Poza tym napięcie w instalacji powinno być praktycznie stałe, a nie wahać się tak jak u Ciebie od 11 do 13V.
Sprawdź jeszcze miernikiem napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku, ale jeżeli będą podobne wskazania co na radiu to alternator do naprawy.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #2 - Piątek, 09.02.2007, 09:55:04 - NIEPRZECZYTANA »

Albo jakies zwarcie.
 
Cytat: "KYS"
Sprawdź jeszcze miernikiem napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku, ale jeżeli będą podobne wskazania co na radiu to alternator do naprawy.

Regulator albo diody.
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #3 - Piątek, 09.02.2007, 10:02:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KKKKris"
Regulator

Czy jak byłby uszkodzony regulator napięcia to napięcie w instalacji nie byłoby za wysokie?
Z tego co czytam cały czas jest zbyt niskie...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #4 - Piątek, 09.02.2007, 10:11:32 - NIEPRZECZYTANA »

Niekoniecznie. Jesli podaje zbyt maly prad wzbudzenia to ladowanie bedzie za male.
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #5 - Piątek, 09.02.2007, 10:21:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KKKKris"
Jesli podaje zbyt maly prad wzbudzenia to ladowanie bedzie za male.

Faktycznie  :mrgreen:


Czyli alternator wraz z osprzętem (regulator napięcia i prostownik) do sprawdzenia...  :neutral:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #6 - Piątek, 09.02.2007, 12:53:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Cytat: "KKKKris"
Regulator

Czy jak byłby uszkodzony regulator napięcia to napięcie w instalacji nie byłoby za wysokie?
Z tego co czytam cały czas jest zbyt niskie...


To zależy czy tranzystor sterujacy wzbudzaniem altka ma zwarcie czy przerwę.
Wazna jest tez żarówka która daje rozruch na uzwojenie wzbudzania przy niskich obrotach.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #7 - Piątek, 09.02.2007, 13:19:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
To zależy czy tranzystor sterujacy wzbudzaniem altka ma zwarcie czy przerwę.

Rozpatrujac dalej to jeszcze napiecie odniesienia w regulatorze moglo sfiksowac .....itd tylko kto naprawia regulator? Sprawdza sie go i albo wklada spowrotem albo nowy.
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Migajaca elektryka
Skocz do: