+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» zamarzla mi odma!
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: zamarzla mi odma!  (Przeczytany 18634 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
klonek
Gość



« Piątek, 26.01.2007, 23:13:37 - NIEPRZECZYTANA »

witam dzis zamarzla mi odma ibiza 1.0 94r z tego co znalazlem jest troche napisane o tym ale nie moglem znalezc jak ten problem wyeliminowac moze ktos mi pomoze moze ktos cos zrobil w swojim aucie zeby to nie przymarzalo? prosze o sposoby wyeliminowania tego problemu
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #1 - Piątek, 26.01.2007, 23:42:07 - NIEPRZECZYTANA »

Z tego co pamietam (mnei nie zamarza-narazie) to nie jezdzic na niedogrzanym silniku.
Mile widziana wymiana oleju na zime.
Zapisane

klonek
Gość



« Odpowiedz #2 - Piątek, 26.01.2007, 23:44:52 - NIEPRZECZYTANA »

olej wymienialem we wrzesniu a co ma do tego nie dogrzany silnik?  skoro tam zbiera sie woda i ona zamarza?
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #3 - Sobota, 27.01.2007, 00:24:22 - NIEPRZECZYTANA »

Ja troche nie rozumiem jak odma moze zamarznac, ale dobra nie znam sie na tyle ;-)
Zapisane

Staszek
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Rzeszów

« Odpowiedz #4 - Sobota, 27.01.2007, 10:10:54 - NIEPRZECZYTANA »

Silnik na krótkich odcinkach jazdy nie jest w stanie się rozgrzać - a co za tym idzie para wodna w bloku silnika nie odparuje przez odmę tylko się skrapla. Przytyka szlamem odmę - a w pewnych przypadkach przy dużej ilości wody w oleju woda zamarza w najniższym miejscu miski - tworząc korek lodowy na smoku olejowym i silniczek może się zatrzeć.
Zapisane

Seat Leon 1.6 SPORT (AKL)  - 2000r
klonek
Gość



« Odpowiedz #5 - Sobota, 27.01.2007, 14:06:15 - NIEPRZECZYTANA »

no dobrze to juz wiem ale jakie sa srodki zapobiegawcze temu zamarzaniu do pracy mam 6 km i silnik moze sie nie nagrzac odpowiednio to co w zime nie jezdzic?????? a nie bede do roboty jechal krecac kolka zeby sie dogrzal silnik
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #6 - Sobota, 27.01.2007, 14:22:21 - NIEPRZECZYTANA »

ja mam do pracy niecale 4km, maslo pod korkiem mi sie robi ale odma nie zamarza ani teraz ani w zeszlym roku kiedy to temp byly znacznie nizsze niz teraz.
na Twoim miejscu zainwestowalbym w oslone pod silnik (u mnie sie sprawdza) albo nawet dal jakis karton na chlodnice zeby szybciej silnik nagrzac. jak pojedziesz w dluzsza trase to karton zdejmiesz i po sprawie.
dodam jeszcze ze jak dojezdzam do pracy to wskazowka od temperatury jest juz w pionie  wiec silnik ma dobre grzanie (ogrzewanie mam przewaznie na max).
zobacz jak u Ciebie ze wskazowka, czy tam nie jest problem.
powodzenia
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Staszek
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Rzeszów

« Odpowiedz #7 - Sobota, 27.01.2007, 14:42:35 - NIEPRZECZYTANA »

Silniki 1.0 mają tendencję do zamarzania - w ramach akcji serwisowych były montowane BEZPŁATNIE specjalne zestawy do przewietrzania skrzyni korbowej w tych silnikach - zgłoś się do ASO spróbuj z nimi ponegocjować może coś wskurasz.
Zapisane

Seat Leon 1.6 SPORT (AKL)  - 2000r
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #8 - Sobota, 27.01.2007, 16:31:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"
dodam jeszcze ze jak dojezdzam do pracy to wskazowka od temperatury jest juz w pionie wiec silnik ma dobre grzanie (ogrzewanie mam przewaznie na max).

Samo osiagniecie pionu przez wskazowke nie oznacza rozgrzanego silnika. Jest jeszcze olej ktory rozgrzewa sie duzo dluzej.
Zapisane

klonek
Gość



« Odpowiedz #9 - Sobota, 27.01.2007, 23:13:21 - NIEPRZECZYTANA »

w aso bylem rozwiaza problem za 700 zloty  :mrgreen: a co do wskazowki od temperatury to nawet jak przejade 50 km to ledwo wyjdzie za te pierwsze szare pole mam zamiar wymienic termostat zobaczymy czy to cos pomoze dodam ze z nawiewu leci juz cieple powietrze po przejechaniu okolo kilometra czy bylo by tak przy niedogrzanym silniku i gdy wskazowka nie staje w pionie?????????
Zapisane
raf-z
Gość



« Odpowiedz #10 - Niedziela, 28.01.2007, 07:40:19 - NIEPRZECZYTANA »

Prawdopodobnie masz walnięty termostat.
Zapisane
Staszek
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Rzeszów

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 28.01.2007, 12:30:46 - NIEPRZECZYTANA »

Jeżeli po przejechaniu 5-10 km masz ciepły nadmuch a do tego chłodnica jest gorąca - wąż wejściowy i wyjściowy mają zbliżoną temperaturę, to moższ mieć uszkodzony czujnik temperatury. Jeżeli chłodnica jest chłodna to też stawiam na termostat.
Zapisane

Seat Leon 1.6 SPORT (AKL)  - 2000r
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 28.01.2007, 12:32:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "klonek"
a co do wskazowki od temperatury to nawet jak przejade 50 km to ledwo wyjdzie za te pierwsze szare pole

tak czulem,
zacznij od termostatu, powinno rozwiazac problem.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 28.01.2007, 20:20:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Staszek"
Jeżeli po przejechaniu 5-10 km masz ciepły nadmuch a do tego chłodnica jest gorąca - wąż wejściowy i wyjściowy mają zbliżoną temperaturę, to moższ mieć uszkodzony czujnik temperatury. Jeżeli chłodnica jest chłodna to też stawiam na termostat.

Jak po 10km chlodna to uszkodzony termostat? Chyba ze sie nie otwiera.
No i okreslenie cieply nadmuch jest bardzo wzgledne. U mnie dmucha juz cieple zanim wskaznik dojdzie do pierwszej kreski. Jak dojdzie w pion to juz po kilku km przykrecam ogrzewanie do polowy bo wytrzymac nie idzie (pry niedawnych -10).
Jesli termostat jest walniety to weze do chlodnicy beda sie nagrzewac stopniowo tak jak na silniku (maly obieg)
Niemniej jednak tez bym w tym przypadku sprawdzil termostat.
Zapisane

SMERU
Gość



« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 29.01.2007, 09:22:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"
dal jakis karton na chlodnice zeby szybciej silnik nagrzac
- chłodnica pracuje w dużym obiegu jak dojście do niej otworzy termostat. Jak otworzy i będzie zimno i ją szybko schłodzi to termostat w momencie gdy temperatura zejdzie chyba do około 88C zamknie duży obieg i znowu nie będzie ona chłodziła układu.

[ Dodano: 2007-01-29, 09:24 ]
Cytat: "4th_horseman"
zainwestowalbym w oslone pod silnik
- zdecydowanie tak gdyż to uchroni silnik - mały obieg przed owiewaniem zimnym powietrzem, dodatkowo wytworzy się "komora która będzie się nagrzewać i wolniej będzie chłodzić silnik.
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» zamarzla mi odma!
Skocz do: