+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka  (Przeczytany 84219 razy)
0 użytkowników i 15 Gości przegląda ten wątek.
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #60 - Niedziela, 15.04.2007, 09:12:49 - NIEPRZECZYTANA »

Ziutek, - zdaje sie, że dobry interes zrobił Abdul z tego co pamiętam. Sprzedał na Allegro swój oryginalny zużyty katalizator - kupił na Allegro zamiennik i jeszcze mu kasa została !!!
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Ziutek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Uniejów
Samochód: Ibiza 97 SXE 1.4 AEX Negro Magico

« Odpowiedz #61 - Niedziela, 15.04.2007, 09:16:47 - NIEPRZECZYTANA »

Czyli zamiennik? Dobrze więc kombinuję.
Lindo Gobex może być?
Zapytam też Abdula.
Zapisane

Man & Machine in perfect harmony
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #62 - Niedziela, 15.04.2007, 19:23:06 - NIEPRZECZYTANA »

Hej... no kasa mi niestety nie została - troszkę nawet dołożyłem ale to dlatego, że nie szukałem sam kata tylko powierzyłem to wachmenowi...

Stary sprzedałem za 200 i za tyle powinieneś kupić Gobexa - ponoć dobra firama (jaką ja mam tego sam juz nie jestem pewien  :roll: ale też którąś polską)

A katy są z różnymi siatkami (100, 200 i 400) chodzi o ich gęstość - czym żadsza tym mniejsze opory da katalizator. Ja mam 200 albo 400 i kata mam metalowego. Łatwiej trafić metalowego z żadką siatką.

Co do mocy to nie zauważyłem zmian a co do głośności to jest teraz ciutke głośniejszy na niższych obrotach a ciutke cichszy na wyższych - powód prosty - mam troche mniejsza objętość.

A jeśli chodzi o rurkę to kiedyś taki patent w jetcie zrobiłem. Efekt podobny ale w większym wymiarze - dół znacznie gorszy, góra znacznie lepsza ale było już za głośno...
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Ziutek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Uniejów
Samochód: Ibiza 97 SXE 1.4 AEX Negro Magico

« Odpowiedz #63 - Niedziela, 15.04.2007, 19:32:00 - NIEPRZECZYTANA »

No to ruszam na polowanie.
Co i jak z tego wyszło, napiszę.
Dzięki wielkie za pomoc
Z.
Zapisane

Man & Machine in perfect harmony
jaca76 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Seat Cordoba SX 1.8 16V 96r. ADL

« Odpowiedz #64 - Piątek, 25.05.2007, 23:08:09 - NIEPRZECZYTANA »

Znalazłem ostatnio na jakimś forum dość rzeczową wypowiedź w w/w kwestii...
cyt.
"Witam. Nie dziwię się ,że ma Pan wrażenie głośnego wydechu . Pusty wypalony katalizator wprowadza spaliny w niekontrolowane zawirowania i powoduje efekt tzw. pustej puszki. Niestety ma to ogromne znaczenie dla wydajności i elastyczności pracy silnika.
Rozprężony wydech / wbrew pozorom / powoduje znaczny spadek mocy silnika oraz wzrost zużycia paliwa. Współczesne silniki mają tak dobrane fazy rozrządu aby max wykorzystać wszystko do ekonomiki ich pracy. I dlatego sprężone / w katalizatorze/ w początkowej fazie spaliny powodują tzw.doładowanie wtórne silnika czyli wywierają znaczny wpływ na max wykorzystanie nacisku na tłok w trakcie suwu pracy. Dokładny opis tego procesu zabrałby za dużo miejsca, więc musi mi Pan zaufać i uwierzyć ,że sprawny układ wydechowy ma ogromny wpływ na żywotność i wydajność silnika w Pańskim aucie. Przeraża mnie niekompetencja wielu warsztatowców, którzy nie mając żadnego przygotowania technicznego ignorują znaczenie
katalizatora wycinając i wstawiając w jego miejsce kawałek rury.
Jeżeli chodzi o różnicę pomiędzy katalizatorem z wkładem ceramicznym a metalowym, to szczerze odradzam tę ostatnią opcję. Jak wiadomo katalizator ma za zadanie dopalania /nie spalonych w cylindrze / resztek paliwa.Temperatura wewnątrz katalizatora sięga ponad tysiąca stopni wiec materiał z którego został wykonany jego wkład ma kolosalne znaczenie dla jego prawidłowego działania a przede wszystkim jego żywotności.
Ogólnie wiadomo ,że ceramika jest bardziej odporna na wysokie temperatury a jednocześnie szybciej oddaje ciepło co zapobiega
nadmiernemu nagrzewaniu się katalizatora.Niestety katalizatory
z metalowym wkładem , może po za ceną , nie spełniają pokładanych w nich nadziei. Jeżeli mogę coś doradzić to proponuję jednak zamontować katalizator z wkładem ceramicznym i nie ma to znaczenia czy będzie to Bosal czy też innej firmy. Proszę zwrócić również uwagę czy resztki wkładu nie dostały się do ostatniego tłumika i nie powodują grzechotania. Niestety usunięcie ich nie jest możliwe bez rozprucia tłumika więc pozostaje tylko jego wymiana. Zapomniałem dodać ,że niesprawny katalizator powoduje błędny odczyt sondy lambda przez co komputer pokładowy wariuje i podaje zafałszowane nastawy wtrysku paliwa."
Zapisane
e.jacek Mężczyzna
...teeen-tego...
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Częstochowa
Samochód: Ibiza 6K2 '00 1.9 AGP

« Odpowiedz #65 - Sobota, 26.05.2007, 06:01:18 - NIEPRZECZYTANA »

noooo, :hmm: to jest jakby jasne,chociażby ze względu na to iż współczesne silniki w znacznej mierze opierają swą pracę na danych pozyskiwanych z czujników wszelkiego typu kontrolujących poszczególne stany i położenia urządzeń,i jeśli taki np.katalizator jest "walnięty"to sonda jak najbardziej będzie do sterownika silnika przekazywać błędne dane,a ten z kolei błednie ustawi parametry jego pracy...inna sprawa to - jak poszczególne błedy wpływaja na odczuwalne różnice-jedne mniej -drugie bardziej,ale zawsze to jednak- i jak najbardziej powinniśmy być tego świadomi...na pewno istnieje tu jeszcze aspekt cenowy tego problemu,ale świadomość określa byt...w tym wypadku - naszych autek... :pub:   :pub:
Zapisane

IBIZA ...A MRUCZY JAK PRAWDZIWA KOBIETA
-------------------------------------------------------
WSZELKIE POTRZEBNE ZEZWOLENIA
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #66 - Sobota, 26.05.2007, 18:38:30 - NIEPRZECZYTANA »

A jaka jest srednia zywotnosc tych fabrycznych katalizatorow?? Jest jakis okres p ktorym wypadaloby by to wymienic, albo sprawdzic co i jak?
Zapisane

e.jacek Mężczyzna
...teeen-tego...
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Częstochowa
Samochód: Ibiza 6K2 '00 1.9 AGP

« Odpowiedz #67 - Sobota, 26.05.2007, 21:16:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "emtezet"
A jaka jest srednia zywotnosc tych fabrycznych katalizatorow?? Jest jakis okres p ktorym wypadaloby by to wymienic, albo sprawdzic co i jak?


jednoznacznie nie da się na to odpowiedzieć -zależy to od baaaardzo wielu czynników...styl jazdy,warunki pracy silnika{obciążenie},jakość  i ilość paliwa które w owym musi być zneutralizowane i.t.p-nie miałem przyjemności wymieniać  tego urządzenia-ale widziałem takie  
które pracowały po 200kkm z bardzo dobrym skutkiem.. :roll:
Zapisane

IBIZA ...A MRUCZY JAK PRAWDZIWA KOBIETA
-------------------------------------------------------
WSZELKIE POTRZEBNE ZEZWOLENIA
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #68 - Niedziela, 27.05.2007, 11:50:03 - NIEPRZECZYTANA »

Boże co za bzdety.
Cytat: "jaca76"
Rozprężony wydech / wbrew pozorom / powoduje znaczny spadek mocy silnika oraz wzrost zużycia paliwa. Współczesne silniki mają tak dobrane fazy rozrządu aby max wykorzystać wszystko do ekonomiki ich pracy. I dlatego sprężone / w katalizatorze/ w początkowej fazie spaliny powodują tzw.doładowanie wtórne silnika czyli wywierają znaczny wpływ na max wykorzystanie nacisku na tłok w trakcie suwu pracy.
Doładowanie wtórne? Co to jest :mrgreen: Jaki nacisk na tłok, przecież zawór wydechowy jest zamknięty w czasie suwu pracy.
Cytat: "jaca76"
Zapomniałem dodać ,że niesprawny katalizator powoduje błędny odczyt sondy lambda przez co komputer pokładowy wariuje i podaje zafałszowane nastawy wtrysku paliwa."
O ile sonda nie znajduje się przed katalizatorem, jak to ma miejsce w większości Seatów.
Cytat: "jaca76"
Proszę zwrócić również uwagę czy resztki wkładu nie dostały się do ostatniego tłumika i nie powodują grzechotania. Niestety usunięcie ich nie jest możliwe bez rozprucia tłumika więc pozostaje tylko jego wymiana.
Kolejny farmazon. Ktoś chce zarobić i kity wciska ludziom. Podaj adres tej strony, bo chcę się jeszcze pośmiać.
Zapisane
« Odpowiedz #69 - Niedziela, 27.05.2007, 12:04:29 - NIEPRZECZYTANA »

Zgadzam się w 100 %z Obozem, takich kretyńskich bredni już dawno nie słyszałem, no może oprócz naszego kochanego rządu. Ktoś kto słyszał minimum informacji o zasadzie działania silnika czterosuwowego to się uśmiał do łez.
Zapisane
Macq123
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #70 - Niedziela, 27.05.2007, 16:14:01 - NIEPRZECZYTANA »

A ja musze sie zgodzic czesciowo z powyzsza teoria. Nie dalej jak trzy dni temu wymienilem (tzn mechanik :>) katalizator u siebie, strasznie brzeczal, zaskutkowalo to odczuwalnym lepszym przyspieszeniem, a zarazem spadkiem spalania paliwa wzkazywanym przez komputer o ok 1-1,5 l/100km
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #71 - Niedziela, 27.05.2007, 19:40:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Macq123"
zaskutkowalo to odczuwalnym lepszym przyspieszeniem, a zarazem spadkiem spalania paliwa wzkazywanym przez komputer o ok 1-1,5 l/100km
Nie wiem jak masz sondę/y lambda, ale jeżeli masz w kacie lub za nim to wszystko wyjaśnia.

[ Dodano: 2007-05-27, 20:50 ]
Ad. słów pana specjalisty, to odetkanie układu wydechowego zawsze zmniejsza opory spalin a co za tym idzie, "odmula" silnik. Wracanie spalin do komory spalania spowodowało by zubożenie mieszanki i zmulenie silnika. Dlaczego w układach turbo nie stosuje się wtórnego wykorzystania produktów spalania? Bo dodanie do mieszanki substancji niepalnych, spowoduje zmniejszenie jej kaloryczności i gorsze spalanie lub jego brak.
Zapisane
jaca76 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Seat Cordoba SX 1.8 16V 96r. ADL

« Odpowiedz #72 - Poniedziałek, 28.05.2007, 20:49:13 - NIEPRZECZYTANA »

Ilu fachowców i pseudofachowców tyle teorii...A tak naprawde to cholera wie kto ma racje.
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #73 - Poniedziałek, 28.05.2007, 21:04:16 - NIEPRZECZYTANA »

Doładowanie wtórne, tj. opór stawiany tłokowi przez spaliny przy ich usuwaniu...
Bo co usuwa spaliny z cylindra? Tłok poruszający się do góry w cyklu wydechu...

Część 1-sza tzn. o tym że wybity kat robi zawirowania spalin, jest OK,
bo to jest prawda... Natomiast dalej bajki... Temp. spalin to max. 900*C
w benzynie, 500*C w dieslu, wyższe wartości sugerują błędne proporcje
air-to-fuel... Wywalenie kata i wstawienie rurki jest rozwiązaniem prawidłowym,
a w d00pę dostaje tylko środowisko...
Zapisane
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #74 - Niedziela, 06.01.2008, 19:53:35 - NIEPRZECZYTANA »

Wstawienie rurki w kata zupełnie odbrało mi przyjemność z jazdy powyżej 100km/h,  hałas jest niemiłosierny i do tego nieprzyjemnej barwy. Szukam rozwiązania w postaci najcichszego nieroryginalnego nowego katalizatora np.http://moto.allegro.pl/item290902100_katalizator_nowy_255_zl_do_3000cm3_warszawa.html  Zastanawiałem się też nad tłumikiem w obudowie katalizatora http://moto.allegro.pl/item291627142_tlumik_nie_strumienica_ob_katalizator_vw.htmlJak macie jakieś sprawdzone, konkretne rozwiązanie to podpowiedzcie.
Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
Skocz do: