+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka  (Przeczytany 84123 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #45 - Piątek, 07.04.2006, 18:28:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Cytat: "raby"
Z tego co sie orientuje moj samochod pochodzi z francji  :mrgreen:

Francuzi to zawsze coś dziwnego wymyślą...  :niewiem:


Francuzi  :?:  :?:  a co oni do tego mają skoro auto jest made in Spain  ;-) ... moze ta wersja silnikowa ma dwojakie rozwiazanie umiejscowienia sądy  :?:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #46 - Piątek, 07.04.2006, 19:00:42 - NIEPRZECZYTANA »

ja tez mam auto z francji  i sonde  mam zaraz  za kolektorem  moje zdanie jest takie widzac fotke  wyglada to tak  ze ta sada niby jest w kacie ale jednak wyglada mi na to jak by byla przed nim    , wedlug mnie mozna wywalic kata bez problemu  tyle ze  sonde zapodac w tym samtm miejscu  , zawsze mozna wyciac kata  wybic porcelane  rurka i wstawic go spowrotem  i mamy ladna puszeczke przelotowa po kacie   :mrgreen:
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #47 - Piątek, 07.04.2006, 21:22:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
Francuzi  :?:  :?:  a co oni do tego mają skoro auto jest made in Spain  ;-) ... moze ta wersja silnikowa ma dwojakie rozwiazanie umiejscowienia sądy  :?:

he he zartowałem - ale wiem, że we francuskich samochodach zawsze wymyślą coś, "żeby było trudniej" więc jak samochód wyprodukowany we Francji to może jakieś wynalazki wprowadzili  :mrgreen:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #48 - Sobota, 08.04.2006, 14:53:21 - NIEPRZECZYTANA »

ups ... drobne fopa ... sądy = sondy  :szpieg:  ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Pafa Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Toledo 1M ASV '01

« Odpowiedz #49 - Niedziela, 09.04.2006, 19:54:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "joker"
...wedlug mnie mozna wywalic kata bez problemu  tyle ze  sonde zapodac w tym samtm miejscu  , zawsze mozna wyciac kata  wybic porcelane  rurka i wstawic go spowrotem  i mamy ladna puszeczke przelotowa po kacie   :mrgreen:


Jeśli zostawisz samą pustą puszkę po katalizatorze to dziwięk zapalonego rano auta będzie taki jakbyś poprzedniego dnia rozwalił tłumnik  :mrgreen:
Przy każdym mocniejszym wciśnięciu pedału gazu będziesz słyszał dzwięk rozprężających się gazów w pustej puszce. Uwierz mi nie jest przyjemny  :?
Zapisane
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #50 - Niedziela, 09.04.2006, 21:08:39 - NIEPRZECZYTANA »

dzwiek dzwiekiem  ale  jak ktos chce  odetkac wydech to albo rurka   zamiast kata albo   wybic porcelanke  ,  jesli nic z niej niezostanie  < porcelanyki  w kacie >  to dzwiek  duzo sie niezmieni
Zapisane

czarny26
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Ciechanów

« Odpowiedz #51 - Sobota, 27.01.2007, 18:48:31 - NIEPRZECZYTANA »

witam!!!
Na początek mam pytanie do seat maniaków.  :papa:
Jakie objawy są zapchanego katalizatora?
Czy ktoś się z tym spotkał?
Pytam, ponieważ byłem w moim autku mam następujące objawy. Silnik nie chce pracować w całym zakresie obrotów, dławi się. Dzieje się to przy zimnym i ciepłym silniku. Układ wydechowy jest strasznie gorący wręcz czerwony od temperatury oraz jest duże zużycie paliwa na biegu jałowym pracuje w idealnie. :niewiem:
Zapisane

Toledo II 1.8 20V czerwony diabeł
marcin19
Gość



« Odpowiedz #52 - Sobota, 27.01.2007, 23:35:07 - NIEPRZECZYTANA »

Moze to bydz przez katalizator .

Najlepiej wybic srodek i sprzedac min. mi :) .

Po Wybiciu jest metaliczny dzwiek przy wysokich obrotach . Lub Wstawic strumienice  , katalizator uniwersalny , rurke .
Zapisane
piguu
Gość



« Odpowiedz #53 - Niedziela, 28.01.2007, 12:11:45 - NIEPRZECZYTANA »

Uważam, ze jest to wina kata, jeśli układ sie grzeje i to bardzo - to nic innego... Napisz jeszcze jaki masz przebieg w tym tolku2 bo katalizatory wytrzymują spokojnie 150tys nawet i 200. Jeśli chcesz go usunąć to musisz go wyjąć (uważaj na sonde  ;-) ) dorawać stalowy pręt ok 50cm i wybić z niego całą ceramike z środka.Troszke z tym sie zejdzie bo ciężko sie to wybija  :mrgreen: . Najpierw sprawdź jednak czy faktycznie kanaliki są pozapychane.

Po założeniu - faktycznie słychać taki blaszny dźwięk - to od tego ze zrobiłe sie w nim pusta przestrzeń (pucha) i tak słychać.

Nie zakłądaj strumienicy...bo możesz uszkodzić  silnik !!! Leipiej wspawac rure !!


pozdro
Zapisane
czarny26
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Ciechanów

« Odpowiedz #54 - Niedziela, 28.01.2007, 13:45:49 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
przebieg to 141000.
przy dzisiejszym paliwie to nawet przy małym przebiegu może dojść do zapchania.
mam jeszcze pytanie znacie może jakiś adres internetowy z częściami do seat?
pozdrawiam :pub:
Zapisane

Toledo II 1.8 20V czerwony diabeł
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #55 - Niedziela, 28.01.2007, 15:16:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "czarny26"
znacie może jakiś adres internetowy z częściami do seat?

Nowymi, czy używanymi?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
czarny26
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Ciechanów

« Odpowiedz #56 - Niedziela, 28.01.2007, 15:38:32 - NIEPRZECZYTANA »

Jedne i drugie części wchodzą w grę :rock:
Zapisane

Toledo II 1.8 20V czerwony diabeł
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #57 - Niedziela, 28.01.2007, 20:24:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "czarny26"
Układ wydechowy jest strasznie gorący wręcz czerwony od temperatury oraz jest duże zużycie paliwa

Te objawy swiadcza o zbyt bogatej mieszance paliwowej. Mialem tak gdy pekl mi waz idacy do serwa. Obejrzyj rure wydechowa i swiece. Jesli znajdziesz duzo sadzy to moze nie byc kat a jakies lewe powietrze. Poza tym w takich warunkach kat szybko padnie.
Zapisane

Ziutek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Uniejów
Samochód: Ibiza 97 SXE 1.4 AEX Negro Magico

« Odpowiedz #58 - Sobota, 14.04.2007, 22:21:28 - NIEPRZECZYTANA »

Stało się.
Katalizator się popsuł. Wynik średni, bo po przebiegu 100kkm.
Stanąłem przed dylematem:
włożyć nowy (cena!),
włożyć używkę (wytrzymałość),
użyć przecinaka i usunąć katalizator, wstawiając rurę czy strumienicę (to taka "polska" robota).
Nie zależy mi na jakichś nadzwyczajnych osiągach, większej mocy, czy czymś takim.
Auto ma cicho, dobrze i bezawaryjnie jeździć, niewiele paląc - ostatnio w cyklu mieszanym wychodzi mi, przy spokojnej jeździe, 7l/100.
Poczytałem sobie forum i wyszło, że przy tych założeniach najlepiej byłoby wstawić nowy.
Oczywiście oryginalny w ASO to mrzonka, ponoć 1800 pln.
Ale zastanawiam się nad produktem Lindo Gobex.
Z tego co wyczytałem na forum, są niezłe i przy tym niedrogie. Mam nadzieję, że obie pożądane cechy nadal są aktualne  :hmm:
I tak: Ibiza'04.97, SXE, silnik AEX.
Z oferty katalizatorów uniwersalnych
 link do pdf-a który będzie odpowiedni?
A może lepiej wybrać dedykowany z przyłączami? znów link do pdf-a
Pasuje chyba ten (s. 24) 120.0715?
Co oznaczają Numery O.E.
6K0.131.701H
191.131.701D
191.131.701DX
Są istotne? Czy w sklepie podać tylko symbol 120.0715?
Orientujecie się, jaki to koszt? Pomijając koszty wymiany.
A może powinienem wybrać inne rozwiązanie.
Doradźcie, proszę.
Zapisane

Man & Machine in perfect harmony
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #59 - Sobota, 14.04.2007, 22:30:12 - NIEPRZECZYTANA »

jak chcesz miec cicho to zapomnij o rurce i strumienicy. zostaje Ci katalizator - im lepszy (drozszy) tym cichszy. ja bym bral oryginalna uzywke z wkladem ceramicznym a jak bedzie za drogo to jakis zamiennik nawet z metalowym wkladem - zawsze to bedzie ciszej niz rurka czy strumienica. co do wzrostu mocy, to ja po wycieciu dobrego jeszcze kata i wspawaniu rurki, nie zauwazylem - bylo tylko glosniej.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Katalizator-wymiana, dylematy, teoria i praktyka
Skocz do: