Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Hamulce bębnowe i łożyska  (Przeczytany 110208 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
zima2005 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Toruń
Samochód: Seat Cordoba, 1995, 1,4 gaz+benzyna

« Odpowiedz #105 - Sobota, 10.09.2011, 21:04:40 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie mam takie pytanie, z tego co sobie wydedukowałem to szczęki hamulcowe odpowiedzialne są za hamulec ręczny, czyli mało używany hamulec, czy tutaj też trzeba kłaść nacisk na jakość czy szczęki nie muszą być z górnej półki.
Pytam bo mam do wymiany nic nie ma w bębnach okładzina jest bardzo cienka a ręczny już mi nie trzyma.
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #106 - Sobota, 10.09.2011, 21:31:36 - NIEPRZECZYTANA »

zima2005, trochę mylisz pojęcia. Tylne hamulce również działają w czasie normalnego hamowania, więc spełniają tą samą rolę co przednie tyle, że w nieco mniejszym stopniu. Dlatego stosuje się bębny lub tarcze mniejsze niż na przodzie. Hamulec ręczny to ich dodatkowa funkcja.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #107 - Sobota, 10.09.2011, 22:12:30 - NIEPRZECZYTANA »

Hamulce tylne dają około połowę siły hamowania przednich hamulców, więc nie wiem czy one są takie słabe...
Wg mnie bębny są często zaniedbywane - a szkoda.
zima2005, Kup dobrej firmy szczęki i powinieneś być zadowolony.
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #108 - Sobota, 10.09.2011, 22:24:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
Hamulce tylne dają około połowę siły hamowania przednich hamulców
A to już zależy jak mocno obciążony jest samochód z tyłu. To już korektor siły hamowania ustawia.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #109 - Sobota, 10.09.2011, 22:31:25 - NIEPRZECZYTANA »

aboz, zgadza się. Masz rację. Domyślnie napisałem o samochodzie niezaładowanym.
Co jednak nie zmienia faktu, że nawet takie bębny z tyłu odgrywają dość ważną wg mnie rolę w hamowaniu.
Zapisane
zima2005 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Toruń
Samochód: Seat Cordoba, 1995, 1,4 gaz+benzyna

« Odpowiedz #110 - Niedziela, 11.09.2011, 12:56:39 - NIEPRZECZYTANA »

dzięki za odpowiedź nawet nie wiedziałem o tym mechanika to nie moja bajka, ale staram się czegoś dowiedzieć w tym zakresie nie tylko jeździć.
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #111 - Niedziela, 11.09.2011, 23:58:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Hamulce tylne dają około połowę siły hamowania przednich hamulców

Skąd masz takie dane?
Taka sytuacja może mieć miejsce w pełni załadowanym i obciążonym samochodzie, nie w pustym. Gdyby tak było, każde pełne hamowanie na zakręcie kończyło by się obrotem auta...
Dociążenie dynamiczne przodu auta i odciążenie tyłu ma ogromne znaczenie w procesie hamowania... stąd też korekcja ciśnienia na koła tylne.
Zatem, gdyby odpiąć hamulce tylne i hamować z pełną siłą samym przodem droga hamowania powinna się wydłużyć o połowę. A wcale tak nie jest, owszem wydłuża się, ale różnica jest niewielka.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #112 - Poniedziałek, 12.09.2011, 01:57:50 - NIEPRZECZYTANA »

Leemarvin, nie jestem żadnym ekspertem. Jednak biorąc wydruk hamowania nazwijmy to "statycznego" na przeglądzie technicznym czytam. Przód ~1500N tył ~700N.
Oczywiście w codziennej eksploatacji rozkłada się to inaczej. Coś tam wiem z fizyki więc nie potrzeba mi tłumaczyć ;)
Wiem mniej więcej jak odciąża się tył samochodu przy hamowaniu itp.

Jedynie sprzeciwiam się zaniedbywaniu hamulców tylnych. Zwłaszcza, że bębny są bardzo często kompletnie olewane.
Pozdr ;)
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #113 - Poniedziałek, 12.09.2011, 11:30:17 - NIEPRZECZYTANA »

1,5kN na front to trochę mało :)
Przydało by się koło 1,8-2,0kN...wtedy te 0,7kN na tył jest wartością proporcjonalną.
Zauważ również zachowanie samochodu na próbie stanowiskowej na rolkach, auto zazwyczaj jest odchylone do tyłu oraz następuje przysiadanie zawieszenia tylnego w momencie zwiększania siły hamującej na kołach, czyli korektor umożliwia poprzez ugięcie zawieszenia przepuszczenie większego ciśnienia na koła tylne. Takie zjawisko w warunkach drogowych nie istnieje.
A jeśli chodzi o hamulce tylne, to jak najbardziej powinny być utrzymane w stanie użyteczności, bo jednak po coś tam są...
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
S09 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: PL
Samochód: Cordoba '99, 1.4

« Odpowiedz #114 - Piątek, 28.10.2011, 20:25:13 - NIEPRZECZYTANA »

W jakim położeniu względem szczęk powinna być ta wypustka tłoczka w cylinderku? na dole? na górze?
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #115 - Piątek, 28.10.2011, 20:55:46 - NIEPRZECZYTANA »

Na boku, za szczęką.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
vulture30 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kłobuck
Samochód: Ibiza, 1996, 1F

« Odpowiedz #116 - Sobota, 03.03.2012, 23:25:26 - NIEPRZECZYTANA »

Czy ja mam kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem czy w tej instrukcji jest błąd odnośnie nabijania bieżni?  :-[
Chyba powinno być że obie nabijamy węższa częścią w dół. Inaczej byśmy tam łożysk nie wsadzili. :)

I druga sprawa:
Ja przy okazji wymieniałem cylinderki. Jednego odkręciłem ledwo ledwo. Prawie przewód ukręciłem, ale z drugim już uważałem i niestety zrezygnowałem, bo trzeba bardzo duzo siły żeby go odkręcić od przewodu. Żeby nie uziemić sobie autka mam zamiar kupić od razu ten przewód miedziany i go wymienić.
Da sie go kupić normalnie w sklepie? Bo cos mam problemy żeby taki znaleźć w internecie.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #117 - Niedziela, 04.03.2012, 01:02:26 - NIEPRZECZYTANA »

vulture30, lepiej zaopatrz się w Wurth Rost-Off i klucz oczkowy otwarty.
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #118 - Niedziela, 04.03.2012, 13:26:18 - NIEPRZECZYTANA »

Odkęć cylinderek hamulcowy od tarczy hamulca i kręć cylinderkiem, a nie końcówką przewodu, 100% pewności że przewód hamulca przeżyje i nie ukręci się.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
vulture30 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kłobuck
Samochód: Ibiza, 1996, 1F

« Odpowiedz #119 - Niedziela, 04.03.2012, 20:50:37 - NIEPRZECZYTANA »

Ok, dzięki. Rozejrzę sie za tym odrdzewiaczem.

Leemarvin, tak właśnie robiłem. Jedna strona puściła, ale z drugiej już na prawe dużo siły musiałem użyć i nie ruszyło. Niedługo bede mogł auto w razie czego uziemić na dwa dni to spróbuje i jak cos sie urwie to najwyżej dokupię taki przewód.
Zapisane
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Hamulce bębnowe i łożyska
Skocz do: