Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
Hamulce bębnowe i łożyska
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
6
7
[
8
]
9
10
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Hamulce bębnowe i łożyska (Przeczytany 110204 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
zima2005
Świeżak
Offline
Skąd: Toruń
Samochód: Seat Cordoba, 1995, 1,4 gaz+benzyna
Odp: Hamulce bębnowe i łożyska
«
Odpowiedz #105 -
Sobota, 10.09.2011, 21:04:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
Panowie mam takie pytanie, z tego co sobie wydedukowałem to szczęki hamulcowe odpowiedzialne są za hamulec ręczny, czyli mało używany hamulec, czy tutaj też trzeba kłaść nacisk na jakość czy szczęki nie muszą być z górnej półki.
Pytam bo mam do wymiany nic nie ma w bębnach okładzina jest bardzo cienka a ręczny już mi nie trzyma.
Zapisane
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Hamulce bębnowe i łożyska
«
Odpowiedz #106 -
Sobota, 10.09.2011, 21:31:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
zima2005
, trochę mylisz pojęcia. Tylne hamulce również działają w czasie normalnego hamowania, więc spełniają tą samą rolę co przednie tyle, że w nieco mniejszym stopniu. Dlatego stosuje się bębny lub tarcze mniejsze niż na przodzie. Hamulec ręczny to ich dodatkowa funkcja.
Zapisane
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Hamulce bębnowe i łożyska
«
Odpowiedz #107 -
Sobota, 10.09.2011, 22:12:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
Hamulce tylne dają około połowę siły hamowania przednich hamulców, więc nie wiem czy one są takie słabe...
Wg mnie bębny są często zaniedbywane - a szkoda.
zima2005
, Kup dobrej firmy szczęki i powinieneś być zadowolony.
Zapisane
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Hamulce bębnowe i łożyska
«
Odpowiedz #108 -
Sobota, 10.09.2011, 22:24:41 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: mac456x9
Hamulce tylne dają około połowę siły hamowania przednich hamulców
A to już zależy jak mocno obciążony jest samochód z tyłu. To już korektor siły hamowania ustawia.
Zapisane
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Hamulce bębnowe i łożyska
«
Odpowiedz #109 -
Sobota, 10.09.2011, 22:31:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
aboz
, zgadza się. Masz rację. Domyślnie napisałem o samochodzie niezaładowanym.
Co jednak nie zmienia faktu, że nawet takie bębny z tyłu odgrywają dość ważną wg mnie rolę w hamowaniu.
Zapisane
zima2005
Świeżak
Offline
Skąd: Toruń
Samochód: Seat Cordoba, 1995, 1,4 gaz+benzyna
Odp: Hamulce bębnowe i łożyska
«
Odpowiedz #110 -
Niedziela, 11.09.2011, 12:56:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
dzięki za odpowiedź nawet nie wiedziałem o tym mechanika to nie moja bajka, ale staram się czegoś dowiedzieć w tym zakresie nie tylko jeździć.
Zapisane
Leemarvin
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN
Odp: Hamulce bębnowe i łożyska
«
Odpowiedz #111 -
Niedziela, 11.09.2011, 23:58:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytuj
Hamulce tylne dają około połowę siły hamowania przednich hamulców
Skąd masz takie dane?
Taka sytuacja może mieć miejsce w pełni załadowanym i obciążonym samochodzie, nie w pustym. Gdyby tak było, każde pełne hamowanie na zakręcie kończyło by się obrotem auta...
Dociążenie dynamiczne przodu auta i odciążenie tyłu ma ogromne znaczenie w procesie hamowania... stąd też korekcja ciśnienia na koła tylne.
Zatem, gdyby odpiąć hamulce tylne i hamować z pełną siłą samym przodem droga hamowania powinna się wydłużyć o połowę. A wcale tak nie jest, owszem wydłuża się, ale różnica jest niewielka.
Zapisane
Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Hamulce bębnowe i łożyska
«
Odpowiedz #112 -
Poniedziałek, 12.09.2011, 01:57:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
Leemarvin
, nie jestem żadnym ekspertem. Jednak biorąc wydruk hamowania nazwijmy to "statycznego" na przeglądzie technicznym czytam. Przód ~1500N tył ~700N.
Oczywiście w codziennej eksploatacji rozkłada się to inaczej. Coś tam wiem z fizyki więc nie potrzeba mi tłumaczyć
Wiem mniej więcej jak odciąża się tył samochodu przy hamowaniu itp.
Jedynie sprzeciwiam się zaniedbywaniu hamulców tylnych. Zwłaszcza, że bębny są bardzo często kompletnie olewane.
Pozdr
Zapisane
Leemarvin
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN
Odp: Hamulce bębnowe i łożyska
«
Odpowiedz #113 -
Poniedziałek, 12.09.2011, 11:30:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
1,5kN na front to trochę mało
Przydało by się koło 1,8-2,0kN...wtedy te 0,7kN na tył jest wartością proporcjonalną.
Zauważ również zachowanie samochodu na próbie stanowiskowej na rolkach, auto zazwyczaj jest odchylone do tyłu oraz następuje przysiadanie zawieszenia tylnego w momencie zwiększania siły hamującej na kołach, czyli korektor umożliwia poprzez ugięcie zawieszenia przepuszczenie większego ciśnienia na koła tylne. Takie zjawisko w warunkach drogowych nie istnieje.
A jeśli chodzi o hamulce tylne, to jak najbardziej powinny być utrzymane w stanie użyteczności, bo jednak po coś tam są...
Zapisane
Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
S09
Świeżak
Offline
Skąd: PL
Samochód: Cordoba '99, 1.4
Odp: Hamulce bębnowe i łożyska
«
Odpowiedz #114 -
Piątek, 28.10.2011, 20:25:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
W jakim położeniu względem szczęk powinna być ta wypustka tłoczka w cylinderku? na dole? na górze?
Zapisane
Leemarvin
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN
Odp: Hamulce bębnowe i łożyska
«
Odpowiedz #115 -
Piątek, 28.10.2011, 20:55:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
Na boku, za szczęką.
Zapisane
Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
vulture30
Świeżak
Offline
Skąd: Kłobuck
Samochód: Ibiza, 1996, 1F
Odp: Hamulce bębnowe i łożyska
«
Odpowiedz #116 -
Sobota, 03.03.2012, 23:25:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
Czy ja mam kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem czy w tej instrukcji jest błąd odnośnie nabijania bieżni?
Chyba powinno być że obie nabijamy węższa częścią w dół. Inaczej byśmy tam łożysk nie wsadzili.
I druga sprawa:
Ja przy okazji wymieniałem cylinderki. Jednego odkręciłem ledwo ledwo. Prawie przewód ukręciłem, ale z drugim już uważałem i niestety zrezygnowałem, bo trzeba bardzo duzo siły żeby go odkręcić od przewodu. Żeby nie uziemić sobie autka mam zamiar kupić od razu ten przewód miedziany i go wymienić.
Da sie go kupić normalnie w sklepie? Bo cos mam problemy żeby taki znaleźć w internecie.
Zapisane
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Hamulce bębnowe i łożyska
«
Odpowiedz #117 -
Niedziela, 04.03.2012, 01:02:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
vulture30
, lepiej zaopatrz się w Wurth Rost-Off i klucz oczkowy otwarty.
Zapisane
Leemarvin
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN
Odp: Hamulce bębnowe i łożyska
«
Odpowiedz #118 -
Niedziela, 04.03.2012, 13:26:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
Odkęć cylinderek hamulcowy od tarczy hamulca i kręć cylinderkiem, a nie końcówką przewodu, 100% pewności że przewód hamulca przeżyje i nie ukręci się.
Zapisane
Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
vulture30
Świeżak
Offline
Skąd: Kłobuck
Samochód: Ibiza, 1996, 1F
Odp: Hamulce bębnowe i łożyska
«
Odpowiedz #119 -
Niedziela, 04.03.2012, 20:50:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ok, dzięki. Rozejrzę sie za tym odrdzewiaczem.
Leemarvin, tak właśnie robiłem. Jedna strona puściła, ale z drugiej już na prawe dużo siły musiałem użyć i nie ruszyło. Niedługo bede mogł auto w razie czego uziemić na dwa dni to spróbuje i jak cos sie urwie to najwyżej dokupię taki przewód.
Zapisane
Strony:
1
...
6
7
[
8
]
9
10
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
Hamulce bębnowe i łożyska
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...