Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Hamulce bębnowe i łożyska  (Przeczytany 103610 razy)
0 użytkowników i 12 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #90 - Wtorek, 26.07.2011, 20:29:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
3.   Zakładamy koło, pamiętaj żeby przykręcić wszystkie 4 śruby :P. Opuszczamy podnośnik.
4.   Trzymając koło od góry szarpiemy nim do siebie i dokręcamy nakrętkę (palcami) tak aby był wyczuwalny lekki luz, ja ten krok pominąłem. Luz dokładnie ustawię za kilka dni po kilkudziesięciu kilometrach jak łożyska się ułożą.
ma byc delikatny luz po opuszczeniu a przy podniesieniu kolo ma obracac sie lekko
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #91 - Wtorek, 26.07.2011, 20:45:33 - NIEPRZECZYTANA »

Ogólnie to musisz wykonać takie działanie w stylu "bez sensu".
Najpierw dokręcasz i zaraz odkręcasz. Odkręcasz aż będzie Ci się luźno obracało koło/beben.
Zapisane
pawello Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba, 1996, 1.6i + LPG

« Odpowiedz #92 - Wtorek, 26.07.2011, 21:05:32 - NIEPRZECZYTANA »

Ok, czyli teraz zrobię tak:

1. Podnoszę auto, zdejmuję dekielek, odkręcam nakrętkę
2. Opuszczam samochód, szarpię kołem od góry, dokręcam nakrętkę kluczem do oporu
3. Podnoszę auto, sprawdzam czy koło się kręci, odkręcam nakrętkę tak, aby koło się kręciło

Tak zrozumiałem, z tego co piszecie. (Sory, że tyle razy o tym piszę, ale w tej chwili nie ma mi kto pomóc przy tym, a sam nigdy tego nie robiłem).
Zapisane
dj.skorpion88 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Okolice Białobrzeg i Grójca
Samochód: Seat cordoba vario 2000r 1.6 AKL 101psi

« Odpowiedz #93 - Wtorek, 26.07.2011, 21:20:51 - NIEPRZECZYTANA »

klucz dynanometruczny i 175Nm przerabiałem ostatnio bo robiłem chamulce :-X
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #94 - Wtorek, 26.07.2011, 21:34:14 - NIEPRZECZYTANA »

klucz dynanometruczny i 175Nm przerabiałem ostatnio bo robiłem chamulce :-X
na lozysko stozkowe? :o jaja sobie robisz

pawello, na opuszczonym dokrecasz aby dalo sie wyczuc luz kola, podnosisz i sprawdzasz czy lekko sie obraca
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 26.07.2011, 21:35:16 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
dj.skorpion88 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Okolice Białobrzeg i Grójca
Samochód: Seat cordoba vario 2000r 1.6 AKL 101psi

« Odpowiedz #95 - Wtorek, 26.07.2011, 22:20:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
na lozysko stozkowe? :o jaja sobie robisz
tak podaje Auto data w brew pozorom to nie jest aż taka duża siła
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #96 - Wtorek, 26.07.2011, 22:30:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
na lozysko stozkowe? :o jaja sobie robisz
tak podaje Auto data w brew pozorom to nie jest aż taka duża siła
a ile podaje na dokrecenie kola, szpilek?  :huh:

czy to aby ten sam moment na lozyska 96 i 00?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #97 - Wtorek, 26.07.2011, 22:42:35 - NIEPRZECZYTANA »

Taki moment dokręcenia to jest dla nakrętki na piastę w modelach od 1999 wzwyż, z tym że ja znów z Etosa i serwisu VW wiem, że dokręcenie tej nakrętki to 240Nm. Odkręcając sprawdzałem nawet na kluczu dynamometrycznym, przy jakim momencie nakrętka puści i poszła dopiero przy 220Nm, z tym, że przy odkręcaniu nie ma aż takiego tarcia na gwincie.
Regulacja luzu łożysk raczej powinna się odbywać na zamontowanym kole, nie na samym bębnie.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 26.07.2011, 22:43:52 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #98 - Środa, 27.07.2011, 06:08:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
na opuszczonym dokrecasz aby dalo sie wyczuc luz kola, podnosisz i sprawdzasz czy lekko sie obraca

A po cholerę opuszczać ???

Cytat: Leemarvin
Regulacja luzu łożysk raczej powinna się odbywać na zamontowanym kole, nie na samym bębnie.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #99 - Środa, 27.07.2011, 08:18:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
A po cholerę opuszczać ???
bo ponieważ
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3689.msg263552#msg263552
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
pawello Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba, 1996, 1.6i + LPG

« Odpowiedz #100 - Środa, 27.07.2011, 11:30:43 - NIEPRZECZYTANA »

Ok, zrobiłem mniej więcej tak jak piszecie. Z tym, że nie mogłem zrobić tak, aby koło wcale się nie kręciło, bo musiałbym dużo w to siły włożyć. Odkręcałem nakrętkę tak, aby  koło kręciło się swobodnie (bez większych oporów, kręci się długo). Myślę, że mniej więcej tak było przykręcone przez mechanika, bo do całkowitego poluzowania nakrętki był podobny obrót.

Jeszcze jedna sprawa. Kiedy kręcę lewym kołem słychać tak jakby koło się poruszało po jakimś żwirku. Obraca się ono bez większych oporów, ale słychać takie dziwne coś. Nie jest to ani za głośne, podczas normalnej jazdy nie słychać.
Czy to oznaka kończącego się łożyska?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #101 - Środa, 27.07.2011, 13:58:49 - NIEPRZECZYTANA »

Moze syf w lozysku jest lub ociera szczeka
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #102 - Środa, 27.07.2011, 17:32:20 - NIEPRZECZYTANA »

pawello, bo jak zdejmujesz bęben to powinieneś łozysko profilaktycznie wyczyścić dokładnie (np benzynką) a później przesmarować smarem wysokotemperaturowym. Wtedy masz duże prawdopodobieństwo, że syf sie nie dostanie do środka.
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #103 - Środa, 27.07.2011, 18:30:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
A po cholerę opuszczać ???
bo ponieważ
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3689.msg263552#msg263552

Czytałem ale to jest zbędne. Dura - robił to bez opuszczania i z zegarmistrzowską precyzją na słuch i dotyk. A koła zakładaliśmy w powietrzu - jest to sztuka ale wykonalna - więc pytałem po co opuszczać  :!:
Jak widać co mechanik - to szkoła.
« Ostatnia zmiana: Środa, 27.07.2011, 18:31:37 wysłane przez punchoo » Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #104 - Środa, 27.07.2011, 18:32:30 - NIEPRZECZYTANA »

Kazdy robi jak lubi wazne aby skutecznie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Hamulce bębnowe i łożyska
Skocz do: