Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Hamulce bębnowe i łożyska  (Przeczytany 103621 razy)
0 użytkowników i 14 Gości przegląda ten wątek.
choodini Mężczyzna
^^
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ząbki
Samochód: Była Cordoba '95 1.4 ABD, jest Escort '98 1.6 ghia

« Odpowiedz #60 - Sobota, 04.04.2009, 15:45:32 - NIEPRZECZYTANA »

ja tam z bębnami bym do warsztatu nie pojechał, to nic trudnego. czasochłonne jest czyszczenie, ale jeśli szcżęka, bęben i sprężynki sie kładzie nowe to naprawde chwila moment :)
Zapisane
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #61 - Sobota, 04.04.2009, 21:18:12 - NIEPRZECZYTANA »

Gdybym miał na to czas to czemu nie... ale dla świętego spokoju dałem auto w dobre ręce i wiem, że będę miał przy okazji dobrze naciągnięte linki ręcznego.
Do tego klocki hamulcowe... kuzyn niestety nie miał fachowych narzędzi, a tego nie fachowego skręcił i był do wywalenia.
Przy okazji cały przegląd mechaniki w przednim i tylnym zawieszeniu... zobaczymy co tam słychać...
Zapisane
Piotro Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław i okolice
Samochód: Ibiza FL '00, 1.4 AUD

« Odpowiedz #62 - Niedziela, 02.05.2010, 11:31:29 - NIEPRZECZYTANA »

Wczoraj zabrałem się za wymianę łożyska w kole(tył) bo lekko zaczyna wyć.
Zakupiłem łożyska choć w sklepie nie byli pewni czy można u mnie same łożyska wymienić czy całą piastę trzeba.
Ściągnąłem bęben, odkręciłem śrubę i szok :ninja:  łożyska są za małe czyli czeka mnie jednak wymiana całej piasty z łożyskami :o
Myślałem, że skoro z tyłu mam bębny to same łożyska się wymienia.
Może ktoś z was wymieniał w Ibizie FL łożyska z tyły i wie czy można same łożyska czy całą piastę?
Chcę się upewnić
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #63 - Niedziela, 02.05.2010, 11:38:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Piotro
Może ktoś z was wymieniał w Ibizie FL łożyska z tyły i wie czy można same łożyska czy całą piastę?
Wymieniasz całą piastę. Koszt spory.
Zapisane
benelli Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Bandyta

« Odpowiedz #64 - Niedziela, 02.05.2010, 11:39:42 - NIEPRZECZYTANA »

Całą piastę trzeba wymienić, rok temu ojciec płacił ok. 250zł + robocizna
Zapisane

Piotro Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław i okolice
Samochód: Ibiza FL '00, 1.4 AUD

« Odpowiedz #65 - Niedziela, 02.05.2010, 12:00:49 - NIEPRZECZYTANA »

no cóż jak mus to mus. Piasta już zamówiona cena 200zł.
dzięki chłopaki za potwierdzenie tej smutnej dla mojego portfela wiadomości
Zapisane
Endriu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe...
Samochód: Seat Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #66 - Niedziela, 09.05.2010, 01:31:20 - NIEPRZECZYTANA »

hej
w sob. wymieniłem szczęki plus bębny - tak chwale się :) dzieki Raby (Technogod Tobie też za asystę przy tworzeniu) za instrukcje.Mega przydatna.

Pytanie mam tylko do Tematu 'Zakładanie bębna'

"pkt. 4.Trzymając koło od góry szarpiemy nim do siebie i dokręcamy nakrętkę (palcami) tak aby był wyczuwalny lekki luz, ja ten krok pominąłem. Luz dokładnie ustawię za kilka dni po kilkudziesięciu kilometrach jak łożyska się ułożą."

Po co ten luz na nakrętce? Przecież łożysk nie pogniotę tą nakręteczką :) Dokręciłem grzechotka tak do pierwszego oporu.Nałożyłem smaru i ..hula.

Pozdrawiam i dzieki jeszcze raz za profi instrukcje b.przydatna
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 09.05.2010, 01:32:49 wysłane przez Endriu » Zapisane

"Odważni nie żyją wiecznie.Ostrożni nie żyją w ogóle"
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #67 - Niedziela, 09.05.2010, 09:43:59 - NIEPRZECZYTANA »

Łożyska stozkowe muszą mieć luz bo za kilka tys. Będziesz znów wymieniać.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Endriu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe...
Samochód: Seat Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #68 - Niedziela, 09.05.2010, 14:14:57 - NIEPRZECZYTANA »

aha ok zrobie pare km.żeby się wszystko ładnie poukładało i poluzuje tą nakręteczkę.Dzieki pozdrawiam
Zapisane

"Odważni nie żyją wiecznie.Ostrożni nie żyją w ogóle"
MEGI313 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 1.4 APG 60KM 1998

« Odpowiedz #69 - Wtorek, 23.11.2010, 21:03:14 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich jestem tu nowy i mam takowe pytanko czy ktos by mogl mi powiedziec gdzie sie montuje te blaszki z samoregulatora szczek ktore sa na zdjeciu?

http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_show_pic.php?ax=F&pro=636&art=835766&pic=0&lang_id=PL

Osobiscie sam kiedys wyjolem jedną gdyz wyleciala z bebna a nie moge nigdzie nic znalesc na ten temat..
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 23.11.2010, 21:05:10 wysłane przez MEGI313 » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #70 - Wtorek, 23.11.2010, 21:24:54 - NIEPRZECZYTANA »

to nie pomoglo?
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6966.msg87435#new
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
MEGI313 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 1.4 APG 60KM 1998

« Odpowiedz #71 - Wtorek, 23.11.2010, 21:32:29 - NIEPRZECZYTANA »

Własnie nie bardzo bo tych okrągłych  blaszek nigdzie na zdjeciach nie ma:/ A mi sie wydaje ze u mnie ta zapadka zawsze spada na sam dół i jest ok przez jakis czas a potem musze znów reczny podciagać na linkach a role tego powinien pełnić samoregulator... Chyba ze ja mam jakieś dziwne odczucia a swego czasu wymieniłem bębny, linki i szczęki mimo to po pewnymczasie trza było podciągnąć reczny na śrubkach. A tak jak mówie wyjołem te blaszki przy pierwszej zmianie szczęk tyle że były troche zniszczone i nie wiedziałem gdzie je założyć. Mowa o Seat Ibiza 98 1.4. Chyba że te blaszki są do jakiegoś innego modelu auta?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 23.11.2010, 21:33:56 wysłane przez MEGI313 » Zapisane
pawello Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba, 1996, 1.6i + LPG

« Odpowiedz #72 - Środa, 20.07.2011, 20:36:44 - NIEPRZECZYTANA »

Pozwolę sobie odświeżyć wątek.

Otóż moje hamulce skrzypią w momencie kiedy zdejmuję nogę z hamulca. Wiem już, że mam posmarować te elementy ruchome. Tylko pytanie: czy muszę luzować linki ręcznego? Chciałbym zdjąć tylko tę bębny i posmarować elementy bez wyciągania szczęk. Dam radę to tak zrobić czy muszę wyciągać całe szczęki?
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #73 - Środa, 20.07.2011, 20:47:30 - NIEPRZECZYTANA »

Możesz spróbować z tymi linkami.
Wiesz jak to zrobic?
Zapisane
pawello Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba, 1996, 1.6i + LPG

« Odpowiedz #74 - Środa, 20.07.2011, 21:22:59 - NIEPRZECZYTANA »

Szczerze mówiąc to nigdy tego nie robiłem. Niby to nie jest trudne...

Biorąc pod uwagę to, że nieźle zabuliłem za ostatnia naprawę (szczęki ATE+linki TRW+płyn+robocizna ~400 zł, najwyraźniej bez smarowania, bo mechanik stwierdził, że "tam się nic nie smaruje" i że szczęki są głośne) to wolę już przesmarować sobie sam.

Pytanie tylko, czy zdejmę bęben bez luzowania ręcznego? Nie chciałbym czegoś spierniczyć.
« Ostatnia zmiana: Środa, 20.07.2011, 21:24:04 wysłane przez pawello » Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Hamulce bębnowe i łożyska
Skocz do: