Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Hamulce bębnowe i łożyska  (Przeczytany 103726 razy)
0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #75 - Środa, 20.07.2011, 21:50:45 - NIEPRZECZYTANA »

Nie luzuje się linek do demontażu bębna.
Na rozpieraczu szczęk jest tzw klin, który należy podciągnąć do góry śrubokrętem przez otwór śruby koła w bębnie.
Weź mocną latarkę, odkręć koło i świeć w otwór, który będzie mniej więcej w poziomie z tyłu. Widać tam klin wchodzący w mechanizm szczęk. Po podciągnięciu klina w górę bęben schodzi bez problemów, po odkęceniu oczywiście nakrętki centralnej.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #76 - Środa, 20.07.2011, 22:14:21 - NIEPRZECZYTANA »

Leemarvin, oczywiście masz racje. Jest teraz drugi podobny temat. Przeczytałem tamten odpisałem w tym.
Do zdjęcia bębnów linek się nie rusza.

Ewentualnie jak nie będziesz mógł tak jak pisze Leemarvin, to przez niektórych dopuszczalne jest też zdjęcie bębna "na chama" z tym, że mogą Ci wypaść np talerzyki z bębna. Przykręcasz delikatnie koło i ciągniesz.
Zapisane
pawello Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba, 1996, 1.6i + LPG

« Odpowiedz #77 - Czwartek, 21.07.2011, 10:01:07 - NIEPRZECZYTANA »

Ok panowie, dzięki za odpowiedzi. Dzisiaj jadę kupić smar, ale smarowaniem zajmę się jutro. Także dam jeszcze znać jak mi poszło. :)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #78 - Czwartek, 21.07.2011, 11:14:03 - NIEPRZECZYTANA »

kup miedziowy w sprayu
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
pawello Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba, 1996, 1.6i + LPG

« Odpowiedz #79 - Czwartek, 21.07.2011, 12:17:53 - NIEPRZECZYTANA »

Kupiłem biały w sprayu kierując się opisem.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #80 - Czwartek, 21.07.2011, 12:24:58 - NIEPRZECZYTANA »

tez bedzie dobry
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #81 - Sobota, 23.07.2011, 14:13:23 - NIEPRZECZYTANA »

No i mnie dopadło grzebanie przy kole.
Huczy mi jedno z tylnych łożysk. Znalazłem instrukcje raby'ego.
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6966.0
Kupiłem już zestaw łożysk Fag'a.
Niestety nie wiem w jaki sposób mam ściagnąć łozysko które jest w "środku". Bo wyjąć łożysko zewnętrzne z bębna jest banalnie, ale nie wiem jak ruszyć to drugie (na czopie/śrubie).
Napisałem nieskładnie i bez profesjonalnej terminologii ale mam nadzieje, że wiecie o co mi chodzi :)
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 23.07.2011, 15:24:17 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #82 - Sobota, 23.07.2011, 16:25:27 - NIEPRZECZYTANA »

mac456x9, - powiem Ci wprost weź sobie do pomocy kogoś kto się zna lub to robił choć raz
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #83 - Sobota, 23.07.2011, 18:41:21 - NIEPRZECZYTANA »

punchoo, to to ja już wiem. Problem w tym, że nikogo takiego nie mam "pod ręką". Sezon urlopowy  :eye:

Ale już wiem z kilku fotoporad co i jak wyciągać.
Z drugiej strony to jest forum. Jeżeli coś robiłem przy samochodzie i ktoś się o to pyta to zawsze się staram pomóc.  :)
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #84 - Sobota, 23.07.2011, 19:08:51 - NIEPRZECZYTANA »

Powiem szczerze, że jakieś 2 miechy temu wymieniałem bębny i łożyska w bębnach i do pomocy wziąłem DURA - kolega który robił to kilka razy, to nie obyło się bez problemów / brak odpowiednich narzędzi. Ale z racji, że koło siebie miałem mechanika - to za piwo wspomógł praktyką i brakującymi patentami. Stąd moje przesłanie, że każdy przypadek auta jest indywidualny i szkoda, żeby zostać na lodzie w połowie pracy.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #85 - Sobota, 23.07.2011, 22:47:42 - NIEPRZECZYTANA »

Szlifierka i naciąć szalkę wewnętrzną łożyska na czopie, lub mały ściągacz z dobrymi ostrymi łapkami i też da radę, ale najszybciej to flex i szlifierka... a później przecinak i młotek i zawsze idzie.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
pawello Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba, 1996, 1.6i + LPG

« Odpowiedz #86 - Poniedziałek, 25.07.2011, 18:25:21 - NIEPRZECZYTANA »

Ok, dzisiaj się w to bawiłem. Posmarowałem elementy ruchome i nic już nie skrzypi. Teraz mam przyjemność z hamowania.  :ok:   W sumie problem to tylko miałem z zawleczką, ale kupiłem nowe.

Mam jeszcze takie pytanie: czy to wystarczy jak ręką dokręciłem nakrętkę przy łożysku zewnętrznym? Dokręciłem ją do oporu, ale bez większego wysiłku i tak, żeby ją odkręcić trzeba mocniej ścisnąć.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #87 - Poniedziałek, 25.07.2011, 19:12:49 - NIEPRZECZYTANA »

Nakretki dokreca sie z wyczuciem - z luzem
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #88 - Poniedziałek, 25.07.2011, 23:48:07 - NIEPRZECZYTANA »

pawello najpierw dokręcasz (bez przesady, po kluczu nie skacz  :eye: ) a później luzujesz do chwili gdy beben będzie Ci się luźno obracał.
Zapisane
pawello Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba, 1996, 1.6i + LPG

« Odpowiedz #89 - Wtorek, 26.07.2011, 20:21:04 - NIEPRZECZYTANA »

Kurde, czyli w końcu jak mam to przykręcić :?:  Myślałem, że ta nakrętką ma być luźno? Tzn. dokręciłem ją do tego momentu, w którym stawia opór. W ogóle nie używałem klucza - dokręcałem lekko palcami.

Czyli co z tego, co widzę, znowu mam rozkręcać te bębny? :P
Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Hamulce bębnowe i łożyska
Skocz do: