Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Hamulce bębnowe i łożyska  (Przeczytany 103608 razy)
0 użytkowników i 11 Gości przegląda ten wątek.
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #45 - Wtorek, 24.06.2008, 11:23:21 - NIEPRZECZYTANA »

Ja robiłem sobie zdjęcia cyfrówką, i złożenie szczęk zajęło mi 15min.
Czyli, możliwe, że trzeba wymienić cylinderek?
A zresztą tak jak punchoo dobrze mówi, robiłeś szybko, to teraz nie działa, bo coś pewnie pomieszałeś.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #46 - Środa, 25.06.2008, 21:00:28 - NIEPRZECZYTANA »

Kolego wszystko robiłem dokładnie, przesadziłem z 15-stoma minutami.
Prawdą jest, że trzeba się przykładać, i można zamknąć tą dyskusje.

Napisano: Wtorek, 24.06.2008, 21:55:32


Leemarvin, co oznacza, że "rozpierak nie lał"?
Na co zwrócić uwagę?
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #47 - Środa, 25.06.2008, 21:50:24 - NIEPRZECZYTANA »

Patrz uważnie czy przypadkiem nie ma miejsc zatłuszczonych, mokrych, zalanych płynem. Drugie to delikatnie naciśnij tłoczki rozpieraka do wewnątrz, czy gdzieś się nie blokują, lub nie chodzą za lekko.
A wogóle to wypadało by sprawdzić ciśnienie jakie podawane jest na tylne hamulce, skoro coś jest nie tak z tyłem.
A może poprostu nie założyłeś klina blokującego na rozpieracz, ten od luzowania szczęk do zdjęcia bębna, wtedy takie cuda się dzieją właśnie.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #48 - Piątek, 27.06.2008, 08:29:16 - NIEPRZECZYTANA »

Na 99% jest to kwestia wyrobionego bębna, już w sobotę będzie wszystko wiadomo:)

Napisano: Czwartek, 26.06.2008, 16:50:07


Witam
A więc nie wytrzymałem do weekendu i wymieniłem z kolegą bębny i szczęki wczoraj wieczorem.

Łożyska wbijaliśmy sami ( posłużyły na do tego tuleje i rury o odpowiedniej średnicy).
Sprężynki zostały wyczyszczone, cylinderki nie ciekły więc również zostały.

Pedał stał się twardszy ( nie zapada się tak w podłogę). W sobote zmieniam klocki z przodu na ATE, ponieważ też mam już zużyte, spodziewam się wtedy, że pedał będzie jeszcze twardszy.

Zakupiłem również nowy płyn hamulcowy, będziemy  odpowietrzać.

Po wymianie również napisze jakie zmiany. Koszt wymiany ( bębny 100zł+szczęki 60zł+smar do łożysk 10zł)
Nie odnotowałem objawów pulsowania tylnych hamulców, w tej chwili samochód hamuje płynnie i jednostajnie.
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Piątek, 27.06.2008, 08:30:47 wysłane przez kaszeszczuk » Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
pados Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: SEAT CORDOBA VARIO 1997

« Odpowiedz #49 - Wtorek, 21.10.2008, 08:14:43 - NIEPRZECZYTANA »

Jakie polecacie szczęki do Cordoby Vario  1.4 z 1998 r. ?
Dodatkowo mam jeszcze jedno pytanie czy są tam szczęki 180-tki czy 200-tki ? :'(

Edit by aboz: Scalone. Opcja szukaj się kłania.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 21.10.2008, 16:50:49 wysłane przez aboz » Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #50 - Wtorek, 21.10.2008, 08:40:02 - NIEPRZECZYTANA »

Różnie były dawane, najłatwiej zmierzyć bęben. A szczęki to TRW możesz kupic.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #51 - Wtorek, 21.10.2008, 17:35:55 - NIEPRZECZYTANA »

Pytanie, czy pzy wcisnietym hamulcu noznym, mozna obrocic kolo, beben rekami ? Mialem ostatnio problem z hamulcami bo mi sie grzaly tylne kola, przeczyscilem wszystko, odpowietrzylem, ale wlasnie po wcisniecu hamulca noznego beben moge obkrecic rekoma, a kolo to juz wogole lekko chodzi. Na szczekach jest jeszcze troche miesa, bo jakies 4mm, poza tym reczny trzyma jak żyleta. Co moze byc przyczyna tak slabych hamulcow ?

Dodam, ze cylinderek rozpiera najpierw tylna czesc, a po mocnym przytrzymaniu hamulca dopiero wychodzi czesc blizej srodka auta. Cylinderki do wymiany ?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #52 - Wtorek, 21.10.2008, 19:10:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kozak
czy pzy wcisnietym hamulcu noznym, mozna obrocic kolo, beben rekami ?
nie ma takiej opcji :-X
Cytat: kozak
Co moze byc przyczyna tak slabych hamulcow ?
cos zle poskladane :-\
Cytat: kozak
reczny trzyma jak żyleta
na 3 zabku juz lapie?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #53 - Wtorek, 21.10.2008, 19:11:49 - NIEPRZECZYTANA »

RAczej stawiam na korektor. Cylinderki są do zmiany gdy leją, co widać po zdjeciu bębna. A kwestia czy można obrócić kołem, to też nie do końca tak jest, jeśli miałeś auto w górze, belka poszła mocno w dół, korektor ustawił się w pozycji praktycznie zamknięcie dopływu ciśnienia do hamulców kół tylnych, więc mogło tak być, chyba że miałeś auto na ziemi.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 21.10.2008, 19:14:37 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #54 - Wtorek, 21.10.2008, 21:34:03 - NIEPRZECZYTANA »

Auto bylo w gorze gdy obracalem kolem. Co do recznego to trzyma na 3 zabku, po zwolnieniu auto chodzi leciutko, poskladalem wszystko dobrze, cylinderki nie leja, ubytkow plynu nie ma.
Chyba podjade na jakas stacje obslugi i sprawdze jak hamuja te tylne kola, skoro ma znaczene czy podniose belke.

Chyba, ze macie jakis inny sposob.

pzdr
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #55 - Środa, 22.10.2008, 09:21:41 - NIEPRZECZYTANA »

Podnieś auto, niech koła będą w górze i wtedy podnieś belkę razem z kołami do góry, żeby korektor mógł zwiększyć ciśnienie na koła tylne.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #56 - Wtorek, 31.03.2009, 20:18:10 - NIEPRZECZYTANA »

i czas odgrzebać trochę temat...  :)
w moim aucie wczoraj okazało się, że tylne prawe koło hamuje o 50% słabiej niż lewe. Rzecz jasna, że koło trzeba zdjąć i zobaczyć co się dzieje. Linki ręcznego zmieniałem na nowe pół roku temu. Jakiś czas temu ręczny podchodzi nieco wyżej. Wstępnie wygląda na to, że cały mechanizm nadaje się do czyszczenia, a przede wszystkim do smarowania.
Po przeczytaniu całego wątku mam kilka pytań i proszę o wskazówki w odpowiedziach:
1. Jakim smarem smarować elementy ruchome i które elementy można smarować?
2. Co to znaczy zużyte bębny? Co jest zużyte? Te okrągłe dekielki od środka są już mocno wytarte, czy mechanizm rozpierający od środka? Po czym poznać, że są zużyte, lub jeszcze się nadają?
3. Auto ma przejechane ponad 110 tys. czy wymieniać cały zestaw jak sugerował mdavid lub tak jak zrobił punchoo?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 31.03.2009, 20:33:28 wysłane przez Semir » Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #57 - Wtorek, 31.03.2009, 20:21:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Semir
Rzecz jasna, że koło trzeba zdjąć i zobaczyć co się dzieje
to chyba wiadomo a jak już ktos Ci to rozbierze bo nie myślę żebyś był w stanie to zrobić..to niech wymieni Ci szczęki i jak nie wymieniałeś bębnów nigdy to koniecznie i sam bęben...
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #58 - Wtorek, 31.03.2009, 20:48:17 - NIEPRZECZYTANA »

Bęben jak sama nazwa wskazuje, to ten duży "dekielek" zaraz za felgą, dość mocno pewnie zardzewiały. Zdejmujesz bęben z czopka, macasz paluchem powierzchnię cierną bębna, czy jest mocnooo wytarty rant na brzegu. Potrzysz na szczęki, w jakim są stanie, czy są mocnoo zdarte z jednej strony. Jesli sa, to do zmiany.
Polecam kupić sobie zestaw naprawczy hamulców QuickBrake, masz tam wszystkie sprężynki, kołki, podkładki nowe, trzeba to zmianić. Rozpierak czyścisz szczotą, żeby się świecił jak psu jajca.
Montujesz wsio do kupy, tylko sobie najpierw popatrz dobrze przed rozebraniem jak to jest złożone, bo się pogubisz.
Zakładasz bęben, regulujesz łożysko, sprawdzasz na kole, regulujesz ponownie i bedzie. Nie zabrudź czopa pod łożysko, zasmaruj dobrze łożysko w bębnie, zasmaruj elementy metalowe ruszające się po sobie, czyli rozpieram na szczękach, tyle, więcej nic nie smaruj, bo się tylko więszky syf robi.
Powodzenia, bo trochę roboty jest.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #59 - Piątek, 03.04.2009, 18:38:04 - NIEPRZECZYTANA »

trochę roboty jest... stąd auto pojechało dzisiaj na warsztat z nowymi klockami i kompletem nowych bębnów. Diagnoza? Hmmm... do końca to okaże się w poniedziałek co tam jeszcze jest do wymiany  :o 
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Hamulce bębnowe i łożyska
Skocz do: