+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Co to jest ??
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co to jest ??  (Przeczytany 15123 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #15 - Wtorek, 16.01.2007, 13:29:46 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem kiedys wyjmowaną skrzynie i po ponownym zamontowaniu były podobne objawy
tzn. przy nagłym przyspieszanu coś strasznie waliło jakby przeskakiwało ...churgot straszny.
Samochód powędrował wraz ze mna na podnosnik .
Mechanicy poluzowali poduchy i kazali mi zapalic silnik i kilkakrotnie przegazować.
Silnik i naped sie ułozyły , a oni dokrecili poduchy i od tamtej pory odstukac spoko.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
shemkel
Gość



« Odpowiedz #16 - Wtorek, 16.01.2007, 13:51:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "michal_vario"
rusze powoli a potem pedal do dechy w pewnym momendzie kola traca przyczepnac i cos strasznie zaczyna napier...c jakby koło podskakiwało a amorek walil w kielich


Miałem tak kilka razy przy ostrych startach - też myślałem że coś z zawieszeniem i pojechałem do ASO żeby sprawdzili - zawias (wahacze, amory, elementy metalowo-gumowe, półosie i cała reszta) OK, po czym zostałem podsumowany: "No tak duża stopa to i ciężka ;). Prawdopodobnie zawias tłucze na wahaczach elementy gumowe nie są w stanie stłumić takich obciążeń. Proszę spróbować nie startować tak ostro, a jeśli już to nie puszczać gwałtownie sprzęgła do końca tylko z wyczuciem." Podziękowałem i pojechałem i faktycznie jeżeli nie strzela się ze sprzęgła można piszczeć i nic ale przy strzale ze sprzęgła tłucze.

BTW
Kilka razy byłem na wyścigach stritrejserów i też zauważyłem w kilku przypadkach (inne samochody niż Seat) takie samo zachowanie się zawieszenia przy starcie.

No cóż ja na mechanice znam się tak jak na balecie :mrgreen: ile sam się dowiedziałem/ zaobserwowałem tyle napisałem.
Zapisane
michal_vario
Gość



« Odpowiedz #17 - Wtorek, 16.01.2007, 15:00:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Gizmo"
Wlasnie wpadlo mi do glowy ze moze odlecial Tobie obciaznik na prawej polosi, taki gumowy pierscien albo sie przesunal i jest niewysrodkowany.i i moze to to trzesie

Pozdrawiam Gizzi


wczoraj przy wymianie amorow widzialem ze jest taki pierscien na polosi. ale czy sie przesunal to nie wiem  :niewiem:

[ Dodano: 2007-01-16, 15:04 ]
Cytat: "Tracer"
Miałem kiedys wyjmowaną skrzynie i po ponownym zamontowaniu były podobne objawy
tzn. przy nagłym przyspieszanu coś strasznie waliło jakby przeskakiwało ...churgot straszny.
Samochód powędrował wraz ze mna na podnosnik .
Mechanicy poluzowali poduchy i kazali mi zapalic silnik i kilkakrotnie przegazować.
Silnik i naped sie ułozyły , a oni dokrecili poduchy i od tamtej pory odstukac spoko.


No jest to jakis pomysł, bo poduchy mialem wymieniane wszystkie po kolei. ale nie bylo zadnego ukladania na poluzowanych srubach.
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #18 - Wtorek, 16.01.2007, 15:05:03 - NIEPRZECZYTANA »

Gdyby sie przesunal, powinienies to zobaczyc, przewaznie pozostawia slad w miejscu gdzie byl oryginalnie, ale skoro jest to male prawdopodobienstwo ze to jego wina.
 :niewiem: pomysly sie koncza  :niewiem:
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
michal_vario
Gość



« Odpowiedz #19 - Wtorek, 16.01.2007, 15:24:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Gizmo"
Gdyby sie przesunal, powinienies to zobaczyc, przewaznie pozostawia slad w miejscu gdzie byl oryginalnie, ale skoro jest to male prawdopodobienstwo ze to jego wina.
 :niewiem: pomysly sie koncza  :niewiem:


własnie koncze sie pomysły... w sobote jestem umowiony ze znajomym mechanikiem to popatrzymy na te polosie i poduchy i wydech. Bo nic innego juz nie zostało :)
Zapisane
Pawel25071979 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Seat IBIZA 1.9 TDI, 2001, 90KM

« Odpowiedz #20 - Wtorek, 16.01.2007, 15:30:07 - NIEPRZECZYTANA »

siemka.
Ja tam nie jeste expertem ale mam kilka uwag, ponieważ tez miałem podobne objawy jak miałem Audi A4 1.8 T ( 150 KM ):
- Stuki w zawieszeniu przy jezdzie po nieruwnościach, nie zawsze przy skręconych kołach: co sprawdziłem i wymieniłem ?
Wszystkie amory dobre, zadnych luzów w zawieszeniu, poduszki nowe, nowe wachacze, łączniki tez sprawne. Mechanik oglądał wiele razy i to nie jeden i nic . Po prostu nic. Mówił wszystko jest ok. A ja dalej to miałem.
Wymieniłem przegób, i jaki był efekt? CISZA I SPOKUJ, żadnych stuków puków, poważnie. Nigdy nie myślałem że to wina przegubu. A co dodam, ściągnięty przegób nie był uszkodzony, był cały, bez oznak zatarcia czy czego kolwiek.

Tak więc jak chcesz to sprubuj wymienić jeszcze przegób od strony słyszanych stuków.
Zapisane
erixon
Gość



« Odpowiedz #21 - Wtorek, 16.01.2007, 17:17:51 - NIEPRZECZYTANA »

ja tez zalecalbym zeby przyjrzec sie przegubowi...
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 16.01.2007, 23:00:47 - NIEPRZECZYTANA »

Potwierdzam -przegób albo źle ustawione poduszki pod silnikiem i skrzynią.
Pierścień wyważający na półosi jakby się urwał albo przesuną co gożej to by przy dużych prędkościach dawał zanać, albo i nie -bardziej przeguby, łożyska, i elementy zawieszenia dostałyby w dupę. W audi 80 miałem podoby objaw i wymieniłem przegub i się skończyło tylko u mnie w przeciwieństwie do Pawła...  przegub był roz....y
(nie zauważyłem braku manszety w porę) i co ciekawe nie hałasował na zakrętach a miał luzy i już się prawie zacierał. :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
michal_vario
Gość



« Odpowiedz #23 - Wtorek, 23.01.2007, 09:13:00 - NIEPRZECZYTANA »

Wiec tak, zaden przegób :) to walenie przy gazowaniu to kolanko od rury wydechowej walilo o wózek gdzie jest przekładnia kierownicza :) Po tej operacji spokój przy gazowaniu. Wogole do wczoraj auto chodzilo pieknie bez zadnych drgań potem znowy cos sie przestawilo o jak skrecam w prawo i przyspieszam to czuje drgania przenoszace sie po calej podlodze :) pewnie  tłumik gdzies sie opiera :)
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #24 - Wtorek, 23.01.2007, 11:25:27 - NIEPRZECZYTANA »

ja walczyłem przez 1,5 roku z dzowniącym tłumikiem i w końcu odpuściłem - może chodzi o poduchy pod silnikiem, ale nie mam zamiaru tego teraz robić. Wali mi o karoserię przy konkretnej prędkości obrotowej - koło 1300 obr/min i koło 2600 obr/min. Przyzwyczaiłem się, bo ten dźwięk jest mniej drażniący niż wszystko, co mi się udało uzyskać moim kombinowaniem (jak było mniej dzwonienia, to karoseria się trzęsła :P)
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
michal_vario
Gość



« Odpowiedz #25 - Wtorek, 23.01.2007, 13:47:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "heartless"
ja walczyłem przez 1,5 roku z dzowniącym tłumikiem i w końcu odpuściłem - może chodzi o poduchy pod silnikiem, ale nie mam zamiaru tego teraz robić. Wali mi o karoserię przy konkretnej prędkości obrotowej - koło 1300 obr/min i koło 2600 obr/min. Przyzwyczaiłem się, bo ten dźwięk jest mniej drażniący niż wszystko, co mi się udało uzyskać moim kombinowaniem (jak było mniej dzwonienia, to karoseria się trzęsła :P)


to chyba u mnie jest to samo  :los:
Zapisane
danman1 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: IRL
Samochód: Cordoba Coupe Cupra

« Odpowiedz #26 - Piątek, 26.10.2012, 16:50:03 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Mam pytanie do was, przesiadlem sie na 1.8T i ogladajac silnik znalazlem takie czujniki.
Zapewne wy wiecie o co chodzi ale Ja nawet nie wiem czego szukac po necie.
Jakby ktos mogl powiedziec za co sa odpowiedzialne:
1.
2.

Oczywiscie zdjecie podgladowe
Zapisane

bogus Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Leon 1M, 2004, ASV

« Odpowiedz #27 - Poniedziałek, 03.12.2012, 12:22:40 - NIEPRZECZYTANA »

Odczytaj nr części z obudowy - najprawdopodobniej ciąg 9 cyfr i kilku liter - i poszukaj na sieci, na zdjęciu mało co widać.
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Co to jest ??
Skocz do: