Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Rozrząd (głównie silnik ALM)
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Rozrząd (głównie silnik ALM) (Przeczytany 17447 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
pmk
Gość
Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Sobota, 12.11.2005, 22:45:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dopadła mnie konieczność zmiany rozrządu (po święcie Matki Boskiej Pieniężnej, a więc już niedługo). Jak wszystkim zapewne wiadomo (a może to ja tkwię w błędzie) w ramach wymiany rozrządu na pewno trzeba zmienić pasek i rolkę napinającą a część osób uważa że również pompę wody (czy warto to robić?).
W poszukiwaniu tańszych części (a może ktoś mi poleci tanie, dobre i sprawdzone źródło) zadałem kilka pytań sprzedającym na Allegro i dostałem takie informacje:
1. pasek Bosch 59zl napinacz Niemiecki Ruvill 125zl (+ oferta wymiany za 80 zł)
2. rozrząd 164zł kpl. (skf i gates)
3. rozrzad 165 zl (pasek gates, rolka ruville)
4. 67 ZŁ ZESTAW ROZRZĄDU SKF
(o dziwo w skład tego zestawu wchodzi pasek i napinacz)
5. pasek GATES - 5428XS - cena 85zł (lub BOSCH - trochę tańszy) , rolka napinająca VKM 11106 - cena ok 125zł i do tego pompa wodna jako rolka prowadząca - cena ok 150-165zł
6. 145zł - kompletny z napinaczem INA[/list]
Teraz pytanie do Was - szanowni grupowicze: jaki rozrząd wybrać i dlaczego? Ile powinna kosztować wymiana i gdzie warto to zrobić - może macie do polecenia jakiś wartsztat (Warszawa albo jeszcze lepiej linia Otwocka) albo któryś z grupowiczów sam dłubie zarobkowo?
A tak swoją drogą to może by stworzyć gdzieś na stronie klubowej katalog cen części oraz cen napraw i przeglądów ? Ja jestem za i obiecuję, że (jeśli powstanie) będę zasilał go uzyskanymi informacjami.
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #1 -
Sobota, 12.11.2005, 22:53:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
witam
wymieniałem niedawno jak miałem 160 kkmów na pase Gates i jakąś rolke nazwy nie pamietam .Części kosztowały chyba w sumie 200 a robocizna 100.gdzięś tu juz o tym pisałem ,trza poszukac pompy nie wymieniałem bo po co
jak zacznie piszczec to wtedy ,wczesniej nie.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Jobski
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #2 -
Niedziela, 13.11.2005, 01:18:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
tylko pmk ma TDI tam jest trochę drożej niż w benzynce
ostatnio jak gadałem z mechanikiem to chyba podał mi cenę 450zł za wszysrko z wymianą
Zapisane
Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
pmk
Gość
Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #3 -
Niedziela, 13.11.2005, 10:16:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Jobski"
tylko pmk ma TDI
No widzisz - niestety nie. Tak jak wpisałem w profilu - moje autko to: Cordoba 1,6 ALM, 2000 Signo.
Oczywiście jak ktoś chciałby się zamienić na silniki to chętnie dobre TDI (ze skrzynią, elektroniką itp.) przyjmę w zamian za moją benzynkę przyjmę :wink:
Paweł
Zapisane
paf
Świeżak
Offline
Skąd: Radom
Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #4 -
Poniedziałek, 26.06.2006, 15:31:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Tracer"
trza poszukac pompy nie wymieniałem bo po co
jak zacznie piszczec to wtedy ,wczesniej nie.
A jak już zaczęła popiskiwać, to ile kilosków można jeszcze bryknąć?
Mechanik powiedział, że póki nie cieknie to można jeżdzić.
Trochę nie chce mi sie wierzyć w takie stwierdzenie i nie chciałbym w najlepsze dni wakacji pompy wody robić(albo nie daj Boże na wyjeździe?)
Co Wy na to?
Zapisane
Pozdro.Paf
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #5 -
Czwartek, 29.06.2006, 19:54:16 -
NIEPRZECZYTANA
»
skoro temat dotyczy głownie rozrządu w silniku ALM moje pytanko brzmi ... czy ktoś moze podac jakie jest oznaczenie fabrycznego paska rozrzadu i rolki napinajacej w tym silniku
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
marek.o
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza 1.4
Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #6 -
Sobota, 01.07.2006, 15:25:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam,mam pytanie odnosnie rozrzadu w silniku AKK 1.4.Chodzi mi o koło pasoew od paska wielo rowkowego które trzeba odkrecić czy ono jest zamocowane na czterech srubach M8 czy na tej jednej centralnej i jaki to klucz jest od tej centralnej jesto jakis torx tak mi sie wydaje tylko nie wiem jaki to rozmiar.I jeszcze jedno pytanie czy na coś zwrócić uwage przy wymianie paska i rolki i czy jakiś problem może wystąpić przy wymianie rozrzadu w tym silniku.Pozdrawiam.
Zapisane
Seb2006
Świeżak
Offline
Skąd: Bielsko
Samochód: ibiza 1.6 1999r
WWW
Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #7 -
Sobota, 01.07.2006, 15:51:11 -
NIEPRZECZYTANA
»
to kolo jest przykrecane tymi 4 srubami nie trzeba odkrecac sruby centralnej walu korbowego. Zwrocic uwage trzeba na ustawienie silnika na znakach i na odpowiedni naciag paska
Zapisane
marek.o
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza 1.4
Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #8 -
Sobota, 01.07.2006, 16:00:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Krótko i na temat a nie dużo brakowało bym kupiłten klucz tylko go w sklepie nie bylo.Dzieki .
Zapisane
Wolf
Gość
Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #9 -
Niedziela, 02.07.2006, 22:55:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
Skoro jesteśmy w temacie rozrządu mam pytanko co ile należy wymieniać rozrząd w Cordobie SX z silnikiem 1.6 8V AFT (prezebieg/lata)???
Zapisane
Valgaar
Animator :-)
Moderator
Offline
Skąd: Śląsk
Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #10 -
Poniedziałek, 03.07.2006, 20:45:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
90k (zalecane wczesniej) lub 5 lat (ale te 5 lat to nie jestem na 100% pewien ale tak mi jakoś wychodzi z obliczeń)
Zapisane
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #11 -
Wtorek, 04.07.2006, 09:11:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
większość Seatów ma zalecana wymianę co 90 kkm (ksiażka serwisowa ) ale z praktyki to wiekszośc ludzików chyba wymienia juz przy 60 kkm ... u siebie tez sie przybieram z wymiana na dniach ... 5 lat uzytkowania juz mija mimo iz nie mam jeszcze pełnych 60 kkm ale po co ryzykowac z remontem gowicy dla kilkuset zł
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
Witex1
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX
Jaki klucz na śrubę mocującą koło rozrządu do wału korbowego?
«
Odpowiedz #12 -
Sobota, 06.12.2008, 15:15:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam.
Mam pytanie, jak w temacie do "Uzytkowników technicznych". Silnik to 1.4 AEX. Samochód to ibiza chyba z 96r. Ja mam cordobę 97r. z tym samym silnikem i wydaje mi się, że nasadka będzie 12-kątna ale rozmiaru nie mam czym złapać. Nigdy jeszcze nie miałem potrzeby tego rozkręcać a zobowiązałem się znajomym, że im taki klucz kupię.
Jeśli odpowiedź nie sprawi kłopotu to proszę o info.
Pozdrawiam.
«
Ostatnia zmiana: Sobota, 06.12.2008, 15:30:38 wysłane przez Witex1
»
Zapisane
Witex1
Seat Cordoba 1.4 AEX '97
Leemarvin
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN
Odp: Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #13 -
Sobota, 06.12.2008, 17:42:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
Sześciokątna, M10, standartowo klucz 17, więc i na 12-kątny łeb podejdzie.
«
Ostatnia zmiana: Sobota, 06.12.2008, 18:55:20 wysłane przez Leemarvin
»
Zapisane
Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
skosztuj
Świeżak
Offline
Samochód: Cordoba 2001 1.6 ALM
Odp: Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #14 -
Poniedziałek, 29.06.2009, 13:15:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam
Mam Cordobę 2001r 1.6 ALM przebieg 72tys wymieniam rozrząd
pasek i rolkę już mam, kwestia czy wymieniać pompę wody
koszt spory pompy 100-140zł i bardziej kłopotliwa wymiana.
Na razie nie piszczy nie cieknie.
Zapisane
Strony: [
1
]
2
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Rozrząd (głównie silnik ALM)
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...