+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Temperatura ponad 90C !!!!!
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Temperatura ponad 90C !!!!!  (Przeczytany 115566 razy)
0 użytkowników i 26 Gości przegląda ten wątek.
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #90 - Sobota, 05.07.2008, 13:54:01 - NIEPRZECZYTANA »

no właśnie wiem... cód, że nie zagotowałem do tej pory...

myślałem, żeby silnik podłączyć do świateł dopóki nie naprawię tego - włączam światła - włącza się wentylator :D :D

Ja niestety nie znam się technicznie jak podłączyć na krótko wentylator. Widziałem tylko, jak elektryk zwarł w kostce od wentylatora dwa bieguny i wentylator działał na I biegu i na II biegu bez zarzutu. Być może jakoś można go podłączyć do świateł, ale nie wiem gdzie i jak go podpiąć.
Zapisane
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #91 - Sobota, 05.07.2008, 14:42:13 - NIEPRZECZYTANA »

OK... mała foto-instrukcja ;)


1. Czujnik temperatury:
http://kuczy.republika.pl/cordoba/silnik/silnik01.jpg

2. Silnik wentylatora i jego poszczególne kabelki:
http://kuczy.republika.pl/cordoba/silnik/silnik02.jpg
http://kuczy.republika.pl/cordoba/silnik/silnik03.jpg

3. Włącznik wentylatora przymocowany do chłodnicy
http://kuczy.republika.pl/cordoba/silnik/silnik04.jpg
http://kuczy.republika.pl/cordoba/silnik/silnik05.jpg

4. Gniazdo odłączone do czujnika i jego oznaczenia
- zwierając GRUBYM przewodem  końcówkę [+12V] z końcówkami [I BIEG] [II BIEG] włącza się wentylator
http://kuczy.republika.pl/cordoba/silnik/silnik06.jpg

5. Ciekawostki: zwarte końcówki przy pomocy Amperomierza i jego wskazania - dlatego napisałem, żeby zwierać przewody grubym przewodem - pobór prądu  4,82A (1 bieg) i 8,72A (II bieg)
http://kuczy.republika.pl/cordoba/silnik/silnik07.jpg
http://kuczy.republika.pl/cordoba/silnik/silnik08.jpg

Jeżeli na końcówce [+12V] włącznika nie ma napięcia - nalezy sprawdzić bezpiecznik nr. 19 (30A) - gdyż przez niego jest zasilany ten włącznik.

Uff - mam nadzieję, że komuś się przyda.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 05.07.2008, 15:00:30 wysłane przez kuczy » Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #92 - Sobota, 05.07.2008, 14:49:36 - NIEPRZECZYTANA »

to można wrzucić do działu instrukcje...  :)
Zapisane
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #93 - Sobota, 05.07.2008, 21:35:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Semir
Być może jakoś można go podłączyć do świateł, ale nie wiem gdzie i jak go podpiąć.

Właśnie podpiąłem...
a więc.. odciągnąłem gumę od złącza czujnika i wcisnąłem kabelek do korytka gdzie siedzi blaszka biegu I
labelek przeprowadziłem przez zamknięcie klosza lampy.. i drugą końcówkę wcisnąłem pod blaszkę od świateł dziennych

UWAGA - bezpiecznik nr 1 (światło lewe) jest tylko 10A, więc powinien się spalić - mi się nagrzewał a lampa świeciła o wiele ciemniej.. więc... zamieniłem go miejscami z bezpiecznikiem od wentylatora nr 19 (30A).
Teraz temperatura stabilizuje się na ciut ponad połowę skali (piniżej 2/3 zakresu), co szczerze mówiąc cieszy mnie bardzo... - do momentu naprawy mam działającą prowizorkę.
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #94 - Niedziela, 06.07.2008, 06:21:42 - NIEPRZECZYTANA »

Najprościej uruchomić wentylator przez wstawienie zwory do wtyczki zdjętej z czujnika temperatury.Wystarczy kawałek drutu lub spinacz ale nie może to dotknąć do masy :!:
Tam są 3 zaciski "damskie" .
Trzeba pokombinować bo jeden jest prądowy a 2 to biegi wentylatora ;)
Nie ma żadnego ryzyka zwarcia.
mozna sie jedynie wystraszyć jak wentylator wystartuje ;)
ten sposób ma tę zaletę ,że startuje po załaczeniu stacyjki i do wyczajenia biegu wentylatora też ją trzeba załaczyć.
Do stałego działania lepiej załaczyc I bieg ,bo pobór pradu jet mniejszy.
Ale jesli będzie gorąco i wskazówka przekroczy czerwone pole to bieg II ;)
Przy sprawnej chłodnicy I powinna wystarczyć .
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 06.07.2008, 06:27:47 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #95 - Niedziela, 06.07.2008, 07:25:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
startuje po załaczeniu stacyjki i do wyczajenia biegu wentylatora też ją trzeba załaczyć.

Chyba jesteś w błędzie - na drodze akumulator - wiatrak nie ma stacyjki (albo masz inaczej skonstruowaną instalację):



Wiatrak może pracować jeszcze po wyłączeniu stacyjki do momentu uzyskania pożądanej temperatury.
Przy okazji.... nasze instalacje są proste jak paczka gwoździ - i awaria czegokolwiek z tego obwodu nie będzie widoczna w VAGu :( - jedyne co, to zobaczymy zmierzoną temperaturę cieczy chłodzącej..

Cytat: Tracer
Najprościej uruchomić wentylator przez wstawienie zwory do wtyczki zdjętej z czujnika temperatury

Zobacz 2 posty wyżej  :) :

4. Gniazdo odłączone do czujnika i jego oznaczenia
- zwierając GRUBYM przewodem  końcówkę [+12V] z końcówkami [I BIEG] [II BIEG] włącza się wentylator
http://kuczy.republika.pl/cordoba/silnik/silnik06.jpg



Przy okazji - na 90% włącznik wentylatora (3-pinowy) ma oznaczenie: 191959481C
wygląda tak:



Temperatuta załączenia biegu I wynosi  84-95 stopni,
Temperatura załączenia biegu II wynosi 91-102 stopnie.

(dane ze strony http://www.thesaabsite.com/9000/9000cooling.htm)
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 06.07.2008, 08:02:15 wysłane przez kuczy » Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #96 - Niedziela, 06.07.2008, 15:38:18 - NIEPRZECZYTANA »

Tak masz rację ,że obwód wentylatora jest poza stacyjką  ;)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #97 - Niedziela, 06.07.2008, 20:40:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kuczy
Teraz temperatura stabilizuje się na ciut ponad połowę skali (piniżej 2/3 zakresu), co szczerze mówiąc cieszy mnie bardzo... - do momentu naprawy mam działającą prowizorkę.

szkoda, że ja już nie mam takiej możliwości. Woda się zagotowała i głowica do planowania oraz wszelkiego rodzaju inne rzeczy do naprawy i ustawienia z tym związane.  :(
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #98 - Poniedziałek, 07.07.2008, 05:59:16 - NIEPRZECZYTANA »

Mnie tam po jakimś czasie od zagotowania poleciały jedynie uszczelniacze od zworów,
i tak swoje juz przelatały. Ktoś Cie wkręca w ta wymianę uszczelki i koszty  :(
Uszczelniacze da sie wymienic bez ściagania i planowania głowicy, tyklo trzeba umieć  :)
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 07.07.2008, 06:02:16 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #99 - Poniedziałek, 07.07.2008, 07:19:10 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem czemu mają polecieć uszczelniacze, ale wiem, że uszczelka lubi polecieć przy przegrzaniu autka. A dość łatwo to stwierdzić. Wizualnie i mierząc ciśnienie na cylindrach.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #100 - Poniedziałek, 07.07.2008, 16:21:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
Tak masz rację ,że obwód wentylatora jest poza stacyjką  ;)
dla ciekawostki dodam ze vectra 1 (1,6) ma przez stacyjke  :o
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #101 - Poniedziałek, 07.07.2008, 16:50:44 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie

Efekt teraz jest taki, że woda jak się zagrzeje to zaczyna bulgotać. Dobrze to widać przy odkręconym zbiorniku od płynu - zaciąga się do układu powietrze. Uszczelka na pewno dziurawa to i głowice trzeba wyrównać, co nie? to jest aluminium, więc mogło się wygiąć czy jakoś tak... nie wiem, nie znam się... jakbym to widział rozebrane to bym był u siebie...  :o 
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #102 - Wtorek, 08.07.2008, 05:45:24 - NIEPRZECZYTANA »

Woda jak się gotuje to też bulgoce  ;D
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #103 - Wtorek, 08.07.2008, 09:46:02 - NIEPRZECZYTANA »

Ja tylko informacyjnie napiszę, że po wymianie czujnika temperatury (25zł) i włącznika termicznego wentylatora (20zł) już mi ładnie wsio działa - przy okazji poszła do wymiany uszczelka pod czujnikiem temp (3zł)

przy okazji - włącznik wentylatora:  191959481C84 - liczba po literze C odpowiada temperaturze załączania I biegu (oryginalnie miałem 95st i 102st, teraz mam 84st i 95st) - i chyba nawet wolę tak - niby troszkę chłodniej, ale znów dla silnika różnica kilu stopni chyba nie robi.. a ja mam spokojną głowę !
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #104 - Czwartek, 10.07.2008, 17:11:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Semir
Efekt teraz jest taki, że woda jak się zagrzeje to zaczyna bulgotać.
Jesteś pewny że to jak piszesz, powietrze? To są ewentualnie spaliny. Odkręć korek i przystaw nos. Jak to będą spaliny, to masz do wymiany uszczelkę. jak krótko jeździłeś na felernej to może obejdzie się bez planowania głowicy. Myślę że powodem twoich kłopotów jest pompa wody lub termostat. Sprawdzałeś czy pompa tłoczy a termostat się otwiera?

A żebym to ja wiedział skąd to powietrze się bierze.... bulgoce i tyle... resztę sprawdzi mechanik. A przyczyną był termostat, który szlak trafił... może też faktycznie cosik z pompą się dzieje, nie wiem. Teraz będę szukał termostatu metalowego bo plastyki u mnie nie zdają egzaminu (ten typ tak ma)  :( 

Napisano: Wtorek, 08.07.2008, 21:40:36


dzisiaj już coś więcej się dowiedziałem... pękła obudowa termostatu. To znaczy nie termostat (wkład), a to co ją otacza. Ten plastyk w który wsuwa się termostat. Więc pewnie wszystkie rurki dochodzące do tej obudowy trzeba było odkręcić i założyć całą nową obudowę od termostatu. Wobec tej sytuacji wydaje się, że głowica jest uratowana i nic się jej nie przydarzyło, planować nie trzeba....  ;D  Ale dokładnie wszystkiego dowiem się jutro...  :)

Napisano: Środa, 09.07.2008, 19:48:21


no i po sprawie. Głowica wytrzymała, uszczelka też  ;D Pękła obudowa termostatu, ale tak bardzo dziwnie bo w środku. W środku jest taki krzyżak plastykowy i on się przesunął bo pękł i coś tam jeszcze od niego odpadło. Stąd wkładając sam wkład termostatu inaczej leżał. Przy otwarciu się, mógł się o coś zahaczać, potem przy zamykaniu mógł być już skrzywiony, aż w pewnym momencie się nie otworzył.... to taka moja filozofia  ;D
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 10.07.2008, 17:17:25 wysłane przez Semir » Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Temperatura ponad 90C !!!!!
Skocz do: