+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...  (Przeczytany 187719 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #135 - Poniedziałek, 01.02.2010, 08:50:54 - NIEPRZECZYTANA »

wcale nie niebieski tez jest plyn chlodniczy na bazie glikolu etylowego
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #136 - Poniedziałek, 01.02.2010, 08:52:49 - NIEPRZECZYTANA »

no tak ale w zbiorniczku raczej powinno być widać czy ma różowy czy niebieski..
a spryski to jest kilka opcji.. ja ostatnio wlałem 5L i za 5 min nie było :).. uszczelka która jest między pompka a zbiorniczkiem znalazła się w zbiorniczku
Zapisane
body69 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lipno
Samochód: IBI FL 1.9 Tdi

« Odpowiedz #137 - Poniedziałek, 01.02.2010, 13:56:33 - NIEPRZECZYTANA »

nie noo i dupa.. ubyło mi troche płynu ze zbiorniczka.. oczywiscie chlodzącego i mala plama pod autkiem.. ktoś mi powie co posprawdzać i gdzie??
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #138 - Poniedziałek, 01.02.2010, 21:32:03 - NIEPRZECZYTANA »

nie noo i dupa.. ubyło mi troche płynu ze zbiorniczka.. oczywiscie chlodzącego i mala plama pod autkiem.. ktoś mi powie co posprawdzać i gdzie??
Wcześniej pisałeś, że nie widzisz żadnych wycieków ani od góry ani od dołu... obawiam się, że tak on-line to nikt Ci gotowej recepty nie da.
Moja rada: sprawdź jeszcze raz czy nie widać wycieków. Przy dobrym oświetleniu powinno być widać, jeżeli cieknie płyn chłodniczy - jak wysycha zostawia charakterystyczny osad.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #139 - Wtorek, 02.02.2010, 00:08:09 - NIEPRZECZYTANA »

i plyn bedzie ciekl jak jest zimny na cieplym nie zauwazyesz
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
body69 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lipno
Samochód: IBI FL 1.9 Tdi

« Odpowiedz #140 - Wtorek, 02.02.2010, 01:28:38 - NIEPRZECZYTANA »

noo i albo jestem slepy ;d albo 2 godziny szukałem i nic nie widzialem.. po czym zostawilem gazety w garazu i po 2h nic nie znalazlem.. wiec nie mam pojęcia;) skąd się te slady biorą.. jutro znowu sprawdze i zobaczymy.

Kys.. poprostu chyba jak jest ciepły wydaje się ze jest go wiecej :) nie wiem jak to jest albo tak na to wygląda :)
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #141 - Wtorek, 02.02.2010, 01:32:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: body69
poprostu chyba jak jest ciepły wydaje się ze jest go wiecej
bo tak jest!
zawsze na zimnym silniku - zwlaszcza przy -15 poziom plynu spada

to jaki kolor plunu w zbiorniczku w koncu masz?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
body69 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lipno
Samochód: IBI FL 1.9 Tdi

« Odpowiedz #142 - Wtorek, 02.02.2010, 01:53:17 - NIEPRZECZYTANA »

no zielony xD  napewno on nie jest niebieski :PP niebieski mam w spryskiwaczach ;P wiec jak dla mnie jest  to mega dziwne.. skąd te plamy się biorą to nie mam pojecia;) jesli jutro pojde rano i bedą plamy.. to pojade do mechanika niech sprawdzi mi dokładnie to :)

ps. w zbiorniczku spryskiwaczy tyle ile bylo tyle jest xD ;)
Zapisane

Jaspis Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8

« Odpowiedz #143 - Wtorek, 02.02.2010, 07:16:49 - NIEPRZECZYTANA »

kiedyś mój ojciec miał problem z wyciekającym płynem chłodniczym... podobnie jak ty nie mógł namierzyć skąd się lało...   pojemnik pękł i przy zwiększeniu ciśnienia tym pęknięciem wylewał się plyn...  ciśnienia brak, szczelina w ogóle nie widoczna     niech ci kobieta powie jaki to kolor :)  może nie rozróżniasz:)
Zapisane

Wiewiur Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Słupsk
Samochód: Leon '01, 1.9 TDI 110KM ASV New Beetle '99 1.9 TDI 90KM ALH

« Odpowiedz #144 - Sobota, 22.05.2010, 08:29:40 - NIEPRZECZYTANA »

Kolej na mnie niestety...
Więc po kolei. Jak jadę po po ok 20 km pojawia się alarm na wskaźniku temperatury wody (temp.90st, wskaźnik na środkowej kresce może 1mm za kreską). Zatrzymuję się. Maska w górę patrze nie ma płynu w zbiorniczku. Odkręcam delikatnie korek ulatuje z niego ciśnienie (dość sporo) i płyn wraca na poziom min. Wieczorem dolewam wody do układu do poziomu maks (na zimnym silniku). Rano jadę do pracy sytuacja się powtarza.
Po przeczytaniu kilku tematów do tej pory stwierdziłem:
- oleju nie przybywa,
- układ na 100% jest odpowietrzony,
- wymieniłem korek od zbiorniczka (jest dalej to samo).
Wydaje mi się, że pozostaje tylko uszczelka :evil: bo już pomysłów innych z moim mechanikiem nie mamy.
EDIT:
Zauważyłem też że mam mokro pod zbiorniczkiem wyrównawczym
« Ostatnia zmiana: Sobota, 22.05.2010, 12:38:49 wysłane przez Wiewiur » Zapisane

Cepan023 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ciechanów
Samochód: Cordoba '01, 1.9 TDI ASV był, teraz VW Passat B5 FL 1.8T+LPG

« Odpowiedz #145 - Sobota, 22.05.2010, 09:24:55 - NIEPRZECZYTANA »

no uszczelka pod głowicą albo pęknięta głowica, dwa wyjścia są, jakby poszło do oleju albo na odwrót to wiadomo że uszczelka a tak to nie wiadomo a głowica to już większy koszt,

miałem podobnie wysokie ciśnienie w układzie chłodzacym węże jak skała, ale płyn aż tak nie uciekał, wolniej tylko mnie powstrzymało pękniecie węża bo sie przytarł o oslone wentylatora i zroziłem odrazu uszczelkę, to mi powiedział że już tłoki się białe robiły i lada moment miał bym kawe z mlekiem w silniku.
Zapisane
Wiewiur Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Słupsk
Samochód: Leon '01, 1.9 TDI 110KM ASV New Beetle '99 1.9 TDI 90KM ALH

« Odpowiedz #146 - Sobota, 22.05.2010, 09:36:07 - NIEPRZECZYTANA »

właśnie najbardziej mnie ta głowica martwi bo to już są naprawdę spore koszta...
Zapisane

fonfel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: krakow/okolice niepołomic
Samochód: toledo II 1999/2000 1.8 20V AGN taki był teraz MPK Kraków

« Odpowiedz #147 - Sobota, 22.05.2010, 10:00:36 - NIEPRZECZYTANA »

a są plamy pod autem  :?: bo jeśli tak to uszczelka pod głowicą, jeżeli nie widać śladu uciekającego płynu (wszędzie jest sucho) prawdopodobnie uszczelka przepaliła się miedzy cylindrami i cały płyn który znika zostaje po prostu wyrzucony na układ wydechowy i zaraz znika
Cytat: Wiewiur
głowica martwi bo to już są naprawdę spore koszta...
tu masz racje wymiana uszczelki i splanowanie głowicy :)
Zapisane

"...Do? przodu wciąż jedź,niech to będzie credo Twe...!"

SEAT Auto Emocion
Wiewiur Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Słupsk
Samochód: Leon '01, 1.9 TDI 110KM ASV New Beetle '99 1.9 TDI 90KM ALH

« Odpowiedz #148 - Sobota, 22.05.2010, 10:14:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: fonfel85
tu masz racje wymiana uszczelki i splanowanie głowicy
źle mnie zrozumiałeś. Uszczelka i planowanie - no trudno z tym już się pogodziłem, mechanik mi radzi też zrobić "hydraulike", niby będzie lepiej chodził.
ja się bardziej boję, że jest pęknięta głowica  :( Nie wiem czy da się to sprawdzić.
Zapisane

fonfel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: krakow/okolice niepołomic
Samochód: toledo II 1999/2000 1.8 20V AGN taki był teraz MPK Kraków

« Odpowiedz #149 - Sobota, 22.05.2010, 10:23:09 - NIEPRZECZYTANA »

na oko nie sprawdzisz czy jest głowica pęknięta :eye:  głowice sprawdzić musisz pod kątem szczelności
« Ostatnia zmiana: Sobota, 22.05.2010, 10:44:58 wysłane przez fonfel85 » Zapisane

"...Do? przodu wciąż jedź,niech to będzie credo Twe...!"

SEAT Auto Emocion
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
Skocz do: