+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Turbina nie laduje.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Turbina nie laduje.  (Przeczytany 113792 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #45 - Poniedziałek, 23.02.2009, 21:05:48 - NIEPRZECZYTANA »

Jakbbyś podpinał VAGa to zerknij w temperatury, może przy okazji czujnik padł.
Zapisane

hudy85 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r

« Odpowiedz #46 - Sobota, 07.03.2009, 22:43:17 - NIEPRZECZYTANA »

czujniki ok ,proba ponownych logow -bezskuteczna. Okazalo sie ze ich nie zapisuje...nie mam pojecia dlaczego.
To co jeszcze zauwazylem na postoju ,przy gazie w podloge do 5k obr. i zwolnieniu ,obr spadaja normalnie ,ale czasami strasznie go dlawi i szarpie cala buda do momentu az zgasze silnik i uruchomie ponownie. Albo nie chce przekroczyc 3000...podkreslam iz dzieje sie tak tylko czasami.
Kat wtrysku w grupie 0 wacha sie w przedziale 50-55 ,czy to jest poprawna wartosc?
W ktorym momencie powinna poruszac sie sztanga z gruszki przy zaworze EGR ? Jak sprawdzic czy dziala ona poprawnie?
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #47 - Niedziela, 08.03.2009, 12:23:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: hudy85
To co jeszcze zauwazylem na postoju ,przy gazie w podloge do 5k obr.
Chyba nie lubisz swojego autka.
Cytat: hudy85
Kat wtrysku w grupie 0 wacha sie w przedziale 50-55 ,czy to jest poprawna wartosc?
Prawdopodobnie OK, o ile paliwo i płyn ciepły.
Cytat: hudy85
W ktorym momencie powinna poruszac sie sztanga
Podczas przyspieszania i zwalniania, kiedy odczytane ciśnienie w dolocie jest różne od wymaganego. Inaczej: kiedy zmienia się wysterowanie zaworu N75.
Cytat: hudy85
Jak sprawdzic czy dziala ona poprawnie?
Zlogować auto.
Zapisane

hudy85 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r

« Odpowiedz #48 - Niedziela, 08.03.2009, 13:12:27 - NIEPRZECZYTANA »

owszem ,nie lubie :evil:  kopiłem je z myślą iż jazda nim będzie sprawiać przyjemność a nie utrudniać życie :'(
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #49 - Niedziela, 08.03.2009, 14:43:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: hudy85
owszem ,nie lubie :evil:  kopiłem je z myślą iż jazda nim będzie sprawiać przyjemność a nie utrudniać życie :'(
Jak będziesz go tak traktował to nie odwdzięczy Ci się niezawodnością.
Zapisane
bartekf27 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Pruszcz Gdański
Samochód: Cordoba '03, 1.9 TDI ATD

« Odpowiedz #50 - Poniedziałek, 09.03.2009, 06:51:16 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
mam podobny problem turbina nie ładuje. posiadam cordobe 2003r po chip-e z silnikiem ATD wszystko grało bez zarzutów. jakiś czas temu zauważyłem że na 5-biegu przy prędkościach 180-200km/h (tylko na 5-biegu nie wiem czy to ma coś wspulnego) odłańcza turbo. wchodzi na tryb awaryjny. byłem na kompie i wyskakuje opis "za duże doładowanie krytyczne" . wyczyściłem EGR i turbine miałem zdiętą i turbo w idealnym stanie tak powiedział mechanik. co mamrobić?????????
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #51 - Wtorek, 10.03.2009, 21:13:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: bartekf27
co mamrobić?????????
Sprawdzić N75... Jak? Jest na forum, poszukaj...
Zapisane
Vir3us Mężczyzna
Zwolennik MOCY TDI...
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kłodzko
Samochód: Seat Ibiza 6k GT TDI+

« Odpowiedz #52 - Wtorek, 10.03.2009, 23:38:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: the_ozyrys
Sprawdzić N75...
to podstawa the_ozyrys  :)  dobrze radzi
Cytat: bartekf27
po chip-e
to mnie zaciekawiło to takie wróżenie z palca ale może tuner dal za dużo koksu i przy końcu może za bardzo rozpędzać się dmuchawa 8)  tak wiec może być to tez ale sprawdź n75 i wszystkie wężyki podciśnienia czy są szczelne a później będziemy szukać dalej.
Zapisane

110km 235nm@140km i 312nm
bartekf27 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Pruszcz Gdański
Samochód: Cordoba '03, 1.9 TDI ATD

« Odpowiedz #53 - Środa, 11.03.2009, 07:37:52 - NIEPRZECZYTANA »

wcześnie bujał do końca ile na budziku i bez żadnego problemu. jeżdil zajefajnie ;D ale teraz do 180 km/h jak buza a potam dupa. mam jechać za tydzień do jakiegoś gościa i ma sprawdziś w turbinie ciśnienie i zobaczymy co powie
Zapisane
Vir3us Mężczyzna
Zwolennik MOCY TDI...
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kłodzko
Samochód: Seat Ibiza 6k GT TDI+

« Odpowiedz #54 - Czwartek, 12.03.2009, 00:30:58 - NIEPRZECZYTANA »

Zrobić logi dynamiczne niech gość sprawdzi odrazu kąt wtrysku  w logach wszystko wyjdzie niech ustawi przeplywke na blokach pomiarowych ciśnienie turbiny i dawkę i jeśli jest kumaty to będzie wszystko wiedział ale sprawdź to co ci napisałem wyżej w poście bo możesz na darmo tylko jechać jeśli to jakiś twój znajomy to postaraj się o kopie logów i wklej to doradzimy jak coś  8)
Zapisane

110km 235nm@140km i 312nm
hudy85 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r

« Odpowiedz #55 - Sobota, 14.03.2009, 19:09:50 - NIEPRZECZYTANA »

Chlopaki ,powiedzcie mi jeszcze... Czy turbinke na postoju powinna krecic?
Zauwazylem ze kiedy odpale auto ,po chwili sztanga podnosi sie i turbinka obraca...
Czy wezyk ktory idzie do akumulatora cisnienia powinien powietrze sprezac czy zasysac?
Ten wezyk kiedy odlacze ,turbinka przestaje krecic ,w momencie kiedy zatykam go palcem ,znowu laduje.
Czy to poprawne dzialanie?
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #56 - Sobota, 14.03.2009, 19:41:46 - NIEPRZECZYTANA »

Turbina zawsze się kręci, nie ma możliwości fizycznej, żeby ją odpiąć całkowicie.
Grucha na turbinie działa u Ciebie (ASV - zmienna geometria) na podciśnienie,
kiedy jest na niej ciśnienie atmosferyczne geometria ustawia się na mniejsze
ładowanie, a kiedy jest podciśnienie - geometria ustawia się na maksymalne...

Aby sprawdzić, czy turbo&węże&N75 są w porządku, najlepiej użyć VAGa...
Zapisane
hudy85 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r

« Odpowiedz #57 - Sobota, 14.03.2009, 20:09:55 - NIEPRZECZYTANA »

tyle ze sztanga zostaje podciagnieta maksymalnie ,kiedy leciutko przygazuje opuszcza sie po czym po chwili znow podciaga i turbo laduje...
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #58 - Sobota, 14.03.2009, 20:19:47 - NIEPRZECZYTANA »

No i dobrze. Prawidłowo. Taki cytat z jakiegoś forum:
"sterowanie turbiną VTG jest na podcisnieniu , odpalasz -silownik wciaga sztange (pozycja max cisnienie turbiny ) ,depczesz /cisnienie w dolocie rosnie do zadanego z mapy ,N75 zmniejsza podcisnienie i grucha na turbo popuszcza sztange /cisnienie w dolocie jest ograniczane.

Na poczatku kiedy przyspieszasz kierownice sa ustawione tak ze kat ataku spalin na lopatki jest najwiekszy i turbo pompuje z max mozliwa wydajnoscia zalezna od "obiciazenia" turbo(przekroje rur w dolocie i takie tam) oraz dynamiki gazow wylotowych. Takie polozenie kierownic uzyskujesz puszczajac cale podcisnienie z vacum pompy na silownik (N75 zamkniety, wsp wypelnienia impulsu w 4 polu 011 minimalny).
Jak sobie tak przyspieszasz w pewnym momencie dynamika gazow wylotowych jest tak duza, ze cisnienie w dolocie wytwarzane przez turbo staje sie za duze i zeby je ograniczyc ecu wysterowuje (owtiera impulsowo, wypelnienie na pozycji 4 w kanale 011 rosnie) n75 powodujac zmniejszanie podcisnienia podawanego na szilownik, w ktorym sprezyna zaczyna "wypychac sztange" - bez podcisnienia, kiedy zawor n75 jest zupelnie otawrty i pompa vacum nie wysysa powietrza z silownika sprezyna ustawia kierownice tak, ze kat natarcia jest najmniejszy -> najmniejsza wydajnosc turbo. "
Zapisane

the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #59 - Sobota, 14.03.2009, 20:27:53 - NIEPRZECZYTANA »

KKKKris, ubiegłeś mnie kolego...  :) Wrzucę jeszcze dla jasności poglądówkę:

Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Turbina nie laduje.
Skocz do: