+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Turbina nie laduje.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 12   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Turbina nie laduje.  (Przeczytany 113744 razy)
0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
Awest Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Tarnowskie Góry
Samochód: Cordoba '97 GT TDI

« Odpowiedz #15 - Piątek, 26.09.2008, 14:10:28 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mialem to samo, jak sie rozpedzalem to czsem super 170 i ciaglo a czesciej do 140 i wylaczenie turbiny. Trzech mechanikow ogladalo i trzy diagnozy (tyrbina walnieta, zawor n75 a nawet zle ustawiony rozrzad) i przez przypadek sam znalazlem przyczyne a mianowicie na scianie grodziowej miedzy komora a kabina leci chyba piec wezykow z podcisnienia jeden byl w trzech miejscach przetarty a drugi w jednym. Wymiana kosztowala 14zl. Autko sprawdzone bo od wymiany prawie dwa miesiace jazdy plus jedna trasa (Polska-Niemcy-Polska) gdzie zamknalem licznik 200 :).
« Ostatnia zmiana: Piątek, 26.09.2008, 14:14:39 wysłane przez Awest » Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #16 - Sobota, 27.09.2008, 11:40:34 - NIEPRZECZYTANA »

Dla mnie masz nieszczelnosc na wezykach doprowadzajacych cisnienie do N75 albo samo N75 sie pierdzieli...
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #17 - Sobota, 27.09.2008, 13:23:10 - NIEPRZECZYTANA »

N75 byl walniety, zalozylem nowy i wszystko hula jak nalezy :)
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #18 - Poniedziałek, 19.01.2009, 21:20:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: dragon135
Mam nadzieje że to tylko n75
Zamiast N75 wstaw ten od EGRa, a N75 na miejsce sterującego EGR. Jak będzie różnica to na 90% N75 do wymiany.
Cytat: dragon135
W środę jeszcze raz pod kompa podjadę
Jeśli tylko, żeby zczytać błędy i jest to płatne to sobie daruj. Podjedź do kogoś kto się zna na diagnostyce tdików.
Zapisane

dragon135
Gość



« Odpowiedz #19 - Środa, 21.01.2009, 13:32:49 - NIEPRZECZYTANA »

a więc byłem u mechanika i:
Po podpięciu
17958 P1550 Charge pressure na jednym VAGu
na innym ten sam błąd opisany po Polsku(ciśnienie doładowania-różnica doładowania)
Po skasowaniu i przejażdżce ten sam.
Co to konkretnie może oznaczać??
Był też 01281 intake menif.flap ch over valve N239 ale po skasowaniu i przejechaniu się znikł
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #20 - Środa, 21.01.2009, 16:20:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: dragon135
17958 P1550 Charge pressure na jednym VAGu
Cytat: dragon135
Co to konkretnie może oznaczać??
Turbina prawdopodobnie przeładowuje. Do sprawdzenia N75, siłownik turbiny, kierownice.
Wklep w google nr błędu 17958 i jakieś słowo związane z dieslem (tdi, vag, vag-com...) Myślę, że sporo się naczytasz.
Zapisane

dragon135
Gość



« Odpowiedz #21 - Środa, 21.01.2009, 23:55:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Wklep w google nr błędu 17958 i jakieś słowo związane z dieslem (tdi, vag, vag-com...) Myślę, że sporo się naczytasz.
wklepałem i naczytałem się ale jedni piszą jedno a 2dzy co innego. Na jakimś forum koleś stwierdził że miał z tym kodem i okazało się że przepływomierz. Chyba wyłożę talary i skieruje się do konkretnego majstra a jak znajdę coś grosza to może i program mi napisze. Jak się coś dowiem to napisze bo w pt mam do niego dzwonić i umówię się na konkretną wizytę
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #22 - Czwartek, 22.01.2009, 06:16:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Cytat: dragon135
Mam nadzieje że to tylko n75
Zamiast N75 wstaw ten od EGRa, a N75 na miejsce sterującego EGR. Jak będzie różnica to na 90% N75 do wymiany.
Próbowałeś? To pierwsza rzecz jaką można sprawdzić.
Zapisane

dragon135
Gość



« Odpowiedz #23 - Piątek, 23.01.2009, 23:56:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Próbowałeś? To pierwsza rzecz jaką można sprawdzić.
nie próbowałem, samemu nie wiem czy dałbym rade to zrobić bez zepsucia czegoś. Miałem przełożyć przepływomierz z B5 ale mama albo rozmiar za mały albo za duży klucz. W passacie inny rozmiar i w seacie inny. Tak jak w/w  umówię się z majstrem i będzie git  ;)

Napisano: Czwartek, 22.01.2009, 15:22:06


majster powiedział że 85% regeneracja turbiny i coś wspomniał o 750 zł za tą przyjemność. Kazał wstąpić w środę więc jeszcze mam czas do namysłu.Cena szokująca czy do przyjęcia??
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #24 - Sobota, 24.01.2009, 10:45:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cena standard, jak popatrzysz na Allegro, to tam jest 700 ale + przesyłka no i ofkorz
demontaż/montaż we własnym zakresie, więc powiedziałbym że majster ma dobrą cenę...
Zapisane
dragon135
Gość



« Odpowiedz #25 - Piątek, 30.01.2009, 18:54:51 - NIEPRZECZYTANA »

Niechętny wydania 750ciu zł na regeneracje turbiny u jednego majstra, kilka dni przed podstawieniem auta na reg... udałem się do innego. Podpiął VAG, siadł na siedzeniu pasażera i sprawdzał, przepływomierz dobry, turbina dawała za duże ciśnienie. Po podjechaniu z powrotem do warsztatu zaproponowałem zamiankę N75 i EGR, niestety nie pomogło. Mechanik stwierdził że pewnie kierownice zasyfione. Środek czyszczący nic nie pomógł więc zrobił demontaż, czyszczenie i zmontował wszystko do kupy. Po ostatecznym pomiarze i przejażdżce wszystko było ok. But w podłogę i nawet nie myśli o trybie awaryjnym. Robota wyszła mnie 350 tak więc 400 można zainwestować w coś innego  ;D   Pozdro i thx za pomoc
Zapisane
marmar0924 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Leon 2002 ARL

« Odpowiedz #26 - Poniedziałek, 02.02.2009, 13:46:59 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie czasami auto wchodzi w tryb awaryjny i powyżej 3 tys. obr./min. prawie nie da się go rozbujać. Totalny spadek mocy, tak jakby turbina nic nie dawała. Nawet w normalnym trybie pracy czasami szarpie na wysokich obrotach. Czy rzeczywiście podłączenie do kompa coś wykaże, czy najpierw trzeba coś powymieniać (N75, przepływomierz,  czujnik temp. płynu chłodzącego)???
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #27 - Poniedziałek, 02.02.2009, 14:08:17 - NIEPRZECZYTANA »

Prawdopodobnie kierownice się zacinają.
Podpięcie pod VAG może coś pokazać, ale nie musi.
Wskazana wizyta u jakiegoś dobrego diagnosty.
Zapisane
hudy85 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r

« Odpowiedz #28 - Piątek, 20.02.2009, 19:22:37 - NIEPRZECZYTANA »

wiecie co Wam powiem...może to wyda się śmieszne ,u mnie było dokładnie to samo ,do 140max ,notlauf ,dodatkowo pojawiały się dziwne szumy w silniku ,szarpania i w ogolę dziwne rzeczy i wiecie co pomogło? :P 
Wymiana... - filtra powietrza   :rotfl:  ...więc moi drodzy ,nawet takie rzeczy jak tanie filtry ,radze omijać wieeelkim łukiem :P

Napisano: Wtorek, 03.02.2009, 22:28:03


I dupa...wszystko dzieje się po staremu ,silnikiem trzepie ,turbo przeladowuje  :(
mógłby ktoś ocenić logi? nie znam się na tym kompletnie ,zrobiłem jak w opisie któregoś wątku...i na 3cim biegu bo ślisko...



dodam ze tak do 2000 rpm slychac swist ,powyzej chuczenie...auto nie dymi...przepływomierz nowy.Jedyny błąd jaki widzi to różnice doładowań i coś ze sterownikiem CAN.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 20.02.2009, 21:56:38 wysłane przez the_ozyrys » Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #29 - Piątek, 20.02.2009, 20:05:31 - NIEPRZECZYTANA »

A robiłeś coś z turbiną? Jak zwrócił mi uwagę jeden z kolegów (pozdro Bzysiek :eye: ) podstawową przyczyną notlauf-a jest zasyfiałe turbo. Sprawdź też wężyki i N75.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 12   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Turbina nie laduje.
Skocz do: