+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Słaby prąd? - zarowki slabo swieca
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Słaby prąd? - zarowki slabo swieca  (Przeczytany 23375 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Stinkero
Gość



« Wtorek, 12.12.2006, 11:20:06 - NIEPRZECZYTANA »

Raby -  ten link co podaleś to też jest mój temat. Chciałem wymienić żarówki w oświetleniu bo już wtedy mialem słabe podświetlenie pokręteł nawiewu oraz zegarów, ale bylem pewien że to wina żarówek, na światła nie zwracałem uwagi. Ale sprawdziłem wszystkie te żarówki i z nimi jest w porządku. Dopiero niedawno zwróciłem uwagę, że światła też słabiej świecą.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 12.12.2006, 15:11:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Stinkero"
Raby - ten link co podaleś to też jest mój temat

Wiem dlatego zapytalem czy ma zwiazek!

Sprawdz napiecie na zarowkach i dopiero zaczniemy dyskutowac dalej  ;-)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Stinkero
Gość



« Odpowiedz #2 - Piątek, 05.01.2007, 13:45:26 - NIEPRZECZYTANA »

Musze wznowić temat - admin, nie zabijaj ;)
sprawdziłem napięcie na akumulatorze i instalację też - jest wszystko w porządku. Na samym akumulatorze mam od 14,3 V do 13,9 V w zależności czy mam zapalone światła, wentylator itp podczas uruchamiania.
Pytanko mam: jakie powinno być napięcie na żarówkach - bo rozumiem, że mam sprawdzić, jakie dochodzi do samych żarówek tak?
pozdro
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #3 - Piątek, 05.01.2007, 13:48:14 - NIEPRZECZYTANA »

poszedlbym za wypowiedzią Kant'a moze pada altek
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #4 - Piątek, 05.01.2007, 14:02:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Stinkero"
Pytanko mam: jakie powinno być napięcie na żarówkach - bo rozumiem, że mam sprawdzić, jakie dochodzi do samych żarówek tak?

Napięcie na żarówkach powinno być praktycznie takie samo jak na akumulatorze :!:
Jeżeli jest mniejsze to może oznaczać, że jest jakiś problem w obwodzie i jest za duży spadek napięcia...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Piątek, 05.01.2007, 14:34:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Stinkero"
Pytanko mam: jakie powinno być napięcie na żarówkach - bo rozumiem, że mam sprawdzić, jakie dochodzi do samych żarówek tak?

No nie powinno byc raczej mniejsze niz 12-13V
Bo jakis spadek napewno bedzie...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #6 - Piątek, 05.01.2007, 15:39:01 - NIEPRZECZYTANA »

Napięcie na żarówkach powinno być w granicach 13,8-14,4 voltów przy pracującym silniku
Jesli jest inne to po 1 podejrzane sa styki włączające w przełaczniku zespolonym
Rada ...zastosowac przekaznik który poda napięcie bezpośrednio z akumulatora oczywiście przez bezpiecznik.
Jesli napiecie w instalacji nie osiaga tych ok. 14 voltów to podejzane są diody w altku
czyli altek
Wazna jest tez lampka kontroli pracy alternatora ponieważ przez nią idzie
prąd na wzbudzanie alternatora.
Musi sie świecic przy NIE pracującym silniku!!!
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #7 - Piątek, 05.01.2007, 20:44:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
Wazna jest tez lampka kontroli pracy alternatora ponieważ przez nią idzie
prąd na wzbudzanie alternatora.

Tak, ale gdy altek sie wzbudzi to uzwojenie wzbudzenia jest zasilane z regulatora. Gdyby tak nie bylo to rezystancja zarowki znacznie ograniczy prad wzbudzenia i ladowanie moze nie wystarczyc nawet na zasilenie cewki WN. Wtedy szybko padnie aku.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #8 - Piątek, 05.01.2007, 21:55:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KKKKris"
Tak, ale gdy altek sie wzbudzi to uzwojenie wzbudzenia jest zasilane z regulatora. Gdyby tak nie bylo to rezystancja zarowki znacznie ograniczy prad wzbudzenia i ladowanie moze nie wystarczyc nawet na zasilenie cewki WN. Wtedy szybko padnie aku.

Tak ale jeśli żarówka jest przepalona to ładowanie zaczyna sie dopiero przy wysokich
obrotach, ponieważ prąd płynacy przez żarówkę wzbudza wstępmie altka a regulator pózniej to kontynuuje, poniewaz rehulator zasilany jest z uzwojen altka.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #9 - Sobota, 06.01.2007, 11:52:35 - NIEPRZECZYTANA »

:rock: witam. to jest moje pierwsze wejście na forum.   Co do tematu.
1. Sprawdź napięcie na AKU na wyłączonym silniku. Ma być 12-13,2V.
2. Włącz silnik, poproś drugą osobę aby dawała gazu a Ty mierzysz napięcie na AKU. ma Tobie rosnąc wraz z obrotami między 12,6a 13,8V.
3. Włączasz światła (reflektory, silnik chodzi) i ponownie mirzysz. Obserwowany spadek nap. ok. 0,5V czyli masz ok.13,2V. Jeśli tak nie jest, jest niżej Alternator lub regul.nap. do kitu. Jeśli nap. OK (13,2V lub nieco więcej) AKU i ładowanie OK.
Jesli mimo to swiatła masz słabe musisz sprawdzić nap. np. na oprawce żarówki reflektora. Jak masz niższe napięcie jak na AKU to :
1. Oczyść porządnie klemy i je dokręć. sprawdź (-)przewód od AKU do masy. Może być zaśniedziałe połączenie.
2. Może być to samo z przewodem(+) w okolicach rozrusznika bo tam pierw idzie od AKU lub na tablicy bezpieczników. Główny punkt (+).  Reszta w twoich rękach. :papa:
Zapisane

stan
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #10 - Sobota, 06.01.2007, 23:02:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
Tak ale jeśli żarówka jest przepalona to ładowanie zaczyna sie dopiero przy wysokich
obrotach, ponieważ prąd płynacy przez żarówkę wzbudza wstępmie altka a regulator pózniej to kontynuuje, poniewaz rehulator zasilany jest z uzwojen altka.

Wydaje mi sie ze wlasnie to opisalem opisalem

A co do swiatelek to warto tez sprawdzic podlaczenie masy od zarowek do nadwozia, moze gdzies przysniedziala
Zapisane

Stinkero
Gość



« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 22.01.2007, 14:27:45 - NIEPRZECZYTANA »

W piątek wstawiam autko do elektryka na przegląd calutkiej instalacji i wtedy się okaże, napiszę wtedy co to za przyczyna tego byla

[ Dodano: 2007-01-29, 11:57 ]
No i jestem po przeglądzie. Instalacja jest w porządku, napięcie wszędzie takie jakie powinno być, na akumulatorze, na żarówkach , wszędzie. Wymienilem żarówki na Philipsa Blue Vision i jest dużo lepiej, aczkolwiek podświetlenie zegarów i pokręteł nawiewu szwankuje dalej. Już sam nie wiem co o tym myśleć. Jeśli chodzi o lampy - może powinienem klosze wymienić? Może już gdzies wyblakły albo co bo jak kucnąłem i patrzylem prosto w lampy to wali światlo jak cholera ale na drodze podczas jazdy wydaje mi się nadal, że nie święcą na full swoich możliwości.
W każdym razie jest już w mairę w porządku, za wszystkie rady dziękuję. Może jak znajdę czas i będe się bawił w wymianę zegarów to zmienię klocze lamp.
pozdro
Zapisane
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #12 - Sobota, 02.04.2011, 23:05:13 - NIEPRZECZYTANA »

Tym razem ja odświeżę temat.

Mam taką sytuację, że lewa tylna lampa (po stronie kierowcy) świeci mniej jak prawa, przy włączonym silniku, przy wyłączonym nie sprawdzałem. Pomyślałem, że pewnie żarówka dwuwłóknowa trochę się skopciła i świeci słabiej. Podjechałem na stacje, wymieniłem żarówkę na nową i nic nie pomogło. Dalej to samo. No chyba klosz od środka się nie zbrudził, co?.....
Czy ktoś mi może doradzić co dalej sprawdzać? Przy czym dodam, że na bezpiecznikach niezbyt się znam.
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 03.04.2011, 00:28:53 - NIEPRZECZYTANA »

Może masz słaby przewód masowy od tej lampy i efekt właśnie taki będzie, że słabiej żarówka świeci
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 03.04.2011, 07:36:52 - NIEPRZECZYTANA »

Na poczatek porownac napiecie na zarowkach...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Słaby prąd? - zarowki slabo swieca
Skocz do: