+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Problem ze skrzynią ?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem ze skrzynią ?  (Przeczytany 40083 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
gegu Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Katowice
Samochód: Ibi'95 1.4ABD

« Odpowiedz #45 - Wtorek, 08.05.2007, 06:10:31 - NIEPRZECZYTANA »

Jako, że jestem pierwszy raz na forum to witam Wszystkich.

Powiedzcie proszę jaki klucz podchodzi do korka sprawdzania poziomu oleju w skrzyni. Jest to imbus, tylko jaki rozmiar? Przymierzałem się do sprawdzenia poziomu oleju wczoraj, ale moje plany pokrzyżował brak kluczyka.
Zapisane
lukas_12 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: dębica
Samochód: Ibiza '00, 1.9 SDI

« Odpowiedz #46 - Czwartek, 26.06.2008, 12:48:42 - NIEPRZECZYTANA »

Ponawiam temat - seat Ibiza 1.9 SDI AGP 2000r - jak tam jest z olejem w skrzyni - w ASO miałem autko na naprawie blacharskiej i przy okazji zasugerowałem wymianę oleju - dzisiaj zadzwonili, że już gotowe i że wchodzi dokładnie 2L oleju - jak to jest w tym modelu z tym olejem ma być 2L czy tak jak w postach powyżej jest go więcej ??

pozdrawiam
Zapisane

Każdemu jego Everest
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #47 - Czwartek, 26.06.2008, 13:49:30 - NIEPRZECZYTANA »

Najlepiej sprawdź poziom. Swojego czasu w ASO mieli złe dane i lali za mało. Ale coś mi mówi, że  chyba więcej. Odkręć korek, olej powinien prawie się wylewać. Klucz chyba 17. Pasuje śruba M10 z dwoma skontrowanymi nakrętkami i zwykły klucz 17.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #48 - Czwartek, 26.06.2008, 19:57:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: lukas_12
jak to jest w tym modelu z tym olejem ma być 2L czy tak jak w postach powyżej jest go więcej ??
Lej pod korek wlewowy  :!:  :!:  :!:
W opisach Seata jest błąd .
Wystarczy porównac z odpowiednikiem VW np Polo
inaczej poleci V bieg i skrzynia do wyrzucenia :(
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
bagi33 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: seat cordoba vario,1999,AML 1,6 75kM

« Odpowiedz #49 - Środa, 21.01.2009, 20:56:47 - NIEPRZECZYTANA »

Witam serdecznie.Moją skrzynkę szlag trafił,i rozglądam się za inną skrzynią,oczywiście używaną.Ale mam problem.Znalazłem za przystępną cenę skrzynie od polo prawdopodobnie o pojemności silnika 1,4,(ale głowy nie dają bo nie pamiętają)a ja ma 1,6 co prawda o małej mocy bo 75 kM,i powiadają na szrotach ,że 1,4 czy 1,6 to jeden czort.Bo do tego modelu ponoć pasują.Ale moje obawy polegają na czym innym.Co prawda moja skrzynka należy do typu tzw.małej skrzyni biegów,i znalazłem taką prawie samą gabarytowo,mocowania są podobne,na pierwszy rzut oka taka sama,lecz na skrzyni jest napisane numer z cyfr a potem dużymi literami ALG.Moje pytanie brzmi,czy tu chodzi o model silnika do jakiego ona pasuje?Bo jeśli tak ,to czy pasuję ona do modelu silnika ALM.W swojej skrzynce mam nie czytelny numer i nie mogę odczytać numerów.Co by porównać.wziął bym tą skrzynkę,ale nie wiem czy one tak na prawdę się nie różnią?I czy się nada.Jeśli ktoś z was koledzy ma taką wiedzę prosił bym o pomoc.Z góry dziękuję.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #50 - Środa, 21.01.2009, 21:25:12 - NIEPRZECZYTANA »

Moge jedynie powiedzieć że skrzynia od 1,4 może (ale nie musi) pasować do 1,6 a ALG to odnaczenie skrzyni. Trzeba spasować skrzynie do silnika, bo skrzynia ma własne oznaczenie, silnik też własne.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #51 - Czwartek, 22.01.2009, 06:48:18 - NIEPRZECZYTANA »

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=31.msg59#new
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
bagi33 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: seat cordoba vario,1999,AML 1,6 75kM

« Odpowiedz #52 - Czwartek, 22.01.2009, 15:42:12 - NIEPRZECZYTANA »

witam serdecznie.

dziękuję serdecznie koledze Tracer, tabeleczki na pewno si przydadzą.Mam już jakąś odnośnie a to już coś.Jeszcze raz dziękuję.Pozdrawiam
Zapisane
dugi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Ibiza 1.4 AKV 98r.

« Odpowiedz #53 - Czwartek, 22.01.2009, 23:23:38 - NIEPRZECZYTANA »


a ja mam następujący problem: czasem na postoju czy może bardziej przy manewrach na parkingu (nie ma reguły kiedy) mam problem z zablokowaniem się drążka skrzyni biegów na 1 albo na wstecznym - po prostu ja wciskam sprzęgło a drążek ani drgnie. Jedynym rozwiązaniem tego problemu jest wysprzeglenie i wcisniecie sprzęgła raz jeszcze ale wtedy siłą rzeczy auto gaśnie... Czego to może być wina?

Pozdrawiam
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #54 - Czwartek, 22.01.2009, 23:38:27 - NIEPRZECZYTANA »

Co prawda nie znam się, ale jeżeli bym zaczynał szukanie rozwiązania problemu, patrzył bym bardziej na sprzęgło. To moja sugestia bo jak mówie ... nie znam sie, ale sprawdzał bym najpierw sprzęgło... może sie linka gdzieś blokuje ?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #55 - Piątek, 23.01.2009, 06:07:28 - NIEPRZECZYTANA »

To brak rozsprzęglenia . Winna też może być niskiej jakości linka której skrócił się pancerz. Miałem taki przypadek z noname linką i wróciłem do linki WV z samoregulacją która nie robi takich psikusów.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 23.01.2009, 06:54:04 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
jaco Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza 1,4 95r.

« Odpowiedz #56 - Piątek, 23.01.2009, 21:56:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
To brak rozsprzęglenia

Podczepie sie pod ten problem.Właśnie teraz zauważyłem że w mojej IBI możę być taki problem,a mianowicie ; nie za każdym razem ale coraz częściej przy wciskaniu sprzęgła -nie ma reguły czy przy odpalaniu rano czy juz w trakcie jazdy-słychać tak jakby piski i w tym momencie nie moge wrzucić żadnego biegu,próbuje tak 2-3 razy i dopiero wchodzi z małym oporem. Co w tym przypadku zrobic ? Linka nie jest z samonapinaczem.CZy  regulacja śrubami linki pomoże? Zrobić wiecej luzu ?
Zapisane

STOP Wariatom Drogowym...
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #57 - Piątek, 23.01.2009, 23:43:16 - NIEPRZECZYTANA »

Może trzeba wyregulować albo regulacja się kończy. Piski to może być łozysko slizgowe sprzęgła ... Przydałby się przebieg. Raczej mniej luzu ,żeby bardziej rozsprzęglało.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
kamilbd Mężczyzna
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/57957-keep-o
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław-okolice
Samochód: Seat Ibiza 1.4 mpi 2001

« Odpowiedz #58 - Czwartek, 25.11.2010, 06:14:54 - NIEPRZECZYTANA »

Chcialem spytac dlaczego lewarek od biegow nie "odbija" mi. w sesie jak daje go w lewo badz w prawo powinien po puszczeniu odbic do pozycji srodkowej
Zapisane

Zimaaaa brrrrrr
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Problem ze skrzynią ?
Skocz do: