Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dziwne szumy a raczej wycie,buczenie...słychać...  (Przeczytany 19793 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #15 - Wtorek, 04.08.2009, 20:46:02 - NIEPRZECZYTANA »

hehe, miałem na myśli ASO :)
Zapisane
Arrek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: okolice LUBLINA
Samochód: Ibiza 95r ABD 1.4 + LPG

« Odpowiedz #16 - Środa, 05.08.2009, 09:38:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: widget
wymieniałem pojedynczo w Cordobie

I co jest dobrze???
Moim zdaniem nie ma co wymieniać dobrego łożyska  tylko dlatego że wymienia się drugie uszkodzone, po co ładować się w koszta??
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #17 - Środa, 05.08.2009, 10:43:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Arrek
Moim zdaniem nie ma co wymieniać dobrego łożyska  tylko dlatego że wymienia się drugie uszkodzone, po co ładować się w koszta??
A skąd pewność, że to drugie, dobre zaraz się nie posypie?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #18 - Środa, 05.08.2009, 10:59:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
A skąd pewność, że to drugie, dobre zaraz się nie posypie?

A skąd to założenie, że to drugie ma się zaraz posypać? Jeśli chodzi o przód to są to dwa niezależne łożyska w dwóch niezależnych kołach. Prawie zawsze z reguły pierwsze idzie prawe, tak samo jak przeguby i nikt ich nie karze wymieniać razem. To nie to samo jak tylnie koło gdzie mając dwa łożyska stożkowe wymienia się je razem.  :-X

Załóżmy, że w aucie zacznie nam nawalać prawy głośnik w drzwiach? Czy zapobiegawczo trzeba wymienić odrazu lewy mimo, ze gra czysto? ... Ale to tylko mój punkt widzenia  :P
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #19 - Środa, 05.08.2009, 11:16:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: JarekF
A skąd to założenie, że to drugie ma się zaraz posypać? Jeśli chodzi o przód to są to dwa niezależne łożyska w dwóch niezależnych kołach.
Parzyste elementy w samochodzie zużywają się w podobny sposób.
Więc jest wielce prawdopodobne, że zaraz po lewym łożysku sypnie się prawe lub odwrotnie.

Cytat: JarekF
Załóżmy, że w aucie zacznie nam nawalać prawy głośnik w drzwiach? Czy zapobiegawczo trzeba wymienić odrazu lewy mimo, ze gra czysto?
Taki trochę nieadekwatny przykład do sytuacji  :P
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #20 - Środa, 05.08.2009, 11:24:53 - NIEPRZECZYTANA »

Eee tam zaraz nieadekwatny  :)  Parzyste głośniki grające spod jednego radia z tą samą głośnością są dobrym przykładem  :P

Cytat: KYS
Parzyste elementy w samochodzie zużywają się w podobny sposób.

To prawda ale tyczy się to raczej amortyzatorów, sprężyn, ukł. hamulcowego  ;)  Przy wymianie łożysk nie ma takiej potrzeby, często awarią jest nieumiejętne założenie lub poprostu felerny wypust. Sam zmieniałem w polo łożysko jedno - akurat prawe  :ok: - i jak auto przejechało od tamtego czasu ok 40 tys. to do dziś nie nie ma potrzeby wymiany lewego  :)  Ono będzie pracować "normalnie" nie mając wpływu na jazdę (napewno przez pewien czas) czego nie możemy powiedzieć np w przypadku sprężyn wymieniając po xx tys km jedną i zostawiając drugą  ;)
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #21 - Środa, 05.08.2009, 11:30:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
Parzyste elementy w samochodzie zużywają się w podobny sposób.

To akurat nieprawda.
Większość elementów parzystych zużywa się inaczej.
Samochód nie jest symetryczny i nie jeździmy tylko po prostej.

Zawieszenie z prawej strony zazwyczaj dostaje szybciej, bo u nas po prawej są studzienki, krawężniki, kałuże, itp.
W lekkim aucie przy jeźdzeniu zazwyczaj tylko z kierowcą klocki zużyją się szybciej po lewej...

Praktyka wymiany parzystych elementów jednocześnie odnosi się raczej do tego, że elementy parzyste lepiej działają gdy na drugim końcu mamy element podobnie zużyty.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #22 - Środa, 05.08.2009, 11:42:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: tchopz
elementy parzyste lepiej działają gdy na drugim końcu mamy element podobnie zużyty
No i właśnie o to mi chodzi.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #23 - Środa, 05.08.2009, 17:51:58 - NIEPRZECZYTANA »

Jak ktos chce to moze i pol samochodu wymienic :-X
ja mam zdanie ze  mozna wymienic jezeli to jedna robota i znacznie nie podnosi kosztow

teraz jestem na etapie wymiany lozyska lewego i prawego nie mam zamiaru wymieniac :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
darius1982 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 1,4 Tdi 2006 r.

« Odpowiedz #24 - Poniedziałek, 10.05.2010, 15:30:47 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Podłączę się pod temat.Posiadam Seat ibiza 1,4 TDI 2006 r. Łożysko jest razem z piastą. U mnie też coś dziwnie hałasuje przy prości ok 60km/h. Możliwe że to łożysko. (Możliwe jest że już tak wcześnie się odzywa przebieg 60000 tys) Proszę o pomoc czy w samochodach z łożyskiem razem z piastą też można sprawdzić podnosząc auto i pokręcić kołem????

Dzięki za info.
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Dziwne szumy a raczej wycie,buczenie...słychać...
Skocz do: