Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
Dziwne szumy a raczej wycie,buczenie...słychać...
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
[
2
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Dziwne szumy a raczej wycie,buczenie...słychać... (Przeczytany 19807 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Dziwne szumy a raczej wycie,buczenie...słychać...
«
Odpowiedz #15 -
Wtorek, 04.08.2009, 20:46:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
hehe, miałem na myśli ASO
Zapisane
Arrek
Świeżak
Offline
Skąd: okolice LUBLINA
Samochód: Ibiza 95r ABD 1.4 + LPG
Odp: Dziwne szumy a raczej wycie,buczenie...słychać...
«
Odpowiedz #16 -
Środa, 05.08.2009, 09:38:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: widget
wymieniałem pojedynczo w Cordobie
I co jest dobrze???
Moim zdaniem nie ma co wymieniać dobrego łożyska tylko dlatego że wymienia się drugie uszkodzone, po co ładować się w koszta??
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Dziwne szumy a raczej wycie,buczenie...słychać...
«
Odpowiedz #17 -
Środa, 05.08.2009, 10:43:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Arrek
Moim zdaniem nie ma co wymieniać dobrego łożyska tylko dlatego że wymienia się drugie uszkodzone, po co ładować się w koszta??
A skąd pewność, że to drugie, dobre zaraz się nie posypie?
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
JarekF
Użytkownik
Offline
Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE
Odp: Dziwne szumy a raczej wycie,buczenie...słychać...
«
Odpowiedz #18 -
Środa, 05.08.2009, 10:59:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KYS
A skąd pewność, że to drugie, dobre zaraz się nie posypie?
A skąd to założenie, że to drugie ma się zaraz posypać? Jeśli chodzi o przód to są to dwa niezależne łożyska w dwóch niezależnych kołach.
Prawie
zawsze z reguły pierwsze idzie prawe, tak samo jak przeguby i nikt ich nie karze wymieniać razem. To nie to samo jak tylnie koło gdzie mając dwa łożyska stożkowe wymienia się je razem.
Załóżmy, że w aucie zacznie nam nawalać prawy głośnik w drzwiach? Czy zapobiegawczo trzeba wymienić odrazu lewy mimo, ze gra czysto? ... Ale to tylko mój punkt widzenia
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Dziwne szumy a raczej wycie,buczenie...słychać...
«
Odpowiedz #19 -
Środa, 05.08.2009, 11:16:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: JarekF
A skąd to założenie, że to drugie ma się zaraz posypać? Jeśli chodzi o przód to są to dwa niezależne łożyska w dwóch niezależnych kołach.
Parzyste elementy w samochodzie zużywają się w podobny sposób.
Więc jest wielce prawdopodobne, że zaraz po lewym łożysku sypnie się prawe lub odwrotnie.
Cytat: JarekF
Załóżmy, że w aucie zacznie nam nawalać prawy głośnik w drzwiach? Czy zapobiegawczo trzeba wymienić odrazu lewy mimo, ze gra czysto?
Taki trochę nieadekwatny przykład do sytuacji
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
JarekF
Użytkownik
Offline
Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE
Odp: Dziwne szumy a raczej wycie,buczenie...słychać...
«
Odpowiedz #20 -
Środa, 05.08.2009, 11:24:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
Eee tam zaraz nieadekwatny
Parzyste głośniki grające spod jednego radia z tą samą głośnością są dobrym przykładem
Cytat: KYS
Parzyste elementy w samochodzie zużywają się w podobny sposób.
To prawda ale tyczy się to raczej amortyzatorów, sprężyn, ukł. hamulcowego
Przy wymianie łożysk nie ma takiej potrzeby, często awarią jest nieumiejętne założenie lub poprostu felerny wypust. Sam zmieniałem w polo łożysko jedno - akurat prawe
- i jak auto przejechało od tamtego czasu ok 40 tys. to do dziś nie nie ma potrzeby wymiany lewego
Ono będzie pracować "normalnie" nie mając wpływu na jazdę (napewno przez pewien czas) czego nie możemy powiedzieć np w przypadku sprężyn wymieniając po xx tys km jedną i zostawiając drugą
Zapisane
tchopz
replikant ;)
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.
WWW
Odp: Dziwne szumy a raczej wycie,buczenie...słychać...
«
Odpowiedz #21 -
Środa, 05.08.2009, 11:30:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KYS
Parzyste elementy w samochodzie zużywają się w podobny sposób.
To akurat nieprawda.
Większość elementów parzystych zużywa się inaczej.
Samochód nie jest symetryczny i nie jeździmy tylko po prostej.
Zawieszenie z prawej strony zazwyczaj dostaje szybciej, bo u nas po prawej są studzienki, krawężniki, kałuże, itp.
W lekkim aucie przy jeźdzeniu zazwyczaj tylko z kierowcą klocki zużyją się szybciej po lewej...
Praktyka wymiany parzystych elementów jednocześnie odnosi się raczej do tego, że elementy parzyste lepiej działają gdy na drugim końcu mamy element podobnie zużyty.
Zapisane
--->
Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie -
http://tchopz-cobra.blogspot.com/
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Dziwne szumy a raczej wycie,buczenie...słychać...
«
Odpowiedz #22 -
Środa, 05.08.2009, 11:42:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: tchopz
elementy parzyste lepiej działają gdy na drugim końcu mamy element podobnie zużyty
No i właśnie o to mi chodzi.
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Dziwne szumy a raczej wycie,buczenie...słychać...
«
Odpowiedz #23 -
Środa, 05.08.2009, 17:51:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jak ktos chce to moze i pol samochodu wymienic
ja mam zdanie ze mozna wymienic jezeli to jedna robota i znacznie nie podnosi kosztow
teraz jestem na etapie wymiany lozyska lewego i prawego nie mam zamiaru wymieniac
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
darius1982
Świeżak
Offline
Samochód: Seat Ibiza 1,4 Tdi 2006 r.
Odp: Dziwne szumy a raczej wycie,buczenie...słychać...
«
Odpowiedz #24 -
Poniedziałek, 10.05.2010, 15:30:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam. Podłączę się pod temat.Posiadam Seat ibiza 1,4 TDI 2006 r. Łożysko jest razem z piastą. U mnie też coś dziwnie hałasuje przy prości ok 60km/h. Możliwe że to łożysko. (Możliwe jest że już tak wcześnie się odzywa przebieg 60000 tys) Proszę o pomoc czy w samochodach z łożyskiem razem z piastą też można sprawdzić podnosząc auto i pokręcić kołem????
Dzięki za info.
Zapisane
Strony:
1
[
2
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
Dziwne szumy a raczej wycie,buczenie...słychać...
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...