+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swap silnika TDI
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Swap silnika TDI  (Przeczytany 106747 razy)
0 użytkowników i 15 Gości przegląda ten wątek.
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #30 - Poniedziałek, 19.11.2007, 15:09:18 - NIEPRZECZYTANA »

osobiście nie polecam. Duże koszta i jak zawsze napewno natrafi sie na jakieś problemy. W takie rzeczy bawić sie mogą ludzie, którzy naprawde na auto nie żałują $$$ ... z silnika na pompie vp 37 można wyciągnąć mocne 230 KM (Rob555  :ok: ) więc po co sie bawić w swapy :P
Zapisane

Seat Leon TS bigT
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #31 - Poniedziałek, 19.11.2007, 15:14:52 - NIEPRZECZYTANA »

ja tak o tym myslalem glownie z powodu skrzyni, poniewaz standartowa jest wedlog mnie za krotka i przydalby sie 6 bieg :D Stad moje czysto teoretyczne rozwazania na temat takich zmian (kto wie moze kiedys w przyszlosci mi odbije, ale raczej nowe auto z 6 biegowa skrzynia kupie)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #32 - Poniedziałek, 19.11.2007, 15:20:22 - NIEPRZECZYTANA »

Skrzynia 6 biegowa ma jeszcze krótsze przełożenia niż 5. Ta z Cupry z kolei ma troche dłuższą 1 i 2 ale 3 i 4 krótsze.
Zapisane

Seat Leon TS bigT
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #33 - Poniedziałek, 19.11.2007, 15:30:32 - NIEPRZECZYTANA »

Skrzynia 6 biegowa ma jeszcze krótsze przełożenia niż 5. Ta z Cupry z kolei ma troche dłuższą 1 i 2 ale 3 i 4 krótsze.

hmmm, ale z tego co wiem 6 bieg jest jednak dluzszy poniewaz z tego co pamietam 130 masz przy ok 2000 rpm dla porowniania 5 biegowa ma to w ok 2750, a poziom halasu w srodku bez porownania spada.
A 1 i 2 sa za krotkie w 5 biegowkach (przynajmniej wedlog mnie)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #34 - Poniedziałek, 19.11.2007, 15:47:21 - NIEPRZECZYTANA »

no wiadomo ze 6 bieg jest dłuższy i poleci sie na nim 230 km/h :)  Mi chodzi o to że zwykła skrzynia 6 (nie z Cupry) ma krótsze 1 i 2 niż zwykła 5-biegowa. Za to 6 z Cupry ma dłuższą 1 i 2 ale za to krótsze 3 i 4. No niestety w dyzlach jest lipa ze skrzyniami ...
Zapisane

Seat Leon TS bigT
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #35 - Poniedziałek, 19.11.2007, 17:22:31 - NIEPRZECZYTANA »

A orientujesz sie czy jest mozliwosc zlozenia takiej skrzyni by miec 6 biegow i wszystkie dluzsze ?? Ciekawe jaki bylby koszt takiej zabawy i czy podpasowaloby to pod te silniki.
Ja bym w sumie przedluzyl w skrzyni 1 i 2 3,4,5 zostawil i dolozyl 6 by spokojniej i ciszej sie przemieszczac z wieksza szybkoscia.
Ostatnio mam okazje troszke "poszalec" i na dluzszych trasach musze stwierdzic ze troszke jednak uciazliwy ten silnik sie robi (ciagle 3,5trpm to juz dosc halasliwa jazda)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
monopolowy
Gość



« Odpowiedz #36 - Poniedziałek, 19.11.2007, 18:01:27 - NIEPRZECZYTANA »

Ciekawe jak się temat rozwinie, mnie też by interesował swap skrzyni :) Piątka jest strasznie krótka, ciągła jazda z prędkościami 130-150 nie jest zbyt przyjemna, silnik chodzi na dość wysokich obrotach
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #37 - Poniedziałek, 19.11.2007, 18:29:20 - NIEPRZECZYTANA »

to już jakaś skrzynia hybryda musi być. Temat faktycznie ciekawy, najgorsze jest to że nie można sobie polecieć dłuższą chwile 200 km/h bo silnik wyje i olej sie gotuje ... trzeba by uderzyć z tym pytaniem np. może do Masters'a ?
Zapisane

Seat Leon TS bigT
monopolowy
Gość



« Odpowiedz #38 - Poniedziałek, 19.11.2007, 19:11:18 - NIEPRZECZYTANA »

W zasadzie jazda z prędkością 130km/h już nie jest przyjemna. Na V biegu to już są okolice 3 tys obrotów. Jakby to wyglądało na skrzyni z Passata tdi 130KM? Szóstce oczywiście:) Dużo problemów ze swapem?
Zapisane
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #39 - Poniedziałek, 19.11.2007, 21:15:12 - NIEPRZECZYTANA »

Małe OT: moje subiektywne odczucie jest takie że hałas w aucie zależy bardziej od konkretnego typu silnika a mniej od skrzyni no i oczywyście od wieku auta. Te przed 99r są zdecydowanie gorzej wyciszone. Poza tym i mocniejszy silnik tym na ogół pierwsze dwa biegi są dłuższe, a szóstka to powinna być w każdym aucie jako tkzw. komfort gear ;D
Zapisane
monopolowy
Gość



« Odpowiedz #40 - Poniedziałek, 19.11.2007, 22:01:44 - NIEPRZECZYTANA »

Hałas zależy też od obrotów silnika i to nas drażni w krótkich skrzyniach :)
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #41 - Poniedziałek, 19.11.2007, 22:11:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vertor
Tak sie zastanawiam co wyjdzie bardziej oplacalnie swap na silnik z Ibi cupra (160KM PD), czy tuning do 160 kucy
Jasne że lepiej finansowo i technicznie wyjdzie Ci tuning obecnego silnika.Jak zrobisz 160Km/360Nm to nie będzie ci potrzebna zmiana skrzyni.
Ja nie wiem co wy macie do tych przełożeń  :-\   Mnie się dobrze jeździ i nie mam powodu do narzekań na skrzynie i przełożenia.
Przy 140km/h mam 3000obr i cisze w aucie,przy 180km/h jest 4000obr i hałas nie jest jakiś bardzo dokuczliwy.

PS-Swoją drogą ciekawy jestem prędkości max,bo nie miałem jeszcze okazji sprawdzić po programie(z żonką i dzieckiem na pokładzie nie będe się wygłupiał  ;) )
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #42 - Poniedziałek, 19.11.2007, 22:54:57 - NIEPRZECZYTANA »

Miro ja przy 180 mam ok 3750 ale halas juz mocny, zreszta moze sie uda to ci zaprezentuje jak sie spotkamy.
Ja nie potrzebuje koniecznie 160 kucy bo mnie w sumie i te 110 pasuje, ale zalezaloby mi zeby moc jezdzic szybko na nizszych obrotach.
Jesli chodzi o max to poki co licznikowo udalo mi sie osiagnac 215 i jeszcze powoli bo powoli szedl do przodu (tylko stwierdzilem ze to juz troszke szalenstwo).

Ps. Misiu jak jedziesz 180-200 to naprawde olej sie gotuje o co chodzi z tym?? Bo ja ostatnio minimalnie wolniej jezdze ale nie zauwazylem nic specjalnego poza tym ze troszke oleju zniknelo :D
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #43 - Poniedziałek, 19.11.2007, 22:58:13 - NIEPRZECZYTANA »

Bo nie masz wskaźnika temp. oleju... :P
Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #44 - Poniedziałek, 19.11.2007, 23:24:22 - NIEPRZECZYTANA »

Jak ktoś chce cicho to trzeba wymienic 5 bieg, w skrzyni CYP jak moja i innych żaden problem - 5 bedzie słabsza ale mozanbedzie sie rozbujać do dużych predkości no i obroty bedą niższe. Po cholere Ci vertor wszystkie biegi dłuzsze> JEst to do zrobienie ale nie masz tyle kasu ;D , bez sensu takie rzeczy robicna marne 160KM
Cytat: vertor
Jesli chodzi o max to poki co licznikowo udalo mi sie osiagnac 215 i jeszcze powoli bo powoli szedl do przodu
Coś mi sei nie chce wierzyć w te 215 chyba że masz chipa bo na serii to raczej malo prawdopodobne na prostej ;D
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 13   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swap silnika TDI
Skocz do: