Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Swap silnika TDI
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
2
[
3
]
4
5
...
13
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Swap silnika TDI (Przeczytany 106760 razy)
0 użytkowników i 20 Gości przegląda ten wątek.
misiu_tdi
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #30 -
Poniedziałek, 19.11.2007, 15:09:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
osobiście nie polecam. Duże koszta i jak zawsze napewno natrafi sie na jakieś problemy. W takie rzeczy bawić sie mogą ludzie, którzy naprawde na auto nie żałują $$$ ... z silnika na pompie vp 37 można wyciągnąć mocne 230 KM (Rob555
) więc po co sie bawić w swapy
Zapisane
Seat Leon TS bigT
vertor
Użytkownik
Offline
Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #31 -
Poniedziałek, 19.11.2007, 15:14:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
ja tak o tym myslalem glownie z powodu skrzyni, poniewaz standartowa jest wedlog mnie za krotka i przydalby sie 6 bieg
Stad moje czysto teoretyczne rozwazania na temat takich zmian (kto wie moze kiedys w przyszlosci mi odbije, ale raczej nowe auto z 6 biegowa skrzynia kupie)
Zapisane
Ibiza Sport TD
I
ASV
misiu_tdi
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #32 -
Poniedziałek, 19.11.2007, 15:20:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
Skrzynia 6 biegowa ma jeszcze krótsze przełożenia niż 5. Ta z Cupry z kolei ma troche dłuższą 1 i 2 ale 3 i 4 krótsze.
Zapisane
Seat Leon TS bigT
vertor
Użytkownik
Offline
Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #33 -
Poniedziałek, 19.11.2007, 15:30:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: misiu_tdi Poniedziałek, 19.11.2007, 15:20:22
Skrzynia 6 biegowa ma jeszcze krótsze przełożenia niż 5. Ta z Cupry z kolei ma troche dłuższą 1 i 2 ale 3 i 4 krótsze.
hmmm, ale z tego co wiem 6 bieg jest jednak dluzszy poniewaz z tego co pamietam 130 masz przy ok 2000 rpm dla porowniania 5 biegowa ma to w ok 2750, a poziom halasu w srodku bez porownania spada.
A 1 i 2 sa za krotkie w 5 biegowkach (przynajmniej wedlog mnie)
Zapisane
Ibiza Sport TD
I
ASV
misiu_tdi
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #34 -
Poniedziałek, 19.11.2007, 15:47:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
no wiadomo ze 6 bieg jest dłuższy i poleci sie na nim 230 km/h
Mi chodzi o to że zwykła skrzynia 6 (nie z Cupry) ma krótsze 1 i 2 niż zwykła 5-biegowa. Za to 6 z Cupry ma dłuższą 1 i 2 ale za to krótsze 3 i 4. No niestety w dyzlach jest lipa ze skrzyniami ...
Zapisane
Seat Leon TS bigT
vertor
Użytkownik
Offline
Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #35 -
Poniedziałek, 19.11.2007, 17:22:31 -
NIEPRZECZYTANA
»
A orientujesz sie czy jest mozliwosc zlozenia takiej skrzyni by miec 6 biegow i wszystkie dluzsze ?? Ciekawe jaki bylby koszt takiej zabawy i czy podpasowaloby to pod te silniki.
Ja bym w sumie przedluzyl w skrzyni 1 i 2 3,4,5 zostawil i dolozyl 6 by spokojniej i ciszej sie przemieszczac z wieksza szybkoscia.
Ostatnio mam okazje troszke "poszalec" i na dluzszych trasach musze stwierdzic ze troszke jednak uciazliwy ten silnik sie robi (ciagle 3,5trpm to juz dosc halasliwa jazda)
Zapisane
Ibiza Sport TD
I
ASV
monopolowy
Gość
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #36 -
Poniedziałek, 19.11.2007, 18:01:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ciekawe jak się temat rozwinie, mnie też by interesował swap skrzyni
Piątka jest strasznie krótka, ciągła jazda z prędkościami 130-150 nie jest zbyt przyjemna, silnik chodzi na dość wysokich obrotach
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #37 -
Poniedziałek, 19.11.2007, 18:29:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
to już jakaś skrzynia hybryda musi być. Temat faktycznie ciekawy, najgorsze jest to że nie można sobie polecieć dłuższą chwile 200 km/h bo silnik wyje i olej sie gotuje ... trzeba by uderzyć z tym pytaniem np. może do Masters'a ?
Zapisane
Seat Leon TS bigT
monopolowy
Gość
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #38 -
Poniedziałek, 19.11.2007, 19:11:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
W zasadzie jazda z prędkością 130km/h już nie jest przyjemna. Na V biegu to już są okolice 3 tys obrotów. Jakby to wyglądało na skrzyni z Passata tdi 130KM? Szóstce oczywiście:) Dużo problemów ze swapem?
Zapisane
Grzech
Użytkownik
Offline
Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #39 -
Poniedziałek, 19.11.2007, 21:15:12 -
NIEPRZECZYTANA
»
Małe OT: moje subiektywne odczucie jest takie że hałas w aucie zależy bardziej od konkretnego typu silnika a mniej od skrzyni no i oczywyście od wieku auta. Te przed 99r są zdecydowanie gorzej wyciszone. Poza tym i mocniejszy silnik tym na ogół pierwsze dwa biegi są dłuższe, a szóstka to powinna być w każdym aucie jako tkzw. komfort gear
Zapisane
monopolowy
Gość
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #40 -
Poniedziałek, 19.11.2007, 22:01:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
Hałas zależy też od obrotów silnika i to nas drażni w krótkich skrzyniach
Zapisane
Miro
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #41 -
Poniedziałek, 19.11.2007, 22:11:41 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: vertor
Tak sie zastanawiam co wyjdzie bardziej oplacalnie swap na silnik z Ibi cupra (160KM PD), czy tuning do 160 kucy
Jasne że lepiej finansowo i technicznie wyjdzie Ci tuning obecnego silnika.Jak zrobisz 160Km/360Nm to nie będzie ci potrzebna zmiana skrzyni.
Ja nie wiem co wy macie do tych przełożeń
Mnie się dobrze jeździ i nie mam powodu do narzekań na skrzynie i przełożenia.
Przy 140km/h mam 3000obr i cisze w aucie,przy 180km/h jest 4000obr i hałas nie jest jakiś bardzo dokuczliwy.
PS-Swoją drogą ciekawy jestem prędkości max,bo nie miałem jeszcze okazji sprawdzić po programie(z żonką i dzieckiem na pokładzie nie będe się wygłupiał
)
Zapisane
vertor
Użytkownik
Offline
Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #42 -
Poniedziałek, 19.11.2007, 22:54:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
Miro ja przy 180 mam ok 3750 ale halas juz mocny, zreszta moze sie uda to ci zaprezentuje jak sie spotkamy.
Ja nie potrzebuje koniecznie 160 kucy bo mnie w sumie i te 110 pasuje, ale zalezaloby mi zeby moc jezdzic szybko na nizszych obrotach.
Jesli chodzi o max to poki co licznikowo udalo mi sie osiagnac 215 i jeszcze powoli bo powoli szedl do przodu (tylko stwierdzilem ze to juz troszke szalenstwo).
Ps. Misiu jak jedziesz 180-200 to naprawde olej sie gotuje o co chodzi z tym?? Bo ja ostatnio minimalnie wolniej jezdze ale nie zauwazylem nic specjalnego poza tym ze troszke oleju zniknelo
Zapisane
Ibiza Sport TD
I
ASV
the_ozyrys
Administrator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4
WWW
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #43 -
Poniedziałek, 19.11.2007, 22:58:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Bo nie masz wskaźnika temp. oleju...
Zapisane
Tominator
Gość
Odp: Swap silnika TDI
«
Odpowiedz #44 -
Poniedziałek, 19.11.2007, 23:24:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jak ktoś chce cicho to trzeba wymienic 5 bieg, w skrzyni CYP jak moja i innych żaden problem - 5 bedzie słabsza ale mozanbedzie sie rozbujać do dużych predkości no i obroty bedą niższe. Po cholere Ci vertor wszystkie biegi dłuzsze> JEst to do zrobienie ale nie masz tyle kasu
, bez sensu takie rzeczy robicna marne 160KM
Cytat: vertor
Jesli chodzi o max to poki co licznikowo udalo mi sie osiagnac 215 i jeszcze powoli bo powoli szedl do przodu
Coś mi sei nie chce wierzyć w te 215 chyba że masz chipa bo na serii to raczej malo prawdopodobne na prostej
Zapisane
Strony:
1
2
[
3
]
4
5
...
13
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Swap silnika TDI
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...