Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: zbieżność, geometria, bicie kierownicy  (Przeczytany 76569 razy)
0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #15 - Niedziela, 19.11.2006, 20:29:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Zastanawiam się, czy krzywe felgi nie objawiają się raczej 'biciem' niż ściąganiem

Napewno biciem, szczegolnie przy malej predkosci. Najlepiej widac to z przodu jak sa kola w powietrzu. Jedyneczka bez gazu i widac jak telepie samochodem.
Cytat: "Shizo"
No to wychodzi na to że mam tylko złą geometrię bo jeżdzę 1,5roku na tych samych felgach a nic mi nie bije, bieżnik równo zużyty, żadne tam łożyska, amorki i inne sie nie posypały - a auto wyraźnie ściąga w lewo.

Tez tak mialem. Samochod sciagal w prawo. Zamienilem przednie kola miejscami i zaczal sciagac w lewo. Wiec zanim pojedziesz na geometrie sprawdz czy to nie wina opon. U mnie inne opony i jak reka odjal.
Zapisane

Shizo
Gość



« Odpowiedz #16 - Niedziela, 19.11.2006, 21:02:59 - NIEPRZECZYTANA »

Na http://forum.vwgolf.pl dowiedziałem się że ściąganie moze być spowodowane także "zatartą prowadnicą siodła hamulca-nie wraca na swoje miejsce, nie luzuje tarczy" Sprawdziłem u siebie jak kręcą sie koła z przodu i faktycznie z jednej strony(tyle ze juz zapomniałem z której) koło chodzi bardzo ciężko a drugie też jakos opornie. Swoja drogą nie powinny obydwa chodzić zupełnie bez oporów jak tylne na przykład?
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #17 - Niedziela, 19.11.2006, 21:15:57 - NIEPRZECZYTANA »

pod przednie masz "podpięty" napęd ... a tylne "bez zobowązań" to jak w wózku sklepowym będą się kręcić   ;-)
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #18 - Niedziela, 19.11.2006, 21:24:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
Swoja drogą nie powinny obydwa chodzić zupełnie bez oporów jak tylne na przykład?

Rozepnij polosie to beda chodzic znacznie lzej. Gdy krecisz kolami z przodu to obracasz tez walki w skrzyni, mechanizm roznicowy i diabli wiedza co jeszcze.
Zapisane

Shizo
Gość



« Odpowiedz #19 - Niedziela, 19.11.2006, 21:28:22 - NIEPRZECZYTANA »

Logika ale jak sprzęgło wduszone to chyba powinno byc lekko?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #20 - Niedziela, 19.11.2006, 21:31:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
Logika ale jak sprzęgło wduszone to chyba powinno byc lekko?

Nie koniecznie...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #21 - Niedziela, 19.11.2006, 22:17:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
Logika ale jak sprzęgło wduszone to chyba powinno byc lekko?

Wciśnięcie sprzęgła tylko rozłącza silnik od skrzyni, ale dalej będziesz miał opory skrzyni biegów (Napędzasz wszystkie mechanizmy skrzyni biegów tylko bez wałka głównego jeżeli jest na luzie). Blokujące hamulce też mogą być przyczyną ściągania, ale ja bym raczej sprawdził oponki. :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #22 - Niedziela, 19.11.2006, 22:30:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
No to wychodzi na to że mam tylko złą geometrię [...] bieżnik równo zużyty

Jak masz równo zużyty bieżnik to raczej nie jest możliwe, żeby była zła geometria... No chyba, że jest minimalne 'rozjechanie' :hmm:

[ Dodano: 2006-11-19, 22:53 ]
Cytat: "Shizo"
Sprawdziłem u siebie jak kręcą sie koła z przodu i faktycznie z jednej strony(tyle ze juz zapomniałem z której) koło chodzi bardzo ciężko a drugie też jakos opornie.

Przednie koła powinny w przybliżeniu dać się kręcić z taką samą siłą :!: Jeżeli jest inaczej to sprawdź, czy zacisk hamulcowy nie 'zatrzymał się'...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Shizo
Gość



« Odpowiedz #23 - Poniedziałek, 20.11.2006, 15:50:04 - NIEPRZECZYTANA »

próbował ktoś psikać hamulce czymś takim: http://www.motoallegro.pl/item140593082_spirit_69_sprawne_hamulce_sprawdz_.html ...na piszczenie i "odbijanie" zacisku byłoby jak znalazł! Bezpieczne to będzie???
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #24 - Poniedziałek, 20.11.2006, 15:58:43 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem jak to ale kiedys mylem hamulce zmywaczem (jakims z ASO) i bardzo dobrze to czysci - polecam.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #25 - Poniedziałek, 20.11.2006, 16:12:21 - NIEPRZECZYTANA »

polookalem troche po komentarzach i ludzie generalnie chwala produkty z tej serii ten do hamulcow tez tylko nie wiem jak moze on pomoc na piszczenie. u mnie tez piszczy jedno kolo (caly czas podczas jazdy - jak wdepne mocniej to na ta chwile przestaje a jak puszcze to od nowa) od czasu jak zmienilem klocki i tarcze. za ch..lere nie moge dojsc co tak piszczy wiec gdyby ten srodek mialby pomoc to bralbym w ciemno.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #26 - Poniedziałek, 20.11.2006, 16:14:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
...na piszczenie i "odbijanie"

Ja tam jestem za metodami tradycyjnymi - rozebranie, wyczyszczenie, nasmarowanie, złożenie  :mrgreen:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Zaleś
Gość



« Odpowiedz #27 - Poniedziałek, 20.11.2006, 22:18:30 - NIEPRZECZYTANA »

Ja trochę odbiegnę od tematu, żeby nie zakładać nowego.
Mianowicie moje auto na letnich oponach jechało idealnie zero ściągania itd.
Kupiłem nowe opony zimowe, załozyli mi je, samochód zaczął dosyć mocno ściągać w prawą stronę.
Pojechałem po przejechaniu 500 km na ponowne wyważenie kół, na nowo zostały wyważone, bo okazało się że nie są tak jak powinny, została przy okazji sprawdzona zbieżność, oraz wyrównane ciśnienie we wszystkich kołach.
Samochód po tych wszystkich zabiegach nadal ściąga w prawą stronę, co może być tego powodem?
Mechanik powiedział że jeśli nadal występuje taka sytuacja to wina gumy, że jest z jakąs wadą :(
Proszę o wasze opinię.
Jeszcze sobie pomyślałem, że przełożę oponę z tyłu i zobaczę jak się bedzie zachowywał.
Pozdrawiam
Zaleś
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #28 - Poniedziałek, 20.11.2006, 22:44:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Cytat: "Shizo"
...na piszczenie i "odbijanie"

Ja tam jestem za metodami tradycyjnymi - rozebranie, wyczyszczenie, nasmarowanie, złożenie  :mrgreen:
z moim talentem to po złozeniu części by zostały :mrgreen:  - nie kazdy potrafi
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #29 - Poniedziałek, 20.11.2006, 22:54:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
z moim talentem to po złozeniu części by zostały  - nie kazdy potrafi

No to pogratulować talentu :mrgreen:  :pub:  :pub:
Jestem też zwolennikiem rozebrania wyczyszczenia i nasmarowania siodła zacisku
 :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Skocz do: