Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
[
2
]
3
4
...
6
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: zbieżność, geometria, bicie kierownicy (Przeczytany 76557 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
zbieżność, geometria, bicie kierownicy
«
Odpowiedz #15 -
Niedziela, 19.11.2006, 20:29:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KYS"
Zastanawiam się, czy krzywe felgi nie objawiają się raczej 'biciem' niż ściąganiem
Napewno biciem, szczegolnie przy malej predkosci. Najlepiej widac to z przodu jak sa kola w powietrzu. Jedyneczka bez gazu i widac jak telepie samochodem.
Cytat: "Shizo"
No to wychodzi na to że mam tylko złą geometrię bo jeżdzę 1,5roku na tych samych felgach a nic mi nie bije, bieżnik równo zużyty, żadne tam łożyska, amorki i inne sie nie posypały - a auto wyraźnie ściąga w lewo.
Tez tak mialem. Samochod sciagal w prawo. Zamienilem przednie kola miejscami i zaczal sciagac w lewo. Wiec zanim pojedziesz na geometrie sprawdz czy to nie wina opon. U mnie inne opony i jak reka odjal.
Zapisane
Shizo
Gość
zbieżność, geometria, bicie kierownicy
«
Odpowiedz #16 -
Niedziela, 19.11.2006, 21:02:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
Na
http://forum.vwgolf.pl
dowiedziałem się że ściąganie moze być spowodowane także "zatartą prowadnicą siodła hamulca-nie wraca na swoje miejsce, nie luzuje tarczy" Sprawdziłem u siebie jak kręcą sie koła z przodu i faktycznie z jednej strony(tyle ze juz zapomniałem z której) koło chodzi bardzo ciężko a drugie też jakos opornie. Swoja drogą nie powinny obydwa chodzić zupełnie bez oporów jak tylne na przykład?
Zapisane
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
zbieżność, geometria, bicie kierownicy
«
Odpowiedz #17 -
Niedziela, 19.11.2006, 21:15:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
pod przednie masz "podpięty" napęd ... a tylne "bez zobowązań" to jak w wózku sklepowym będą się kręcić
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
zbieżność, geometria, bicie kierownicy
«
Odpowiedz #18 -
Niedziela, 19.11.2006, 21:24:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Shizo"
Swoja drogą nie powinny obydwa chodzić zupełnie bez oporów jak tylne na przykład?
Rozepnij polosie to beda chodzic znacznie lzej. Gdy krecisz kolami z przodu to obracasz tez walki w skrzyni, mechanizm roznicowy i diabli wiedza co jeszcze.
Zapisane
Shizo
Gość
zbieżność, geometria, bicie kierownicy
«
Odpowiedz #19 -
Niedziela, 19.11.2006, 21:28:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
Logika ale jak sprzęgło wduszone to chyba powinno byc lekko?
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
zbieżność, geometria, bicie kierownicy
«
Odpowiedz #20 -
Niedziela, 19.11.2006, 21:31:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Shizo"
Logika ale jak sprzęgło wduszone to chyba powinno byc lekko?
Nie koniecznie...
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
zbieżność, geometria, bicie kierownicy
«
Odpowiedz #21 -
Niedziela, 19.11.2006, 22:17:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Shizo"
Logika ale jak sprzęgło wduszone to chyba powinno byc lekko?
Wciśnięcie sprzęgła tylko rozłącza silnik od skrzyni, ale dalej będziesz miał opory skrzyni biegów (Napędzasz wszystkie mechanizmy skrzyni biegów tylko bez wałka głównego jeżeli jest na luzie). Blokujące hamulce też mogą być przyczyną ściągania, ale ja bym raczej sprawdził oponki.
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
zbieżność, geometria, bicie kierownicy
«
Odpowiedz #22 -
Niedziela, 19.11.2006, 22:30:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Shizo"
No to wychodzi na to że mam tylko złą geometrię [...] bieżnik równo zużyty
Jak masz równo zużyty bieżnik to raczej nie jest możliwe, żeby była zła geometria... No chyba, że jest minimalne 'rozjechanie'
[
Dodano
: 2006-11-19, 22:53
]
Cytat: "Shizo"
Sprawdziłem u siebie jak kręcą sie koła z przodu i faktycznie z jednej strony(tyle ze juz zapomniałem z której) koło chodzi bardzo ciężko a drugie też jakos opornie.
Przednie koła powinny w przybliżeniu dać się kręcić z taką samą siłą
Jeżeli jest inaczej to sprawdź, czy zacisk hamulcowy nie 'zatrzymał się'...
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Shizo
Gość
zbieżność, geometria, bicie kierownicy
«
Odpowiedz #23 -
Poniedziałek, 20.11.2006, 15:50:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
próbował ktoś psikać hamulce czymś takim:
http://www.motoallegro.pl/item140593082_spirit_69_sprawne_hamulce_sprawdz_.html
...na piszczenie i "odbijanie" zacisku byłoby jak znalazł! Bezpieczne to będzie???
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
zbieżność, geometria, bicie kierownicy
«
Odpowiedz #24 -
Poniedziałek, 20.11.2006, 15:58:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Nie wiem jak to ale kiedys mylem hamulce zmywaczem (jakims z ASO) i bardzo dobrze to czysci - polecam.
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
4th_horseman
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97
zbieżność, geometria, bicie kierownicy
«
Odpowiedz #25 -
Poniedziałek, 20.11.2006, 16:12:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
polookalem troche po komentarzach i ludzie generalnie chwala produkty z tej serii ten do hamulcow tez tylko nie wiem jak moze on pomoc na piszczenie. u mnie tez piszczy jedno kolo (caly czas podczas jazdy - jak wdepne mocniej to na ta chwile przestaje a jak puszcze to od nowa) od czasu jak zmienilem klocki i tarcze. za ch..lere nie moge dojsc co tak piszczy wiec gdyby ten srodek mialby pomoc to bralbym w ciemno.
Zapisane
'With the four horsemen ride...'
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
zbieżność, geometria, bicie kierownicy
«
Odpowiedz #26 -
Poniedziałek, 20.11.2006, 16:14:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Shizo"
...na piszczenie i "odbijanie"
Ja tam jestem za metodami tradycyjnymi - rozebranie, wyczyszczenie, nasmarowanie, złożenie
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Zaleś
Gość
zbieżność, geometria, bicie kierownicy
«
Odpowiedz #27 -
Poniedziałek, 20.11.2006, 22:18:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja trochę odbiegnę od tematu, żeby nie zakładać nowego.
Mianowicie moje auto na letnich oponach jechało idealnie zero ściągania itd.
Kupiłem nowe opony zimowe, załozyli mi je, samochód zaczął dosyć mocno ściągać w prawą stronę.
Pojechałem po przejechaniu 500 km na ponowne wyważenie kół, na nowo zostały wyważone, bo okazało się że nie są tak jak powinny, została przy okazji sprawdzona zbieżność, oraz wyrównane ciśnienie we wszystkich kołach.
Samochód po tych wszystkich zabiegach nadal ściąga w prawą stronę, co może być tego powodem?
Mechanik powiedział że jeśli nadal występuje taka sytuacja to wina gumy, że jest z jakąs wadą
Proszę o wasze opinię.
Jeszcze sobie pomyślałem, że przełożę oponę z tyłu i zobaczę jak się bedzie zachowywał.
Pozdrawiam
Zaleś
Zapisane
Shizo
Gość
zbieżność, geometria, bicie kierownicy
«
Odpowiedz #28 -
Poniedziałek, 20.11.2006, 22:44:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KYS"
Cytat: "Shizo"
...na piszczenie i "odbijanie"
Ja tam jestem za metodami tradycyjnymi - rozebranie, wyczyszczenie, nasmarowanie, złożenie
z moim talentem to po złozeniu części by zostały
- nie kazdy potrafi
Zapisane
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
zbieżność, geometria, bicie kierownicy
«
Odpowiedz #29 -
Poniedziałek, 20.11.2006, 22:54:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Shizo"
z moim talentem to po złozeniu części by zostały - nie kazdy potrafi
No to pogratulować talentu
Jestem też zwolennikiem rozebrania wyczyszczenia i nasmarowania siodła zacisku
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
Strony:
1
[
2
]
3
4
...
6
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...